Yayla yolunda panik fren ve karşı şeritteki arabayla kafa kafaya (ABS lazım)
Reklamlar
-
Bismillahirrahmanirrahim
Elhamdülillah çok şükür hayattayım
Allah’ın selamı Müslümanların üzerine olsun
Öncelikle kazanın oluş nedenleri üzerinde durmak istiyorum
Daha sonra kazanın oluşu ve çıkarılacak sonuçlar şeklinde yazacağım inşaallah
ibretlik bir kaza hikayesi okumaya hazırlanın
Sakın evde, sokakta, yolda denemeyin :D
Bir sabah uyandım, işe gitmem gerek, baktım otobüs saati geçti geçecek daha hazırlanmadım, neyse işe motorla gideyim dedim araba çok yakmasın mantık o.işyeri de 70+ km. Tapagaz işe motorla gittim .Sabah işten çıkıyorum hazır bu kadar yolu geldik şurdan motorla işlerimi görmek üzere başka bir şehre geçeyim dedim
hızım 60 km/h, 6000 devir tın tın giderim
Hem az yaksın hem de motor gürültüsü rüzgar falan etkilenmeyeyim bir şey olursa da bir fren dururum hesabı tekerler ince zaten NYLON hem de yavaş sürerim lastiği değiştirmenin gereği yok falan mantığı
Yüklenmenin alemi yok hem motora
İşlerimi hallettim hazır gelmişken yaylaya da çıkalım dedik
Dayımın yanına gittim her zamanki gibi “sat şu motoru, motor tehlikeli” vaazu nasihatlerini sıraladı (kendinin de 2 tane motoru var yıllardır motor kullanır yenilerde arabaya geçti gençliği motosiklet üstünde geçti denebilir)
Forumdan arkadaşım rebel punto ya alo dedim yaylaya çıkalım ok dedi
Az biraz sonra yollardayız
Kırmızı ışıkta ön kaldırmalar aragaz vermeler iyice apaçi stayla ya bağladık (gaza gelme sakın haa)
Buz gibi karlı Bicibicimizi yedik, yaylada yemek üzere tavuk döner ve AYRAN ımızı aldıııııık, haydaa ayranı neden büyük harfle yazdın şimdi: ayran uyku getirir yola çıkarken ayran yoğurt gibi şeyler yemeyin dikkati dağıtır
Kazanın arkasında yatan sebeplere değinelim:
3 yıl kadar önce babamı kaybettim
Kazadan 1 ay önce de annemi kaybettim. Vefatı öncesinde de 2 ay kadar hastanede kalmıştı
Özetle kafa allak bullak dikkatimi toplayamıyorum her zaman
Normalde gözlük kullanırdım, yakın zamanda gözlüğümün camı kırıldığı için gözlüğü takmıyordum 1.00 derece uzağı görmede sorun var
Full face tam yüz kapalı kaskımın kaza sırasında vizörü açıktı. Kask camı kapalı olmalı kirlendiyse dur sil öyle yola devam et, gözüne sinek toz vb. bazen de büyük böcek çarpabilir ALLAH korusun, kazada kask camı fırladı gitti zaten bulup taktık geri sağlam şükür
Yaylaya çıktık hazır gelmişken bahçemden elmalardan fındıktan cevizden toplayalım bir daha ne zaman geliriz kimbilir doldurduk ufak yarım çuval yüküm var, veya 1/3 çuval. Çuvalı sıkıca(!) motosikletin arkasına bağladık iple. Port bagaj dolu zaten bir de bu dengeyi bozan çuvalla yolda uğraşmak zorundayım, arada kayıyor düzlüyorum. Düz yol olsa neyse de virajlı yolda eşya taşıma işi mantıklı değil
“NAMAZ YOLDA KOMAZ”, “KIL BEŞİ KURTAR BAŞI” derler. İkindi namazı ezanı okundu namazı kılmadan yola çıktık bu da yapılan hatalardan biri. Acele duygusu oluyor, rahat olamıyor insan bir an önce gideceğimiz yere varalım hadi hadi hadi geç kaldık modu beraberinde hata yapmayı getirebiliyor. Namaz geçmesin derken ikindi namazı kaza nedeniyle kazaya kaldı; maalesef namazı kılamadım
