Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

cbr250r kaza

    REKLAM ALANI
  1. #21
    aranel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    MT-07 ABS - Burgman UH 200
    Alıntı exchicco adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iki teker yerdeyken biri diğerinden hızlı gidebilir. Ani vites küçültüp debriyaji bırakın ne demek istediğimi anlayacaksınız. Ama işin böyle olması tank tokatlamasina sebep olur mu ondan emin değilim. Çok önceden bi video izlemiştim. Tank tokatlama neden olur diye. Sonuçta bu tür kazaları yaşamadan bilinçlenmekte fayda var. Bu nedenle izlemiştim. Orda söylüyordu. Yabancı kaynak. Ama herkesin her dediği doğrudur diyede bi kayde yok. Benim olayım da dümdüz giderken gazı bıraktım tank tokatlamaya başladı. Bunun verdiği panik problem yarattı çok hafif yol sola dönüyor idi. Fakat ben sağa geçmek istediğim için motoru yatirmaya başlamamistim. Ama her ne kadar yatirmasamda hafif bi eyimi illaki olmuştur. Ama sebebin bu olduğunu sanmıyorum düşük hız düşük cc motor düz çok hafif viraj sonucu tank tokatlama olmamalı
    Sevgili dostum, yüksek devirde bir alt vitese atarsan arka teker kilitler en fazla devir düşünce tekrar yola tutunur ama aynı hızda dönerler. ön, arka tekerin hızını takip eder yani iki tekerde yerdeyken hızların farklı olması mümkün değil. tank slapper olması için ön tekerin arka tekerden farklı düzlem açısıyla yere değmesi gerekir bu da genellikle tek tekerden inerken gerçekleşir ya da ani gaz açmalarda yükün arkaya binmesiyle ön tekerin yükünün azalmasıyla olur. Ben sana sıkıntının motordan kaynaklı olabileceğini söylüyorum, bir kontrol ettir derim.
    mithrelios bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250 r
    Teşekkürler BatuhanK bendeki tank tokatlamanin nedenini hala bilmiyoruz demektir. Çünkü yol asfalt çukur veya çatlak yok. Gazı bırakır bırakmaz tokatlama başladı. O zaman motosikletimde bi problem olması daha muhtemel duruyor. Benim motorum 9200km de henüz. Ben aldığımda 3200km de idi

  3. #23

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    çok geçmiş olsun üzüldüm inşallah biran önce sağlığınıza kavuşursunnuz parçalı kırık çok kötüymüş içim acıdı :(

  4. #24

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    büyük geçmiş olsun başkan ne diyeyim.

    nerde bu devlet? çalışıp maaşlarını hak edeceklerine yan cebime müteahhite eyvalalh :(
    exchicco bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250 r
    Teşekkürler Aranel, iyki bu siteye yazmışım. Çok yardımcı oldunuz. Otosevere gidicem bakalım ne diycekler. Ama önce iylesmem lazım. Gerçi ön lastiğe dokunmadilar hiç ama. en azından nedenini bulsunlar bana yeter. Neredeyse hayatımdan oluyordum. Daha kötüsü bacağım kopabilirdi..
    aranel bunu beğendi.

  6. #26
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    hocam büyük geçmiş olsun acil şifalar dilerim. bahsetmek istediğim konu tank slap ile ilgili. tankslapper olayı ön lastiğin yere tutunmaya çalışması ve bunu başaramaması ile olur. eğer herşey iyi durumdaysa. yani inanır mısın allah ne verdiyse gaz açıp kestiğimi hatta virajda vites düşürdüğümü bile biliyorum hiç tank tokatı olayı ile karşılaşmadım. bi de tank slapte gidonu bırakman değil lastiği yerle kesmen gerekiyor. kesip yani önü kaldırıp tekrar düz basmasını sağlaman gerekiyor. güçlü motosikletlerde gidon amortisörü bu yüzdebn var mesela. önü kaldırdı yüksek hızda indirdi tokata girmesini engellemek için sabit tutmaya meyillendiriyor. sen gazı kestiğin anda ufak bi taş parçası ince ön lastiğine geldiyse bu bile tokatlamanın başlamasına sebep olabilir lastiği kenara atar bi o kenara, bi bu kenera tutnmaya çalışırken düşersin.
    ha bi de ani gaz kesmek hata değildir. bilinçli yapıyorsan sıkıntı yok. gaz kesmenden dolayı tank slap olacağını sanmıyorum.
    tekrar büyük büyük geçmişler olsun. senin için yapabileceğimiz birşey var mı?
    exchicco bunu beğendi.

  7. #27
    Mr.[T] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA PCX 150-pulsar 200NS-Yamaha NMAX
    dostum büyük geçmiş olsun Allah acil şifalar versin.yaptığın kazadaki psikolojini atlatmadan motora tekrar binersen 2. kaza (Allah korusun) yakındır.bence çok uzun bir süre motora ara ver.kendini psikolojik ve fiziki olarak tam hazırlamadan motorun arkasına bile oturma bence.Büyük bir kaza geçirmişsin,Allah seni sevdiklerine bağışlamış.Tek ulaşım aracı motor değil,motor sürmek zorunda değilsin.aileni ve sevdiklerini de düşün.bazen zorlamamak lazım

  8. #28

    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250 r
    Hepinize teşekkür ederim. Araba var fakat motorun verdiği haz ve trafikteki zaman kaybından ötürü motosiklet ile ulaşım sağlıyordum. Birde çalıştığım süre boyunca yeteri kadar araba içinde boguluyorum. Psikolojik tedavi aldım şimdi iyiyim. Ev hapsi biraz ağır insan çıkmak istiyor yürümek istiyor. Ama bi gün biteceğini bilmek güzel. Motoru muayeneye sokucam kazada bi yere çarpmadı eğer problem varsa kazadan önceki problemdir. Yine buraya yazarım. Ama minimum 3 ay daha evde kalacağım kesin. Parçalı kırık geç iylesiyormus. Mr.T dediğin gibi olacak mecbur muhtemelen önümüzde ki yaz akrif olarak motor kullanamam. Fakat çıkıp ara sıra turlamak aklımda yok değil açıkçası

  9. #29
    fearlesboyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Motosikleti
    YAMAHA MT
    colk cok gecmıs olsun acıl şifalar içinde motor sevdası varsa kırık çıkık senı vazgeçirmez bu sevdadan
    exchicco bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Büyük geçmiş olsun.

    Ama kazayı hiçbir şekilde çözümleyemedim. Tank slapper'ı asfalt durumu belki tetiklemiş olabilir diye düşünüyorum. Belki yolda bir bozukluk vardı, o tetiklemiş olabilir. CBR250R'da 70 km/h hızda gazı kapatarak olması hiç aklıma yatmıyor. Boy kilo nedir acaba, ön tekerdeki ağırlık çok mu azdı bu esnada veya yeni bakımdan, lastik değişiminden falan mı çıktı, belki ön tekerin balansı hatalıydı veya süspansiyonda değişiklik yapmış mıydınız?

    Tankslapper'ın en kritik kurtarma yolu, hiç olmamasını sağlamak . Olursa da gazı kesmek doğru olmuş ama sonrasında gaz açıp gözleri kapama kısmı da ilginç. Yorum yazmak şimdi kolay gerçi, o anları yaşamak tabi ayrı bir durum.

    İyileşip tekrar motor sürebilmenizi dilerim.

  11. #31
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    Çok çok çok geçmiş olsun. Lastik havalarını kontrol etmiş miydiniz ? Önerim bir eğitim alın iyileştiğinizde. Oturuş pozisyonunda bir hata olabilir. Şahsen ben de cbr kullanıyorum ve daha önce hiç tank slapper a girmedi hele 70 le giderken kontrol kaybedicek kadar olması için bi yerde ciddi bi sorun vardır. Bu motorunuzda da olabilir. Tank slapper ı güçlü motorlarla veya bozuk zeminde yaşıyoruz genelde. Debriyaj sıkmak çoğu eğitimde önerilen bi şey. Benim de mantığıma yatıyor deneyiniz. Umarım çabuk iyileşirsiniz

  12. #32
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı 94CanRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok çok çok geçmiş olsun. Lastik havalarını kontrol etmiş miydiniz ? Önerim bir eğitim alın iyileştiğinizde. Oturuş pozisyonunda bir hata olabilir. Şahsen ben de cbr kullanıyorum ve daha önce hiç tank slapper a girmedi hele 70 le giderken kontrol kaybedicek kadar olması için bi yerde ciddi bi sorun vardır. Bu motorunuzda da olabilir. Tank slapper ı güçlü motorlarla veya bozuk zeminde yaşıyoruz genelde. Debriyaj sıkmak çoğu eğitimde önerilen bi şey. Benim de mantığıma yatıyor deneyiniz. Umarım çabuk iyileşirsiniz
    Ne önerirlerse önersinler pek bir işe yaramayacağını düşünüyorum. Onlar rodeo yaparken mesaj atmayı öneriyorlar Şaka bir yana çok tehlikeli ve korkutucu bir şey, bırakın gaz açmayı kapatmayı, debriyajı sıkmayı motorun üstünde kalabildiğime sevindim o anda

  13. #33

    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250 r
    1,77 boyunda 64 kiloyum 7kg da sırt çantam vardı. Lastik değişimi öncesi lastikler janta buz motorda balansi yapılarak takılmıştır. 250lik makine gerek yok demelerine rağmen usenmwdim arabanin bagajina atıp götürüp yaptırdım. Tank tokatlamaya baslayinca debriyaj sıkıp gidonu olabildigince serbest bıraktım 1, 2 saniyede gidon tokarlari yavaslamaya başladı ama işte o anki panik.. lastik havalarını istanbuldan çıkmadan kontrol etmiştim 5 gün önce yani..

  14. #34

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Geçmiş olsun. Hayırlı haberlerini bekliyoruz.
    exchicco bunu beğendi.

  15. #35
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    çok geçmiş olsun öncelikle kaza sonrası neyin yanlış gittiğini sorgulamanız çok olgunca ve en doğrusu
    panik anları için söylenilen birşey var kolların ve bacakların kasılıp tüm kanı iç organların kullanımına sunması
    beynin tüketimi düşürerek bayılma vb duruma girmesi (tam anlatamadım ama ) hatta diğer memelilerde görülen hareket etmeme saklanma eylemi (gündüzleri yolda önümüze çıkan canlıların hareket etmeden araca bakması gibi)
    bu sebeple gözleriniz kapanmış yada bayılmış olabilirsiniz...
    tank tokatlama olayı içide gazı bırakmadan önce sabit bi hızdamıydınız eğer hızlanma eğiliminde iseniz ontekerde yük çok az yada yoktu belki gazı bırakınca tokatlamış olabilir

    biraz tahminde bulundum ama kendi yaptığım kazada bile kaçış manevrası dışında önfreni nekadar kullandığımdan debriyajı nezaman çektiğimden bile tam emin değilim

  16. #36
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Benim hayatimda bir kez tankim tokatlandi, onda da 70le giderken bir araba yandan girdi (kaza bu motor, MT-07 ile oldu). Darbenin etkisiyle motor cizgisini kaybederek yalpalamaya, bununla birlikte tank tokatlamaya basladi. Serbest biraktim gidonu, durana kadar dokunmadim. Dusmeden, sorunsuz bir sekilde emniyet seridinde durdum. Sonuc, motorumdaki ve dizimdeki korumalar nedeniyle ne bende ne motorda sifir hasar, arabanin kaportada gocuk.

    Bazi kaza anlari vardir, egitim ya da tecrubeniz korkunc rol oynar. 2009da hindistan'a gittigimde kasksiz olarak topu topu 40la agaca girmistim. Sag kulagim bu yuzden %50 sagir. Sonra 120yle otobanda dustum. Korumaliydim, motor da korumaliydi. Sifir hasar.

    Daha once belirtmedim ancak, biz motor kullanan arkadaslarimiz varsa dizligi ya da botu yoksa bile kufreder yanimiza yaklastirmayiz.

    Tekrar belirtelim, motosiklet bir araba gibi degildir, ehliyeti aldiktan sonra vites atip gezemezsiniz. Ayni anda 4 duyu kullanmayi, bu da tecrubesizseniz egitim gerektirir. Egitim al kardesim.
    exchicco ve ellaksakir bunu beğendiler.

  17. #37

    Üyelik
    12 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Öncelikle geçmişolsun.. Motosiklet kullanıcısı değilim ama önceki yorumlara bakılırsa kullanıcı arkadaşlar olabilitesi yüksek nedenleri sıralamışlar.. Kaza öncesinde motosiklette tecrübeli olduğunuzda aşikar..Saçma gelebilir ama her şey olması gerektiği gibiyse bi kaza gerçekleşmez.. Demek ki gözden kaçan, sizinde cevabını aradığınız bir şey var.. Benim de ülkemin yollarında özellikle ağır vasıta araçlarda hesapları altüst eden, devrilmeye varabilecek kadar tehlike yaratan ama çokta farkedilmeyen bi eksiklik gözüme çarpıyor.. O da 'ters eğim'..Yani sola viraj da yolun eğiminin sağ tarafa verilmesi.. ki bence bir motosiklet sürücüsü içinde olumsuz sonuçlar doğurabilecek bir durum..Belki sizin kazanızda böyle bir durum yok ama diğer kullanıcıların her an başına gelebilir.. bir an önce iyileşmeniz dileğiyle.
    exchicco bunu beğendi.

  18. #38
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    Çok çok geçmiş olsun. Otosever e gidin çok iyi bi servistir bakar motorunuza
    exchicco bunu beğendi.

  19. #39

    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250 r
    Evet hızlanırken aniden gaz kestim. Ama gaz açımı ani değildi yani ön lastiğin yükünü aldığımı düşünmüyorum. Tecrübesiz olduğum için cbr250 kullanicisiyim. Tecrübeli olsam 600rr kullanirdim. Tecrübe konusunu kabul ediyorum. Normalde scoter ile başlayacaktım ama 10 yıllık araba ile trafik tecrübem var, trafiği tanıdığım için cbr250 ilr başladım. Ha keza cbr250 nin iyi bir başlangıç motoru olduğunu düşünüyorum.

    Evet arkadaşım çok haklısın ben resmen motor üstünde bayılmışım. Acaba tecrübeli olsamda panik anında aynı tebkiyi yaşar miydim! Üzerime düşeni yaptım düşük cc motor ile başladım ve temkinli, dikkatli sorgulayan bi sürücü olmaya çalıştım. Youtube ta yurt içi yurt dışı neredeyse tüm motosiklet kazalarını izledim, dikkatsiz sürücülerin kurbanı olmamak için onların neler yapabileceğini kestirmek lazım örneğin herhangi bir sokak girişi varsa sürücünün sinyalsiz aniden o sokağa girmeye çalışacağını öngörmek, duran arabanın neden durduğunu sorgulamak olası kazaların önüne geçer, hep dikkatliydim. Ama bu kaza olunca etrafım bana tecrübesiz olduğum için kaza yaptığımı söylemekte. Tamam tecrübesizim fakat bu kazada elim kolum gözüm bağlıydı. Aman geçerim diyerek atladigim bi yol yok. Tali yolları göre göre sürat yaptığım yok. Yolun ıslak olduğunu bilerek hızımı düşünmediğim bi durum yok.. insanın ağırına gidiyor bu durum.

  20. #40
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    En kısa zamanda normal yaşamınıza dönmenizi dilerim. Fakat bu kazada bir terslik var. Bence ikitekere devam kararını vermeden önce sağlam bir analiz yapın. Her şeyde bir hayır vardır. Acil şifalar dilerim.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)