öncelikle geçmiş olsun. sigortadan karşılayabileceğinizi sanmıyorum. tecrübe eksikliğinden kaynaklı olduğunu düşünüyorum. bence ufak cc ye geçmeniz en doğru karar olacaktır.
öncelikle geçmiş olsun. sigortadan karşılayabileceğinizi sanmıyorum. tecrübe eksikliğinden kaynaklı olduğunu düşünüyorum. bence ufak cc ye geçmeniz en doğru karar olacaktır.
Geçmiş olsun,düşük hızda olması sevindirici. İlk motorunuz diye düşünmüştüm izlerken ve mesajlara bakınca da cidden öyle olduğunu gördüm,tavsiye vermek gibi algılanmasın ama bence de eğitim almalısınız.
Arkadaslar yorumlarinizi tek tek okudum. Kazanin tecrube ile yada ss olusu ile alakasi yok. O anda hic panik yapmadim cunku durmak icin yeterli mesafe vardi. Dolayisiyla panik frende yapmadim. O noktadaki asvalt cam gibi ve yoldaki donus kavisli degilde sagda park eden aracin bulundu noktadan itibaren genis acili bir kose gibi bu yuzden tam donuse gectigim anda araba yolumu kapatti. Onunden kirip gecebilirdim zira araba surucusu durayim mi gideyim mi noktasinda kararsizdi. Bu yuzden onunden geceyim derken altina girme riskini almak istemedim. Donus sebebiyle gidon tam duz degildi frene de hafifce dokunmamla beraber lastik yolu birakip tuttu. Tekrar yolu tutunca olusan kuvvet gidona darbe olarak yansidi sonra yolu tekrar birakinca kaydim dogal olarak. Motosiklet konusunda soyle yapsaydim soyle olurdu demek guc. Sonucta 2 teker bir alet. Yollar yaz aylarinda oldugu gibi sicak degil. Yariscilar bile tum sartlar 4 . 4 luk olmasina ragmen pistlerde kayip dusebiliyorken normal sehir ici yollarda bu tur surprizlere razi olmak gerek. Bu arada egitim mi de aldim o yuzden o konulara hic girmeyelim. Yazin hergun binilen motora haftada 1 kez binmeye baslayinca reflekslerde yavaslama oluyor haliyle heleki surusun ilk dakikalarinda. Araba ile bile oluyorki motorda olmasi normaldir.
Karşı tarafta pek bir suç yok çok yavaş çıkmış yola. Videonun başlarında gaza biraz yüklendiğinde arka geziniyor, demekki lastikler de asfalt da dandik. Kaza sebebi asfalt, lastik, tecrübe seviyesi.
Dostum lastikler michelin pp2, 600cc 4 silindirde 1,2 viteste o hizda gazı ani acarsan arka lastik gezer ve bu sana cok zevkli gelir birgun cc yukseltirsen beni daha iyi anlarsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:31 ----------
Tesekkür ederim. Pek hasar yok. önünden geçmeyi düşündüm ama sürücü gitme ve durma noktasında kararsızdı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------
Tüm yazdıklarıma ragmen hala tecrubeden ve ss den bahseden arkadaslara diycek bişey bulamıyorum. Umarım birgün ss sahibi olunca bu yazdıklarına gulup gecerler. Hayatında ss motorun uzerine bile oturmadan ss tecrübesinden bahsetmek ile ferrariye hayatında binmemiş bir insanın yorum yapmasının farkı yoktur. Youtube yi acınca 600cc crash yazıp hangi seviyedeki insanların nasıl basit kazalar yapabildiklerine bakmak daha yararlı olur. 50km çarpma hızı ölümcüldür. Bu kadar net. 600cc ss lerin diğer motosikletlerden tek farkı ani ivmelenmesidir. Bunun dışında 60km ile duran bir nesneye çarptığınızda altınızdaki elektrikli bisiklet bile olsa ölürsünüz. Bunun dışında ss motorların kullanım olarak diğerlerinden farkı yoktur. Oyle istemsiz gaz acılmaz. 1mm gazı çevirmekle motor altınızdan gitmez. Ss motor kullanan birisi olarak kullanmayıp yorum yapan arkadaslar bunları bilsinler. Saygılar.
Hocam apaçilik yapmayıp tedbirli kullandığınız için tecrübesiz damgasını vuruvermiş arkadaşlar. Bir kaç makas atıp tekere kaldırsaydınız aleti sizden iyisi yoktu.
Hocam çok geçmiş oldun, çok kolay düşebiliyoruz en sinir olduğum şey bu. Tutanak tutmanız hiç bir işe yaramayacaktır. Ben karşıdaki aracın Üstüme kırması sonucunda kaçtım çarpmamak için sert fren yattım ve düştüm. İkimizin de ilk kazası olduğu için polis çağırdık. Temas olmadığı sürece tutanak tutulmayacağını söyledi. Zararımı kendşm karşılamak zorunda kaldım.
Çok geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın.
Haklisin. Motor ise boyle bunu goze alarak biniyoruz zaten. Yardim eden birisi merak etme sen hakli cikacaksin daha once boyle seyler yasadik dedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------
Dediklerine harfiyen katiliyorum. Bu arada soylemeyi unuttum
Videoda gorunen siyah tisortlu kisi bursanin lisansli ilk pist yariscisi. Kenan sofuoglu ve rahmetli abisinin yakin arkadasi. O bile o noktada pozisyonda o asvaltta motorun kayabilecegini tasdik etmisken hayatinda ss e binmemis arkadaslarin tecrube konusunda ahkam kesmesi cok ilginc. Gecen yil 1000rr kullanan arkadasim 125lik skuterle kayip dusmustu. O da bu durumda daha 125cc yi asamamisken 1000cc kullaniyormus megerse. Isle of man tt yarislarinda 1000cc de yarisan yariscinin 125cc ile kaza yapip olmesi de bu yuzden olsa gerek. 2008 yilinda youtubeye arka fonda ruzgar gulu sarkisi calarken 250km li hizlarla otobanda makas atan arkadas da bisiklet ile kamyonun altinda kalarak vefat etmisti. O arkadas da daha 0cc yi asamamisken otobanda makas atiyormus megerse. Daha ilave edebilirim su anda aklima gelmiyor.
Öncelikle geçmiş olsun, hepimizin başına şmyle veya böyle geliyor. Bu kazada %10 yada %90 hatalısın fark etmez, hem bilgi paylaşımı hem de tecrübe olması açısından paylaşma cesaretinde bulunduğun için tebrik ediyorum.
Konuya yazılan cevapları bende okudum, rossiler, pedrosalar, marquezler yine klavye başında maşallah döktürmüşler, 150cc ile pegleri yerede eriteler 1 milyon km yapıp ekvatoru gezenler, ben yaancı forumlarıda takip ediyorum, o forumlarda herkes ne kadar makul.... Bu konuyu yabancı siteye açsan inan tartışılacak tek şey, lasitklerin, fren balataların korumaların vs, olurdu. Burası türkiye herkes herşeyi çok biliyor. Buraya konu açtıysan herkes cevap yazacak, yapacak bi şey yok, adam 150cc ye bin bende biniyorum, 600 sana fazla der, e gel o zaman makineleri takaslayalım sen bin dersen de "hayır" demez....
Ön teker kayması genelde ani frenle birlikte çok yüklenince olur, eğer ss sürerken elinle elciği yukarıdan aşağıya doğru itersen ki bu sıkışık trafikde hepimiz yapıyoruz , motosikleti yönlendiremezsin, eğer gidonu "sert" tutasan ön tekerin kontrolünü çok çabuk kaybedersin. Şunu hiç bir zaman unutmamak lazım, ön teker her zaman düz gitmek ister, onu sağa sola biz yönlendiririz, eğer onu kontrollü olarak serbest bırakırsak, yani elciği çok sıkmadan tutarsak gidon kendini toparlayacaktır.
Asfalt parlıyor, ilk frende kayması normal, burada hatan / yanlışın dediğim gibi gidonu sert tutup yönlendirmeye çalışmışsın, bu noktada gidonu yönlendirmeye çalışmak yerine çok az bir gaz versen arka teker senin imdadına yetişip motoru dikleştirebilirdi.
Hatalıysanda canın sağolsun Allah beterinde korusun. Keith Code Twist of Wrist DVD sini ve de kitabını biran önce edinip izlemeni tavsiye ederim.
125!150 lik commuterlere binip ahkam kesenleri boşver...onlar hiçbirzaman 4 silindire sahip olamayacak kabile grubudur (ki alsa bile bakımlarını,benzinini,kaskosunu,lastiklerini değiştirecek durumları olmaz)-Geçmiş olsun diyerekten-bence lastikleriniz yeterice ısınamadığından bu olay vukuu bulmuştur...
The Power of The Dreams.
125-150 lik commuter... hani başka bi şey olsa olur ama commuter olmaz :D
Ki alsa bile bakımlarını benzinini kaskosunu lastiklerini değiştirecek durumları olmaz demek nedir abi ya. Söylediğin şey bir şey ifade etse bile tarzı bu mudur, bu nasıl kendini beğenmişlik, bu nasıl hor görme, bu nasıl sınıfa ayırma. 20 binlik 4 tane silindiri olan bir motosiklet kullanınca ne oluyor? En iyi sen mi oluyorsun. Bunları yazabilen bir adamsın işte.
Bu arada geçmiş olsun demeyi unuttum. Geçmiş olsun, öyle veya böyle kurtarabilirdiniz veya kurtaramazdınız. Her kaza ders çıkarılabildiği sürece güzel bir deneyimdir.
Konu dışı:
Kamerayı az daha geriye alma şansın varsa daha iyi görüntü elde edersin. Yani gidonlar, ellerin ve ibreyi aynı anda kadraja alma imkanın varsa görüntüler daha verimli olur. Böylelikle frenleme yapıp yapmadığını falan daha rahat görebilirsin.
Örnek:
Geçmiş olsun. "ABS'nin önleyebileceği kazalar" başlığına güzel bir örnek teşkil ediyor videonuz. Düzgün şekilde sürüyorsunuz, karşınıza da bence gayet normal şekilde bir araç çıkıyor ama sonuç yerle buluşmak.
Hiçkimse değinmemiş şuana dek ondan ben yazayım dedim. ABS hayranı olduğumdan değil yanlış anlaşılmasın
Iyi fikir haklisiniz benim kamera cok onde, peki geriye alinca yuksek hizda deponun uzerine yatinca engel olmuyormu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:05 ----------
Aslinda bende abs hayraniyim. 600rr icin tum abs ekipmanlarini ecu yu falan ebay uzerinden getirrmistim ama yazin sicaklarda yoltutusu o kadar iyiydiki 1 kere bile on kaymayinca ugrasmaya gerek yok tutuyor nasilsa diye dusundum ama buda ders oldu iste hic umulmadik zamanda kaydirdik on lastigi.
Gerçekler maalesef acıdır...Bu arada geçmiş olsun unutulmadı-arada var..kaçırmışsın herhall. Sözüm o ki, bilen de bilmeyen de konuşuyo...Haa sen üstüne alındıysan-yapacak bişey yok...600 almak marifet değil-ona hakkıyla bakmak(bakım)'ta İŞ...Sen bunu anlayamamışsın...Sadece yetenek yetmiyor maalesef,ben 35 imden sonra bunlara binebilmeye başlayabildim...(bütçe meselesi)...Okey!!!
The Power of The Dreams.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)