Halbuki ilk camide mola ver ibadetini yerine getir huzur içinde çıka yola
Geldik iniş yoluna…
Yayla yoluna motosikletle ilk çıkışım ve ilk inişimdi
İlkler unutulmaz derler ya doğruymuş…
Giriş kısmını az buçuk özetledik şimdi geldik kazanın oluş şekline
Arkadaşın motor bajaj pulsar 200 ns yaklaşık 200 lük
Bendeki motor 100 mg prince 97 cc 100 lük de gitsin
Çıkarken zaten motor zor çıkıyor sonlara doğru da şişti kaldı iyice (yaklaşık 25 km yokuş)
İniş aşağı yolu da bilmemin etkisiyle uçarcasına yoldan iniyorum inme değil süzülüyorum kanatlarım var sanki arkadaşın yorumu “ yetişmekte zorlanıyordum”
Lastikleri test ettim çıkarken de inerken de virajlarda yatırıyorum motoru baktım lastikler güven veriyor kendine güven de geldiii (bu da başka bir hata kendine de kullandığın araca da güvenmeyeceksin güven duygusu olunca üst limitleri zorlamakta bir mahsur görmüyor insan)
Olay şu şekilde oldu
Rebel punto beni solladı, sollama hız artırılarak yapılır
Tuttum ben de onu solladım
Haliyle ben de hız artırdım
Yayla yolundan inişte olduğumuz gerçeği vardı ortada
Kendi şeridimden yolun ortasına yakın sayılırım solladım motoru tam sağa geçeceğim
Bir de baktım önüme viraj geldi, yol SAĞA doğru kıvrılmaya başladı
KARŞI ŞERİTTEN DE ARABA GELİYOR kendi şeridinden
Baktım savruluyorum, sağ şeride geçmekte de tereddüt ediyorum acaba rebel puntoya çarpar mıyım diye
Virajda denge hissi kayboldu motoru kontrol edemiyorum bari dedim frene basayım da hızımı azaltayım virajı daha rahat alırım durumu da kurtarırım
Frene dokunmamla birlikte CİİİİİİİYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYKKKKKKKKKKKKKKKKKK KK
Arka lastik kaymaya başladı
freni bırakmak aklıma gelmedi
PANİK FREN dedikleri olay
Teker kayınca “spin attı” mı derler motor dönerek beni yere attı, yere düşüp yan sürüklenerek karşı şeride geçtim ve arabanın sol ön tamponuna bir motor vurdu bir de ben
Yere paralel Sağ kolumun üzerinde kayarak hızla arabanın ön tamponuna çarptım
Ayaklarım arabanın altına girdi içeriden bir demire çarptım sanırım sol diz kapağımı
Ayağa kalktım kaskımı çıkarmaya çalıştım ipini bulup çektim vizör fırlamış gitmiş zaten
Geçtim kenara uzandım
Sağ omzumda yanma hissetmeye başladım az sonra
Muhtemelen yer ile araba tamponu arasında sıkıştı omzum, veya ilk düşüşte yere çarptı
Sol dizim ağrıyordu
ALLAH a şükür korumalıklarım vardı
LS2 KASK ff351(4 yıldız) test ettim onayladım çarpmayı hissetmedim neredeyse
Yalnız kafanıza uyan kaskı alıp kullanın BOL KASK TAM KORUMA SAĞLAMAYABİLİR ölçtüm baş çevremi 55-56 cm arası “S” small beden kullanmak gerekiyormuş bendeki M bedendi
Çarpmanın etkisiyle burun yukarısındaki kemikte dokununca farkedilen bir ağrı vardı sonraki günler
Demek ki bol kask langur lungur oynuyor tam korumuyor buna çok dikkat edin
