Motosiklet kullanım kılavuzlarındaki vites değiştirme önerilerine bir örnek. VStrom 650 için kılavuzdan
Buna göre sürmeye kalksak işim,iz var. 60 km/h hızda 6'ye geçmeyi öğütlüyor. Doğrusu en erken 110. Bu konuyu AEA'da sorduğumda, canlı yayınında sorduğumda "Yok öyle şey olmaz." diyerek cevapladılar. Barkın Bayoğlu'na 600RR kullanım kılavuzundaki hız vites önerilerini de sormak lazım. Belki de o "reyzing" olduğu için farklı bir cevap verir.
Bakın ne demiş.
Tavsiye edilen vites noktaları;
Mümkün olduğunca yüksek viteste seyahat edin daha pürüzsüz bir sürüş sağlamak için
Evet 60 ile giderken 6. viteste olunca pürüzsüz pürüzsüz giydiriyoruz.
67 beygirlik motorla 100 beygirlik motora aynı önerinin yazılması da uyandırmıyor adamı...
Üsluba bak. Yazı yazıp anlatmaya çalışanda kabahat. Neden hep aynı hatayı yapıyorum ben ya. Tamam söz bir daha yapmayacağım.
bilginozi abi, sen boşver burada yazılanları,öneride bulunanları.bunlar bi boktan anlamaz zaten..
motoru sat, al bi hayabusa..oh mis,herkes rahatlasın
Sen bildiğin yoldan devam et hacı. Umarım sevenlerini üzmezsin. Sağlıcakla
Doğrudur. 2009 600rr kitapçığı. 90km tam 6. vitese tekabül ediyor. Adamların verdiği sakin sürüş ve motoru yıpratmadan kullanmak için. Zaferce abinin dediği devir/hız oranı motorun tam çılgın halidir. Sıkışık ve yavaş trafikde öyle gitmek çok mantıksız. İnsanları rahatsız etmekten ve motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz 600rr için bu böyle. Sizin kullandığınız motorun karakteristiği tabiki farklı olabilir.
abi kesinlikle haklısın duramamışsın demiyorum kolay durulacak bir mesafe değil zaten, o mesafede durmaktan ziyade kaçış manevrası filtreleme daha önemli bir kurtarıcı olur. bunları öğrenip uygulamaya dökmek, hem de en zor zamanlarda en acil zamanlarda refleksi olarak dökmek gerekir. abs çalışmamış konusuna gelince üzülerek söylemek istiyorum abi o fren sesi motosikletten geliyor frenleme zamanı ve sesin kesildiği çarpma zamanı cuk oturuyor birbirine. başka kayan bir araç da görmedim.
çok normal çalışmayabilir. hiçbişey yokken deli gibi çalışan elektronik alet en gerekli yerde çalışmayabilir yani bunu büyütecek bişey yok. çalışmamış der geçeriz. ha fabrikasyon bir hata olsaydı fabrikaya dava açılabilirdi sisteminiz çalışmıyor diye ama şu durumda malesef bişey yapamıyoruz. tekrardan geçmiş olsun.
bu arada karalı hocama bir ekleme yapmak istiyorum;
oruçlu motosiklet kullanmak, oruçlu araba kullanmak adına; evet kan şekeri düşüyor, refleksler ağırlaşıyor vs.. vs.. fakat bu oruç kişiye veya bir başkasına zarar verecekse tutmayın.. ya da zarar vermeyecek yollara başvurun.. motosiklet kullanmayın araba kullanmayın, toplu taşıma kullanın mesela.. o da değil orucu siz tutmasanız bile şu ramazan ayında, sıcaklardan mıdır yoksa ramazanın rehavetinden midir bilemiyorum normalde yaşadığımdan daha fazla tehlike atlattım. bizlerin daha fazla dikkatli olması gerekiyor.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Eğitimciler daha iyi bilir ama;
600cc - 750cc üstü makinelerde, motorun devir-hız grafiğini eline alıp mühendis gibi incelemene gerek yok Motorun ex-up açtığı devirin altında sürersen vites düşürerek kompresyon ile fren yaptığında çok verim alamazsın. Bu ex-up açma işinide 7-8 aydır sürdüğün için zaten anlamışsındır, Belirli bir devirden sonra aletin gidişi sesi değişiyor, Motorunda komple - gırtlaktan egzoz varsa ex-up iptal olmuştur ama yinede belli eder kendini. Motor freninden verim almak istiyorsan, aleti biraz devirli sürmekde fayda var. Firmalar motorların en uzun ömürlü gidişleri için recommend - tavsiye de bulunurlar. Altımızdaki aletler devirli gitmeyi severler...
Straights are for Fast Bikes, CORNERS are for FAST RIDERS !
Düz mantıkla düşününce öyle ama vites dişli oranları eşit değil. Birde motorun tork değerleri de var işin içinde. Mesela 40 ile giderken 6. viteste kullanmaya kalksanız motor teklemeye başlar götüremez. Doğal olarak motorda 9 vites olsaydı 90km hızda tekleme yapardı. O yüzden motorun tork değerlerini de düşünerek en optimum hız/vites değerlerini yazmışlar.
dostum buyur sana fizik kuralı.
http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/S...maIntikal.aspx
dediğin hızda ortalama 2,5 saniyede durabileceğin yazıyor burda, ABS OLMADAN.
o adam fren yaptığı anda hadi diyelim yarım saniye bile geç kalsan, o aradaki 2 saniyede sen çok rahat kurtulurdun bu kazadan.
ayrıca kaza olmadan önceki 1 dakikayı dikkatli izlersen o araç 3-4 kere gereksiz şerit değiştiriyor, sinyal vermeden yola atlıyor, bunu önceden görüp ona göre hareket etmen gerekirdi.
Bende oruç tutuyorum çok şükür ancak sadece oruç bi bahane olamaz bence. 10 dakika boyunca motosikleti sürmüşsün, eğer kendini iyi hissetmiyorsan ilk 3-5 dakika içinde bunu anlardın ve motoru bırakman gerekirdi.
Üstad hızlanmayacak yerde gaz açmışın daha önceki kazalarında yazdığım gibi git bir eğitim al ya. Sevdiklerini ve motorcu kardeşlerini üzme.
Lan daha yazmayacaktım ama dayanamadım.
Şu kazayı yapıp nasıl hala sürüşünün doğru olduğunu ve sadece oruçtan kaynaklı bir dikkatsizlik olduğunu iddia edebiliyorsun anlaması çok güç.
O zaman da şaban ayı mıydı?
Geçmiş olsun , düşe kalka tecrübe ediyorsun motoru daha önceki videoları da izlemiştim genel olarak sakin kullanıyorsun sanırım, altındaki canavara uymadığın sürece ufak tefek kazalar bence kabul edilebilir. Umarım hep şansın yaver gider.
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
2 seferdir aynı şekilde kaza yapıyorsun. Lastiklerin iyi değil + Frenaj çalış.
Bu arada motoru tersten görmek nasıl bir duygu
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:00 ----------
Kasksız rambo Motorda granej kalmamış graneja yatırdığın parayı eğitime harca. Kızma bize eleştiri yapıyoruz. Hayata kal diye.
hocam kullandığım motosikletimde ABS mevcut abs nin ne olup ne olmadığını açık ve net bir şekilde biliyorum..ve bi çok kez gerek bilerek gerek panik freninde abs devreye sokup görmüş alışmış birisiyim .....size gelirsek kendiniz diyorsunuz kaygan zeminde fren basıncını dozajlamak için abs var diyorsunuz ve sonra fren yaptığım yer kaygan olduğu için ani bir fren tepkisi göremedik diyorsunuz :D lütfen yazdıklarınızı bir daha okuyun ani bir fren tepkisi olduğu için arka tekeri kızaklattınız ve ABS'niz hiç bir şekilde devreye girmedi...kızaklama sesinden anladığım kadarıyla zemin bahsettiğiniz kadar kaygan değil ki kaygan olsa bile o abs nin çoktan devreye girmış olması gerekirdi siz abs bana manevra yapmama olanak sağladı felan filen ama sizin abs niz çalışmadı o an kısaca yapmış olduğunuz abs masrafların hepsi şaunda çöp gözüyle baka bilirsiniz o motosiklet o anda abs devreye sokmadıysa abs bi anlamı kalmadı...olurda istanbula yolunuz dişerse kendi motosikletim ile bir çok kaygan zeminde size abs nin devreye girip motosikleti kızaklatmadan minimum seviyede durduğunu göstermek isterim...
Youtube Kanalım -- Youtube.com/bilemir1
Sürüşüm kötü olabilir. Tecrübesiz de olabilirim. Ama ben bu alete biniyorsam demek ki bunları göze almışım. Açıkca söylemeliyim. Motoru alırken pert etme ihtimalini bile göze almıştım yeter ki bana bişey olmasın. Kazadır olur. Sebebi önemli değil. Bugün oruç, yarın uyku, diğer gün dikkatsizlik, moral bozuktur, tecrübe azdır, yetenek yoktur vs. Millet 4 teker de bile kaza yapıyor. Araba kullanmaktan 10 kat daha zor olan 2 tekerlekli bir araçla kaza oranı tabi ki daha yüksek olacak. Hiçbir mesajımda çok iyiyim, tecrübeliyim, ben bu işi çözdüm vs gibi yorumlar yapmadım. Daha önce kazalarım oldu, yine de olacaktır. Ama emin olun ki sizin de başkalarının da kazalarınız olacaktır. Ben bunu göze alarak bu işe başladım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:09 ----------
Peki. 55km hızda durma mesafesi nedir söyler misiniz ? o hızda durabilmek için en iyi mesade kaç mt dir?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)