Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
8. sayfa BirinciBirinci ... 6789 SonuncuSonuncu

600rr Kaza

    REKLAM ALANI
  1. #141
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyütürken gazı kapat, Debriyajı çek, bir parça ön fren salınıp gitmesin, ara gaz, ve vites yükseltmeyi denemeni öneririm, çok kombin geliyorsa, trafiksiz bir yerde dene.. Hem sürüş dinamiği hem motosiklet ömrü için ideal olanıdır bu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------

    Ayrıca yüksek devirde 1 den ikiye geçerken ara gaz vermez de debriyajı hızlı salarsan arka tekerleği de kitlersin motor devirinin arka tekerleğin dönme hızından düşük kaldığı için. bu 2 den 3 'e geçerken de yapacağı birşeydir. Bu durumda arka lastiğin sadece vites kücültürken değil, yükseltirkende kitlenebileceği gerçeğini öğrenmiş oluyoruz.
    o yüzden kaydırmalı debriaj kullanılıyo ss makinalarda.

    son olarak bişey daha söyleyim "ss motor pist için yaratılmıştır" nerde kullanıcaksanız ona göre tasarlanan motoru alın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142
    ilkadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xtreme Max 210
    8 sayfa olmuş sadece ilk sayfayı okudum gerisi de ilk sayfa gibi.
    Yargılamak kimsenin haddine değil, eleştiri düzgün bir üslupla kabul edilir. Akıl ise herkesin kendine yetecek kadar var.

    Motor hayatına yeni başladım, Bende öğrendiğimi paylaşayım düşük hızlarda 30, 40 km hızla en güvenli fren arka frendir, aksi halde ön fren motorun dengesini bozar.

    Geçmiş olsun
    Saygılar

  3. #143
    numaniko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    XJ 600 Diversion F, PCX 125
    geçmiş olsun kardeşim..
    gökay77 bunu beğendi.

  4. #144
    leokaplann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2014
    dostum bende 125 lik ybr kopyası motor kullanıyorum lastikler kaliteli frenler bakımlı uzun lafın kısası motor bakımlı ve düzgün. Yoldaki tümsek için yavaşlamak için ( hızım 40 km/a ) ön ve arka frenleri kombin şekilde sıkarken motor dik konumda olmasına rağmen asfalttan dolayı ön teker kaydı şans eseri düşmedim. Bu durum için hangi eğitim kurtarabilir seni ?
    bu işinde ss le cc ile ağırlıkla ilgisi yok. yol kabaksa ne yapabilirsin ? Her ss kaza yaptığında bu tarz muhabbetlerin amacı nedir?
    Sonuç olarak müneccim değiliz asfaltta ne olup bittiği en fazla ön görebilirsin. Ve birsürü süprizle karşılaşabiliriz.
    Yargılamak yerine bu arkadaşımızın yaşadığı olaydan kendimize ders çıkarmamız lazım.

  5. #145
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Profesyonel değilim ama her zaman söylerim 2 tekerli cross hariç tüm motosikletlerin kontrol mantalitesi aynıdır. Zaten ss oluşuna takılanların önce kendilerini gözden geçirmeleri gerekir.

  6. #146

    Üyelik
    24 Mart 2015
    merhaba kardeşim geçmiş olsun. yalnız sende bi sıkıntı var gibi. ilaç falan kullanıyomusun. yada geçirdiğin bi hastalık varmı. ben videonu izlerken ilk olarak hızını aniden yükselttiğinde bi doblo gibi aracın arkasına gelince yol sağa giriyor tek şeride yavaşlaman gerekiyo orda da frenlemeyi yapamıyosun. duramadın farkındasın dimi. sahsen ben arabanın arkasına giricen sandım ama sen ilerde aynı şekilde arabanın arkasına hafif dokunup düştün. yada sürekli bi gitme isteği var sende durmak istemiyosun. kızıcaksın ama bence o motoru değiştir kendine daha sakin bi motor al.

  7. #147

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    ybr125
    Ben bu kazayı çözemedim. Sigorta karşıladımı.
    gökay77 bunu beğendi.

  8. #148

    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Yaşadığın için çok şanslısın 1 senedir 600rr motor kullanıyosun daha aynı tedirginlik devam ediyor sen motora hakim değilsin 1. düştüğün video da çok saçmaydı 2. ondanda beter allah seni korusun tekrar sölüyorum 600rr ara ver 250cc kullan yol tecrüben hiç yok yolu okuyamıyosun durman gereken yerde hala gaza basıyosun geçebilceğin yerleride geçemiyosun arabanın arkasında bekliyosun bir gün bi yere iyi girersin kardeş bende bu yaz 600rr kiraladım 2 aydır biniyorum senden daha güzel kullanıyorum sen bence bi eğitim al kardeş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------

    leokaplan neyin dersini çıkarıcaz adam durmaya yakın düşüyo duramıyo göz göre göre gitti arabaya çarptı bu nasıl iş

  9. #149
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Guldum. Tekerin duz bassin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:31 ----------

    Daha once de soyledigim gibi iyi kullandigimi hic iddia etmedim. Amacim hayatta kalarak bu zevkin tadina varmak. Ben gecen sene motoru daha yeni aldigimdan itibaren yillardir motora binen bircok profesyonel arkadas hayatini kaybetti ama acemi olan ben hala hayattayim. Belki surusumu onlar da gorse senin yaptigin yorumun aynisini yapacaklardi ama onlar iyi surucu ve profesyonel olmalarina ragmen simdi hayatta degiller. Demekki ben iyi kullaniyorum demekle is bitmiyor. Dedim ya amacim hayatta kalarak surmek ve ilk 1 yil icin amacimi cok sukur gerceklestirdim. Sonucta Allahin verdigi omru degistiremeyiz vakti gelen herkes olecek.

  10. #150
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    Geçmiş olsun.kaza işte anlık malesef.kurtarabilirmişsin bencede heycanlanmışsın.

  11. #151
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Teşekkür ederim. Sabah sabah daha tam uyanamamışım heralde. Hızım azdı ve mesafem vardı ama sanıyorum ki asvaltta bir kayganlık vardı ki abs motoru durdurmadı durmayacağını da son anda farkettiğim için kaçış manevrası yapamadım. Yoksa kesin çarpacağımı bilsem yapabilecek çok şey vardı. Ama olacağı varmış işte. Süspansiyonları sertleştirdim o da fren mesafesine büyük etki yapıyor.

  12. #152
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim. Sabah sabah daha tam uyanamamışım heralde. Hızım azdı ve mesafem vardı ama sanıyorum ki asvaltta bir kayganlık vardı ki abs motoru durdurmadı durmayacağını da son anda farkettiğim için kaçış manevrası yapamadım. Yoksa kesin çarpacağımı bilsem yapabilecek çok şey vardı. Ama olacağı varmış işte. Süspansiyonları sertleştirdim o da fren mesafesine büyük etki yapıyor.
    Peki ya sonra?

  13. #153

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKİ BURGMAN UH 200
    Aslında durum 20 30 km ile giderken düşmenizin sebebi ne tam olarak asvalt nede gelen araba asıl sebeb benim anladığım kadarıyla motor hafif yatikken ön frene dokunmaniz olmuş geçmiş olsun çözüm neydi peki derseniz aracı farkettiniz anda her şey geri her şey aşağıya yapmadan önce motoru düzeltip frenaj yapmaliydinız tabi çalışmak lazım pratik yapmak lazimki beyin otomatik refleks olarak yapabilsin bende aynı benzer şekilde ilk tecrubemi yaşamiştim ama motor 125 lik ve koruma demiri vardı.tekrardan geçmiş olsun.

  14. #154
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    1 senedir 600 lük süren adam, şans eseri dalgınlığına gelmiş, yanlış fren yapmış veya her neyse düşmüş.

    Motor adamın, yatırır, kaldırır ne yaparsa. Ama 600'lüğe ara ver 250 lik kullan 1 yıl ne demek arkadaş? Onun 4 tekeri mi var?

    Onun frenleri çok mu daha iyi?

    Adamın hızla ve gaz kontrolü ile ilgili sıkıntısı yok ki, niye 250 ye geçsin ? 600 lük sürmek için ahtapot gibi 8 kola mı ihtiyaç var?

    Hayatında 600 lüğün egzost sesini duymamış adam kalkıp 250 ye düş diye tavsiye veriyor.

    Bu adamın genel manada hakimiyet sıkıntısı var, bu sıkıntı olduktan sonra 125 lik sürse de ön tekeri kilitleyip düşecekti orada zaten.

    @bilgin, Ecnebilerin bir sözü vardır, (.uck you değil tabi )
    What does not kill you, makes you stronger derler, ben senin yerinde olsam H2R yada 1000 RR'a geçerim, ölecek olsan 1 senede çoktan ölmen lazımdı

    Tokorloğun en azından bundan sonra düz bassın
    bilginozi bunu beğendi.

  15. #155
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Profesyonel değilim ama her zaman söylerim 2 tekerli cross hariç tüm motosikletlerin kontrol mantalitesi aynıdır. Zaten ss oluşuna takılanların önce kendilerini gözden geçirmeleri gerekir.
    cross deyip geçme
    ciddi anlamda cross makina kullanabilen biri için diğer tarzlar çocuk oyuncağı oluyor

    şekil 1a toprak mesela düştü düşecek diyoruz hep inanılmaz hareketler yapıyor sürekli ama


    ek olarak geçmiş olsun üzüldüm o kadar uğraşmıştın motorunlada
    bilginozi bunu beğendi.

  16. #156
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cross deyip geçme
    ciddi anlamda cross makina kullanabilen biri için diğer tarzlar çocuk oyuncağı oluyor

    şekil 1a toprak mesela düştü düşecek diyoruz hep inanılmaz hareketler yapıyor sürekli ama
    Cross motosikletler biraz daha farklı mantıkla kontrol ediliyor bildiğim yoksa kesinlikle küçümseme manasında söylemedim. Yanlış anlaşılma olmuş sanırım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:34 ----------

    Alıntı Hondolog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki ya sonra?
    Sonrası şu; süspansiyolar yumuşak olunca konfor daha fazla olmasına rağmen lastiklerin yere aktarabildiği kuvvet azalıyor özellikle kombine abs için ve her iki lastiğin yola tam temas etmesine dayalı bir mantıkla çalıştığı için örneğin ön süspansiyonlar fren anında ezildiğinde arka lastiğin yere basışı azalıyor ve abs beyni bu durunmda arka lastiği yere oturtmak için ön fren basıncını azaltıyor. Tabi bu durumda fren mesafesi de uzuyor. Süspansiyonları sertleştirince de konfordan feragat ederek bu sorunun önüne geçmiş oluyoruz.

  17. #157
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonrası şu; süspansiyolar yumuşak olunca konfor daha fazla olmasına rağmen lastiklerin yere aktarabildiği kuvvet azalıyor özellikle kombine abs için ve her iki lastiğin yola tam temas etmesine dayalı bir mantıkla çalıştığı için örneğin ön süspansiyonlar fren anında ezildiğinde arka lastiğin yere basışı azalıyor ve abs beyni bu durunmda arka lastiği yere oturtmak için ön fren basıncını azaltıyor. Tabi bu durumda fren mesafesi de uzuyor. Süspansiyonları sertleştirince de konfordan feragat ederek bu sorunun önüne geçmiş oluyoruz.
    İçimdeki apaçi senin önünde secde edip tövbe istedi... Abi sadece sürsek bu kadar kafaya takmasak bunları

  18. #158
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Ne yazıkki böyle düştüğümüz zamanlarda keşke 1mt daha erken durabilseydim diyoruz. O yüzden ince ayar yapmak lazım.

  19. #159
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    bu konu daha mı devam ediyo yazmayın bişey ana sayfada çıkıp durmasın artık
    zulu bunu beğendi.

  20. #160

    Üyelik
    08 Kasım 2014
    zuzu kardeşim 125 cc ile düşerse hafif yaralarla atlatır videoda 600rr ile hız yapıyor ve dengesiz bir sürüşü var kaç km hız olduğunu bilmiyorum ama baya hızlı 600rr ile 125 cc kıyaslıyosun ozaman 125 cc ile başlamaya gerek yok denge problemini çözünce direk 600cc ile başlıyalım nede olsa bişey olmaz 125 dede kayarsın 600 de de


8. sayfa BirinciBirinci ... 6789 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)