elinize alın mezroyu, ölçün başınızı, ona göre kaskınızı alın
ilk fırsatta internetten ff351 S BEDEN kask sipariş verdim kargoyla kapıma geldi
dizlik,
dirseklik korumaları,
korumalı eldiven vardı
dizlik olmasına rağmen dizimde küçük çaplı yüzeysel yaralanma oldu
dirsekte de ufacık yüzeysel yara vardı ama dizim epey ağrıyordu
ayak tarak kemiği dedikleri kemiklerde de ağrı vardı her iki tarafta da
body armour vücut zırhı da vardı bende ama ; kazadan sadece birkaç gün önce kaybettim normalde uzun yola çıkmadan önce takardım. motosiklet montu olup da sadece motordan düşerek köprücük kemiği kırılan da oluyormuş korumalıklar da bir yere kadar ALLAH KORUSUN AMİN
korumalıklara EPS veya EVA gibi köpüklerle takviye yapılabilir
viraj SAĞA doğru kıvrılmaya başladı demiştim neden sağa kelimesi büyük harfle yazdım hemen açıklayayım
ayrılmamış yollarda sağa dönerken savrularak veya düşerek karşı şeride geçme ve gelen araca kafa kafaya dokunma ihtimaliniz daha fazlaymış
sola virajda ne olur yolun dışına savrulursun
kaza sonrası yorumlar
frene basmasan toplardı dedi araç şoförü
frene basmasaydın topluyordu dedi aynen arkadaşım da
arkadaşım: seni arabanın altından çıkarttık sen farkında değilsin
şoför: o kazada senin canlı çıkman mucize
forumdan arkadaşlar : böyle bir kazayı ciddi yara almadan atlatmışsın ALLAH KORUMUŞ
verilmiş sadakan varmış
virajda baktın iş çığrından çıkıyor arka frene dokunmak kayma olursa da freni bırakmak lazım
viraja girmeden hızınızı azaltmış olmanız gerekiyor
düz yolda ise ön+arka freni birlikte kullanarak kayınca da bas çek yaparak veya fren basıncını azaltarak güvenli fren yapabiliriz
tabi limon sıkma tekniği de önemli
asfaltın kalitesi de var tabi.bazı asfaltta frene bas bas teker kaymıyor.bazı asfaltta ise cırrr kayılıyor bazı yollar iyice pürüzsüzleşmiş, sürüşte pek çok faktör göz önüne alınmak zorunda
hastaneden birkaç saat içinde taburcu ettiler şaşırdım şaka gibiydi
röntgen tomografi kolumu da isteğim üzerine bezle sardılar hoooopp haydi YAALLAAH
eve geldim biraz iyiyim, ağrı kesici bile kullanmıyorum derken sonraki günler ağrılar başladı
elimde değil, kas çekilmeleri kramp nöbetleri mi derler çin işkencesi hesabı acılar başladı
buz falan koyunca acı diniyor
gece yatamıyorum tam yatacağım başımı yatağa koyarken omuz kası kendi kendine oynamaya başlıyor kıvrandırıyor AAALLLLLLLAAAHHH diye bağırıyorum evin içinde
kalkacağım sırada AAAAALLLLLLAAAHHHH diye inletiyorum evi
kalkınca yatamıyorum acıdan
yatınca kalkamıyorum acıdan
acile gittik kas gevşetici iğne yaptı ve güçlü bir ağrı kesici iğne yaptı
omuz kazadan sonra şişmeye başladı kılcal damarlar kanayıp ağrı şişlik falan yaparmış buz da kan akışını yavaşlatarak acıyı şişliği önlermiş, günde 4-5 kere buz dolu poşeti ezilen yerin üzerine koymamız gerekiyormuş; 10 ar dakikalık seanslar halinde
Birkaç gün sonraydı sanırım gene dayanamaz oldum acile gittik kas gevşetici iğne yaptı birkaç tane de iğne yazdırdık evde kendimiz yaparız diye
