geçmiş olsun, full ekipman ve düşük hızla ucuz atlatışmış bir kaza...şahsen iftardan önce motosiklet kullanmıyorum.. kazasız sürüşler
geçmiş olsun, full ekipman ve düşük hızla ucuz atlatışmış bir kaza...şahsen iftardan önce motosiklet kullanmıyorum.. kazasız sürüşler
YBR - 9000km
Motosiklet hata kabul etmeyen bir tutkudur...
Geçmiş olsun Allah daha büyük kazalardan korusun . Aracın yavaşlamasından bir kaç saniye sonra frenlere asıldınız . 2 saniye daha erken fren yapsanız sanırım vurmadan durabilirdiniz .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
eğer yanlış analiz etmediysem önündeki araba 9.47 de frene basıyor(stoplar yanıyor), ama sen 9.49 da basıyorsun frene ve çaat. öndeki araba frene bastığında sende bassaydın muhtemelen dururdun. sadece 2 saniye... ben bu videodan anlıyorum ki; motosikleti her daim full konsantra sürmeliyiz,2 saniyede olan oluyor. geçmiş olsun,allah beterinden saklasın
Şu yorumu okuduktan sonra diğer kaza videolarını da izledim.
Senin durumun oruçla falan alakası yok müdür.
Yol yakınken küçük bir motor al ve eğitime git.
Bu kazalar sana uyarı niteliğinde olmuş. Umarım daha büyüğünü geçirmeden değiştirirsin motoru.
Bir de yanlış hatırlamıyorsam ABS'yi kendi imkanlarınla yapmıştın. Bu da sana ve kendi imkanlarıyla ABS yapmaya çalışan diğer arkadaşlara ders olsun
Motosikletli Kaplumbağa...
250 cc'lik bir abs'li motor alsa arkadaş çok daha güvenli fren yapardı bence . Kawasaki'nin ktm'nin 250 cc'de abs'li çok güzel motorları var . Zaten videoda da görüleceği üzere sakin kullanıyorsunuz hep . Motora yazık etmeyin , 250 cc alın çok daha zevkli kullanırsınız motoru .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
250cc ile alakası yok bu tür kazaların oldumu oluyor herşey tecrübe işte düşe kalka olacak
Geçmiş olsun daha dikkatli olmak lazım.
Kardeş kusura bakma ama dost acı söylermiş.O nasıl motor kullanmak öyle.Adam frene basmış , bariz şekilde fren lambaları yanıyo , sen gaza basmaya devam ediyosun.Adamın fren lambaları yandıktan 2 saniye sonra gazı kesip fren yapıyosun.Daha önceki kazanı da izledim.Direk ön frene basmışsın.Anında asfalta yapışmışsın.Arka freni hiç mi kullanmıyosun?Benim her zaman sağ ayağım arka frendedir.Yavaşlamam gerektiğinde önce arka frene basarım.Eğer yetersiz kalırsa , daha sert durmam icap ederse , iki parmağım da genelde ön fren kolunda hazır bekler ve arka frenin arkasından hemen ön frene basarım.6 senedir Bursa'da motor kullanıyorum 2 senedir de 220 kiloluk transalpimle Bursa trafiğine giriyorum.Çok şükür daha bi tane kazam yok.Sende ciddi bir problem var.Şu yaptığın kazalar normal değil?Ya sonradan taktığın abs yüzünden motorun frenleri problemli , ya lastiklerin aşırı berbat , ya da senin reflekslerinde bir sıkıntı var.Benim fikrim hepsinden biraz var.Motorun frenleri ve lastikleri ciddi derecede sıkıntılı.Sen de bu yüzden motorunun frenleriyle barışık değilsin ve tedirginsin.Kendine güvenerek fren yapamıyosun.Benim tavsiyem , trafiğe kapalı alanda bol bol fren çalışması yap.Motorunun frenlerini tanı.Hızlanıp birden durma çalışması yap.Yavaşlarken önce arka fren , arkasından ön frene basarak durmaya çalış.Frenlere , kendine güvenerek basmayı öğren.Ne kadar zamandır motor kullanıuosun bilmiyorum ama frenlemende ciddi sıkıntıların var.Altındaki motor da şakası olmayan , güçlü bir motor.Eğer yardımcı olabileceğim bir konu olursa bana pm'den özel mesaj atabilirsin.
usta abs takmamis miydin sen motora?
Burada benim kafamın takıldığı tek konu motora ABS takmanız ve bu sistemin çalışmadığı motor bariz kilitlenip kayıyor o seste araçtan değil sizden geliyor.
Cc küçültmelisiniz sevgili dostum geçmiş olsun
Çok geçmiş olsun hocam Allah beterinden saklasin
Gözlemim ileri bakmıyorsun.Öndeki araçların fren lambası yanıyor sen hala gaz açıyon.Dikkat et.geçmiş olsun...
