Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

cbr250r kaza

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250 r
    Merhaba arkadaşlar

    Aranıza yeni katıldım. Daha önce formu takip ediyordum ama hiç yazmamistim. 7.10.2014 günü saat15:10da geçirdiğim kaza sonucu hala yataktayim ve yazmaya karar verdim. Onca video izleyip çok sağlam forumlar okuyarak dikkatli ve becerikli bir sürücü olduğuma inanıyorum. Tabiki daha çok tecrübe edinmek lazım. Henüz 7200km kadar motosiklet tecrübem var.

    Motosiklet sürerken altın kurallardan biride riski önsezebilmektir. En çok yoğunlaştığım konu buydu. Fakat yaptığım kazada elim kolum gözlerim bağlıydı. Kaza yaptıktan sonra kaza yaptığımı farkettim. Şuurum hiç kapanmadi olan biten herşeyi hatırlıyorum.

    Kısaca kazayı anlatacak olursam,
    Adapazarı'nda tunatan kavşağında bir trafik levhasına çarptım. Olayın gelişimi şu şekilde oldu, 3 şeritlik bomboş yolda seyrederken hızımın fazla olduğunu düşünerek (70km/h) aniden kaz kolunu bıraktım(hata). Genelde motor frenini kullanırım. Acil durumlar olmadıkça fren kullanmam. Bilen bilir cbr250 nin motor kompresörü çok kuvvetli. Gazı ani kesince motor tank tokatlamaya başladı. Daha önceden izlediğim videolardan bildiğimi uyguladım gidonu serbest bıraktım. Giderek tokatlama yavaşlamaya başladı. Bu anlattıklarım 1, 2 saniye icinde oldu. Bilindiği üzere ön teker arka tekerden daha hızlı döndüğü için tnk tokatlar. Ellerim gidonu sıkmıyordum ve herşey yoluna girmek üzere idi. Fakat ön teker ile arka tekerin hızını esitlemek adına gaz açtım gaza açarken de hadi Bismillah diyip panik anı refleksi olarak gözümü kapatmışım. Yaklaşık 350 metre kadar motosiklet dik konumda gittikten sonra. Bir trafik levhasına çarptım. Tahmini çarpma hızım 80km/h.

    Oluşan hasarlar
    Kafamda kask vardı ve emniyet kayışı kilitliydi boynuma hafif kayış yarası ve kaskın ön camının çarpma şiddeti ile burnuma doğru esnemesi sonucu burnumda hafif çizik oluştu. Buraya atılan 3 dikişle atlattık. Fakat asıl hasar bacaklarım da idi. Sol bacağım 2 yerden kırıldı. Sağ bacagım ise parçalı kırık ve açık kırık(kemiğin vücut dışına çıkması) şeklinde. Sol bacağım kaslardaki hasar hariç iylesmis durumda. Sağ bacagimda ise ilizarov takılmıştı, hala üzerimde bunlar sökülünce çapraz bağ ameliyatı ve diz ameliyatları olucam. Dr un dediğine göre o incecik levhaya farklı bir açıdan çarpsam bacağımı dizden itibaren koparıp atabilirmis. Atlattigim bu kaza sonucu 3 aydır yataktayim. Ve 3 ay daha raporluyum. Hayata ne zaman döneceğimi bilmiyorum. Çok dikkatli risksiz bir yolda bile ölümle burun buruna kalabiliyoruz. Ilk ameliyatta vücudum pıhtı atmış. 2. Bahara başlayacağım günü sabırsızlıkla bekliyorum.

