Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

96 Günde Motosiklet Tutkunu 152 Kişi Can Verdi...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Habertürk, motosiklet kazalarını mercek altına aldı. Yurt genelinde son 96 günde meydana gelen 138 motosiklet kazasında 152 kişinin hayatını kaybettiği ortaya çıktı. Geçen yıl yaşanan motosiklet kazalarında ölenlerin sayısıysa 292’yi buldu. Kazada ölenlerin çoğu 30 yaşın altında.

    HABERTÜRK, ardı arkası kesilmeyen motosiklet kazalarını inceledi. 8 Temmuz-12 Ekim 2014 tarihleri arasında yurt genelinde yaşanan 138 motosiklet kazasında 152 kişi yaşamını yitirdi. Ölenlerin çoğunuysa 30 yaş altında gençler oluşturdu. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) geçtiğimiz yılki verilerine göre; ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının yüzde 16.2’sini motosiklet kazaları oluşturdu ve geçtiğimiz yıl 292 motosiklet sürücüsü kazada can verdi. Hızla artan motosiklet kazalarında ölüm oranını artıran en büyük etken kask takmamak oldu.

    ‘Motosiklet kazalarında dış etken yüzde 5-7’dir’

    Motosiklet eğitmeni Rahmi Barutçu, motosiklet kullanma eğitimine talebin az olduğunu, motosiklet eğitiminin yeterli düzeyde verilmediğini ve Milli Eğitim’in ehliyet verme standartlarının düşük olduğunu söyledi. Barutçu, şöyle konuştu: “Çoğu sürücü kursu ehliyet öncesi eğitim bile vermiyor. Kaldı ki bu İstanbul’un göbeğinde yaşanabiliyor. Diğer illerdekini siz düşünün. Eğitime talep az, motor kullanan sayısı arttıkça eğitim ihtiyacı artmak durumunda. Maalesef sürücü kursları bunu karşılayamıyor. Ülkemizdeki zaaf eğitime ilgisizlik. Nasıl deniz veya hava taşıtı kullanmak için ciddi eğitim almak zorundaysanız motosiklette de çok ciddi bir eğitim almak zorundasınız.” Barutçu, motosikletteki kaza faktörlerinin tamamına yakınının sürücüyle ilgili olduğunu belirterek “Yeterli koruma kıyafeti olmadan binmek, eğitim almamak kazaya sebebiyet veren en önemli faktörler. Dış etkenler kazaların yüzde 5-7’sini oluşturuyor” dedi.

    Vefat eden motorcu kardeşlerimize Allahtan rahmet , ailelerine sabırlar diliyorum ... Lütfen Kasksız motosikletimize binmeyelim .
    Adventure58, porsuk80, cenkito ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Ağustos 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 600RR '15
    Ehliyet verirken yaşa göre cc sınırlaması getirilmeli. Ya da 2şer yıllık periyodlarda hacim büyütülebilmeli. İşin özü 18-20 yaşındaki motosiklet sevdalısı arkadaşa 600-1000 lik ss kullanımı kanunlarla engellenmeli.
    mehmetenis, flush royale, ccc67 ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250
    sıfır bilgi ve eğitimle ilk motorum ne alayım diye soran çok. Eğitime ne gerek var iki tur atar öğrenirsin diyen tecrübeli cahiller de var, sonuç ortada. Ehliyet yaşı ile ilgili düzenleme yapacaklarına şu kurslara bir çeki düzen versinler. Motosiklet kullanmayı kurslar da bilmiyorken ehliyet verebiliyor bu nasıl iş sormak lazım.

  4. #4
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Ehliyet kursları resmen ticari amaçlı eğitimle alakası yok güvenli sürüş egitimi almadan ehliyet verilmemesi gerekir ve kademeli olarak ehliyet verilmeli

  5. #5
    fofer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2006
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 400
    Motosiklet kullanıcılarından ziyade ÖKÜZ araba vs. sürücülerini eğitmek gerekiyor !!
    rebirth, abeciMotoru, Sokollu ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    dış faktörler 5-7 miş, yani yaya olarak kaza geçirenlerden daha az heralde.

  7. #7
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Alıntı porsuk80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ehliyet verirken yaşa göre cc sınırlaması getirilmeli. Ya da 2şer yıllık periyodlarda hacim büyütülebilmeli. İşin özü 18-20 yaşındaki motosiklet sevdalısı arkadaşa 600-1000 lik ss kullanımı kanunlarla engellenmeli.
    01 ocak 2015 yılı itibariyle karayollları trafik yönetmeliği değişeceğinden dolayı cc-yaş sınırlandırılması gelecek,bu konuda kuşkunuz olmasın.

    Ayrıca maalesef Rahmi Barutçu dediği gibi çok az sürücü kursu motosiklette hakkıyla eğitim veriyor,
    Ama burada şunuda atlamak gerekiyor sürücü kursları nekadar ticari kurumlarsa Rahmi Barutçuda eğitimlerini babasının hayrına vermediğini göz ardı etmemek gerekiyor.

    Rahmi Bey burada diğer kurumları hakir gösterecek ki kendi eğitimlerini ön plana çıkarsın.Beş parmağın biri aynı olmadığı gibi tüm sürücü kursları ve sürücüler de aynı değildir
    leokaplann ve keremkrmn bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    13 Ekim 2013
    Burada kursların denetim görmesi gerek. Min da olsa kurslarda sürüş eğitmi verilmeli.

    CC- yıl - yaş işi bizim ülkemizde gene kağıt üstünde kalır. Nasıl bir kontrol mekanizması olacak ki? Bn gider 18 yaşında 125 lik motor alırım, evde yatırırım hiç kullanmam, 20 ye gelince gene 600 lüğü çakarım mesela

    Nasılsa ehliyet kolay alınıo, 600lüğe geçiş ehliyeti de bir o kadar kolay alınır değişen birşey olmaz
    mehmetenis bunu beğendi.

  9. #9
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Alıntı viperking adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada kursların denetim görmesi gerek. Min da olsa kurslarda sürüş eğitmi verilmeli.

    CC- yıl - yaş işi bizim ülkemizde gene kağıt üstünde kalır. Nasıl bir kontrol mekanizması olacak ki? Bn gider 18 yaşında 125 lik motor alırım, evde yatırırım hiç kullanmam, 20 ye gelince gene 600 lüğü çakarım mesela

    Nasılsa ehliyet kolay alınıo, 600lüğe geçiş ehliyeti de bir o kadar kolay alınır değişen birşey olmaz
    Haklısın kardeşim,inanki kurslar kadar denetim gören başka kurum yok buna gönül rahatlığıyla inanabilirsin,
    Biz bu sene içerinde 2 kere denetleme geçirdik buna en büyük örnek bu denetlemeler 3 gün boyunca yapılır kursların eğitim öğretim programlarından tut personellerine kadar defterlerine kadar herşey denetlenir.
    Ve bu denetlemeyi geçemeyen kurslar 15 gün geçici kapatma alırlar gerisini sen düşün.

    Biz dün direksiyon sınavı yaptık A2 için 8 tane büyük duba alındı,yere 8 çizildi ve platform geçmişteki gibi değil milli eğitim bu işin üzerine çok düşüyor aklınızda sorular var ise facebook üzerinden sorabilirisniz,hatta istersen bir gün benimle sınava gel olayları birde milli eğitimin gözünden gör.Burada herkes bir şey yazıyor biliyor veya bilmeden yazıyor dahi olsa yazdıkları şeyler buzdağının görünen kısmından başka bir şey değil.
    viperking bunu beğendi.

  10. #10
    rogget - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2012
    Şehir
    bodrum
    Motosikleti
    ybr125 esd,ybr250,dragstar650,kanuni tiger 250
    http://www.aa.com.tr/tr/haberler/400862--bayramda-trafik-kazalarinin-bilancosu-agir

    bayram uzasa facia araba daha fena niye onlara eğitim diye bağırmıyorlar :D
    mehmetenis bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    13 Ekim 2013
    Denetimler eminim ki vardır, eminim ki bazı kurslar bu işe önem verip hakkıyla yapıyorlardır. Ama maalesef motor veya diğer araçlar için pratik olarak direksiyon eğitimini hakkıyla veren çok az yer var.

    Gerçi bu tür yerler olsa da bizim halkımızın çoğu pahallı veya zaman kaybı şeklinde nitelendirip eğitim verilmeyen yerleri tercih eder ya neyse
    mehmetenis ve abdulkadir bunu beğendiler.

  12. #12
    tt768 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Project 4 coming soon...
    Alıntı mehmetenis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    01 ocak 2015 yılı itibariyle karayollları trafik yönetmeliği değişeceğinden dolayı cc-yaş sınırlandırılması gelecek,bu konuda kuşkunuz olmasın.

    Ayrıca maalesef Rahmi Barutçu dediği gibi çok az sürücü kursu motosiklette hakkıyla eğitim veriyor,
    Ama burada şunuda atlamak gerekiyor sürücü kursları nekadar ticari kurumlarsa Rahmi Barutçuda eğitimlerini babasının hayrına vermediğini göz ardı etmemek gerekiyor.

    Rahmi Bey burada diğer kurumları hakir gösterecek ki kendi eğitimlerini ön plana çıkarsın.Beş parmağın biri aynı olmadığı gibi tüm sürücü kursları ve sürücüler de aynı değildir
    Rahmi bey' i de tanımam sizi de. kimsenin avukatlığını yapma niyetinde de değilim. Ancak ehliyetimi Haziran ayında aldım ve nasıl aldığımı ben biliyorum. Benden sınav gününe kadar sadece para istediler. Onun harcı, bunun harcı. Kursa da 250 TL ödedim. Neden??? Sadece başvurabileceğim kurum MEB onaylı bir sürücü kursu olduğu için. Karşılığında hiçbir hizmet almadım. Sınava üç gün kala ben aradım adamları, ben hiç vitesli kullanmadım bir zahmet gösterin diye. Sınavdan bir gün önce lütfedip yarım saat sınav antrenmanı yaptırdılar.

    Biz burada eğitim derken taşların arasında slalom yapmak ya da bir kalasın üzerinden geçmekten bahsetmiyoruz. Kimse babasının hayrına iş yapmıyor. Burada tartışılması gereken konu şu. Eğitim için harcadığım 450 TL mi beni hayatta tutacak. Yoksa kursa hiç uğuruna verdiğim 250 TL mi?

    Size verdiğim paranın (sizden kasıt tüm sürücü kursları) karşılığını aldığım gün, oturur tekrar konuşuruz. şimdilik herkes neyin ne olduğunu, kimin ne yapıp yapmadığını iyi biliyor.
    Okan Sinan Ocan, mehmetenis ve keremkrmn bunu beğendiler.

  13. #13
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı mehmetenis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    01 ocak 2015 yılı itibariyle karayollları trafik yönetmeliği değişeceğinden dolayı cc-yaş sınırlandırılması gelecek,bu konuda kuşkunuz olmasın.

    Ayrıca maalesef Rahmi Barutçu dediği gibi çok az sürücü kursu motosiklette hakkıyla eğitim veriyor,
    Ama burada şunuda atlamak gerekiyor sürücü kursları nekadar ticari kurumlarsa Rahmi Barutçuda eğitimlerini babasının hayrına vermediğini göz ardı etmemek gerekiyor.

    Rahmi Bey burada diğer kurumları hakir gösterecek ki kendi eğitimlerini ön plana çıkarsın.Beş parmağın biri aynı olmadığı gibi tüm sürücü kursları ve sürücüler de aynı değildir
    Mehmet Enis bey,

    Sürücü kursları da babalarının hayrına ehliyet vermiyorlar ama nedense motora inmeyi binmeyi bile bilmeyen yüzbinlerce A2 ehliyetli ortalıkta cirit atıyor. Madem bütün kurslar aynı değil hemen size sorayım . Kursunuzdaki A2 motosiklet eğitmeninizin MEB sertifikası dışında herhangi bir eğitimi veya sertifikası varmı ? Hangi teknik ile sürücüleri yetiştiriyor hangi kitaptan eğitim veriyor. ???

    Bir soru daha ; Sürücü kurslarında motosiklet A2 ehliyet eğitimi vermek için gidilen MEB (Milli Eğitim Bakanlığı)eğitmen kursunda motosiklete biniliyormu ? yoksa sadece masa başında alınan eğitimle mi eğitmen olunuyor.

    Cevaplarınızı merakla bekliyorum. Hayatını eğitime adamış ve hemen her yıl aldığı yeni eğitimler ile kendisini geliştiren , el üzerinde tutmanız gerekirken yerden yere vurmaya çalıştığınız Rahmi Barutçunun tırnağı olabilecek eğitmenler sürücü kurslarında mevcutmudur acaba ?

    Rahmi hoca ve onun gibi bu işe emek verenler sayesinde bu ülkede motosiklet sürücülerinin hayatını kurtaran "motosiklet eğitimi" diye bir şey olduğunu farkına vardı insanlar, yoksa siz ve sizin gibi TÜCCAR ların elinde motorun üzerine dahi oturtulmadan ver parayı al A2 yi git öl mantığı ile ölmeye devam edeceklerdi.

    Rahmi hoca düzeyindeki bir eğitmen bu ülkedeki BÜTÜN sürücü kurslarını fazlası ile hakir görecek , sahip olduğu bilgi ve birikim ile onları fazlası ile ezecek hakka sahiptir.

    ÖNEMLİ NOT: Rahmi hocanın YAMAHA ile beraber verdiği grup eğitimlerinde öğrencilerin ödediği bedel ANLI ŞANLI SÜRÜCÜ KURSUNUZUN HİÇBİRŞEY yapmadan talep ettiği paradan daha düşüktür.

    Sevgilerimle
    mehmetenis, tt768 ve MotorKafa bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  14. #14
    rogget - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2012
    Şehir
    bodrum
    Motosikleti
    ybr125 esd,ybr250,dragstar650,kanuni tiger 250
    Alıntı tt768 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rahmi bey' i de tanımam sizi de. kimsenin avukatlığını yapma niyetinde de değilim. Ancak ehliyetimi Haziran ayında aldım ve nasıl aldığımı ben biliyorum. Benden sınav gününe kadar sadece para istediler. Onun harcı, bunun harcı. Kursa da 250 TL ödedim. Neden??? Sadece başvurabileceğim kurum MEB onaylı bir sürücü kursu olduğu için. Karşılığında hiçbir hizmet almadım. Sınava üç gün kala ben aradım adamları, ben hiç vitesli kullanmadım bir zahmet gösterin diye. Sınavdan bir gün önce lütfedip yarım saat sınav antrenmanı yaptırdılar.

    Biz burada eğitim derken taşların arasında slalom yapmak ya da bir kalasın üzerinden geçmekten bahsetmiyoruz. Kimse babasının hayrına iş yapmıyor. Burada tartışılması gereken konu şu. Eğitim için harcadığım 450 TL mi beni hayatta tutacak. Yoksa kursa hiç uğuruna verdiğim 250 TL mi?

    Size verdiğim paranın (sizden kasıt tüm sürücü kursları) karşılığını aldığım gün, oturur tekrar konuşuruz. şimdilik herkes neyin ne olduğunu, kimin ne yapıp yapmadığını iyi biliyor.
    sizinki yine iyimiş ben 2011 de aldım A2 ehliyetimi ve hayatımda hiç motosiklete binmemişken ne kadar olduğunu hatırlamıyorum ama o harcı bu parası bayaa tutmuştu sınava 1 gün kalada adamların peşinden koştum e bi zahmet gösterin daha vitesin yerini bilmiyorum diye 1 saat gösterdiler.ertesi gün direksiyon sınavına girdim :D birde kursa kayıt yaptırırken soruyorlar önceden motosiklet kullanıyormuydun direksiyon dersi istersen şu kadar birtek sınava gireceksen şukadar diye ulan ehliyet yok :D ne soruosun.

  15. #15
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Bu eğitmen trafikde pek motosiklet kullanmıyor heralde, eğitim önemli de bu adam kendi piyasasını yapmaya çalışmış bence.
    Çünkü çoğu motosiklet kazasının trafik magandaları yüzünden kaynaklandığından bi haber gibi konuşmuş.
    Dış etkenler %6 mış, hadi be ordan.
    Son 1 ayda arabaların sıkıştırdığı kaç tane motorcu ölümü haberi okuduk.
    Küçük hacimli motor kullanan neredeyse herkes trafikde magandalar tarafından sıkıştırldığı için yada tehlikeli durumlara düşürüldüğü için daha seri, daha atak, daha farkedilir yüksek hacim motosikletlere geçmek istiyor.
    mehmetenis bunu beğendi.

  16. #16
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı rebirth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu eğitmen trafikde pek motosiklet kullanmıyor heralde, eğitim önemli de bu adam kendi piyasasını yapmaya çalışmış bence.
    Çünkü çoğu motosiklet kazasının trafik magandaları yüzünden kaynaklandığından bi haber gibi konuşmuş.
    Dış etkenler %6 mış, hadi be ordan.
    Son 1 ayda arabaların sıkıştırdığı kaç tane motorcu ölümü haberi okuduk.
    Küçük hacimli motor kullanan neredeyse herkes trafikde magandalar tarafından sıkıştırldığı için yada tehlikeli durumlara düşürüldüğü için daha seri, daha atak, daha farkedilir yüksek hacim motosikletlere geçmek istiyor.
    Saçmalamışsın,

    O eğitmenin otomobili yok , tüm hayatı yaz kış motosiklet üzerinde ve İstanbul trafiğinde geçiyor. %6 rakamını da bir tarafından uydurmuyor. O rakamlar yıllık istatistiklerden çıkıyor.

