96 Günde Motosiklet Tutkunu 152 Kişi Can Verdi...
Reklamlar
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Habertürk, motosiklet kazalarını mercek altına aldı. Yurt genelinde son 96 günde meydana gelen 138 motosiklet kazasında 152 kişinin hayatını kaybettiği ortaya çıktı. Geçen yıl yaşanan motosiklet kazalarında ölenlerin sayısıysa 292’yi buldu. Kazada ölenlerin çoğu 30 yaşın altında.
HABERTÜRK, ardı arkası kesilmeyen motosiklet kazalarını inceledi. 8 Temmuz-12 Ekim 2014 tarihleri arasında yurt genelinde yaşanan 138 motosiklet kazasında 152 kişi yaşamını yitirdi. Ölenlerin çoğunuysa 30 yaş altında gençler oluşturdu. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) geçtiğimiz yılki verilerine göre; ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının yüzde 16.2’sini motosiklet kazaları oluşturdu ve geçtiğimiz yıl 292 motosiklet sürücüsü kazada can verdi. Hızla artan motosiklet kazalarında ölüm oranını artıran en büyük etken kask takmamak oldu.
‘Motosiklet kazalarında dış etken yüzde 5-7’dir’
Motosiklet eğitmeni Rahmi Barutçu, motosiklet kullanma eğitimine talebin az olduğunu, motosiklet eğitiminin yeterli düzeyde verilmediğini ve Milli Eğitim’in ehliyet verme standartlarının düşük olduğunu söyledi. Barutçu, şöyle konuştu: “Çoğu sürücü kursu ehliyet öncesi eğitim bile vermiyor. Kaldı ki bu İstanbul’un göbeğinde yaşanabiliyor. Diğer illerdekini siz düşünün. Eğitime talep az, motor kullanan sayısı arttıkça eğitim ihtiyacı artmak durumunda. Maalesef sürücü kursları bunu karşılayamıyor. Ülkemizdeki zaaf eğitime ilgisizlik. Nasıl deniz veya hava taşıtı kullanmak için ciddi eğitim almak zorundaysanız motosiklette de çok ciddi bir eğitim almak zorundasınız.” Barutçu, motosikletteki kaza faktörlerinin tamamına yakınının sürücüyle ilgili olduğunu belirterek “Yeterli koruma kıyafeti olmadan binmek, eğitim almamak kazaya sebebiyet veren en önemli faktörler. Dış etkenler kazaların yüzde 5-7’sini oluşturuyor” dedi.
Vefat eden motorcu kardeşlerimize Allahtan rahmet , ailelerine sabırlar diliyorum ... Lütfen Kasksız motosikletimize binmeyelim .
Reklamlar
-
Ehliyet verirken yaşa göre cc sınırlaması getirilmeli. Ya da 2şer yıllık periyodlarda hacim büyütülebilmeli. İşin özü 18-20 yaşındaki motosiklet sevdalısı arkadaşa 600-1000 lik ss kullanımı kanunlarla engellenmeli.
-
sıfır bilgi ve eğitimle ilk motorum ne alayım diye soran çok. Eğitime ne gerek var iki tur atar öğrenirsin diyen tecrübeli cahiller de var, sonuç ortada. Ehliyet yaşı ile ilgili düzenleme yapacaklarına şu kurslara bir çeki düzen versinler. Motosiklet kullanmayı kurslar da bilmiyorken ehliyet verebiliyor bu nasıl iş sormak lazım.
-
Ehliyet kursları resmen ticari amaçlı eğitimle alakası yok güvenli sürüş egitimi almadan ehliyet verilmemesi gerekir ve kademeli olarak ehliyet verilmeli
-
Motosiklet kullanıcılarından ziyade ÖKÜZ araba vs. sürücülerini eğitmek gerekiyor !!
-
dış faktörler 5-7 miş, yani yaya olarak kaza geçirenlerden daha az heralde.
-
porsuk80 adlı üyeden alıntı
Ehliyet verirken yaşa göre cc sınırlaması getirilmeli. Ya da 2şer yıllık periyodlarda hacim büyütülebilmeli. İşin özü 18-20 yaşındaki motosiklet sevdalısı arkadaşa 600-1000 lik ss kullanımı kanunlarla engellenmeli.
01 ocak 2015 yılı itibariyle karayollları trafik yönetmeliği değişeceğinden dolayı cc-yaş sınırlandırılması gelecek,bu konuda kuşkunuz olmasın.
Ayrıca maalesef Rahmi Barutçu dediği gibi çok az sürücü kursu motosiklette hakkıyla eğitim veriyor,
Ama burada şunuda atlamak gerekiyor sürücü kursları nekadar ticari kurumlarsa Rahmi Barutçuda eğitimlerini babasının hayrına vermediğini göz ardı etmemek gerekiyor.
Rahmi Bey burada diğer kurumları hakir gösterecek ki kendi eğitimlerini ön plana çıkarsın.Beş parmağın biri aynı olmadığı gibi tüm sürücü kursları ve sürücüler de aynı değildir
-
Burada kursların denetim görmesi gerek. Min da olsa kurslarda sürüş eğitmi verilmeli.
CC- yıl - yaş işi bizim ülkemizde gene kağıt üstünde kalır. Nasıl bir kontrol mekanizması olacak ki? Bn gider 18 yaşında 125 lik motor alırım, evde yatırırım hiç kullanmam, 20 ye gelince gene 600 lüğü çakarım mesela
Nasılsa ehliyet kolay alınıo, 600lüğe geçiş ehliyeti de bir o kadar kolay alınır değişen birşey olmaz
-
viperking adlı üyeden alıntı
Burada kursların denetim görmesi gerek. Min da olsa kurslarda sürüş eğitmi verilmeli.
CC- yıl - yaş işi bizim ülkemizde gene kağıt üstünde kalır. Nasıl bir kontrol mekanizması olacak ki? Bn gider 18 yaşında 125 lik motor alırım, evde yatırırım hiç kullanmam, 20 ye gelince gene 600 lüğü çakarım mesela
Nasılsa ehliyet kolay alınıo, 600lüğe geçiş ehliyeti de bir o kadar kolay alınır değişen birşey olmaz
Haklısın kardeşim,inanki kurslar kadar denetim gören başka kurum yok buna gönül rahatlığıyla inanabilirsin,
Biz bu sene içerinde 2 kere denetleme geçirdik buna en büyük örnek bu denetlemeler 3 gün boyunca yapılır kursların eğitim öğretim programlarından tut personellerine kadar defterlerine kadar herşey denetlenir.
Ve bu denetlemeyi geçemeyen kurslar 15 gün geçici kapatma alırlar gerisini sen düşün.
Biz dün direksiyon sınavı yaptık A2 için 8 tane büyük duba alındı,yere 8 çizildi ve platform geçmişteki gibi değil milli eğitim bu işin üzerine çok düşüyor aklınızda sorular var ise facebook üzerinden sorabilirisniz,hatta istersen bir gün benimle sınava gel olayları birde milli eğitimin gözünden gör.Burada herkes bir şey yazıyor biliyor veya bilmeden yazıyor dahi olsa yazdıkları şeyler buzdağının görünen kısmından başka bir şey değil.
-
http://www.aa.com.tr/tr/haberler/400862--bayramda-trafik-kazalarinin-bilancosu-agir
bayram uzasa facia araba daha fena niye onlara eğitim diye bağırmıyorlar :D
-
Denetimler eminim ki vardır, eminim ki bazı kurslar bu işe önem verip hakkıyla yapıyorlardır. Ama maalesef motor veya diğer araçlar için pratik olarak direksiyon eğitimini hakkıyla veren çok az yer var.
Gerçi bu tür yerler olsa da bizim halkımızın çoğu pahallı veya zaman kaybı şeklinde nitelendirip eğitim verilmeyen yerleri tercih eder ya neyse
-
mehmetenis adlı üyeden alıntı
01 ocak 2015 yılı itibariyle karayollları trafik yönetmeliği değişeceğinden dolayı cc-yaş sınırlandırılması gelecek,bu konuda kuşkunuz olmasın.
Ayrıca maalesef Rahmi Barutçu dediği gibi çok az sürücü kursu motosiklette hakkıyla eğitim veriyor,
Ama burada şunuda atlamak gerekiyor sürücü kursları nekadar ticari kurumlarsa Rahmi Barutçuda eğitimlerini babasının hayrına vermediğini göz ardı etmemek gerekiyor.
Rahmi Bey burada diğer kurumları hakir gösterecek ki kendi eğitimlerini ön plana çıkarsın.Beş parmağın biri aynı olmadığı gibi tüm sürücü kursları ve sürücüler de aynı değildir
Rahmi bey' i de tanımam sizi de. kimsenin avukatlığını yapma niyetinde de değilim. Ancak ehliyetimi Haziran ayında aldım ve nasıl aldığımı ben biliyorum. Benden sınav gününe kadar sadece para istediler. Onun harcı, bunun harcı. Kursa da 250 TL ödedim. Neden??? Sadece başvurabileceğim kurum MEB onaylı bir sürücü kursu olduğu için. Karşılığında hiçbir hizmet almadım. Sınava üç gün kala ben aradım adamları, ben hiç vitesli kullanmadım bir zahmet gösterin diye. Sınavdan bir gün önce lütfedip yarım saat sınav antrenmanı yaptırdılar.
Biz burada eğitim derken taşların arasında slalom yapmak ya da bir kalasın üzerinden geçmekten bahsetmiyoruz. Kimse babasının hayrına iş yapmıyor. Burada tartışılması gereken konu şu. Eğitim için harcadığım 450 TL mi beni hayatta tutacak. Yoksa kursa hiç uğuruna verdiğim 250 TL mi?
Size verdiğim paranın (sizden kasıt tüm sürücü kursları) karşılığını aldığım gün, oturur tekrar konuşuruz. şimdilik herkes neyin ne olduğunu, kimin ne yapıp yapmadığını iyi biliyor.
-
mehmetenis adlı üyeden alıntı
01 ocak 2015 yılı itibariyle karayollları trafik yönetmeliği değişeceğinden dolayı cc-yaş sınırlandırılması gelecek,bu konuda kuşkunuz olmasın.
Ayrıca maalesef Rahmi Barutçu dediği gibi çok az sürücü kursu motosiklette hakkıyla eğitim veriyor,
Ama burada şunuda atlamak gerekiyor sürücü kursları nekadar ticari kurumlarsa Rahmi Barutçuda eğitimlerini babasının hayrına vermediğini göz ardı etmemek gerekiyor.
Rahmi Bey burada diğer kurumları hakir gösterecek ki kendi eğitimlerini ön plana çıkarsın.Beş parmağın biri aynı olmadığı gibi tüm sürücü kursları ve sürücüler de aynı değildir
Mehmet Enis bey,
Sürücü kursları da babalarının hayrına ehliyet vermiyorlar ama nedense motora inmeyi binmeyi bile bilmeyen yüzbinlerce A2 ehliyetli ortalıkta cirit atıyor. Madem bütün kurslar aynı değil hemen size sorayım . Kursunuzdaki A2 motosiklet eğitmeninizin MEB sertifikası dışında herhangi bir eğitimi veya sertifikası varmı ? Hangi teknik ile sürücüleri yetiştiriyor hangi kitaptan eğitim veriyor. ???
Bir soru daha ; Sürücü kurslarında motosiklet A2 ehliyet eğitimi vermek için gidilen MEB (Milli Eğitim Bakanlığı)eğitmen kursunda motosiklete biniliyormu ? yoksa sadece masa başında alınan eğitimle mi eğitmen olunuyor.
Cevaplarınızı merakla bekliyorum. Hayatını eğitime adamış ve hemen her yıl aldığı yeni eğitimler ile kendisini geliştiren , el üzerinde tutmanız gerekirken yerden yere vurmaya çalıştığınız Rahmi Barutçunun tırnağı olabilecek eğitmenler sürücü kurslarında mevcutmudur acaba ?
Rahmi hoca ve onun gibi bu işe emek verenler sayesinde bu ülkede motosiklet sürücülerinin hayatını kurtaran "motosiklet eğitimi" diye bir şey olduğunu farkına vardı insanlar, yoksa siz ve sizin gibi TÜCCAR ların elinde motorun üzerine dahi oturtulmadan ver parayı al A2 yi git öl mantığı ile ölmeye devam edeceklerdi.
Rahmi hoca düzeyindeki bir eğitmen bu ülkedeki BÜTÜN sürücü kurslarını fazlası ile hakir görecek , sahip olduğu bilgi ve birikim ile onları fazlası ile ezecek hakka sahiptir.
ÖNEMLİ NOT: Rahmi hocanın YAMAHA ile beraber verdiği grup eğitimlerinde öğrencilerin ödediği bedel ANLI ŞANLI SÜRÜCÜ KURSUNUZUN HİÇBİRŞEY yapmadan talep ettiği paradan daha düşüktür.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
tt768 adlı üyeden alıntı
Rahmi bey' i de tanımam sizi de. kimsenin avukatlığını yapma niyetinde de değilim. Ancak ehliyetimi Haziran ayında aldım ve nasıl aldığımı ben biliyorum. Benden sınav gününe kadar sadece para istediler. Onun harcı, bunun harcı. Kursa da 250 TL ödedim. Neden??? Sadece başvurabileceğim kurum MEB onaylı bir sürücü kursu olduğu için. Karşılığında hiçbir hizmet almadım. Sınava üç gün kala ben aradım adamları, ben hiç vitesli kullanmadım bir zahmet gösterin diye. Sınavdan bir gün önce lütfedip yarım saat sınav antrenmanı yaptırdılar.
Biz burada eğitim derken taşların arasında slalom yapmak ya da bir kalasın üzerinden geçmekten bahsetmiyoruz. Kimse babasının hayrına iş yapmıyor. Burada tartışılması gereken konu şu. Eğitim için harcadığım 450 TL mi beni hayatta tutacak. Yoksa kursa hiç uğuruna verdiğim 250 TL mi?
Size verdiğim paranın (sizden kasıt tüm sürücü kursları) karşılığını aldığım gün, oturur tekrar konuşuruz. şimdilik herkes neyin ne olduğunu, kimin ne yapıp yapmadığını iyi biliyor.
sizinki yine iyimiş ben 2011 de aldım A2 ehliyetimi ve hayatımda hiç motosiklete binmemişken ne kadar olduğunu hatırlamıyorum ama o harcı bu parası bayaa tutmuştu sınava 1 gün kalada adamların peşinden koştum e bi zahmet gösterin daha vitesin yerini bilmiyorum diye 1 saat gösterdiler.ertesi gün direksiyon sınavına girdim :D birde kursa kayıt yaptırırken soruyorlar önceden motosiklet kullanıyormuydun direksiyon dersi istersen şu kadar birtek sınava gireceksen şukadar diye ulan ehliyet yok :D ne soruosun.
-
Bu eğitmen trafikde pek motosiklet kullanmıyor heralde, eğitim önemli de bu adam kendi piyasasını yapmaya çalışmış bence.
Çünkü çoğu motosiklet kazasının trafik magandaları yüzünden kaynaklandığından bi haber gibi konuşmuş.
Dış etkenler %6 mış, hadi be ordan.
Son 1 ayda arabaların sıkıştırdığı kaç tane motorcu ölümü haberi okuduk.
Küçük hacimli motor kullanan neredeyse herkes trafikde magandalar tarafından sıkıştırldığı için yada tehlikeli durumlara düşürüldüğü için daha seri, daha atak, daha farkedilir yüksek hacim motosikletlere geçmek istiyor.
-
rebirth adlı üyeden alıntı
Bu eğitmen trafikde pek motosiklet kullanmıyor heralde, eğitim önemli de bu adam kendi piyasasını yapmaya çalışmış bence.
Çünkü çoğu motosiklet kazasının trafik magandaları yüzünden kaynaklandığından bi haber gibi konuşmuş.
Dış etkenler %6 mış, hadi be ordan.
Son 1 ayda arabaların sıkıştırdığı kaç tane motorcu ölümü haberi okuduk.
Küçük hacimli motor kullanan neredeyse herkes trafikde magandalar tarafından sıkıştırldığı için yada tehlikeli durumlara düşürüldüğü için daha seri, daha atak, daha farkedilir yüksek hacim motosikletlere geçmek istiyor.
Saçmalamışsın,
O eğitmenin otomobili yok , tüm hayatı yaz kış motosiklet üzerinde ve İstanbul trafiğinde geçiyor. %6 rakamını da bir tarafından uydurmuyor. O rakamlar yıllık istatistiklerden çıkıyor.
Oturduğunuz yerden ona buna çamur atmak yerine , bu adam kimdir , bilgisi ne kadar dır diye bir araştırıverin.
Kendiniz sudan çıkmış ak kaşıkmışsınız ve mükemmel hatasız kullanıyormuşsunuz gibi bütün suçu araç sürücülerinin üzerine yıkıp işin kolayına kaçmaya çalışıyorsunuz.
Motora binip 200 metre düz giden kendisini motor dehası zannetmeye başlıyor , sonrada bir yerlerden uçunca veya bir arabanın altına girince "vay efendim kimse motosikletlere saygı duymuyor"
Birazda iğneyi kendinize batırın ...
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Tek bir soru:
Kurslar mükemmel bir motosiklet eğitimi veriyor varsayalım. Hatta abartayım ehliyet vermeden motosiklet sürücülerini 3 yıl bilfiil motor üzerinde eğitiyorlar diyelim. Eee bu durumda Motosiklet ile kaza oranlarının bıcak gibi kesilmesi ve Eğitmenin dediği gibi %5-7 oranlarının da altına inmesi lazım değil mi? (ne de olsa o kadar eğitim almış biri artık çevre, yol faktörleri konusunda da daha dikkatli olacaktır)
Şimdi siz buna inanıyor musunuz?
Türkiyedeki trafik sorunu A2 ehliyetli, B ehliyetli insanların eğitilmesi gibi hele hele kurstan ehliyet almış sonradan eğitim almış gibi küçük gruplara bölerek, bu küçük grupları eğitmeye çalışarak çözülemez. kaldı ki yaya'sı da dahil tüm insanları eğitseniz bile kuralları bilmek ile o kuralları bir yaşam biçim haline getirip uygulamak farklı şeylerdir. Sigaranın zararlı olduğunu biliyorum ama içiyorum. Oğluma ise sakın içme diyorum. Eee bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.
sonuç: Eğitmen biraz dar çerçeveden bakmış olaya. Motosikletçiyi eğitmek ile motosiklet kazalarında hemen hemen kazaların çözümleneceği gibi bir anlam çıkmış söylediklerinden.
Deveye sormuşlar boynun neden eğri diye. Cevabı hepiniz biliyorsunuz.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Motosiklet eğitim fiyatlarının pahalı olması sebebiyle , çoğu motosiklet kullanıcıları eğitim almamakta ne yazıkki . Sırf eğitimde insana yetmez , insan önce kendisini ve sevdiklerini düşünerek , ortamın duruma göre gazlaması lazım . Çoğu sürücüde bileğinin ayarı yok . 125 - 150 cc commuter veya scooter sürücüleri bile , sanki altlarında 600'lük motor varmış gibi motorun canını çıkarta çıkarta sürüyorlar . Özellikle Dominos sürücüleri öyle bi kullanıyorlar ki motosikletleri , sonra ölümlü kaza olunca suç motosiklete veriliyor . Halbuki çoğu motosiklet kazalarının sebebi sürücülere ait . İnsan yolu okuyabildiği kadar gazladıktan sonra kolay kolay bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum .
-
Hava yastıklı yelek almayi düşünüyorum.
Koruma ihtimalinin çok yüksek olduğunu düşünüyorum.
Boyun ve kalcayı da Koruyor.
-
Çok ciddi soruyorum bu eğtimde ne veriyorlar? Ben Ankaradayım ve burada gidecek bir eğitim bulamadım. Tek aklıma yatan İstanbuldaki Honda güvenli sürüş eğitimleri. Ama ona da gidemeyeceğim için içeriğini araştırmadım. Herkezin dilinde son zamanlarda eğitim eğitim. Benim gibi bir adam bu eğitime gidince ne öğretiyorlar çok ciddi soruyorum? 15.000 km motosiklet tecrübem vardır ortalama. Şu anki motorumla da 4000 km yaptım hadi 20.000 km diyelim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)