Ben de onu anlatmaya çalışıyordum. Kimi demiş fren yapmayı bilmiyorsun kimi abs çalışmıyor. Yahu zaten ortada durulabilecek mesafe yok neyin tartışması sürüyor anlamıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:46 ----------
Koltuk altında bir servo motoru var egzoza bağlı ne işe yaradığı bilmiyordum şimdi ben de öğrenmiş oldum. 600rr da 6000deviri geçince bir turbo etkisi oluyor sizin bahsettiğiniz bu olay sanırım.
4 silindirli hemen hemen bütün motosikletlerde alt devirlerdeki güç kaybını engellemek adına ex-up sistemi oluyor. Eğer ex-up motoru ile borulardaki ex-up valve arasındaki tellerden biri koparsa - geçen ay başıma geldi - ilk çalışmadaki benzin pompası sesinden sonra cızzz cızzz eder durur. Makine FI - engine light yakar...
Maksat bilgi paylaşımı olsun
Straights are for Fast Bikes, CORNERS are for FAST RIDERS !
Konuyu kilitleyin lütfen moderatör arkadaşlar . Yazmayım yazmayım diyorum ama dayanamadım . Hem fren yapmayı ve trafiği okumayı bilmiyorsunuz , hemde bu kadar tecrübeli güzel insanlar tarafından yapılan yorumları hiçe sayıyorsunuz . Kabul etsenizde etmesenizde , FREN YAPMAYI BİLMİYORSUNUZ . (Diğer kaza videolarınızı izleyerek bu yorumu yaptım ) Suçu ramazana oruca atmayın . Bizde oruç tutuyoruz , hatta cumartesi günü Yalovaya iftar etkinliğine gittik toplu halde . 187 km yol yaptım ve oruçlu olduğum halde Allaha şükür dikkat kaybı vs. bir sorun yaşamadım . Sizin motora taktığınız abs'ye güvenmeyin sizi öldürür haberiniz olsun . O motoruda satın zaten düşük hızda kullanıyorsunuz . O motor o hızlarda gitmek için yapılmamış . Gidin pistte kullanın . 250 cc birşeyler bakın kendinize .
Sağlıcakla kalın ...
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Ben de sizin gibi cevap vermiyeyim diyorum ama tutamıyorum kendimi. Ortada fren yapacak mesafe kalmamış (ben kendime geldiğimde) abs olsa ne olur olmasa ne olur. Fren yapmayı bilsem ne olur bilmesem ne olur. Fren yapmayı bilsem çarpmayacakmıydım onu mu ima etmeye çalışıyorsunuz ? Oruç sizi etkilemiyor olabilir ama beni etkiliyor dikkat kaybı yaşıyorum demek ki. Oruça suç atmıyorum. Allahın emridir tutulacak. Kimisi zorlanır, kimisi zorlanmaz. Kimisi tutar kimisi tutmaz. Bakın aynı resmi sizin için de ekliyorum. Hangi hızlarda sürüleceğine motoru üreten karar vermiş zaten.
Bence asıl mesele budur "Fren yapmayı bilip bilmemek" önemli değil.. En iyi sürücü olsan en iyi freni yapsan her kazadan her tehlikeden yırtacakmısın??!! hayır..
Kimse alınganlık yapmasın bu memlekette 100 HP + SS makine kullanmak bence akıl işi değil.. En iyi kullanıcılar bile kazaları yapacaklar ne kadar risk aldığını iyi düşünüyorsan mesele yok. ( Ölüm, kalıcı sakatlık, yada ömür boyu fiziksel aktivitelerini zorlayacak problemler )
Bu nedenle bu cihazlar pist dışında bana göre standart bir insanın trafik koşullarında hakim olabileceği aletler değil..
Enduro al keyfine bak..Versys yada m9 tracker al mutlu ol. Gaza basıncada gidiyor nasılsa..
Topculardan sonra yalova'ya kadar grup sürüşünde öncülük etmiştim . Benzinlikte durunca da yanınıza gelmiştim siz Leopessia'mısınız diye. Hatırlarsınız belki .
Bu hızları gösteriyorsunuz o zaman niye 600'lük sürüyorsunuz . ? Ybr 125 alın sürün daha iyi .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Konuyu baştan aşağıya biliyorum, bir çok insan bir çok yorum , bir çok karşıt yorum, vs. vs. İçimde öyle bir şey var ki toplumumuz hakkında, nasıl cümleye dökeceğimi bilmiyorum ama çok garip bir millet olduğumuz aşikar.
Kimisi eğitim alır, kuralcı davranır, aldığı eğitim literatürden çıkma sanır, diğeri kitapçığı çıkartır bak kitap böyle söylüyor sen yanlışsın öyle değil böyle der, sonra birisi uygun devirde uygun viteste değilmiş der, halbuki daha önceki konularda acil frende debriyaj çekilir diyordu, şimdi vites devir doğru değil deniyor,kimisi zavallım fikrim yok zikrim olsun geçmiş olsun modunda,, benim gibi çok bilmişler var mesela, hep bir fikir hep bir yorum, bütün bunların sonucunda bakıyorum da, işimize nasıl geliyorsa işin doğrusu o bizim için.. Malesef bu konuda da tekrar gördüm ki,ap açık kaypak bir milletiz. Ama bu son sözüm genelimize, asla kimse üzerine almasın lütfen.
Acil durumda debriyaj çekilir diyen de benim, vites ve devir doğru değil diyen de benim. Eğitim almanın gerekli olduğunu, güvenliğe katkıda bulunduğunu düşünen de benim. Eğitimin bir literatürden -Motosiklet Yol Sanatı- çıktığını düşünen de benim. Zavallı zavallı, kaypak kaypak yaşayıp gidiyorum işte.
Video başlığı güzel "fatal crash" Geçmiş olsun. Trafik bilgin ve sürüş tecrüben zayıf gibi. Bunu geliştirmen gerek.
Arkadaşların sert eleştirilerine katılmıyorum ancak bu kadar insan bir eğitim al diyor olsaydı bana gider alırdım.
geçmiş olsun
kendiniz ABS taktığınızı biliyordum konuyu görünce özellikle ABS sistemi için dikkat kesilerek izledim nasıl kullandığınız ettiğiniz beni enterese etmiyor.
ancak fren sesinin sizden geldiğini ve abs nin çalışmadığını naçizane bende söylemek isterim.
Konunun tartışma/atışmaya dönmesi kötü olmuş. Ders alınabilecek şeyler var almak isteyenler için.
Ben de bir şeyler karalamıştım ama çoğu yazılmış zaten. Tek eklemek istediğim öndeki araç frenlemeye başladıktan hemen sonra hız göstergesi görünüyor; hız 68 km/s. Tam yarım saniye önce 50 tabelası var. Kazalar hemen her zaman birden fazla ihlal sonucu meydana geliyor.
https://www.facebook.com/Motorcylesd...2219114870041/
bu videoyu izleyin. bu videodaki durumlarla karşılaştığınızda gerçekten yaşama olasılığınız çok düşük sizin. ondan dolayı iyi bir eğitim şart.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)