    Oturduğunuz yerden ona buna çamur atmak yerine , bu adam kimdir , bilgisi ne kadar dır diye bir araştırıverin.

    Kendiniz sudan çıkmış ak kaşıkmışsınız ve mükemmel hatasız kullanıyormuşsunuz gibi bütün suçu araç sürücülerinin üzerine yıkıp işin kolayına kaçmaya çalışıyorsunuz.

    Motora binip 200 metre düz giden kendisini motor dehası zannetmeye başlıyor , sonrada bir yerlerden uçunca veya bir arabanın altına girince "vay efendim kimse motosikletlere saygı duymuyor"

    Birazda iğneyi kendinize batırın ...
    mehmetenis, tt768, naptinoisi ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  17. #17
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Tek bir soru:
    Kurslar mükemmel bir motosiklet eğitimi veriyor varsayalım. Hatta abartayım ehliyet vermeden motosiklet sürücülerini 3 yıl bilfiil motor üzerinde eğitiyorlar diyelim. Eee bu durumda Motosiklet ile kaza oranlarının bıcak gibi kesilmesi ve Eğitmenin dediği gibi %5-7 oranlarının da altına inmesi lazım değil mi? (ne de olsa o kadar eğitim almış biri artık çevre, yol faktörleri konusunda da daha dikkatli olacaktır)

    Şimdi siz buna inanıyor musunuz?

    Türkiyedeki trafik sorunu A2 ehliyetli, B ehliyetli insanların eğitilmesi gibi hele hele kurstan ehliyet almış sonradan eğitim almış gibi küçük gruplara bölerek, bu küçük grupları eğitmeye çalışarak çözülemez. kaldı ki yaya'sı da dahil tüm insanları eğitseniz bile kuralları bilmek ile o kuralları bir yaşam biçim haline getirip uygulamak farklı şeylerdir. Sigaranın zararlı olduğunu biliyorum ama içiyorum. Oğluma ise sakın içme diyorum. Eee bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.

    sonuç: Eğitmen biraz dar çerçeveden bakmış olaya. Motosikletçiyi eğitmek ile motosiklet kazalarında hemen hemen kazaların çözümleneceği gibi bir anlam çıkmış söylediklerinden.

    Deveye sormuşlar boynun neden eğri diye. Cevabı hepiniz biliyorsunuz.
    mehmetenis bunu beğendi.

  18. #18
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Motosiklet eğitim fiyatlarının pahalı olması sebebiyle , çoğu motosiklet kullanıcıları eğitim almamakta ne yazıkki . Sırf eğitimde insana yetmez , insan önce kendisini ve sevdiklerini düşünerek , ortamın duruma göre gazlaması lazım . Çoğu sürücüde bileğinin ayarı yok . 125 - 150 cc commuter veya scooter sürücüleri bile , sanki altlarında 600'lük motor varmış gibi motorun canını çıkarta çıkarta sürüyorlar . Özellikle Dominos sürücüleri öyle bi kullanıyorlar ki motosikletleri , sonra ölümlü kaza olunca suç motosiklete veriliyor . Halbuki çoğu motosiklet kazalarının sebebi sürücülere ait . İnsan yolu okuyabildiği kadar gazladıktan sonra kolay kolay bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum .

  19. #19
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Hava yastıklı yelek almayi düşünüyorum.
    Koruma ihtimalinin çok yüksek olduğunu düşünüyorum.
    Boyun ve kalcayı da Koruyor.
    mehmetenis bunu beğendi.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Ağustos 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 600RR '15
    Çok ciddi soruyorum bu eğtimde ne veriyorlar? Ben Ankaradayım ve burada gidecek bir eğitim bulamadım. Tek aklıma yatan İstanbuldaki Honda güvenli sürüş eğitimleri. Ama ona da gidemeyeceğim için içeriğini araştırmadım. Herkezin dilinde son zamanlarda eğitim eğitim. Benim gibi bir adam bu eğitime gidince ne öğretiyorlar çok ciddi soruyorum? 15.000 km motosiklet tecrübem vardır ortalama. Şu anki motorumla da 4000 km yaptım hadi 20.000 km diyelim.
    mehmetenis bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)