Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 ... SonuncuSonuncu

600rr Kaza, çarpma

    REKLAM ALANI
  1. #81
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Eğitim alın"cıgeldi haanım!

    Daha önceki kazada yazmıştım aynen kopyalayarak gideyim.



    Önceki kazada suçlu sağdan çıkan arabaydı bu sefer oruç. Bir dahakine sulama yapan belediye, daha sonrakinde soldan sıkıştıran araba, daha sonrakinde de mıcır uyarısı koymayan devlet suçlu olacak. Sürüş değişmedikçe aynı şeyler başa gelmeye devam edecek.



    600RR belli ki 13250 devirde maksimum gücünü üretiyor veya redline'a yaklaşıyor. Dolayısıyla motor devrinin en üst sınırı burası. Bunun yarısı 6625 ediyor. Motor şehir içi kalabalıkta ve virajlı parkurlarda bu yaklaşık 6600 devrin altına inmeyecek ki gazı açınca güçlü bir şekilde hızlanacak, MotorKafa'nın dediği gibi gazı kapatınca da yavaşlayacak.

    http://i59.tinypic.com/33mn0ud.jpg

    Biz nasıl sürüyoruz motoru? Videodan ekran görüntüsüne bakalım.

    http://i61.tinypic.com/1rfes8.jpg

    72 ile giderken motor 3500 devir çeviriyor. Yani motoru olması gerekenden en az iki vites yüksekte, yanlış viteste kullanıyoruz. Öyle olunca gazı kapattığımızda alet yavaşlamıyor.

    Neden hep yanlış viteste sürüyoruz? Çünkü doğru viteste kullanmak için gaz hassasiyetinin gelişmiş olması lazım. Doğru viteste olunca motor çok hoplayıp zıplıyor hakim olamıyoruz. Atıyoruz yüksek vitese motoru sürdük zannediyoruz. Çaresi ne? leopessia'nın önerdiği gibi gaz kolunu kullanabileceğimiz bir motora geçmek ve doğru viteste, doğru devirde sürmeye, gaz kolunu doğru kullanmaya alışmak. Ama yol eğitimi almayan bir sürücü daha küçük motorla da aynı hatayı yapıyor aynı şey onun da başına gelecek. yani motorun küçülmesi derde deva olmaya yetemeyecek.




    Motorda başımıza kötü bir iş geldiğinde en etkili freni, engelden kaçışı, yönlendirmeyi nasıl yaparız onları kapalı alan eğitimlerinde öğreniyoruz. Ama motor süren, araba süren herkesin bildiğini zannettiği bu yüzden başka yollarla asla öğrenemediği geri kalan her şeyi -vites kullanımı mesela bunlardan yalnızca biri- ise yol eğitimlerinde.

    Videoları bu adam paylaştığı için, bu adamın ilk motoru 600RR olduğu için bu adamın sürüşü hakkında atıp tutuyoruz ama bence eğitimsiz ama tecrübeli sürücülerin de pek bir farkları yok. Eğitimsiz tecrübe veya tecrübeyle içselleştirilmeyen eğitimin bir faydası yok. Önce eğitim ardından bilinçli pratik lazım.

    Ana fikir: Yol eğitimi + daha küçük motor.
    Hocam vallahi yazdıklarınızı şaşkınlıkla okuyorum. Bilmemekten daha kötü birşey varki o da bildiğini sanmaktır. Hondanın kullanım kitapçığına bakarsanız hangi hızda hangi viteste gidilir öğrenirsiniz. Ama tabiki honda da kimmiş bizim ondan daha iyi bilen insanlarımız var.

    Coach_k bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosiklet kullanım kılavuzlarındaki vites değiştirme önerilerine bir örnek. VStrom 650 için kılavuzdan



    Buna göre sürmeye kalksak işim,iz var. 60 km/h hızda 6'ye geçmeyi öğütlüyor. Doğrusu en erken 110. Bu konuyu AEA'da sorduğumda, canlı yayınında sorduğumda "Yok öyle şey olmaz." diyerek cevapladılar. Barkın Bayoğlu'na 600RR kullanım kılavuzundaki hız vites önerilerini de sormak lazım. Belki de o "reyzing" olduğu için farklı bir cevap verir.