Doktor dayanamaz olursan gel demişti yahu öyle diyeceğine CABRAL kas gevşetici haptan yazsana sayın doktorum devleti üç kuruş kara geçireceksin tamam hap içmek pek çok açıdan yan etkileri de olabilir ama bizimki de can dimi ama
emar sonucu kasta tam olmayan yırtık saptanmış (tam yırtık olsa ameliyat gerekiyormuş)
egzersiz hareketleri falan düzeldim elhamdulillah
fizik tedaviye gittim 3-5 gün; omzuma elektrik veriyorlar sıcak havlu üstüne de, 30 dakika sürüyor
Elhamdülillah 1 ayda kolumu kaldırabiliyorum şimdi
uyanık bazı doktorlar da sen kolunu kaldıramıyorsun tam yırtık olabilir "ameliyat" tan bahsetmeye başlıyor
azcık yüz bulsa ameliyat edecek
e peki kameralı çubukla mı
yok kes biç eski sistem oha herif psikopat yok yere doğrayacak
emar da kısmi yırtık dediği halde ameliyat edip 3-5 kuruş yolunu bulacak gerizekalı
iyileşme süreci çok daha uzun oluyor açık ameliyatta
ve sağlam yerler de kesiliyor
internetten araştırmalarım sayesinde az biraz bilgi edindim de tuzağa düşmedim
ALLAH C.C. ŞİFALAR VERSİN ÖYLE BİR ŞİFA VERSİN Kİ HİÇBİR DERT BIRAKMASIN AMİN
Size bazı tecrübelerimi, kazaya sebebiyet veren şeylerin bazısını ve sonrasında yapılabilecek bazı şeyleri aktarmaya çalıştım, umarım faydalı olmuşumdur
Çevremizde motosiklet kazası yapan pek çok insanı görüyoruz
Motorsikletinize kişisel korumalık olmadan binmeyin lütfen
Korumalıkların zayıf olduğunu görünce STRAFOR veya eps köpük kullanarak vücut koruması yapılabileceğini düşünmeye başladım
Kaskların içindeki malzemenin adı strafor
Hani şu bildiğiniz beyaz eşya kutusu içinden çıkan, çocukken duvarlara sürdüğümüz köpük
Kaskta işe yarıyorsa diğer yerlerde de işe yarayabilir
Parça parça kesilerek kıyafetler içerden kaplanabilir
Çocuk koltukları içi de beyaz strafor veya darbe dayanımı daha fazla denilen siyah strafor (EPS) ile kaplı
Proje şimdilik tasarım aşamasında inşallah gelişmeleri foruma yazarım
Koruyucu spor ekipmanları içindeki malzemenin adı EVA. Sünger benzeri siyah bir madde hem de dayanıklı
Strafor bir kere darbe alınca eziliyor iş görmez oluyor o darbe alan yerin darbe emiciliği azalıyor
EPS ise darbe alınca ezilince eski haline dönüyor eva da aynı şekilde eski haline dönüyor
Body armor siparişi de verdim
Sağlam dizlik arayışı içindeyim piyasadakiler hep incecik (veya mevcut dizliği güçlendirmek gerek)
Koçtaşta eva dizlik var 30 tl civarı
Namazı kılıp öyle yola çıkın
Gelelim hasar ve tamir boyutuna
Hata bende olduğu için trafik sigortam karşı tarafın 10.000 tl (ON BİN TL) hasarını karşıladı
Bence 1000-1500 tutacak, bir ustaya göre de 4-5 bin tl tutabilecek masrafı nasıl olduysa 10 bine çıkarmışlar ALLAH a havale ediyorum artık
Bitmedi
Çarptığım arabanın sahibi arıyor
Ee
Lastik patladı jant çatladı ustaya yemek yedirdim şurasını kaynak yaptırdım
Ee
Helalleşelim diyor
Yani para istiyor
10 bin lira ile ödeyemediniz zararı da bir de benden para mı istiyorsunuz?
