96 Günde Motosiklet Tutkunu 152 Kişi Can Verdi...
Reklamlar
-
Kardeşim eğitim eğitim diyorsunuz 1 günlük eğitime 700 tl para alıyorlar Allah aşkına kimse kimseyi kandırmasın 1 günlük eğitim kime ne katacak milleti soyuyorlar sanki hayatın sıralarını öğretiyorlar bi gün güvenli sürüş eğitimine giden parası bol adamlar trafiğe çıkıp kendilerini efsunlu sanıp kaza yapıp ölüyorlar gereksiz ve tehlikeli öz güven ve gevşeklik veriyor.
Reklamlar
-
Gerçekleşen kazalarda sadece ehliyet olup olmaması ve motosiklet eğitimi yönünden bakılmamalı bence. İzmirde tanıdığım bir paketçi arkadaş var, motosiklet hakimiyetinin gerçekten iyi olduğunu görebiliyordum. Fakat kaskı takmıyordu... Hatta birisi schubert kask hediye etmiş onu bile takmıyordu biz biraz konuşunca yeni yeni takmaya başladı.
E diğer kaza haberlerine bakıyorum ayna yok, kask yok, şehir içinde hız var, far yok...
Biraz da motosiklet kültürünü alıp almamakla alakalı bir şey bu. Bunda da çevrenin ve ailenin etkisi var.
-
tt768 adlı üyeden alıntı
Rahmi bey' i de tanımam sizi de. kimsenin avukatlığını yapma niyetinde de değilim. Ancak ehliyetimi Haziran ayında aldım ve nasıl aldığımı ben biliyorum. Benden sınav gününe kadar sadece para istediler. Onun harcı, bunun harcı. Kursa da 250 TL ödedim. Neden??? Sadece başvurabileceğim kurum MEB onaylı bir sürücü kursu olduğu için. Karşılığında hiçbir hizmet almadım. Sınava üç gün kala ben aradım adamları, ben hiç vitesli kullanmadım bir zahmet gösterin diye. Sınavdan bir gün önce lütfedip yarım saat sınav antrenmanı yaptırdılar.
Biz burada eğitim derken taşların arasında slalom yapmak ya da bir kalasın üzerinden geçmekten bahsetmiyoruz. Kimse babasının hayrına iş yapmıyor. Burada tartışılması gereken konu şu. Eğitim için harcadığım 450 TL mi beni hayatta tutacak. Yoksa kursa hiç uğuruna verdiğim 250 TL mi?
Size verdiğim paranın (sizden kasıt tüm sürücü kursları) karşılığını aldığım gün, oturur tekrar konuşuruz. şimdilik herkes neyin ne olduğunu, kimin ne yapıp yapmadığını iyi biliyor.
Haklısınız,kayıt olduğunuz kurstan eğitim alamamış olabilirsiniz ama bütün kurslar aynı değil,biz şu anda A2 ehliyeti VERMİYORUZ,daha önceden 3-4 ay öncesine kadar bu ehliyet sınıfını veriyorduk,ve ehliyet verdiğimiz dönemlerde her A2 adayını ortalama 8-10 saat çalıştırıyorduk be A2 sınav başarımız %100 idi.
Tekrar ediyorum bu forumda bir çok kereler yazdım milli eğitim bakanlığının standart sunduğu eğitim saati var bu da A2 için 10 saattir ve adaylar bu eğitimi almak zorundadır.
Bil bilme önemli değil eğitim saatini almak zorundasınız.
Ama bu iş 250 TL veya 450 TL ye olmaz,en az bu gün şartlarında kurs ücreti:600 TL emniyet:120 TL sınav harçları(teorik+yazılı) 100 TL yani toplam 820-850 TL arasında olması gerekiyor,ancak bu şartlarda meb şart koştuğu eğitimler verilebilir,
Biz yıllardır ucuz etin yahsinin yenmeyeceğini adaylara anlatmaya çalışıyoruz,
B sınıfında 12 saat zorunlu eğitimiz var direksiyon başarımız %80 üstünde.Aday cebindeki 2.000 TL telefonu ile bizimle gelip kurs ücretinin 50 TL aşağı pazarlığı yaptığı müddetçe bu iş olmaz.nitekimde siz ve sizin gibi örneklerdede olmayacağı aşikar.
Biz işimizi düzgün yapıyoruz facebook sayfamız herkese açık orada sınav sonuçları adayların yorumları açık girip bakabilirsiniz.Biz kendimizden sorumluyuz biz adayımıza iyi eğitim veriyormuyuz veriyoruz memnuniyet oranımız %90.
İnşallah Türkiyedeki tüm sürücü kursları bizim gibi eğitim verdiklerinde otururuz konuşuruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:35 ----------
oocan adlı üyeden alıntı
Mehmet Enis bey,
Sürücü kursları da babalarının hayrına ehliyet vermiyorlar ama nedense motora inmeyi binmeyi bile bilmeyen yüzbinlerce A2 ehliyetli ortalıkta cirit atıyor. Madem bütün kurslar aynı değil hemen size sorayım . Kursunuzdaki A2 motosiklet eğitmeninizin MEB sertifikası dışında herhangi bir eğitimi veya sertifikası varmı ? Hangi teknik ile sürücüleri yetiştiriyor hangi kitaptan eğitim veriyor. ???
Bir soru daha ; Sürücü kurslarında motosiklet A2 ehliyet eğitimi vermek için gidilen MEB (Milli Eğitim Bakanlığı)eğitmen kursunda motosiklete biniliyormu ? yoksa sadece masa başında alınan eğitimle mi eğitmen olunuyor.
Cevaplarınızı merakla bekliyorum. Hayatını eğitime adamış ve hemen her yıl aldığı yeni eğitimler ile kendisini geliştiren , el üzerinde tutmanız gerekirken yerden yere vurmaya çalıştığınız Rahmi Barutçunun tırnağı olabilecek eğitmenler sürücü kurslarında mevcutmudur acaba ?
Rahmi hoca ve onun gibi bu işe emek verenler sayesinde bu ülkede motosiklet sürücülerinin hayatını kurtaran "motosiklet eğitimi" diye bir şey olduğunu farkına vardı insanlar, yoksa siz ve sizin gibi TÜCCAR ların elinde motorun üzerine dahi oturtulmadan ver parayı al A2 yi git öl mantığı ile ölmeye devam edeceklerdi.
Rahmi hoca düzeyindeki bir eğitmen bu ülkedeki BÜTÜN sürücü kurslarını fazlası ile hakir görecek , sahip olduğu bilgi ve birikim ile onları fazlası ile ezecek hakka sahiptir.
ÖNEMLİ NOT: Rahmi hocanın YAMAHA ile beraber verdiği grup eğitimlerinde öğrencilerin ödediği bedel ANLI ŞANLI SÜRÜCÜ KURSUNUZUN HİÇBİRŞEY yapmadan talep ettiği paradan daha düşüktür.
Sevgilerimle
1-Rahmi Bey'i eleştirmediğimi yalnız onun da bu işten ticari kazanç sağladığını yazdım,kimse bu işi babasının hayrına yapmaz bunu kabul etmemiz gerekiyor,
2-biz Şu anda A2 ehliyeti vermiyoruz,ama 3-4 ay öncesine kadar veriyorduk,az önce arkadaşa yazdığım gibi A2 başarımız % 100 idi.Hocamızın vasıflarına gelince kendisi yıllarca otomobil motorsporlarına gönül vermiş Hatta amatör yarışlara katılmış ve yıllarca motor kullanma tercübesi olan bir kişidir,
3-MEB sertifikası almak için minimum 3 yıllık ehliyet sahip olmanız gerekiyor ve milli eğitim uygulamış olduğu sınavlardan geçip defansif sürüş eğitimine katılmadı gerekiyor,ancak bu şartlarda MEB usta öğretici sertifikası verilebilir.Yani MEB onaylı usta öğreticiler kesinlikle masa başı öğreticiler değillerdir.
4-Rahmi Barutçu olsun veya adını hatırlayamadığım bir çok öğretici eminimki işini severek ve istyerek yapıyordur,tabi ki bu ustaların tercübeleri tartışılmaz.
Son olarak ise sürücü kurslarının vermesi gereken A2 için 10 saat B için 12 saat zorunlu eğitim vardır.
Biz bu işe tüccar olarak kesinlikle bakmıyoruz.bizim için ilk önce eğitim gelir,
Not:Sizin yazınızı okurken gerginlik hissettim lütfen hitaplarınızda daha sakin olalım,Biz bu işi hakkıyla yaptığımıza inanıyoruz.
Direksiyon başarımız %80 üstünde.Her kurs aynı değildir bunu unutmamamız gerekiyor.
-
bişeye kafam takıldı a2 sahibi olup motor kullanmayı bilmeyenler diye bir cümle gördüm. aynısı b ehliyette de var. çevremde onlarca insan var. ehliyet ya alalım dursun kenarda diye alıyor.. ee bu nedir?
-
Buna bir şey demem doğru olmaz ama şunu gördüm insanlar A2 ehliyetini sanki bonus bir ehliyet gibi görüyorlar sanki B,E veya D sınıfı yanında o da olsun mantığıyla yaklaşıyorlar,zaten o kişiler de bu eğitim işinin ciddiyetini(Biz ve bizim gibi eğitim veren kurslardan bahsediyorum) gördüklerinde bu sevdalarından vaz geçeçeklerdir.
Bu ülkede Motor ehliyetini kimse adam yerine koymuyor halbu ki ne kadar ciddi bir iş.
İlk önce insaların mantıklarını değiştirmek gerekiyor.
Ehliyet fiyatları ucuz oldukça buna parallel eğitim olmadıkça bu böyle olmaya devam edecektir.
-
mehmetenis adlı üyeden alıntı
Buna bir şey demem doğru olmaz ama şunu gördüm insanlar A2 ehliyetini sanki bonus bir ehliyet gibi görüyorlar sanki B,E veya D sınıfı yanında o da olsun mantığıyla yaklaşıyorlar,zaten o kişiler de bu eğitim işinin ciddiyetini(Biz ve bizim gibi eğitim veren kurslardan bahsediyorum) gördüklerinde bu sevdalarından vaz geçeçeklerdir.
Bu ülkede Motor ehliyetini kimse adam yerine koymuyor halbu ki ne kadar ciddi bir iş.
İlk önce insaların mantıklarını değiştirmek gerekiyor.
Ehliyet fiyatları ucuz oldukça buna parallel eğitim olmadıkça bu böyle olmaya devam edecektir.
mehmetenis hocam doğru da, zaten motosiklet kullanıcılarının büyük bi kısmının ehliyeti yok. fiyatlar yukarı çekilirse belki eğitim kalitesi artacak amenna, fakat daha az insan ehliyet alacak bu sefer. ha bunun denetimini trafik yapabilecekse olur. ama ehliyetsiz kullanmak gerçekten büyük risk. en kötü ihtimal ufak bir kaza anında bile başımıza bişey gelmese bile altına girilecek ceza yükü bu sitedeki her kullanıcının kaldırabileceği cinsten değil. İş ciddiye binsin diye fiyat artışına gidilmesi biraz daha işleri sarpasardırabilir.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
viperking adlı üyeden alıntı
Burada kursların denetim görmesi gerek. Min da olsa kurslarda sürüş eğitmi verilmeli.
CC- yıl - yaş işi bizim ülkemizde gene kağıt üstünde kalır. Nasıl bir kontrol mekanizması olacak ki? Bn gider 18 yaşında 125 lik motor alırım, evde yatırırım hiç kullanmam, 20 ye gelince gene 600 lüğü çakarım mesela
Nasılsa ehliyet kolay alınıo, 600lüğe geçiş ehliyeti de bir o kadar kolay alınır değişen birşey olmaz
sen kendini bilen bir birey olarak kanuni zorunluluk olmasından ziyade bilinçli bir motor sürücüsü olarak bu aşamaları uygula ki torunlarına hikayeler maceralar anılar anlatacak kadar yaşayabilesin.. sistemi eleştiriyoruz ama doğrusunu yapmak her zaman bizim elimizde .. ne diyor tecrübeli abiler, zamanla hepsine sahip olacaksın acele etme iyi piş.
-
viperking adlı üyeden alıntı
CC- yıl - yaş işi bizim ülkemizde gene kağıt üstünde kalır. Nasıl bir kontrol mekanizması olacak ki? Bn gider 18 yaşında 125 lik motor alırım, evde yatırırım hiç kullanmam, 20 ye gelince gene 600 lüğü çakarım mesela
2 sene o 125lik yatmaz işte illa ki binersin adım gibi eminim böylelikle bi tecrübe edinirsin.
cc yaş ve yıl işi aslında kağıt üzerinde kalmaz emniyet geçirdi mi geçirmesini iyi biliyor. denetimini yaparlar. belli bir tecrübe sonra büyütmek için tekrar sınava girersin şaka değil bu daha geçtiğimiz aylarda gaziemirde r1 ile 18 19 yaşındaki gencimizi kaybettik. r1 i de kendisi almış daha plakasını bile çıkarttıramadan hayatını kaybetmiş. İnsan kendi hayatını düşünmüyorsa devlet bunu düşünmeli. nasıl deliyi akıl hastanesine katili hırsızı cezaevine sokuyorsa bu intihara kalkışanlara da bir dur demeli. hadi bunu da geçtim bu tür bilinçsiz kardeşlerimiz yüzünden, kaç yaşıma geldim ailelerimiz tedirgin oluyor hala daha. motor şeytan işi ölüm makinası 600lük öldürmez 1000lik öldürür geyikleri dönüyor.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
Mehmet Enis bey' in bana verdiği yanıtta katıldığım çok önemli bir nokta var. Para konusu...
Maalesef bu ülkede her şey ucuz. İnsan hayatı da ucuz, emek de ucuz. Şimdi bana kızan, itiraz eden arkadaşlar olacaktır.
A2 ehliyet almak bu ülkede çok ucuz.. !!
Bakınız, bugün bir A2 ehliyet almak 500 TL üzerinde bir masraf gerektiriyor. Bunun sadece yarısı sürücü kurslarının aldığı para. (200 TL alan kurslar da varmış.) Geri kalanı, yok sınav harcı, yok şoförler derneği harAcı, ehliyet bedeli, bir de ehliyet harcı. Ulan harç ne? Bedel ne?
Bizim devletimiz kendi cebinden önce vatandaşının hayatını düşünüyor olsaydı şu harçları kısar, sürücü kurslarına uygun bir bedel karşılığı güvenli sürüş eğitimi verme zorunluluğu getirir ve bunu çok sıkı şekilde denetlerdi. Geçiniz... Bu uygulamalar anca medeni ülkelerde olur, bizim gibi üçüncü sınıf ortadoğu ülkelerinde değil.
Sürücü kursları tüccar zihniyetinden kurtulmaz arkadaşlar. çünkü onlar ticaret yapıyorlar, yapmak zorundalar. Ben kimseye 250 TL çok demedim ehliyet alırken. Al benden 500 - 600 TL. Ama senle işim bittiğinde hiç kimsenin güvenli sürüş eğitimine ihtiyacım kalmasın. Sen benden 250 TL' yi sırıta sırıta alıp karşılığında 50 TL bile masraf yapmazsan her türlü sövgüyü hak edersin. Kusura bakmasın kimse.
Hadi bir de kendimize çuvaldız batıralım. Ninja 300' le başlayan aslan parçalarına sözüm. Muhtemelen üç vakte kadar yana yatırıp berbat edeceğiniz motorlara sırf kızlara hava atmak için onbinlerce lirayı verirsiniz. Kendi güvenliğiniz için verseniz sesimi çıkarmayacağım ama, Dainese, Alpinestar montlara da gene havalı diye milyarlar basarsınız. Bunlara acımazsınız. Ama iş eğitime gelince, "abi eğitim alamıyoruz, 500 - 600 TL çok..." (Gerçekten bütçesi olmayan arkadaşlarımı tenzih ederim.)
Ben şunu bilir şunu söylerim, eğitimsiz adamların sadece % 10 - 20' si gerçekten bütçe için eğitim almıyorlar. Geri kalan kısmına o parayla şişe açtırmak daha tatlı geliyor. yalansa yalan deyin.
-
tt768 adlı üyeden alıntı
Mehmet Enis bey' in bana verdiği yanıtta katıldığım çok önemli bir nokta var. Para konusu...
Maalesef bu ülkede her şey ucuz. İnsan hayatı da ucuz, emek de ucuz. Şimdi bana kızan, itiraz eden arkadaşlar olacaktır.
A2 ehliyet almak bu ülkede çok ucuz.. !!
Bakınız, bugün bir A2 ehliyet almak 500 TL üzerinde bir masraf gerektiriyor. Bunun sadece yarısı sürücü kurslarının aldığı para. (200 TL alan kurslar da varmış.) Geri kalanı, yok sınav harcı, yok şoförler derneği harAcı, ehliyet bedeli, bir de ehliyet harcı. Ulan harç ne? Bedel ne?
Bizim devletimiz kendi cebinden önce vatandaşının hayatını düşünüyor olsaydı şu harçları kısar, sürücü kurslarına uygun bir bedel karşılığı güvenli sürüş eğitimi verme zorunluluğu getirir ve bunu çok sıkı şekilde denetlerdi. Geçiniz... Bu uygulamalar anca medeni ülkelerde olur, bizim gibi üçüncü sınıf ortadoğu ülkelerinde değil.
Sürücü kursları tüccar zihniyetinden kurtulmaz arkadaşlar. çünkü onlar ticaret yapıyorlar, yapmak zorundalar. Ben kimseye 250 TL çok demedim ehliyet alırken. Al benden 500 - 600 TL. Ama senle işim bittiğinde hiç kimsenin güvenli sürüş eğitimine ihtiyacım kalmasın. Sen benden 250 TL' yi sırıta sırıta alıp karşılığında 50 TL bile masraf yapmazsan her türlü sövgüyü hak edersin. Kusura bakmasın kimse.
Hadi bir de kendimize çuvaldız batıralım. Ninja 300' le başlayan aslan parçalarına sözüm. Muhtemelen üç vakte kadar yana yatırıp berbat edeceğiniz motorlara sırf kızlara hava atmak için onbinlerce lirayı verirsiniz. Kendi güvenliğiniz için verseniz sesimi çıkarmayacağım ama, Dainese, Alpinestar montlara da gene havalı diye milyarlar basarsınız. Bunlara acımazsınız. Ama iş eğitime gelince, "abi eğitim alamıyoruz, 500 - 600 TL çok..." (Gerçekten bütçesi olmayan arkadaşlarımı tenzih ederim.)
Ben şunu bilir şunu söylerim, eğitimsiz adamların sadece % 10 - 20' si gerçekten bütçe için eğitim almıyorlar. Geri kalan kısmına o parayla şişe açtırmak daha tatlı geliyor. yalansa yalan deyin.
Çok doğru söylediniz ağzınıza sağlık,her işin bedeli olduğu gibi bunun da bedeli var,biz çok karşılaşıyoruz örnek olsun diye anlatmak istedim,geçen kayıda çocuğun babası geldi fiyat sordu 12 saatlik zorunlu eğitim 800 TL dedim baktım kımıldanıyor sordum ne marka renault litatude aracı var dedi tam o esnada telefonu çaldı cebinde iphone 6 bana halen diyor ki ben özel bir şirkette işciyim fiyatta bir şey yapılamaz mı?
Bende abi dedim bindiğin araç kaç para kullandığın telefon kaç para kesin oğlunuzdada var dedim,ben sizin kaydınızı almıyorum dedim gidin dedin bir sokak üstte 400TL kayıt yapanlar var dedim adamı gönderdim.
-
tt768 adlı üyeden alıntı
Rahmi bey' i de tanımam sizi de. kimsenin avukatlığını yapma niyetinde de değilim. Ancak ehliyetimi Haziran ayında aldım ve nasıl aldığımı ben biliyorum. Benden sınav gününe kadar sadece para istediler. Onun harcı, bunun harcı. Kursa da 250 TL ödedim. Neden??? Sadece başvurabileceğim kurum MEB onaylı bir sürücü kursu olduğu için. Karşılığında hiçbir hizmet almadım. Sınava üç gün kala ben aradım adamları, ben hiç vitesli kullanmadım bir zahmet gösterin diye. Sınavdan bir gün önce lütfedip yarım saat sınav antrenmanı yaptırdılar.
Biz burada eğitim derken taşların arasında slalom yapmak ya da bir kalasın üzerinden geçmekten bahsetmiyoruz. Kimse babasının hayrına iş yapmıyor. Burada tartışılması gereken konu şu. Eğitim için harcadığım 450 TL mi beni hayatta tutacak. Yoksa kursa hiç uğuruna verdiğim 250 TL mi?
Size verdiğim paranın (sizden kasıt tüm sürücü kursları) karşılığını aldığım gün, oturur tekrar konuşuruz. şimdilik herkes neyin ne olduğunu, kimin ne yapıp yapmadığını iyi biliyor.
Haklısın kardeşim bende aynen senin gibi ehliyet aldım sınava girinceye kadar hiç vitesli motor kullanmadım sınavdan 1 gün önce 2 tur attık o kadar ben e sınıfı ehliyet aldım ama bu kadar zor olmamıştı
-
hasansonmez adlı üyeden alıntı
Kardeşim eğitim eğitim diyorsunuz 1 günlük eğitime 700 tl para alıyorlar Allah aşkına kimse kimseyi kandırmasın 1 günlük eğitim kime ne katacak milleti soyuyorlar sanki hayatın sıralarını öğretiyorlar bi gün güvenli sürüş eğitimine giden parası bol adamlar trafiğe çıkıp kendilerini efsunlu sanıp kaza yapıp ölüyorlar gereksiz ve tehlikeli öz güven ve gevşeklik veriyor.
Fiyatları daha iyi araştırmanızı öneririm
Yamaha- Honda gibi markaların eğitim kurumlarının iki tam günlük eğitimleri 500 tl ve altında. Yani günlüğü 250 tl ye geliyor..
Bir günde ne öğretiyorlar sorunuzun en iyi cevabı bir eğitime misafir olarak katılıp olan biteni gözlerinizle görmeniz öğrencilerin gün içindeki değişimlerine şahit olmanızdır. Lütfen herhangi bir özel eğitim veren kurumdan eğitimlerine misafir olarak katılıp gözlemlemeyi isteyin. Sizi seve seve davet edeceklerdir.
Sevgilerimle
Sevgilerimle
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:19 ----------
mehmetenis adlı üyeden alıntı
[/COLOR]
1-Rahmi Bey'i eleştirmediğimi yalnız onun da bu işten ticari kazanç sağladığını yazdım,kimse bu işi babasının hayrına yapmaz bunu kabul etmemiz gerekiyor.
2-Biz Şu anda A2 ehliyeti vermiyoruz,ama 3-4 ay öncesine kadar veriyorduk,az önce arkadaşa yazdığım gibi A2 başarımız % 100 idi.Hocamızın vasıflarına gelince kendisi yıllarca otomobil motorsporlarına gönül vermiş Hatta amatör yarışlara katılmış ve yıllarca motor kullanma tercübesi olan bir kişidir.
İşte en büyük hata burada yapılıyor , otomobil yarışçısı olmak veya uzun süreler motosiklet kullanmak ile motosiklete binmeyi öğretebilmek bambaşka şeyler. Bugün pist yarışlarına katılan pekçok yarışçı , hatta dünya şampiyonları trafikte motosiklet kullanabilmek için özel eğitim alıyorlar. Motosiklet eğitmenliği çok katı bir eğitim gerektiren zorlu bir meslek.
3-MEB sertifikası almak için minimum 3 yıllık ehliyet sahip olmanız gerekiyor ve milli eğitim uygulamış olduğu sınavlardan geçip defansif sürüş eğitimine katılmadı gerekiyor,ancak bu şartlarda MEB usta öğretici sertifikası verilebilir.Yani MEB onaylı usta öğreticiler kesinlikle masa başı öğreticiler değillerdir.
Mevzuatı iyice incelemenizi öneririm A2 eğitmenleri için defansif sürüş eğitimi diye bir şart yok. Hatta TC kanunlarına göre ehliyet sonrası defansif , ofansif v.s. adı altında herhangi bir eğitimin yasal dayanağı dahi yok. Ayrıca ehliyet için başvuran bir öğrencinin defansif sürüş eğitimi değil CBT (Temel Başlangıç) adı verilen eğitimi alması gerekir ve bu demektir ki o öğrenci bisiklete bile binmeyi bilmiyor olsa dahi ona motor kullanmayı öğretebilmeniz gerekir .Yani RAhmi Barutçunun almış olduğu eğitim ve sertifikalar ile MEB usta öğreticilik belgesini kıyaslamak Yüksek Lisans Diploması ile Çıraklık eğitim merkezi sertifikasını karşılaştırmak kadar abes olacaktır. Bu yıl düzenlenecek olan motosiklet arama konferansında işte bu sorunları masaya yatırıp meclisten uygun düzenlemenin yapılması için talepte bulunulacaktır.
4-Rahmi Barutçu olsun veya adını hatırlayamadığım bir çok öğretici eminimki işini severek ve istyerek yapıyordur,tabi ki bu ustaların tercübeleri tartışılmaz.
Rahmi Barutçu vb eğitmenlerimiz elbette tecrübeli isimlerdir , ancak önemli olan tecrübe değil motosiklet eğitmeni olmak için aldıkları eğitimlerdir.
Son olarak ise sürücü kurslarının vermesi gereken A2 için 10 saat B için 12 saat zorunlu eğitim vardır.
Biz bu işe tüccar olarak kesinlikle bakmıyoruz.bizim için ilk önce eğitim gelir,
Bu 10 saatlik eğitim için son düzenlemeye kadar K tipi ehliyet ile öğrenciyi trafikte eğitebiliyormuydunuz yoksa sadece trafiğe kapalı alanda sınav simülasyonundan başka birşey olmayan pasif çalışma mı yaptırıyordunuz ???
Not:Sizin yazınızı okurken gerginlik hissettim lütfen hitaplarınızda daha sakin olalım,Biz bu işi hakkıyla yaptığımıza inanıyoruz.
Direksiyon başarımız %80 üstünde.Her kurs aynı değildir bunu unutmamamız gerekiyor.
Elbette fazlası ile gerginim çünkü sizler hala başarınızı sınav sonucuna göre değerlendiriyorsunuz. Halbuki bizler trafik denen vahşi ormana saldığımız öğrencilerimizin hayatta kalıp kalmamalarına göre kendimizi değerlendiriyoruz. Sanırım gergin olmaya bir miktar hakkımız vardır.
Sevgilerimle
............
-
asgari ücretin yarısı fiyatındaki eğitim kurslarına sormak lazım, bu ülkede ezilen bir tek emekçi kardeşim. herkes gerektiğinde zammını yapıyor da emeğiyle geçimini sağlayan insn ne olacak. Bu demeçlerle reklam yapıp absurt paralar kazanmak isteniyor
Ben her sene bir eğitim almak istiyorum ama çok pahalı ücretler.
-
-
porsuk80 adlı üyeden alıntı
Çok ciddi soruyorum bu eğtimde ne veriyorlar? Ben Ankaradayım ve burada gidecek bir eğitim bulamadım. Tek aklıma yatan İstanbuldaki Honda güvenli sürüş eğitimleri. Ama ona da gidemeyeceğim için içeriğini araştırmadım. Herkezin dilinde son zamanlarda eğitim eğitim. Benim gibi bir adam bu eğitime gidince ne öğretiyorlar çok ciddi soruyorum? 15.000 km motosiklet tecrübem vardır ortalama. Şu anki motorumla da 4000 km yaptım hadi 20.000 km diyelim.
Siz en-baştan hatalısınız...15.000km tecrübeyle 4 silindir sport bir motosiklet sürmek...
-
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Siz en-baştan hatalısınız...15.000km tecrübeyle 4 silindir sport bir motosiklet sürmek...
Benim hatamı doğrumu sen değerlendirebilecek yetide misin? Hayır kesinlikle değilsin. Ne eğitmensin ne de beni tanıyorsun sadece haddini bilmeyen bir motosiklet kullanıcısın.
Gelelim konumuza. Ben ülkemde motosiklet kullanan sürücüler arasında çok kesin olarak konuşuyorum %10luk dilime girerim. Neden mi? Ülkemde kanunların laçkalığından dolayı motosiklet kullanıcılarının çok büyük bir kesimi direk 250cc üzeri motorlarla motosiklet kullanmaya başlıyor. Diğer bir çoğunluk da 125cc veya 250cc alıp 1 yılda ben bu işi çözdüm korkulacak birşey yokmuş diyip 1000-1500km yol yapıp 600 cc ve üzeri motorlara yöneliyorlar.
Ben ort. 15.000 km civarı 50 hp altı motor kullanmış biri olarak, 15.000 km sonra 87 beygirlik sport touring tarzı bir motor aldıysam buna saygısızca yorum yapmak senin harcın değildir.Kaldıki 15.000 km tecrübesi olan 4.000 km de sport bir makina ile tecrübe etmiş birisi hala kalkıp eğitim almanın kendine faydalarını araştırıyorsa burda sana susmak düşer.
Bu konuyu açmamı takiben ben hocalarımla özelden görüşüyorum zaten
-
Ben istanbul anadolu yakasının en bilinen,tavsiye edilen sürücü kursuna gittim...6 saat eğitim var dediler,6 saatin tamamı aynı ve tamamen sınavı geçmeye yönelik; 4. gidişimde hala motoru 1. vitese takıp debriyajı çekip beni öyle oturtmaya kalktı motora...Sesimi yükseltmek zorunda kaldım bu muydu sizin eğitiminiz diye. Meğer sürücü kursunun hocası özel ders veriyormuş,dert o...
Anadoludaki sürücü kurslarının çoğunda eğitim yapmalık motor bile yok,eşin dostun kullandığı motoru kursun üzerine kaydedip sınava getiriyorlar anca.Ben istanbulun en iyi denen kurslarından birinde bile bunları yaşadıysam,gerisini düşünemiyorum..
-
Barutcunun soylediklerini bilgi yetersizligi sebebiyle yanlis anlayan cok olmus.
Ornegin A arabasi B arabasinin kor noktasinda iken B arabasi serit degistirdiginde suclu B arabasi olur. Ancak A tasiti bir araba degil de motosiklet olsaydi motosiklette ilk kural devreye girdiginden dolayi (motosiklet gorunmezdir) suclu motosiklet olacakti. En azindan egitim almis kisiler o kor noktaya gormeden once kendilerini korna selektor ile belli etmeleri gerektigini biliyor.
Rahmi bey bence, bu olay ne kadar B nin sucu olsa da A ya sorumluluk yukluyor ve egitim diyor.
Surucu kurslarini tartismak da sacma cunku bizzat muhatabiniz devlettir. Meb onayli olsun istiyor onay verirken sizi hayatta tutacak seylere takilmiyor. Amac para cunku..
-
Kurslara telefon açıp bir zahmet sorun kaç saat direksiyon dersi vereceksiniz diye hepsi kıvırmaya başlar Özel ders almanız lazım hocalar ile görüşün diye. MEB 4 (yada 3) zorunlu direksiyon dersi şartı koşuyor ama kurslar bunu vermeye yanaşmıyor. Adam gibi eğitim veren kurs sayısı 2 elin parmaklarını Geçmez Marmara bölgesinde. Neyi tartışıyoruz? 10 tane kursun düzgün Olması mı diğer kursların adını temize çıkaracak?
-
havalar ısınıyor şu eğitim konusunu tekrar açalım.
arkadaşlar kurs paraları bir aylık sigara paranız bile değil. sezon açılırken lütfen bir kez daha düşünün.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)