Öncelikle çok geçmiş olsun.
Bilhassa forumdaki tecrübeli arkadaşların yorumlarını dikkate almanı öneriyorum. Ben de henüz motorsiklette çok yeniyim ve ufak bir kaza atlattım fakat öncesinde olduğumdan daha temkinli ve bazı tekniklere uygun kullanmaya gayret ediyorum. Bir de senin söylediklerinde eleştireceğim 1-2 şey var:
1- Oruçlu olduğunu söylemişsin fakat bunun kaza için bir bahane olduğunu düşünüyorum. Şayet oruç tutmak sana kaza yaptıracaksa, oruç tutmaktan vazgeçemeyeceğine göre oruçluyken motorsiklete binmemen gerekiyor. Arkadaşın bundan etkilenmeyebilir ama bir rahatsızlığın varsa (hipoglisemi vs.) zaten uzun süre aç kalman sana zarar verecektir.
2- ''Kaçabilecek alanım vardı'' demişsin, katılıyorum ama herkes de bunu yapamaz. Mesela ben de o noktaya gelseydim yapamazdım. O yüzden biraz daha dikkatli olman ve bu keşkeleri hayata geçirecebilecek eğitimleri almak gerekiyor.
3- Çarptığın araç videonun 9:25-9:40 süreleri arasında 3 kez şerit değiştirmiş ve hepsi de gereksiz sollamalar. Şahsen öyle bir aracın arkasında olsaydım daha dikkatli davranırdım. Zaten sen araca çarparken neredeyse duran trafikte bir kez daha şerit değiştirmeye çalışıyor. Bu tip araçların arkasında daha dikkatli olmak lazım.
4- Bence kazadaki en önemli ve belki de tek etken dalgınlığın. Aracın freniyle senin frenin arasında net 2 saniye var. O sürede rahatlıkla durabilirdin. Biraz daha dikkat.
Umarım burada söylenenleri ukala yorumlar olarak almazsın. Ben de yeni bir sürücü olarak her olay ve yorumdan ders almaya gayret ediyorum. Forum ahalisinin cc düşürme önerisine de katıldığımı belirtmek isterim. Tekrar çok geçmiş olsun.
Geçmiş olsun bi anda trafiğin oluşması aslında kaçınılmaz kaza. Sende yoksa birşey gerisi düzelir inş.
ya satıp motosikletinizi düşük bir cc ye geçin
yada motosikletinizi yaptırdıktan sonra bir eğitme gidin hatta bir değil bir kaç eğitime gidin ve 2 keren frenaj yüzünden kaza yaptığınızı belirtin fren konusuna biraz daha fazla değinsinler sizin için.....benim eğitime vericek param yok derseniz.. 2 günde 2 depo benzin bitirene kadar boş bir alanda hızlanıp fren dahda hızlanıp fren yapın dahada hızlanıp fren yapın her fren yapmanızda iyileştire biliyormusunuz diye işaretleyin..bu arada videoda durdurduğum noktada 48 veya 42 kmh gibi bir hız yazıyor panelde 36kmh lerde değil..... ve son olarak abs niz büyük harflerle ÇALIŞMIYOR
geçmiş olsun Allah beterinden saklasın..
Çok teşekkür ederim. Abs nin kırmızı ikaz ışığı var. 1.10dk da debriyaj telinin üzerine monte ettim, görebilirsiniz. 10km hıza ulaşıncaya kadar tüm kontrolleri yapıp eğer sorun yoksa söner. Bir sorun varsa yada herhangi bir sebepten sürüş esnasında devre dışı kalırsa yanıp sönmeye başlıyor. Abs nin şöyle bir özelliği var; yol kayganlığını algılayarak fren basıncını optimum seviyede tutar. Kaza yaptığım noktadaki asvalt kaygan olduğu için ani bir fren tepkisi göremedik. Benim o durumda yapabileceğim en güzel şey sağdan yada soldan kaçmaktı ama onu yapabilecek kafa yoktu. Fren sesi öndeki araçtan gelmiyorsa bile benim arkamdaki araçtan gelmiştir. Zira benden gelmediğine eminim 7 aydır motosikletimi abs li bir şekilde kullanıyorum. Çalışıp çalışmadığını benden iyi kimse bilemez heralde. Siz yazınca dikkat ettim. Video kalitesi youtubeye yükleyince biraz düşmüş o nedenle çarpma hızı pek belli olmuyor. Bilgisayardaki orjinal videodan fren performansının 5mt mesafede 55km den 36km ye rahatça düştüğünü görebiliyorum. Bu da kaygan sayılabilecek bir asvalt için pek de kötü sayılmaz. Abs nin bu kazadaki en büyük nimeti bana kaçabilme şansını vermesi olacaktı onu da ben beceremedim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)