Gören de sanki arabanın komple önünü vurdu duvara sanır
Benim motorun masrafı ise şu şekilde
13 tl direksiyon (gidon)
15 tl 3 adet demiri kaynak ve doğrultma işi
10 tl ön amortisör mili doğrultma ve önceden başı kopmuş bir vidanın değişimi
Bazı plastik parçaların yapıştırılması
Total 38 tl
Amortisör mili doğrultmak pek randıman vermiyor
Tamam motora biniyorsun iyi hoş da eski hassaslığı yok ön amortisörün (ya da bana öyle geliyor)
Takımı 103 tl
Motosikleti yaptırdım biniyorum şimdilerde elhamdülillah
Motosiklet sevgisi sizin saçınızın bir telinden daha kıymetli değil
Biniyorsanız yavaş ve dikkatli sürün ışıklarda kavşaklarda yol sizin dahi olsa yavaşlayıp kontrollü geçin
İyi ki artçım yoktu arkamda
Bol bol panik fren çalışın: ön ve arka freni birlikte kullanarak bol bol test edin
ne kadar ayrıntılı yazmaya çalışsam da hep bir şeyler eksik kalıyor
artık idare edin
HAYDİ SAĞLICAKLA KALIN ALLAH A EMANET OLUN YAVAŞ VE DİKKATLİ SÜRÜN
KORUMALIKLARINIZI TAKIN TEDBİR KULDAN TAKDİR YÜCE ALLAH TAN C.C.
Reklamlar
-
Geçmiş olsun Allah beterinden saklasın. Bir noktada frenden ayağını çekmemende iyi olmuş yoksa highside olurdun daha sert düşüşlerde yaşayabilirdin.
-
Geçmiş olsun, ciddi bir kaza atlatmışsınız.. Ben basit bir yana düşmede köprücük kemiğimi kırıp 2 ay korse kullanıp tutmasını bekledim.. Kas ağrıları, morluklar falan bende de vardı.. 4,5 ay oldu sağ tarafıma yatınca kırık hala sızlar. Her daim dikkatli olmakta fayda var.. Hiçbir zaman acele etmemek lazım.. Riskli hava ve yol şartlarında yada biz uygun değilsek motosikleti de kullanmamak lazım..
http://www.motosiklet.net/forum/kaza...yebilirim.html
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
-
büyük geçmiş olsun kardeşim.
-
Allah(cc) bizi korusun. Ne diyeyim. Kaza geliyorum diyordu. O kadar uyari ve gaza gelme diye basmama rağmen kaza ( adi üstünde ) oldu.
Bir iki tavsiye:
* Ayağın frende gitme.
* çok agresif sürme
* Hemen gaza gelme
* En onemlisi sat kurtul ( 50 sine 100 üne bakma al o pulsari )
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
-
geçmiş olsun.
-
ALLAH korumuş kardeşim çok çok geçmiş olsun
-
-
GEÇMİŞ OLSUN HOCAM
benim gibi motorunu daha yeni alacaklara "sat kurtul" biraz acıtıcı geliyor
-
Merhaba,
Büyük geçmiş olsun..
-
motoru sıfır alınca ilk yaptırdığım sigorta 130 liraydı
kazadan sonra 300 liraya fırladı
siz siz olun kaza yapmayın
nerdeyse 3 e katladı
-
okurken güldüm :D genel olarak da zaten çok enteresan bir adamsın vesselam :D
şu yerdeyken kareye giren ayak fotoğrafına bittim EKONOMİ kardeş :D
geçmiş olsun, bir daha sakın yardırıp da aramızdan ayrılma bak çok kızarım!
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
ve aleyna aleykum selam. çok geçmiş olsun dostum. dersini alıp namazına ehemmiyet verirsin artık, benim içinde duacı ol ki bende namaza ehemmiyet verenlerden olayım. Şunu da unutmamak gerekir; trafik kurallarını ihlal edip kendi ölümümüze dahi sebep verir isek! fıkhi boyutu ;intihara eşdeğer sayılabilir dikkat edin.