  3. #83
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Bakın ne demiş.
    Tavsiye edilen vites noktaları;
    Mümkün olduğunca yüksek viteste seyahat edin daha pürüzsüz bir sürüş sağlamak için

  4. #84

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam vallahi yazdıklarınızı şaşkınlıkla okuyorum. Bilmemekten daha kötü birşey varki o da bildiğini sanmaktır. Hondanın kullanım kitapçığına bakarsanız hangi hızda hangi viteste gidilir öğrenirsiniz. Ama tabiki honda da kimmiş bizim ondan daha iyi bilen insanlarımız var.

    http://i.imgur.com/wgnOdAq.jpg
    bu kitapçığın 600rr 'ın kitapçığı olduğuna emin misin? "değerler" biraz tuhaf geldi.

    hakkaten,doğruymuş sanırım. bu ne lan,böyle öneri mi olur ? 90 km/h hızla gitmek istiyorsak 9. vitese mi geçecez?

  5. #85

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakın ne demiş.
    Tavsiye edilen vites noktaları;
    Mümkün olduğunca yüksek viteste seyahat edin daha pürüzsüz bir sürüş sağlamak için
    Evet 60 ile giderken 6. viteste olunca pürüzsüz pürüzsüz giydiriyoruz.

    67 beygirlik motorla 100 beygirlik motora aynı önerinin yazılması da uyandırmıyor adamı...

    Üsluba bak. Yazı yazıp anlatmaya çalışanda kabahat. Neden hep aynı hatayı yapıyorum ben ya. Tamam söz bir daha yapmayacağım.
    MotorKafa, Karalı ve *Heka bunu beğendiler.

  6. #86

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    bilginozi abi, sen boşver burada yazılanları,öneride bulunanları.bunlar bi boktan anlamaz zaten..

    motoru sat, al bi hayabusa..oh mis,herkes rahatlasın
    Mengu16 bunu beğendi.

  7. #87
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Sen bildiğin yoldan devam et hacı. Umarım sevenlerini üzmezsin. Sağlıcakla
    Mengu16 bunu beğendi.

  8. #88
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu kitapçığın 600rr 'ın kitapçığı olduğuna emin misin? "değerler" biraz tuhaf geldi.

    hakkaten,doğruymuş sanırım. bu ne lan,böyle öneri mi olur ? 90 km/h hızla gitmek istiyorsak 9. vitese mi geçecez?
    Doğrudur. 2009 600rr kitapçığı. 90km tam 6. vitese tekabül ediyor. Adamların verdiği sakin sürüş ve motoru yıpratmadan kullanmak için. Zaferce abinin dediği devir/hız oranı motorun tam çılgın halidir. Sıkışık ve yavaş trafikde öyle gitmek çok mantıksız. İnsanları rahatsız etmekten ve motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz 600rr için bu böyle. Sizin kullandığınız motorun karakteristiği tabiki farklı olabilir.

  9. #89
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah teşekkür ederim. Abs hem önde hem arkada kombine olarak mevcut. Ama asvalt kalitesine bağlı olarak fren mesafesi değişkenlik gösteriyor. Kaza sonra yol çizgilerinden yola çıkarak aradaki mesafesinin 5mt ile 7mt arasında olduğu tahmin ediyorum. Lafım size değil ama sen duramadın, fren yapmayı öğren, abs çalışmamış diyen arkadaşlar bir zahmet 55km ile yada 60km ile fren yapıp fren mesafelerini bir ölçsünler ondan sonra gelip ahkam kessinler. Öyle 55-60km ile giderken fren yapınca motor olduğu yerde durmuyor. 55km ile giderken reaksiyon zamanını 0sn bile kabul etseniz durma mesafeniz 13mt veya üzerindedir. Bu bir fizik kuralıdır arkadaşlar. 5mt-7mt de sen duramamışsın fren yapamamıssın diyen arkadaşlar hangi gezegende yaşıyorlar cidden merak ediyorum. Ha yok ben kendim bunu ölçemem diyen arkadaşlar zahmet edip internette biraz araştırsalar işin öyle olmadığını kendileri görecekler zaten. Bu noktada insanları yanıltan bir durum var onu da biliyorum; trafikten giderken öndeki araçla paralel olarak fren yaptığımız için takip mesafesi bizi koruyor ama öndeki aracın durmuş olması ve bunu 1-2sn geç farketmeniz durumunda takip mesafeniz sizi korumaya yetmeyecektir.
    abi kesinlikle haklısın duramamışsın demiyorum kolay durulacak bir mesafe değil zaten, o mesafede durmaktan ziyade kaçış manevrası filtreleme daha önemli bir kurtarıcı olur. bunları öğrenip uygulamaya dökmek, hem de en zor zamanlarda en acil zamanlarda refleksi olarak dökmek gerekir. abs çalışmamış konusuna gelince üzülerek söylemek istiyorum abi o fren sesi motosikletten geliyor frenleme zamanı ve sesin kesildiği çarpma zamanı cuk oturuyor birbirine. başka kayan bir araç da görmedim.
    çok normal çalışmayabilir. hiçbişey yokken deli gibi çalışan elektronik alet en gerekli yerde çalışmayabilir yani bunu büyütecek bişey yok. çalışmamış der geçeriz. ha fabrikasyon bir hata olsaydı fabrikaya dava açılabilirdi sisteminiz çalışmıyor diye ama şu durumda malesef bişey yapamıyoruz. tekrardan geçmiş olsun.

    bu arada karalı hocama bir ekleme yapmak istiyorum;
    oruçlu motosiklet kullanmak, oruçlu araba kullanmak adına; evet kan şekeri düşüyor, refleksler ağırlaşıyor vs.. vs.. fakat bu oruç kişiye veya bir başkasına zarar verecekse tutmayın.. ya da zarar vermeyecek yollara başvurun.. motosiklet kullanmayın araba kullanmayın, toplu taşıma kullanın mesela.. o da değil orucu siz tutmasanız bile şu ramazan ayında, sıcaklardan mıdır yoksa ramazanın rehavetinden midir bilemiyorum normalde yaşadığımdan daha fazla tehlike atlattım. bizlerin daha fazla dikkatli olması gerekiyor.
    Karalı bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  10. #90
    Coach_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xciting R
    Eğitimciler daha iyi bilir ama;

    600cc - 750cc üstü makinelerde, motorun devir-hız grafiğini eline alıp mühendis gibi incelemene gerek yok Motorun ex-up açtığı devirin altında sürersen vites düşürerek kompresyon ile fren yaptığında çok verim alamazsın. Bu ex-up açma işinide 7-8 aydır sürdüğün için zaten anlamışsındır, Belirli bir devirden sonra aletin gidişi sesi değişiyor, Motorunda komple - gırtlaktan egzoz varsa ex-up iptal olmuştur ama yinede belli eder kendini. Motor freninden verim almak istiyorsan, aleti biraz devirli sürmekde fayda var. Firmalar motorların en uzun ömürlü gidişleri için recommend - tavsiye de bulunurlar. Altımızdaki aletler devirli gitmeyi severler...
    Straights are for Fast Bikes, CORNERS are for FAST RIDERS !

  11. #91

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrudur. 2009 600rr kitapçığı. 90km tam 6. vitese tekabül ediyor. Adamların verdiği sakin sürüş ve motoru yıpratmadan kullanmak için. Zaferce abinin dediği devir/hız oranı motorun tam çılgın halidir. Sıkışık ve yavaş trafikde öyle gitmek çok mantıksız. İnsanları rahatsız etmekten ve motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz 600rr için bu böyle. Sizin kullandığınız motorun karakteristiği tabiki farklı olabilir.
    abi benim motoru boşver. senin paylaştığın tabloya göre; her 10km/h lik hız artışına 1 vites arttırmayı önermiş. dolayısıyla, basit bir oran orantı hesabı yaparsak; 90km/h lik hıza 9. vites olması gerekiyor. hesapla istersen,ben mi yanlış hesaplıyorum lan ?

  12. #92
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi benim motoru boşver. senin paylaştığın tabloya göre; her 10km/h lik hız artışına 1 vites arttırmayı önermiş. dolayısıyla, basit bir oran orantı hesabı yaparsak; 90km/h lik hıza 9. vites olması gerekiyor. hesapla istersen,ben mi yanlış hesaplıyorum lan ?
    Düz mantıkla düşününce öyle ama vites dişli oranları eşit değil. Birde motorun tork değerleri de var işin içinde. Mesela 40 ile giderken 6. viteste kullanmaya kalksanız motor teklemeye başlar götüremez. Doğal olarak motorda 9 vites olsaydı 90km hızda tekleme yapardı. O yüzden motorun tork değerlerini de düşünerek en optimum hız/vites değerlerini yazmışlar.

  13. #93
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    dostum buyur sana fizik kuralı.

    http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/S...maIntikal.aspx

    dediğin hızda ortalama 2,5 saniyede durabileceğin yazıyor burda, ABS OLMADAN.
    o adam fren yaptığı anda hadi diyelim yarım saniye bile geç kalsan, o aradaki 2 saniyede sen çok rahat kurtulurdun bu kazadan.

    ayrıca kaza olmadan önceki 1 dakikayı dikkatli izlersen o araç 3-4 kere gereksiz şerit değiştiriyor, sinyal vermeden yola atlıyor, bunu önceden görüp ona göre hareket etmen gerekirdi.

    Bende oruç tutuyorum çok şükür ancak sadece oruç bi bahane olamaz bence. 10 dakika boyunca motosikleti sürmüşsün, eğer kendini iyi hissetmiyorsan ilk 3-5 dakika içinde bunu anlardın ve motoru bırakman gerekirdi.

  14. #94

    Üyelik
    07 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Honda 650F
    Üstad hızlanmayacak yerde gaz açmışın daha önceki kazalarında yazdığım gibi git bir eğitim al ya. Sevdiklerini ve motorcu kardeşlerini üzme.

  15. #95
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Lan daha yazmayacaktım ama dayanamadım.
    Şu kazayı yapıp nasıl hala sürüşünün doğru olduğunu ve sadece oruçtan kaynaklı bir dikkatsizlik olduğunu iddia edebiliyorsun anlaması çok güç.
    O zaman da şaban ayı mıydı?

    zapalka ve ellaksakir bunu beğendiler.

  16. #96
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı Coach_k adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitimciler daha iyi bilir ama;

    600cc - 750cc üstü makinelerde, motorun devir-hız grafiğini eline alıp mühendis gibi incelemene gerek yok Motorun ex-up açtığı devirin altında sürersen vites düşürerek kompresyon ile fren yaptığında çok verim alamazsın. Bu ex-up açma işinide 7-8 aydır sürdüğün için zaten anlamışsındır, Belirli bir devirden sonra aletin gidişi sesi değişiyor, Motorunda komple - gırtlaktan egzoz varsa ex-up iptal olmuştur ama yinede belli eder kendini. Motor freninden verim almak istiyorsan, aleti biraz devirli sürmekde fayda var. Firmalar motorların en uzun ömürlü gidişleri için recommend - tavsiye de bulunurlar. Altımızdaki aletler devirli gitmeyi severler...
    600 RR'da Exup yok.

  17. #97
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Geçmiş olsun , düşe kalka tecrübe ediyorsun motoru daha önceki videoları da izlemiştim genel olarak sakin kullanıyorsun sanırım, altındaki canavara uymadığın sürece ufak tefek kazalar bence kabul edilebilir. Umarım hep şansın yaver gider.
    bilginozi bunu beğendi.
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  18. #98

    Üyelik
    07 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Honda 650F
    2 seferdir aynı şekilde kaza yapıyorsun. Lastiklerin iyi değil + Frenaj çalış.

    Bu arada motoru tersten görmek nasıl bir duygu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:00 ----------



    Kasksız rambo Motorda granej kalmamış graneja yatırdığın parayı eğitime harca. Kızma bize eleştiri yapıyoruz. Hayata kal diye.
    bilginozi bunu beğendi.

  19. #99
    EmirhanCoskun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-10
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim. Abs nin kırmızı ikaz ışığı var. 1.10dk da debriyaj telinin üzerine monte ettim, görebilirsiniz. 10km hıza ulaşıncaya kadar tüm kontrolleri yapıp eğer sorun yoksa söner. Bir sorun varsa yada herhangi bir sebepten sürüş esnasında devre dışı kalırsa yanıp sönmeye başlıyor. Abs nin şöyle bir özelliği var; yol kayganlığını algılayarak fren basıncını optimum seviyede tutar. Kaza yaptığım noktadaki asvalt kaygan olduğu için ani bir fren tepkisi göremedik. Benim o durumda yapabileceğim en güzel şey sağdan yada soldan kaçmaktı ama onu yapabilecek kafa yoktu. Fren sesi öndeki araçtan gelmiyorsa bile benim arkamdaki araçtan gelmiştir. Zira benden gelmediğine eminim 7 aydır motosikletimi abs li bir şekilde kullanıyorum. Çalışıp çalışmadığını benden iyi kimse bilemez heralde. Siz yazınca dikkat ettim. Video kalitesi youtubeye yükleyince biraz düşmüş o nedenle çarpma hızı pek belli olmuyor. Bilgisayardaki orjinal videodan fren performansının 5mt mesafede 55km den 36km ye rahatça düştüğünü görebiliyorum. Bu da kaygan sayılabilecek bir asvalt için pek de kötü sayılmaz. Abs nin bu kazadaki en büyük nimeti bana kaçabilme şansını vermesi olacaktı onu da ben beceremedim.
    hocam kullandığım motosikletimde ABS mevcut abs nin ne olup ne olmadığını açık ve net bir şekilde biliyorum..ve bi çok kez gerek bilerek gerek panik freninde abs devreye sokup görmüş alışmış birisiyim .....size gelirsek kendiniz diyorsunuz kaygan zeminde fren basıncını dozajlamak için abs var diyorsunuz ve sonra fren yaptığım yer kaygan olduğu için ani bir fren tepkisi göremedik diyorsunuz :D lütfen yazdıklarınızı bir daha okuyun ani bir fren tepkisi olduğu için arka tekeri kızaklattınız ve ABS'niz hiç bir şekilde devreye girmedi...kızaklama sesinden anladığım kadarıyla zemin bahsettiğiniz kadar kaygan değil ki kaygan olsa bile o abs nin çoktan devreye girmış olması gerekirdi siz abs bana manevra yapmama olanak sağladı felan filen ama sizin abs niz çalışmadı o an kısaca yapmış olduğunuz abs masrafların hepsi şaunda çöp gözüyle baka bilirsiniz o motosiklet o anda abs devreye sokmadıysa abs bi anlamı kalmadı...olurda istanbula yolunuz dişerse kendi motosikletim ile bir çok kaygan zeminde size abs nin devreye girip motosikleti kızaklatmadan minimum seviyede durduğunu göstermek isterim...
    Youtube Kanalım -- Youtube.com/bilemir1

  20. #100
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lan daha yazmayacaktım ama dayanamadım.
    Şu kazayı yapıp nasıl hala sürüşünün doğru olduğunu ve sadece oruçtan kaynaklı bir dikkatsizlik olduğunu iddia edebiliyorsun anlaması çok güç.
    O zaman da şaban ayı mıydı?

    https://www.youtube.com/watch?v=aKqieRKyguI
    Sürüşüm kötü olabilir. Tecrübesiz de olabilirim. Ama ben bu alete biniyorsam demek ki bunları göze almışım. Açıkca söylemeliyim. Motoru alırken pert etme ihtimalini bile göze almıştım yeter ki bana bişey olmasın. Kazadır olur. Sebebi önemli değil. Bugün oruç, yarın uyku, diğer gün dikkatsizlik, moral bozuktur, tecrübe azdır, yetenek yoktur vs. Millet 4 teker de bile kaza yapıyor. Araba kullanmaktan 10 kat daha zor olan 2 tekerlekli bir araçla kaza oranı tabi ki daha yüksek olacak. Hiçbir mesajımda çok iyiyim, tecrübeliyim, ben bu işi çözdüm vs gibi yorumlar yapmadım. Daha önce kazalarım oldu, yine de olacaktır. Ama emin olun ki sizin de başkalarının da kazalarınız olacaktır. Ben bunu göze alarak bu işe başladım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:09 ----------

    Alıntı EmirhanCoskun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam kullandığım motosikletimde ABS mevcut abs nin ne olup ne olmadığını açık ve net bir şekilde biliyorum..ve bi çok kez gerek bilerek gerek panik freninde abs devreye sokup görmüş alışmış birisiyim .....size gelirsek kendiniz diyorsunuz kaygan zeminde fren basıncını dozajlamak için abs var diyorsunuz ve sonra fren yaptığım yer kaygan olduğu için ani bir fren tepkisi göremedik diyorsunuz :D lütfen yazdıklarınızı bir daha okuyun ani bir fren tepkisi olduğu için arka tekeri kızaklattınız ve ABS'niz hiç bir şekilde devreye girmedi...kızaklama sesinden anladığım kadarıyla zemin bahsettiğiniz kadar kaygan değil ki kaygan olsa bile o abs nin çoktan devreye girmış olması gerekirdi siz abs bana manevra yapmama olanak sağladı felan filen ama sizin abs niz çalışmadı o an kısaca yapmış olduğunuz abs masrafların hepsi şaunda çöp gözüyle baka bilirsiniz o motosiklet o anda abs devreye sokmadıysa abs bi anlamı kalmadı...olurda istanbula yolunuz dişerse kendi motosikletim ile bir çok kaygan zeminde size abs nin devreye girip motosikleti kızaklatmadan minimum seviyede durduğunu göstermek isterim...
    Peki. 55km hızda durma mesafesi nedir söyler misiniz ? o hızda durabilmek için en iyi mesade kaç mt dir?


5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)