    Sizlere sorum şu ailem akraba ve arkadaşlarım motora bida binmezsin artık diyor. Ben bu konuda kimseyi dinlemem fakat fikirlere her zaman açığım. Bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. Herkese hayırlı forumlar. Tekeriniz düz bassın. Bu arada kask ve mont vardı dizlik olmadığı için Üzgünüm. Ama kaza için çokta üzülmedim çünkü gözüm kapalı yolda yurusem yine kaza yapardım. Heleki 3 şeritlik yol ve yanında bomboş arsa varken ben nasıl 10cm lik trafik levhasını isabet ettim onu anlamadım. Ki motoru siyirmisim motorda hiç bişe yok. Direğe direk sağ bacaktan carpmisi .
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 ve Honda Shadow 600
    her şeyden önce geçmiş olsun, verilmiş sadakanız varmış. gözümde canlandırmaya çalışıyorum lakin boş yolda nasıl kaza yaptığınızı anlayabilmiş değilim (deneyimsiz olduğumdan sanırım). umarım en yakın zamanda iyileşir ve tekrar motorunuzun üzerine çıkabilirsiniz. bu olaydan sonra belki tarz değişikliği vaktiniz gelmiştir?

  3. #3
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Kardesim cok gecmis olsun. Ben de bastan sona okudum, hala anlam veremiyorum nasil kaza yaptigina. Motorda gaz kesince tank tokatlamaz ki? Ya da tank tokatlarken gazi acinca dikine kalkmaz.

    Kazanin bahsettigin sekilde olmasi icin virajda hizli gidiyorsan ve ani gaz kesmesi yaparsan motor dengesi sasacagi icin high side olmadiysan tank tokatlayabilir. Ama yine de dik konum meselesini anlamadim tekere mi kalkti motor?

    Bir de gozleri kapamak? Naptin sen? Seninki Allah affetsin haydi Bismillah degil rabbim sana geliyorum olmus Aman nolur cok dikkat et bundan sonra.
    07mehmet07 ve maktama bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250 r
    Motor tekere kalkmadı, gazı açarken refleks olarak gözlerim kapanmış ben bunu farketmedim. Ta ki levhaya çarpana kadar. Kazayı nasıl yaptım gözü Kapalı motor üzerinde 350 metre giderek yaptım trafik levhasına çarpmasam dahada giderdim heralde göz kapalı. Göz kapaliyken motor sağa sola yatmadı dik konumda kaldı onu demey çalıştım. İnsan vücudu tehlike anında değişik reaksiyonlar veriyor. Keşke benim reaksiyonum göz kapatmaktan başka herşey olsaymis(denge kaybı, ani fren, vs).bu durumda hafif siyriklarla atlatabilirdim. Bomboş yolda motor yatsa kalkıp yoluma devam ederdim muhtemelen. Bu benim ilk kazam.
    mehmetenis bunu beğendi.

  5. #5
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Çok geçmiş olsun Allah acil şifalar versin. Tamamen iyileştiğinizde illa ki motora devam edeceksinizdir aileniz de bunu zamanla kabullenir. Hıxınız aslında çok yüksek değilmiş, o hızda toplanamayacak kadar sert bir tank tokatlama yaşamanız açıkçası biraz şaşırttı. Km tecrübeniz çok olmamasına rağmen araştırıp öğrenmeyi seven birisiniz anladığım kadarıyla. Bu durumu yaşamanıza yoldaki bir bozukluğun veya ön tekeri bir anlık kaydırabilecek bir sıvının vs üzerinden geçmiş olma ihtimaliniz var mı?
    mehmetenis bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250 r
    Iyi niyetli dilkeleriniz için teşekkür ederim. Tank tokatlamayi toparlamaya başlamışken gaz açtım. Önce hızlı tokatliyordu sonra yavaşlamaya başladı yavaslayinca korkmaya başladım ve gaz açtım. Yol kupkuru hava açık gündüz vakti idi. Zaten motor süreceğimde önce hava durumu gözetirim. Gazı ani bıraktıktan sonra tank tokatlamaya başladı. Öğrendiğim kadarıyla ön tekerin hızı arka tekerden ciddi farklı olursa tank tokatlar diye biliyorum. Tabi bahsi geçen viraj çıkışı olayı da bi sebep. Ama ben düz gidiyordum. Kadere inanıyorum. Onca dikkat temkin Allah yaşatacak ise gözünü bağlıyor insanın. Gözüm nasıl o kadar uzun süre kapalı kaldı anlamıyorum hala..

  7. #7
    aranel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    MT-07 ABS - Burgman UH 200
    iki teker yerde ise biri diğerinden hızlı gidemez. tank slapperda hızdan değil tekerlerin değme açılarıyla ilgilidir. Motosikletle alakalı bir sıkıntı yaşamış olabilirsiniz. çok geçmiş olsun.

  8. #8

    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250 r
    Iki teker yerdeyken biri diğerinden hızlı gidebilir. Ani vites küçültüp debriyaji bırakın ne demek istediğimi anlayacaksınız. Ama işin böyle olması tank tokatlamasina sebep olur mu ondan emin değilim. Çok önceden bi video izlemiştim. Tank tokatlama neden olur diye. Sonuçta bu tür kazaları yaşamadan bilinçlenmekte fayda var. Bu nedenle izlemiştim. Orda söylüyordu. Yabancı kaynak. Ama herkesin her dediği doğrudur diyede bi kayde yok. Benim olayım da dümdüz giderken gazı bıraktım tank tokatlamaya başladı. Bunun verdiği panik problem yarattı çok hafif yol sola dönüyor idi. Fakat ben sağa geçmek istediğim için motoru yatirmaya başlamamistim. Ama her ne kadar yatirmasamda hafif bi eyimi illaki olmuştur. Ama sebebin bu olduğunu sanmıyorum düşük hız düşük cc motor düz çok hafif viraj sonucu tank tokatlama olmamalı

  9. #9
    imtarky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Honda CBR 125R 2014
    Geçmiş olsun allah beterinden saklasın.

    Ben bu olaya yorum getirecek derecede sürücü değilim ama bende CBR125r kullanıyorum otobana girdiğimde 70 km hız üzerinde bazen aniden gaz kestiğim oluyordu bu hızlarla giderken aniden gaz bırakmak bu tür olaylara sebebiyet verir mi acaba ?

  10. #10
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Geçmiş olsun hocam.. Öyle anlar oluyor ki ne yaparsan yap engel olamıyorsun.. olmaz dediğin yerde oluyor.. Çok şükür 30bın kmyi aşkındır motor kullanıyorum en ufak kazam olmadı ama bu olmıcak anlamına gelmıyor çok tehlike atlattığım oluyor.. Önce sağlık, iyileşmene bak sonrası zaten su akar yolunu bulur..
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  11. #11
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Gözün kapalı 350 mt gitmek hocam ne yaptın sen ,

  12. #12

    Üyelik
    28 Ekim 2012
    Şehir
    EsEs
    Motosikleti
    Hornet 650
    Çok geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın. Başına gelen için bi yorum getiremem ama bi psikoloğa görünmelisin bence. Gözlerini kapaman zaten kazaya davetiye çıkarmış, ya karşıdan bir kamyonun geldigini düsünürsek. Gözleriniz kapandığına göre kendinizide kasmış ve hareket kabiliyetiniz azalmış. Her neyse panik atak rahatsızlığınız olabilir diye düşünüyorum bence profesyönel yardım almalısınız, almadanda sürmeye başlamanızı tavsiye etmem, muhtemel durumda aynı reaksiyonu göstericeksinizdir.

  13. #13

    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250 r
    Süreç çok sancılı. Lanet ettim motora ya ilk 1,5 çok zor geçti. Psikolojik tedaviler ağrılar uykusuz geceler. Yuh dedim ya bomboş yol olanlara bak dedim. Viraj olsa alamasam derdim beceriksizlik. Ani araba çıksa riski ön göremedim derdim. Bilmiyorum motor üzerinde gözleri kapalı çarpana kadar yol alan biri daha var mıdır yer yüzünde. Çok dikkatli olun lütfen. En komplike eklem olan diz kesinlikle korumalık ister. Ben 600cc ve üstü motor kullanıcılarını kask eldiven ve montla görürdüm bazıları mont bile giymiyordu. Benim makine daha küçük diyerekten, onlara bişe olmuyosa banada olmaz gibi aptalca mantığa girdim. ben onlar montsuz gezerken bile mont giydim. Full koruma olmadan motora binilmez. Dizlik olsa belki şimdiye ayakta olurdum. Ki doktor dizle ilgili çok ümitli olmamami söyledi eski hareket kabiliyeti olmaz muhtemelen dedi. Bir kez daha korumaligin kıymetini anlamış oluyoruz. Ben canlı örneği resim Yüklemeyi bilsem, bacagimin resmini koycam ama

  14. #14
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Hocam geçmiş olsun bildiğinizi sandığınız şeyler yanlış ve bir çoğunun da yanlış olduğunu düşünüyorum. Video izlemek, okumak ile bir şeyleri sıfırdan inşa edebilmek çok zor. Bana kalırsa mutlaka iyi bir yerden eğitim almaya başlamalısınız.

  15. #15

    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250 r
    Batuhan K teşekkür ederim. Artmotoakademi den almayı düşünüyorum iylesmem lazım birde izmire gitmek için fırsat yakalamam lazım. Eğitim almak aklımda var fakat Türkiye de kaliteli eğitim veren pek yer yok malesef. Barkın abinin hayati bilgileri ve yabancı egitmenlerin videoları kadar naca yol alabildim. İnşallah dediginiz gibi bir eğitim alm şansım olur.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------

    Bu arada şimdilik gördüğünüz yanlışlar hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.

  16. #16
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    dostum çok geçmiş olsun, bir daha böyle bişey yaşama lütfen.
    çok sıradışı bir kazaya benziyor, ilk kez bu şekilde bir anlatım gördüm, nasıl olduğuna dair çok da yorum yapamıyorum, tekrar geçmiş olsun.
    merak ettiğim şu, yanlış oturuş pozisyonundan dolayı farketmeden, uyuşmuş olabilirsin, vücudundaki kan basıncı değişmiş olabilir, gözlerini o yüzden kapatmış olabilirsin, bu çok basit bişey gibi görünüyo ama olabilecek bişey, kollarını çok kastıysan mesela olabilir bilmiyorum şimdi, zaman zaman oturuşumu değiştiririm bu yüzden,
    kullandığın motor malum biraz eğilerek sürmen gereken bir model, belki de başka bir tarza geçmek senin için iyi olacaktır.

  17. #17
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı exchicco adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Batuhan K teşekkür ederim. Artmotoakademi den almayı düşünüyorum iylesmem lazım birde izmire gitmek için fırsat yakalamam lazım. Eğitim almak aklımda var fakat Türkiye de kaliteli eğitim veren pek yer yok malesef. Barkın abinin hayati bilgileri ve yabancı egitmenlerin videoları kadar naca yol alabildim. İnşallah dediginiz gibi bir eğitim alm şansım olur.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------

    Bu arada şimdilik gördüğünüz yanlışlar hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.
    Kesinlikle diger arkadasa katiliyorum. Mutlak suretle egitim alman gerekiyor ve bunu yapmadan motora binmen yasak olmali Motor dumduz giderken ister debriyajla ister gaz boyle seylerle tank tokatlama olmaz. Cukura girip cikmissindir, viraja hizli girip fren debriyaj ayarin kacmistir gidonlar oyle tanka sinirlenip tokatlamazlar cok ugrasman gerek

    Benim anladigim kendince mantikli sayilabilecek tahminler yurutmeye calisiyorsun, o yuzden oldu bundan oldu diye ama bahsettigin konularin bir cogu gozlerini kapaman gibi korkunc bir hata haricinde teknik olarak mumkun gorunmuyor. Motorunda belki bir sorun vardi.

  18. #18

    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250 r
    Hocam tam Barkın abinin anlattığı gibi oturuyorum. Yola çıkalı 10 dakika anca oldu Adapazarı'ndan istanbula dönecektim. Allahtan Adapazarı'ndan çıkmadan oldu kaza şehirler arası yolda yapsam kan kaybından gitmiştim herlade ilk ameliyatta 6 ünite kan yedim. Oturuş pozisyonu ile ilgili problem yok. Aynı Oturuş pozisyonu ile izmir-antalya, Istanbul-izmir arası yol yaptım. Panik yapınca gözüm kapandı. O an vücudun aldığı karar oydu. Bende çok şaşırdım. Inanamadım hatta. Ilk bi hafta rüyadan uyanmayi bekledim resmen. Herşey tamam hadi gözüm kapandı kabul motorla gidiyorum onada kabul trafik levhası nasıl isabet oldu. Büyük bişeye çarpsam neyse arabaya falan çarpsam daha az hasar alırdım. Çünkü önce motor carpmis olacak. Bu kazada levha direk sağ dizden çarptı. Düştüm ayağa kalkmak için doğruluğumda bacaklarım yılan gibi kıvrımlı duruyordu.. allah kimseye o şoku yaşatmasin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------

    Sjs, aynen dediğin gibi. Ben neden arıyorum ama bi türlü bulmiyorum. Belkide motorda bi sorun vardı ama çok düşük ihtimal otoseverde bakım yapilali 1000 km anca olmuştur. Lastikleri değiştirdim. Lastikler tkilirken mi bişe yanlış oldu acaba. Ama istanbuldan Adapazarı'na nasıl gittim o halde. Ki istanbuldada bi 500 km yeni lastiklerle gezmisimdir. Neden tank tokatladi onu anlamadım. Dediğin gibi tanka kızıp tokatlayacak hali yok ama toparliyordu ben o an gazı acmasam ne gözüm kapanacakti ne de düşecektim. Tokatlama yavaşlamısti. O an ki korkuyla gaz açıp gözümü kapadım. 2.viteste tahminimce 70le 350 metre kadar gitti .Çünkü tankın tokatlandigi yerle trafik levhası arasında o kadar var. O sırada ki yolculuğu görmedim keşke levhaya çarpmadan devrilseydim:/ bide motorda hiç sorun yok şu an kuzenimde kullanıyor. Sadece sağ grenaj ve egzozda çizikler varmış,..

  19. #19
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Şu anda telefondayımfakat, mesela tank slapping ön tekere yük bindiğinde değil,ön tekerin yer ile temasının kesildiği anlarda oluşabilir.yer ile teması kesilen ön teker tekrar yere değdiğinde hareket ekseni dışında bir açıda yere değer, ve motosiklet de bu dengesizliği dengelemeye çalışır. Fakat bir kere başlayan bu tank slapping amortisörlerin açılıp kapanmasıyla git gide daha da güçlenir. Ta ki motosiklet kendini düzeltebilene veya amortisör baş edebilene kadar. Bu düz çizgide gitmeyen bir motosiklette (güçlü) sert gaz açmada, arka arkaya sürekli olarak ön tekerin çukura girmesiyle meydana gelebilir. Bir de bu duruma yardımcı etkenler vardır ki etkenler düşük ön lastik hava basıncı ve gidonu çok sıkı tutup yük bindirmek.

    Ön ve arka tekerin dönüş hızıda yalnızca arka lastik patinajdayken (yanlama, drift vs) veya arka lastik kilitleniyorken mümkün. Motor frenini ise çaresizlik durumunda veya hız dengeleme-yokuş aşağı hızlanmay engellemek için kullanın. Aksi halde bu alışkanlık haline geldiğinde hızla yavaşlamamız gereken anlarda vites küçültmeyle zaman kaybedip, metrelerce önce durmamızı sağlayacak saniyeleri boşa harcayabiliriz
    aranel ve gursus bunu beğendiler.

  20. #20
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    çok geçmiş olsun. ucuz atlatmışsınız. ama gözünüz kapalı olayı keşke olmasaydı... panik yapmışsınız sanırsam


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)