-
Geçmiş olsun verilmiş sadakan varmış,ama hatan var tabii daha dikkatli olmalıydır,yolun sonu görünmüyorsa sollama yapma
Sigorta olayı iyi olmamış,acaba her sene böyle fiyatmı çıkarıcaklar sana şimdi
Sigorta şirketlerini işte böyle soyuyorlar,fotoda herşey ortada
-
Sen burada din tacirligimi yapiyorsun? Bizene senin inancindan , namazindan, kiliyorsan icinde sakla reklamin ne geregi var? Dogru durust motor kullanmayi bilmiyorsun, birde naylon lastik ve yukle yola cikmissin kaza geliyorum demis iste
.
-
ben tacirim hemde üstadı tacirin ; dünyada rahat yolu varken, sıkıntı yolunu seçmişim, ne alkol içerim, ne zina ederim o zevkler karşısında feragat etmişim onlardan vazgeçmek için de karşılık olarak ahireti seçmişim. birde üstüne ramazan da kendimi aç bırakmışım, hergünde vaktimden ona ayırmışım yani sermaye olarak bana verilenden ben ona ikram etmişim. Mecburmuyum tabiiki değilim. O mecbur mu bana sermaye vermeye tabiiki değil. Biz onunla karşılıklı rıza ile ticaret yapıyoruz. kısaca O bana lutfeder , ben onun bana lutfettiğinden ona ikram ederim , kıskanma sen orada , ne sana bir ithamımız olur, nede hor bakışımız, senin bizlere ithamın olsada, bizleri hor görmen olsada muhatabımız sen değilsin, sadece Allah ve o yolun yolcusu kardeşlerimiz. Reklamı bizler yapmayız çünki reklam için bize gerek yok. Reklamı yapan Allah , kul görünende olsa da kelam ona ait, günde beş defa reklam eder Allah , istiyorsan selahı gel al diye, istiyorsan felahı buyur yolu bu diye. seçim bizim yani senden bana ne , benden sana ne.
-
geçmiş olsun ama yaptıklarınızın saklı kalması taraftarıyım bende Kara35 gibi düşünüyorum ve unutmayın ki maun suresi 4-7 ayeti kerimede Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki.Onlar namazlarını ciddiye almazlar Onlar gösteriş yapanlardır Ve hayra da mâni olurlar buyuruyor.ibadet te kabahatte gizli kalmalı.tekrar geçmiş olsun.
-
isfa67 adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun ama yaptıklarınızın saklı kalması taraftarıyım bende Kara35 gibi düşünüyorum ve unutmayın ki maun suresi 4-7 ayeti kerimede Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki.Onlar namazlarını ciddiye almazlar Onlar gösteriş yapanlardır Ve hayra da mâni olurlar buyuruyor.ibadet te kabahatte gizli kalmalı.tekrar geçmiş olsun.
cemaatle kilinan namazi nasil açıklıyorsunuz ?
cuma namazinda herkes toplanıyor camiye evlerinde kilmalari daha sade olmaz mi gösterişten uzak
vakit namazlari da öyle
ezan da gösterişli gösterişli okunuyor üstelik de ALLAH deniyor
kimileri bunu da yasaklamisti
makul şüphe benzeri "gösteriş" tabiriyle insanların hareket alanina kısıtlama getirilmek isteniyor
bir zaman da "kamusal alan" deniyordu
Hak geldi batıl zail oldu
zaten batil yok olup gitmeye mahkumdur
-
siz söylediğimi yanlış anlamışsınız.kendi kıldığınızı yaptığınızı kastettim.benim namaz kılıp kılmadığımı kimsenin bilmesine lüzum yok.yoksa cemaatle kılınan namaz şüphesiz daha hayırlı peygamber efendimiz s.a.v de bunu şöyle dile getirmiştir;Cemaatle kılınan namaz, tek başına kılınan namazdan yirmi yedi derece daha faziletlidir.söylediğimi yanlış anlamayın!
-
Çok geçmiş olsun. Ben reklamdan çok iyi niyetli bir insan gördüm yazdığınız yazıda teşekkür ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler