Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

600rr Kaza, çarpma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Motor bariz duramıyor. Artık frenlerde mi sıkıntı var, lastikler mi bitmiş yoksa sizden mi kaynaklı bilemiyorum. Bizim düşük cc motorlarımızdaki tek disk fren bile o mesafelerde 50-60 ile giderken güvenli duruş sağlayabiliyor. Daha önceden de kazalar yapmışsınız sanırım çok şükür bir şey gelmemiş başınıza ancak şansınızı biraz fazla zorluyorsunuz ve birdahakine sağ çıkamayabilirsiniz...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Coach_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xciting R
    Öncelikle geçmiş olsun, oruç tutmak suretiyle Ramazan ayını ihya etmeye çalıştığını belirtmişsin inanıyorum ki itikadı tam bir arkadaşımızsın. Herşeyde bir hayır vardır, bi şeyler olacak olduktan sonra gerisi hep sebep - bahanedir. Allah'ın dediği olur. Determinist bir şekilde yaklaşıyorum ama önce tedbir bizden sonra takdir Allah'tan.

    Yazılan yorumlara bakıyorum, şimdi moda eğitim almak gördüğüm kadarıyla. 125cc-250cc makinelerde parkur eğitimi ile trafik de yurdum Lewis Hamilton'ları ile başa çıkma gayretlerini takdir ediyorum. Yarın birgün bende kaza yapabilirim, bugün sen yarın da benim gibi bu eğitimlere para harcamayanlara yerleştiriyorlar, gitseydin de eğitim alsaydın da... Yarın bu eğitim alanlar bu tip kaza yapınca ne önerecekler onu da açıkcası çok merak ediyorum.

    Altındaki makine hız-güç-denge konusunda "top" bir makina yani en üst seviyede. Çok fazla konuşulcak da bir şey yok 5-10 saniye yolun tam ortasında kalmışsın, benim fikrim, eğer sağ veya sol teker izini takip etseydin, belki bi nebze ufak bir hamle ile kaçabilirdin. Genelde teker izlerini takip etmek iyidir, Yolun ortasında gidince hem yerde yağ vs olabiliyor hem de kaçma şansın düşüyor.

    Sonuç olarak 600cc sürmeye devam daha dikkatli, daha özverili ve daha istekli. Eğitim konusunda, 2metrelik parkurları tercih eder misin bilemem ama işi bilen arkadaşlarınla gurup gezilerine katılırsan kendini geliştirebilirsin. Seni arkadan takip eden aksiyon kameralı bir arkadaşın senin için en güzel eğitmendir bence. Kendimden biliyorum
    Straights are for Fast Bikes, CORNERS are for FAST RIDERS !

  3. #63
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim. Abs nin kırmızı ikaz ışığı var. 1.10dk da debriyaj telinin üzerine monte ettim, görebilirsiniz. 10km hıza ulaşıncaya kadar tüm kontrolleri yapıp eğer sorun yoksa söner. Bir sorun varsa yada herhangi bir sebepten sürüş esnasında devre dışı kalırsa yanıp sönmeye başlıyor. Abs nin şöyle bir özelliği var; yol kayganlığını algılayarak fren basıncını optimum seviyede tutar. Kaza yaptığım noktadaki asvalt kaygan olduğu için ani bir fren tepkisi göremedik. Benim o durumda yapabileceğim en güzel şey sağdan yada soldan kaçmaktı ama onu yapabilecek kafa yoktu. Fren sesi öndeki araçtan gelmiyorsa bile benim arkamdaki araçtan gelmiştir. Zira benden gelmediğine eminim 7 aydır motosikletimi abs li bir şekilde kullanıyorum. Çalışıp çalışmadığını benden iyi kimse bilemez heralde.
    Bilgin merhaba tekrar,

    Konuyu baştan aşağı takip ediyorum, genelde tecrübesi olan insanlar hep aynı şeylerden bahsetmiş, bunu görmek bu kadar da zor değil. Ayrıca içtenlikle rica ediyorum, yaptığın yorumlar yanlış, işin b.k tarafı yorumun yanlış olması değil, senin yanlışı kabul etmiyor olman, bu bizim tarafımızda da gerçekten hiç önemli değil ama kabul etmediğin bir hatayı düzeltemezsin, beni üzen taraf bu. 7 Aydır kullandığını söylüyorsun ya, bizim bildiğimiz 3 ayrı kaza yaptın, bilmediğimiz veya kamerayı kullanmadığın bir iki ufak kaza daha yapmış olma olasılığın yüksek. Seni takdir ettiğim bir konu var, videolarını paylaşmaktan çekinmiyorsun. Allah korusun ben aynı kazaları yapsam senin kadar cesur olup paylaşamam.

    Şimdi burada sana kızarak bir yorum yapacağım, artık bu yorum sana birşeyleri fark ettirmesi için gerekli. İlk motosikletin marşına bastığım günden bu güne 21 sene geçmiş. Aktif olarak 13-15 senedir motosiklet kullanıyorum, bunu neden söylüyorum biliyor musun? O kadar çok kaza gördüm, o kadar çok olaya şehit oldum, ve o kadar badireler atlattım ki, allah tekrar aynı dertle sınamasın insanı. Ha sen düşmedin mi diyecek olursan düştüm 1-2 kez, düşmedim desem yalan olur ama kırmızı ışık ihlal eden dikkatsiz sürücü yüzünden düştüm, yola atlayan yaya yüzünden düştüm.

    Abs lambasını, bilmem nesini ben bilmem, yolun kaygan olduğunu anlıyor basıncı az uyguluyor vs. fln bunlar hep safsata. Burada ders alman gereken konu, o motosikletten artık inme vaktinin geldiği. Lastik kayma sesi önümdekinden geldi dedin, olmadı, arkamdakinden geldi dedin, ama buda olmadı, neden olmadı kısaca, lastiğin öttüğü an senin frene bastığın an, ötmenin durduğu an ise zaten arabaya çarptığın saniye. Sen kendi videonu, kendi yaşadığın olayı bile yorumlayamıyorsun. Bak yazdıklarını vs. gerçekten seviyorum, kalbi temiz bir arkadaşsın. Fakat algıda yanılma var sanırım sende,bu da ciddi sorunlara sebep oluyor.

    Hepimiz senin bir zarar görmemeni istediğimiz için bu yorumları yapıyoruz. Bak hiç yoksa 1 saatim gitmiştir bu konuya, hiç önemli değil. Benim tek derdim bu sorunların devam etmemesi. Değiştir o motosikleti.. Üzme bizi kısaca.
    telike, sp83, YouSuffer ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #64
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Alıntı Coach_k adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle geçmiş olsun, oruç tutmak suretiyle Ramazan ayını ihya etmeye çalıştığını belirtmişsin inanıyorum ki itikadı tam bir arkadaşımızsın. Herşeyde bir hayır vardır, bi şeyler olacak olduktan sonra gerisi hep sebep - bahanedir. Allah'ın dediği olur. Determinist bir şekilde yaklaşıyorum ama önce tedbir bizden sonra takdir Allah'tan.

    Yazılan yorumlara bakıyorum, şimdi moda eğitim almak gördüğüm kadarıyla. 125cc-250cc makinelerde parkur eğitimi ile trafik de yurdum Lewis Hamilton'ları ile başa çıkma gayretlerini takdir ediyorum. Yarın birgün bende kaza yapabilirim, bugün sen yarın da benim gibi bu eğitimlere para harcamayanlara yerleştiriyorlar, gitseydin de eğitim alsaydın da... Yarın bu eğitim alanlar bu tip kaza yapınca ne önerecekler onu da açıkcası çok merak ediyorum.

    Altındaki makine hız-güç-denge konusunda "top" bir makina yani en üst seviyede. Çok fazla konuşulcak da bir şey yok 5-10 saniye yolun tam ortasında kalmışsın, benim fikrim, eğer sağ veya sol teker izini takip etseydin, belki bi nebze ufak bir hamle ile kaçabilirdin. Genelde teker izlerini takip etmek iyidir, Yolun ortasında gidince hem yerde yağ vs olabiliyor hem de kaçma şansın düşüyor.

    Sonuç olarak 600cc sürmeye devam daha dikkatli, daha özverili ve daha istekli. Eğitim konusunda, 2metrelik parkurları tercih eder misin bilemem ama işi bilen arkadaşlarınla gurup gezilerine katılırsan kendini geliştirebilirsin. Seni arkadan takip eden aksiyon kameralı bir arkadaşın senin için en güzel eğitmendir bence. Kendimden biliyorum
    Söylediğiniz bazı şeylere katılıyorum ancak, o beğenmediğniz temel en basit eğitime geçen hafta girdim ve Rahmi hoca bas bas bağırdı arabaları takip ederken asla ortasında olmayın sağ yada sol teker hizasında kalın diye, belkide arkadaşta almış olsa bu durumlar yaşanmayabilirdi. Neyse o eğitim almayarak zor yoldan öğrenmiş oldu sonuçta, geçmiş olsun diyorum.

  5. #65
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim. Abs nin kırmızı ikaz ışığı var. 1.10dk da debriyaj telinin üzerine monte ettim, görebilirsiniz. 10km hıza ulaşıncaya kadar tüm kontrolleri yapıp eğer sorun yoksa söner. Bir sorun varsa yada herhangi bir sebepten sürüş esnasında devre dışı kalırsa yanıp sönmeye başlıyor. Abs nin şöyle bir özelliği var; yol kayganlığını algılayarak fren basıncını optimum seviyede tutar. Kaza yaptığım noktadaki asvalt kaygan olduğu için ani bir fren tepkisi göremedik. Benim o durumda yapabileceğim en güzel şey sağdan yada soldan kaçmaktı ama onu yapabilecek kafa yoktu. Fren sesi öndeki araçtan gelmiyorsa bile benim arkamdaki araçtan gelmiştir. Zira benden gelmediğine eminim 7 aydır motosikletimi abs li bir şekilde kullanıyorum. Çalışıp çalışmadığını benden iyi kimse bilemez heralde. Siz yazınca dikkat ettim. Video kalitesi youtubeye yükleyince biraz düşmüş o nedenle çarpma hızı pek belli olmuyor. Bilgisayardaki orjinal videodan fren performansının 5mt mesafede 55km den 36km ye rahatça düştüğünü görebiliyorum. Bu da kaygan sayılabilecek bir asvalt için pek de kötü sayılmaz. Abs nin bu kazadaki en büyük nimeti bana kaçabilme şansını vermesi olacaktı onu da ben beceremedim.
    Bilgin arkadaşım, ABS'nin ikaz ışığını da sen yapmadın mı? Onun çalışmama ihtimali olamaz mı yani? 40 yıllık mühendislerin yaptığı tasarımlar bile arızalanabilirken, senin evinin otoparkında yaptığın ABS'ye bu kadar toz kondurmaman yanlış.
    Ne öndeki ne arkadaki araçtan geliyor. Sen frenlemeye başladığın an ses geliyor ve çarptığın anda da ses kesiliyor. Boşuna kendini kandırmaya çalışma. Asfalt kaygan olduğu için ani bir fren tepkisi göremedik diyorsun, al sana ani fren tepkisi



    Ha ayrıca 55ten 36'ya düştüm demişsin. O motorda zaten gazı kapasan o hıza düşersin. Yani senin frenlemenden kaynaklı değil o

    Frenlemende ve bakışlarında gerçekten ciddi problemler var. Şu motorunu değiştirmeyeceksen bile, kesinlikle profesyonel bir eğitim almalısın. Boş alanda frenleme çalışarak olacak bir iş değil bu. Ayrıca çok fazla panik yapıyorsun. Diğer kazalarında da dikkatsizlik, kötü frenleme, panik, yanlış bakışlar mevcut.

    Bu yazılanları umarım küçük görme, aşağılama gibi algılamaz da dikkate alırsın. Yoksa şansının yaver gitmediği bir anda çok daha kötü sonuçlarla karşılabilirsin.

    Esen kal
    Levent ve sp83 bunu beğendiler.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  6. #66

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ha ayrıca 55ten 36'ya düştüm demişsin. O motorda zaten gazı kapasan o hıza düşersin.
    Motor yanlış vitesteyse düşmez. ;)
    sp83 bunu beğendi.

  7. #67
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yanlış vitesteyse düşmez. ;)
    He tabi bir de o var
    Motosikletli Kaplumbağa...

  8. #68
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Motorun üzerinde olan benim ama abs nin çalışıp çalışmadığını benden iyi biliyorsunuz ya vallahi sizi tebrik ederim. Hiç kompleksli biri değilim zira çalışmıyor olsaydı abs taktim ama bakın çalışmıyor diye onun da videosunu koyabilirdim emin olun. İçiniz yatışsın diye tamamen mıcır kaplı yolda fren yaparak video sizinle paylaşacağım.

  9. #69
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yanlış vitesteyse düşmez. ;)
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    He tabi bir de o var
    6. Viteste olsa bile fren yerine gazı kapatsa daha fazla yavaşlayacağından hiç şüphem yok.. Ben çok ellerini bırakıp motosikletin üzerinde düz oturup gerinen birisi olduğum için (Heryerimiz ağrıdığı için hep yüksek viteste bırakıyorum motosikleti ne kadar uzun giderse o kadar kar diye, Oradan biliyorum

  10. #70
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı keremkrmn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylediğiniz bazı şeylere katılıyorum ancak, o beğenmediğniz temel en basit eğitime geçen hafta girdim ve Rahmi hoca bas bas bağırdı arabaları takip ederken asla ortasında olmayın sağ yada sol teker hizasında kalın diye, belkide arkadaşta almış olsa bu durumlar yaşanmayabilirdi. Neyse o eğitim almayarak zor yoldan öğrenmiş oldu sonuçta, geçmiş olsun diyorum.
    Vallahi aslında işin oluş sebebini açıkça yazdım ama insanlar neden öküz altında buzağı arıyorlar anlamadım. 2 tane eğitim sertifikam var. Eğitimcilerin rospa sertifikaları var. Ama diyorum ya ben o gün oruçluydum ve kafam yerinde değildi üstüne bir de masa başı bir işte çalışıyorum 18 saat oruç tutuyoruz iftara kalmış 2,5 saat. Samimi olarak merak ediyorum mesnetsizce saldıranların kaçı oruç tutuyor da empati yapabiliyor. Şimdi şunu diyen de çıkar; kardeşim madem oruçlusun binme motora. Normalde binmeye niyetim yoktu ama yakın bir arkadaşım bana; hacı ramazanda motora biniliyor ya sorun olmuyor dedi diye ramazanda motordan ayrı kalmak istemedim. Bu da bana ders oldu. Bu arada motoru da topladım. Pırıl pırıl bayramda yapacağım gezi için beni bekliyor.
    barodi ve Coach_k bunu beğendiler.

  11. #71
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Biz buna anlık çalışmama durumu diyoruz Bilgin.
    Yani nasıl yeri geliyor motosiklet.net anlık olarak girilemez duruma geliyor onun gibi. Hatta motosiklet.net'i geç, facebook, twtitter, youtube bile bu duruma düşebiliyor. Yani ABS'nin genel olarak çalışmadığını iddia etmiyoruz ama o an çalışmamış.

    Facebook, youtube böyle durumlarda nasıl ki "benim serverlarım bozuk değil, sırf bunu kanıtlamak için giriş sürenizi 0,0000000001 saniyeye düşüreceğim" demiyorsa boş ver sen de ıspatlama bize.

  12. #72
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6. Viteste olsa bile fren yerine gazı kapatsa daha fazla yavaşlayacağından hiç şüphem yok.. Ben çok ellerini bırakıp motosikletin üzerinde düz oturup gerinen birisi olduğum için (Heryerimiz ağrıdığı için hep yüksek viteste bırakıyorum motosikleti ne kadar uzun giderse o kadar kar diye, Oradan biliyorum
    İlk anda 62-65km gibi hızlardayken öndekinin durduğunu farketmediğim için önce gazı kesiyorum 55km ye düşüyor o anda durduğunu farkettiğimde fren yapmaya başlıyorum.

  13. #73
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    öncelikle geçmiş olsun iyi atlatmışsın abi. çok daha önce dediğim gibi öncelikli olarak ufak cc ile başlama muhabbetine hiç girmeyeceğim. bununla tecrübe yaşamak istiyorsunuz çünkü farkındayım. Ama böyle sonuçları da var. allahtan ki çok yüksek bir süratiniz yokmuş. sağlıklı ve iyi olmanız sevinirici bir haber. frenaj, kaçış manevraları, kontralar filtrelemeler vs bunları geliştirmeniz, rr ile değil ufak bir motosiklet ile geliştirmeniz daha iyi olurdu bu tarz ekşınlara uğramadan öğrenirdiniz. çünkü sizler de bilirsiniz büyük motosikletin telafisi daha azdır.

    benim sormak istediğim birşey var. abs takmıştınız abs arka tekerde yok mu? sadece ön tekerde mi var? çünkü abs sistemi ön arka beraber çalışan bir sistem. eğer arkada varsa işe yaramamış gibi görünüyor.
    diğer bir sorum da sadece önde var ise önü kitlemeye kadar sıktınız mı? sıktıysanız önde devreye girdi mi?

    tekrardan büyük geçmiş olsun. böyle bir motosiklet ile ucuz atlatmışsınız. allah daha büyüklerinden korusun.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  14. #74
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun üzerinde olan benim ama abs nin çalışıp çalışmadığını benden iyi biliyorsunuz ya vallahi sizi tebrik ederim. Hiç kompleksli biri değilim zira çalışmıyor olsaydı abs taktim ama bakın çalışmıyor diye onun da videosunu koyabilirdim emin olun. İçiniz yatışsın diye tamamen mıcır kaplı yolda fren yaparak video sizinle paylaşacağım.
    Bilgin basit çalışalım.. Ya bizim deneyimimiz ve bilgimiz yanlış kilitlenmez diye bildiğimiz abs fren kilitleniyor ve kayıyorsun, ya da abs çalıştığı sürece asla tekerleği kilitlemiyor ama senin motorunda çalışmıyor ? Ya da biz yanlış yorum yapıyoruz senin motosikletin kaymadı.

    Videoyu Slow motion olarak izle, sağ aynana bak, arkandaki adam ile aranda ne kadar uzun bir mesafe olduğu çok net, dikkat et lütfen. Bizim senin abs sisteminin çalışıp çalışmaması ile bir alıp veremediğimiz yok ki ne diye aksini idda edelim, sen bu sisteme güvenerek kaza geciriyorsun buda son yorumum olsun bu konuya..

  15. #75
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgin merhaba tekrar,

    Konuyu baştan aşağı takip ediyorum, genelde tecrübesi olan insanlar hep aynı şeylerden bahsetmiş, bunu görmek bu kadar da zor değil. Ayrıca içtenlikle rica ediyorum, yaptığın yorumlar yanlış, işin b.k tarafı yorumun yanlış olması değil, senin yanlışı kabul etmiyor olman, bu bizim tarafımızda da gerçekten hiç önemli değil ama kabul etmediğin bir hatayı düzeltemezsin, beni üzen taraf bu. 7 Aydır kullandığını söylüyorsun ya, bizim bildiğimiz 3 ayrı kaza yaptın, bilmediğimiz veya kamerayı kullanmadığın bir iki ufak kaza daha yapmış olma olasılığın yüksek. Seni takdir ettiğim bir konu var, videolarını paylaşmaktan çekinmiyorsun. Allah korusun ben aynı kazaları yapsam senin kadar cesur olup paylaşamam.

    Şimdi burada sana kızarak bir yorum yapacağım, artık bu yorum sana birşeyleri fark ettirmesi için gerekli. İlk motosikletin marşına bastığım günden bu güne 21 sene geçmiş. Aktif olarak 13-15 senedir motosiklet kullanıyorum, bunu neden söylüyorum biliyor musun? O kadar çok kaza gördüm, o kadar çok olaya şehit oldum, ve o kadar badireler atlattım ki, allah tekrar aynı dertle sınamasın insanı. Ha sen düşmedin mi diyecek olursan düştüm 1-2 kez, düşmedim desem yalan olur ama kırmızı ışık ihlal eden dikkatsiz sürücü yüzünden düştüm, yola atlayan yaya yüzünden düştüm.

    Abs lambasını, bilmem nesini ben bilmem, yolun kaygan olduğunu anlıyor basıncı az uyguluyor vs. fln bunlar hep safsata. Burada ders alman gereken konu, o motosikletten artık inme vaktinin geldiği. Lastik kayma sesi önümdekinden geldi dedin, olmadı, arkamdakinden geldi dedin, ama buda olmadı, neden olmadı kısaca, lastiğin öttüğü an senin frene bastığın an, ötmenin durduğu an ise zaten arabaya çarptığın saniye. Sen kendi videonu, kendi yaşadığın olayı bile yorumlayamıyorsun. Bak yazdıklarını vs. gerçekten seviyorum, kalbi temiz bir arkadaşsın. Fakat algıda yanılma var sanırım sende,bu da ciddi sorunlara sebep oluyor.

    Hepimiz senin bir zarar görmemeni istediğimiz için bu yorumları yapıyoruz. Bak hiç yoksa 1 saatim gitmiştir bu konuya, hiç önemli değil. Benim tek derdim bu sorunların devam etmemesi. Değiştir o motosikleti.. Üzme bizi kısaca.

    levent abimiz çok güzel yazmış eline sağlık abi. bana da tercüman olmuş diyebilirim.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  16. #76

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    "Eğitim alın"cıgeldi haanım!

    Daha önceki kazada yazmıştım aynen kopyalayarak gideyim.

    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama ilk motorun ise kesinlikle bildiğim bir şey var: Eğitimsizsiniz. Ve eğitimsiz sürücü yeni de başlasa tecrübeli de olsa bir çok kendisinin bile fark etmediği hata yapıyor. Üstelik bunların hata olduğunun farkında olmadığı için o konuda öğrenebileceği, öğrenmesi gerektiği, değiştirmesi gerektiği bir şeyler olduğunun farkında bile olmuyor. Forumda okursun pek çok sürücü kaza yapınca der ki "başkasının suçuydu." Ama o kafadaki adamlar aynı şekildeki kazaları yapmaya, yeniden yapmaya mahkumdur çünkü öğrenmeye gelişmeye açık değildir. Aynı biçimde sürmeye devam edecektir zaten onun bu kazada suçu yoktur. Sürüşünde hiç bir şeyi değiştirmez ve yeniden aynı kazayı yapar.
    Önceki kazada suçlu sağdan çıkan arabaydı bu sefer oruç. Bir dahakine sulama yapan belediye, daha sonrakinde soldan sıkıştıran araba, daha sonrakinde de mıcır uyarısı koymayan devlet suçlu olacak. Sürüş değişmedikçe aynı şeyler başa gelmeye devam edecek.

    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu adamların önerilerine baktığında hep dedikleri iki şey vardır: Dikkatli olun ve yavaş gidin. Oysa güvenli sürmek, hiç kimseyi rahatsız etmeden bir çabuklukla yorulmadan uznu mesafeler katetmek, yol koşulları, virajlar, diğer sürücüler gibi tüm faktörlerin bilincinde ve akıcı bir biçimde sürmek için bu öneriler neredeyse hiç anlamlı ve yeterli değildir. Dikkat et ama neye dikkat edeceğiz bilen yok. yavaş ama ne kadar yavaş veya ne kadar hızlı, nerede gazı açıyor, nerede kapatıyor olacağız? Gazı kapatma hızımız ne olacak. Bu konularda hiç kimsenin somut önerisi olmaz çünkü zaten herkes bunları çok iyi biliyordur (güya tabii).

    Mesela devir aralıklarını doğru kullanan eğitimsiz sürücü ben hiç görmedim. Motorun toplam çevirdiği devrin yarısının altına hiç düşmemek gerekli (ıslak zemin kaygan zemin hariç) ama 13000 devir çeviren 1000 lik yarış motorunu hep 4000 devirde kullanan adamlar var. Çok iyi motor sürdüğünü sanıyor. Devir yarıyı geçmeden tork gelmiyor öyle olunca gazın tepkisi olmuyor. Öylece motora hakim oldum sanıyor. Ama gazı kapatınca da motor kompresyona girmiyor. Boyuna fren kullanması gerekiyor. ya da şanzımanla yavaşlamaya kalkıp motoru perişan ediyor.
    600RR belli ki 13250 devirde maksimum gücünü üretiyor veya redline'a yaklaşıyor. Dolayısıyla motor devrinin en üst sınırı burası. Bunun yarısı 6625 ediyor. Motor şehir içi kalabalıkta ve virajlı parkurlarda bu yaklaşık 6600 devrin altına inmeyecek ki gazı açınca güçlü bir şekilde hızlanacak, MotorKafa'nın dediği gibi gazı kapatınca da yavaşlayacak.



    Biz nasıl sürüyoruz motoru? Videodan ekran görüntüsüne bakalım.



    72 ile giderken motor 3500 devir çeviriyor. Yani motoru olması gerekenden en az iki vites yüksekte, yanlış viteste kullanıyoruz. Öyle olunca gazı kapattığımızda alet yavaşlamıyor.

    Neden hep yanlış viteste sürüyoruz? Çünkü doğru viteste kullanmak için gaz hassasiyetinin gelişmiş olması lazım. Doğru viteste olunca motor çok hoplayıp zıplıyor hakim olamıyoruz. Atıyoruz yüksek vitese motoru sürdük zannediyoruz. Çaresi ne? leopessia'nın önerdiği gibi gaz kolunu kullanabileceğimiz bir motora geçmek ve doğru viteste, doğru devirde sürmeye, gaz kolunu doğru kullanmaya alışmak. Ama yol eğitimi almayan bir sürücü daha küçük motorla da aynı hatayı yapıyor aynı şey onun da başına gelecek. yani motorun küçülmesi derde deva olmaya yetemeyecek.


    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunları insanın tecrübe ederek kendi başına öğrenmesi mümkün değil. Çünkü doğrudan geri bildirim sağlayan bir sistem değil olay. yani ilk hata yaptığımızda kaza yapmıyoruz, motoru uygun devirde kullanmadığımız ilk hatada virajdan uçmuyoruz, düzgün vites değiştiremediğimiz ilk seferde şanzımanı elimize almıyoruz. Bu nedenle de neyi doğru neyi yanlış yaptığımız hakkında çoğu zaman hiç bir bilgimiz olmuyor.

    ...

    Mesajınızda o konuları zaten biliyorum demişsiniz ama emin olun ki sandığınız kadar bilmiyorsunuz. Ve Yol sanatı tayfasından bir eğitmenden eğitim alınca anlayacaksınız ki henüz çok yolunuz var. Kendimden biliyorum. Motora eğitimle başladım. İlerledikçe üç ayrı eğitmenden üç ayrı yol eğitimi aldım. Ve her seferinde kibrim daha da azalıyor ve ne kadar çok şeyi beceremediğimi, öğrendim sandığım şeyi yeterince iyi yapamadığımı görüyorum. Tabii ki ilerliyor, eskiden daha iyi oluyoruz ama bunların hiç farkında olmayan, yerinde sayan adam gibi yerinde saymak artık mümkün olmuyor. Çünkü yola çıktığınızda bu işte sizden iyi yapan sürücüleri hem sistemli hem akıcı giden adamları görünce anlıyorsunuz ilerlemek gerektiğini. Tecrübeli, eğitimsiz ve hızlı sürücülerle sizin sürüşünüz arasındaki uçurumu görüp de adamların hiç dikkat bile etmedikleri şeyleri görünce de iyi ki eğitim almışım diyorsunuz. Sonra da hep başkasının suçu olan kaza yazılarını okuyup üzülmekten başka bir şey gelmiyor elinizden.
    Motorda başımıza kötü bir iş geldiğinde en etkili freni, engelden kaçışı, yönlendirmeyi nasıl yaparız onları kapalı alan eğitimlerinde öğreniyoruz. Ama motor süren, araba süren herkesin bildiğini zannettiği bu yüzden başka yollarla asla öğrenemediği geri kalan her şeyi -vites kullanımı mesela bunlardan yalnızca biri- ise yol eğitimlerinde.

    Videoları bu adam paylaştığı için, bu adamın ilk motoru 600RR olduğu için bu adamın sürüşü hakkında atıp tutuyoruz ama bence eğitimsiz ama tecrübeli sürücülerin de pek bir farkları yok. Eğitimsiz tecrübe veya tecrübeyle içselleştirilmeyen eğitimin bir faydası yok. Önce eğitim ardından bilinçli pratik lazım.

    Ana fikir: Yol eğitimi + daha küçük motor.
    barodi, zapalka ve The-Rock bunu beğendiler.

  17. #77
    skystar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    İZMİR/BORNOVA
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Öncelikle çok geçmiş olsun.
    Şahsen ben de iftar öncesi özellikle sıcak havada motosiklet sürmeme taraftarıyım.Sonuç olarak hem yorgunluk hem sıcak hem açlık dikkat eksikliği doğuruyor.
    Ama video'dan gördüğüm kadarıyla sanki hiç fren yapmamışsınız gibi gibi öyle gidiyorsunuz.Birde araç yolu ortalamış ve sizde sol teker hizasındasınız çok rahat bir şekilde soldan kaçabilirdiniz ama bakışlarınız siyah araca kilitlendiği için direk arkadan girdiniz.Sola bir bakış atıp gri aracında solundan girmek suretiyle kaçabilirdiniz.Biraz fren ve kaçış manevrası çalışmanızı tavsiye ederim...

  18. #78
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle geçmiş olsun iyi atlatmışsın abi. çok daha önce dediğim gibi öncelikli olarak ufak cc ile başlama muhabbetine hiç girmeyeceğim. bununla tecrübe yaşamak istiyorsunuz çünkü farkındayım. Ama böyle sonuçları da var. allahtan ki çok yüksek bir süratiniz yokmuş. sağlıklı ve iyi olmanız sevinirici bir haber. frenaj, kaçış manevraları, kontralar filtrelemeler vs bunları geliştirmeniz, rr ile değil ufak bir motosiklet ile geliştirmeniz daha iyi olurdu bu tarz ekşınlara uğramadan öğrenirdiniz. çünkü sizler de bilirsiniz büyük motosikletin telafisi daha azdır.

    benim sormak istediğim birşey var. abs takmıştınız abs arka tekerde yok mu? sadece ön tekerde mi var? çünkü abs sistemi ön arka beraber çalışan bir sistem. eğer arkada varsa işe yaramamış gibi görünüyor.
    diğer bir sorum da sadece önde var ise önü kitlemeye kadar sıktınız mı? sıktıysanız önde devreye girdi mi?

    tekrardan büyük geçmiş olsun. böyle bir motosiklet ile ucuz atlatmışsınız. allah daha büyüklerinden korusun.
    Eyvallah teşekkür ederim. Abs hem önde hem arkada kombine olarak mevcut. Ama asvalt kalitesine bağlı olarak fren mesafesi değişkenlik gösteriyor. Kaza sonra yol çizgilerinden yola çıkarak aradaki mesafesinin 5mt ile 7mt arasında olduğu tahmin ediyorum. Lafım size değil ama sen duramadın, fren yapmayı öğren, abs çalışmamış diyen arkadaşlar bir zahmet 55km ile yada 60km ile fren yapıp fren mesafelerini bir ölçsünler ondan sonra gelip ahkam kessinler. Öyle 55-60km ile giderken fren yapınca motor olduğu yerde durmuyor. 55km ile giderken reaksiyon zamanını 0sn bile kabul etseniz durma mesafeniz 13mt veya üzerindedir. Bu bir fizik kuralıdır arkadaşlar. 5mt-7mt de sen duramamışsın fren yapamamıssın diyen arkadaşlar hangi gezegende yaşıyorlar cidden merak ediyorum. Ha yok ben kendim bunu ölçemem diyen arkadaşlar zahmet edip internette biraz araştırsalar işin öyle olmadığını kendileri görecekler zaten. Bu noktada insanları yanıltan bir durum var onu da biliyorum; trafikten giderken öndeki araçla paralel olarak fren yaptığımız için takip mesafesi bizi koruyor ama öndeki aracın durmuş olması ve bunu 1-2sn geç farketmeniz durumunda takip mesafeniz sizi korumaya yetmeyecektir.
    telike bunu beğendi.

  19. #79
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    istanbuldayız orucluyuz ve motosiklet kullanıyoruz hemide bu trafiğin 5 katı.yazanlar boşuna yazmıyor hepimiz motosiklet kullanıyoruz neyin ne olduğunu biliyoruz yazanlar boşa yazmıyor tecrübe ile sabit

  20. #80

    Üyelik
    24 Mart 2015
    biz adama motosiklet kullanamiyosun degistir diyoruz acikca . kabul etmiyor. İsrarla ben surebiliyorum diye kanitlmaya calisiyor. Bir oldu iki oldu derken ucuncusunu yaptin. İsin sakasi bi yana. Bu yaptigin kazalarda sana bi zarar gelmedigi icin onemsemessin hatta motosiklet tehlikeli diyolar 3 tane kaza yaptim hic bisey olmadi diye cesarette verebilir. Su yaptigin hatalari 200 le falan yaparsan ne olacak. Bak aklini basina topla. Cok dikkat etmen lazim gozunu 4 degil 8 ac. Allah seni korusun insallah
    barodi bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)