Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

vitesi 1 e atıp debriyaj bırakmak !!!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Bismillahirrahmanirrahim
    selamun aleykum

    olay bir akrabamin basindan gecmiş

    baba iki evladina diyor ki
    oğlum gelin su motoru arabaya yukleyelim yayla yolu tehlikeli beraber ineriz

    oğullar teklife sıcak bakmıyor

    motorla 2 kişi yayla yolunda iniyorlarmis
    eleman daha hizli gitsin diye olsa gerek debriyaj a basmış vitesi 1 de tutuyormuş debriyaj hala basili ama
    sonra eleman unutarak olsa gerek debriyaji birakinca arka teker kompresyon yaparak kitliyor
    sonuç: 2 kişi yerde yatıyor
    babasi da minibüsle gecerken bir bakıyor cocuklar yerde yatıyor
    durup çocukları alıyor
    motoru da araca yukluyorlar
    siyriklar ezikler gerisini siz hesap edin

    inerken vitesi boşa almayın
    ayağınız bir degse 1. vitese gecse ayni durum yaşanabilir
    en yuksek vitese atin illa debriyaja basili inecekseniz
    tekoklava bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    2 ye alınıp motor frenıyle ınılmelı. Debrıyajla ınılmez. Arabada da böyle.
    Frenlere aşırı yük biner bu durumda.

    Dün hafif bir yokuş çıkarken 2 den 3e almak için debrıyaja bastık sonra vazgeçtim elimi debrıyajdan çektim çok haıh teker kıtledı ve ardından devam etti. Dikkatli olmalı.

  3. #3
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Benim diyen usta sürücü hem motosiklette hem otomobilde gereksiz fren kullanmayandır, görüyorum adam kırmızı ışığa kadar gaza basıyor kırmızıya yaklaşınca löp diye frene basıyor gül gül ölüyorum bu tiplere
    ahmetunuver ve SUN bunu beğendiler.

  4. #4
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    yokuşun dikliğine ve trafiğe göre 2 ve 3. vites tercih ederim 3. viteste düşük geliyorsa frenle desteklerim

  5. #5
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    diger motorlarda durum nasıl bilmiyorum ama
    cg tarzi motorlarda iniş aşağı 5. viteste inmek bile aşırı motor kompresyon u yapıyor
    debriyaja basılı inmeye mecbur kalıyor insan yeterli performans için
    inis asagi performansli sürüş de pek cok acidan zararlı

  6. #6
    burakragaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    GT250R 13'-ÇALINDI - Maxx 200-16' -Rx3i Evo'16 -
    Yeterli performansı bulamıyorsa biraz gaz versin , nasıl bir iniş o ya 5. viteste kompresore düşüyor motor anlamadım valla..
    mustbe bunu beğendi.

  7. #7
    mustbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Motosikleti
    cbf 150
    kullanılan taşıtın cinsine göre değişmediğini bildiğim bir kural var...


    yokuşu hangi vitesle çıkıyorsan o vitesle ineceksin.

  8. #8

    Üyelik
    16 Nisan 2013
    Motosikleti
    mondial mg125, mondial 150 mc
    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bismillahirrahmanirrahim
    selamun aleykum

    olay bir akrabamin basindan gecmiş

    baba iki evladina diyor ki
    oğlum gelin su motoru arabaya yukleyelim yayla yolu tehlikeli beraber ineriz

    oğullar teklife sıcak bakmıyor

    motorla 2 kişi yayla yolunda iniyorlarmis
    eleman daha hizli gitsin diye olsa gerek debriyaj a basmış vitesi 1 de tutuyormuş debriyaj hala basili ama
    sonra eleman unutarak olsa gerek debriyaji birakinca arka teker kompresyon yaparak kitliyor
    sonuç: 2 kişi yerde yatıyor
    babasi da minibüsle gecerken bir bakıyor cocuklar yerde yatıyor
    durup çocukları alıyor
    motoru da araca yukluyorlar
    siyriklar ezikler gerisini siz hesap edin

    inerken vitesi boşa almayın
    ayağınız bir degse 1. vitese gecse ayni durum yaşanabilir
    en yuksek vitese atin illa debriyaja basili inecekseniz

    Aleyküm selam uyarın için teşekkür ederim motor freni cg tarzı motorlarda çok önemlidir çünkü motor tek kişiyken frenler iyi tutuyor ama 2 kişiyken işler çok değişiyor dik yokuşlarda hafif rampalarda 60 km km hızlarda motor freni yapamassak gerçekden durmak çok sıkıntılı o yüzden rampa açısına göre veya yolun durumuna göre (çukur bozuk yol) vitesi ayarlamak gerekli ve öylece kompresyonda inilmelidir


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler