Kemerburgaz yolu + gece : kaza
Reklamlar
-
Merhaba
Yaklaşık 20 gün önce bir kaza yaptım. Gece yollar boş olduğu için, bahçeköy, göktürk, garipçe vs dolaşıyoruz. Bu sefer kemerburgaz orman yoluna girdik, çok karanlıktı, yolda çöp kamyonunun bıraktığı kaygan sıvı vardı ki, iki arkadaştık (ayrı motorlarla), arkadaşı durdurup uyardım yoldaki çöp suyu ile ilgili. Neyse bir de çiğ vardı galiba, gece olmasından dolayı.
Yol karanlık virajlar güzel, baya gaza geliyor insan, eğlenceli felan derken önümde bir araba belirdi, geçip rahat rahat devam edeyim diye düşündüm. Sonra bir anda kendimi şarampolde sırt üstü düşmüş buldum. Ve neden düştüğümü nasıl olduğunu kazadan sonra hatırlamıyordum, uzun süre de hatırlamadım. Sadece en son yol kenarından çıkarken arka frene biraz daha asılıp motorun ön teker şarampole girerken, sola doğru kaydı ve ben sağa sırtımın üstüne düştüm.
Sonra arkadaşım farketti, su olmayan su kanalına düşmüştüm, düştüğüm yer yumuşaktı, ağaç çalılarından dolayı. Arkadaş yardımıyla kalktım, yolun dışında eğimli bir yerde sırtüstü yattım. Telefonlar çekmiyor, orman, şarj az vs. Belim ağrıyor, sırtta bir yerde kırıklar var farkındayım ama belimin ağrısı dışında bir acım yok yatarken.
Neyse arkadaş biraz dolanınca çeken bir yer buldu, bu arada bir kamyonet geçti durmadı. Kasko firmasını aradık, fotoğraf çekin, kaza raporu vs diyor. Tabii kaskonun numarısını bulmak içinde başka bir arakdaşı arayıp, internetten bakmasını söyledik vs epey zaman geçti, gece ayakta birini bulmak vs. Sonra sağolsun iki araç halinde gezen bir aile durdu. Beni Çapa'ya acile bıraktı.
Omurganın üst kısmında kürek kemiğinin olduğu yerde bir omur kırığı, ayrıca sağ tarafta 3 omurga kırığı ile atlattım.
3 omurga kırığı kendi kendine iyileşeceği için yapılabilecek birşey yok, 3-6 hafta içinde iyileşiyormuş. Şuan 3. hafta sayılır ve artık sağ tarafıma (kırılan bölgenin olduğu) yatabiliyorum gece, daha önce üzerine yatmak değil, yataktan sağ tarafımı kullanarak bile kalkamıyordum, sağ kolumu kullanınca acılar giriyordu. Bunların hepsi geçti, darbeden dolayı da bazı ezilmeler oldu sanırım kas ya da kemik dışındaki bölgede. İlk başta sağ elimi, yemek yemek için, yıkamak için bile kullanamıyordum, fena acılara neden olduğu için.
Omur kırığı için (omurilik değil, omuriliğe baskı yapmıyormuş), 2 ay boyunca takılacak bir korsa verdiler.
Üzerimde içten giydiğim dizlik, dirseklik, yazlık motosiklet pantolounu dizlikli ve popo bölgesinde korumaları olan, yazlık mont dirsek omuz ve sırtta "yazlık" sürgerimsi korumaları olan, kask eldiven ve motosiklet kısa botlarım vardı. Sanırım sert bir sırt korumam olsaydı, bu kadar hasar almazdım (kışlık montumda var, sert sırt ve göğüs korumaları) ama yazlık kıyafetleri ilk motosiklet alırken aldığım için.
Neyse olayın üzerinden iki hafta geçtikten sonra ve her türlü detayı toparlayınca kazayı nasıl yaptığımı anladım. Öndeki arabayı sollamak için çok açılı olmayan bir virajdan hızlanarak geçmiştim ve arabaya yaklaşıyordum, sağ şeridin solundayken fren yaptığını görüp fren yapmaya başladım. Burda 10-15 metre fren izi varmış arkadaşın dediğine göre, ama freni yola paralel değil, yolun dışına doğru düz bir şekilde yapmışım. Bunun sebebi de bir sonraki viraj, arabanın da bu viraj için epey yavaşlamış olması. Karanlıktan ve arabanın stop lambalarından dolayı bu frenleme sonunda yoldan çıktığımı farketmemişim, ve son anda fark edince de (ön teker yoldan çıktığı an) arkaya frene ekstra asılmışım ve arka teker son anda sola doğru kaymış (frenlemeyi durmak için yapmadığım için, frenlere ilk frenlemede ani fren gibi asılmamışım, ve aslında bu freni neden yaptığımı uzun süre anlamadım, hatırlamadım), ve şarampole ben sağ sırtım üstü , motor da solunda yan olacak şekilde düştük.
Aslında şöyle olsaydı böyle olsaydı denilebilecek nokta var, örneğin son anda arka teker kaymadan kafalama dalsaydım şarampole ne olurdu, ya da viraj alamayıp kayarak düşmüş olsam belki az korumalı olan sırtım değil sadece sürtünme ile olayı atlatabilecektim vs vs ama gündüz olsa olma ihtimali çok düşük bir kaza, gece zevk için dolaşalım derken, bir aylık zorunlu izin ve bilimum acılar cabası. Gece karanlık yolu pek sevmesem de, insan bazen hiç yapmıyacağı hataları yapıyor, ve hatalar üst üste gelince sonuçları ağır olabiliyor. Çok şükür kalıcı bir hasarım yok.
fish does not think, cause fish knows everything
Reklamlar
-
doraemon adlı üyeden alıntı
Çok şükür kalıcı bir hasarım yok.
Geçmiş olsun.
Kazanızı ayrıntılı anlatmanız bizler için de ders çıkarmamız açısından faydalı olmuş teşekkürler.
Kalıcı bir hasar olmamasına sevindim.
Motosiklet üstünde itlik yapmak çok zevklidir, fakat bu itliğin bütün motosiklet camiasına zarar vereceğini aklınızın köşesinde tutun.
-
çok geçmiş olsun herkezin başına gelebilir böyle kazalar en önemlisi hayatta olman ve kalıcı hasar almaman Allah daha beterinden korusun ben genelde arkamdan araç gelmesini hiç sevmem o yüzden hemen yol veririm. ben de yoluma tin tin devam seninde böyle yapmanı tavsiye ederim. Tekrardan geçmiş olsun
-
zizulander adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun.
Kazanızı ayrıntılı anlatmanız bizler için de ders çıkarmamız açısından faydalı olmuş teşekkürler.
Kalıcı bir hasar olmamasına sevindim.
Teşekkürler. İlk başlarda yolda kaygan birşey vardı, ondan düştüm zannediyordum, nasıl düştüğümü anlamadığım için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------
moturmotur adlı üyeden alıntı
çok geçmiş olsun herkezin başına gelebilir böyle kazalar en önemlisi hayatta olman ve kalıcı hasar almaman Allah daha beterinden korusun ben genelde arkamdan araç gelmesini hiç sevmem o yüzden hemen yol veririm. ben de yoluma tin tin devam seninde böyle yapmanı tavsiye ederim. Tekrardan geçmiş olsun
Teşekkürler. Aslında sırtüstü düşerken kafayı ve dizleri vs de vurdum tabiki, ama sırt koruması diğerleri katar yeterli korumayı sağlamadı, yazlık montta hava delikleri olan süngerimsi bir koruma olduğu için. Şükür bu kadarıyla atlattım. Ben de 125cc de epey akıllı kullanan biriydim, ama cc büyüyünce insan ister istemez gaza gelebiliyor zaman zaman. Motoru bırakmayı düşünmüyorum ama inşallah son olur, daha akıllı kullanmama sebep olur bu kaza.
fish does not think, cause fish knows everything
-
Geçmiş olsun daha kötüsü de olabilirdi osman abi anlatmıştı geçenlerde.garipçe gece gazliyacak yer değil
-
çok geçmiş olsun Allah beterinden saklasın
-
Hocam çok geçmiş olsun Allah beterlerinden saklasın inşallah :( resim felan varmı ve ayrıca kasko hasarı karşıladımı bunlarında detayını yazar mısın bende kasko yaptıracam sanırım :\
-
Çok geçmiş olsun, Allah tan daha kötü sonuçlanmamış.
Geceleri kullanmak gerçekten zor, özellikle bilmediğimiz yollarda, gerçi bildiğimiz yollarda bile tehlikeli!
Sağolsun karayollarımız mükemmel çalışıyor, benimde gece başıma bir olay geldi, bir hafta önce yeni asvaltlanan yol bir haftada eriyip üzerine çakıl serpme gereksinimi duyuyorlar, birde virajın içinde denk gelince mükemmel bir ortam oluşturuyor.
Burada aslında önemli bir şey ortaya çıkıyor, arazide motor kullanma tecrübesine sahip olmanın kaymalarda çok faydasını göreceğimizi düşünüyorum.
-
Çok geçmiş olsun sadaka verin. Allah beterinden saklasın.
Kontrol edemediğin güç,güç değildir. ...Ya ALLAH Ya MUHAMMET Ya ALİ...
Engin TEPE Yaş:26 Sivas/Hafik
-
Geçmiş olsun, gece yapay ışık kaynağıyla açık bir şekilde aydınlatılmamış yollarda mümkün olduğunca motosiklet kullanmamaya bakmak lazım. Gece araba kullanmaya bile çekiniyorum. En son uzun yol yaptığımda dört ya da beş tane iri köpek leşiyle karşılaştım yolun ortasında. Eğer motosikletle olsaydım muhakkak birini girer asfaltı boylardım, hep de viraj çizgisinde kaçmanın pek mümkün olmayacağı yerdeydi leşler.
-
aman dostum tahminimce aynı yolda bahçeköy-kemerburgaz yolunda önceki hafta gece yarısı bende aynı tongaya geliyodum neredeyse ama Allahtan temkinli kullanıyodum bilmediğim bir yol olmasından ötürü ve yol gece yarısı olduğundan çiğ yağmış kaygan durumdaydı bir iki virajda arka teker den sinyali alınca yavaş yavaş gittim .. aman dikkat özellikle bilmediğimiz yollarda daha fazla dikkat ( gerçi ben ilkd düştüğüm kazamı 2 yıldır hergün kullandığım yolda yaptım ama yinede dikkat etmek önemli husus)+ eğitim şart....
-
-
Geçmiş olsun. Tekrarını yaşamamanız dileği ile.
-
Geçmiş olsun...
Sırt koruma konusunda ders oldu bana konunuz.
Benim revit montumda yazlık ve ince bir sünger var sırt kısmında.
En yakın zamanda sert bir sırt koruması alacağım.
-
-
bahçeköy kemerburgaz arası benimde hoşuma giden bi rota. v şeklinde olan bi yer var. kemerburgaza gidişde sağda gelişte solda kalan bi kısım. aşşağısıda ağaçlık bölge. dediğin gibi oraya kafayla girseydin Allah korusun 1 aylık zorunlu izinle yırtamazdın.
İnşallah tekrar seni aramızda görürüz. Geçmiş olsun.
-
Sırtta kırıklar varken 112 yi aramak yerine kasko firmasını aramak çok yerinde bir seçim olmuş . Umarım motorunuzun birşeyi yoktur....
-
Çok geçmiş olsun sadaka verin. Allah beterinden saklasın.
-
Yakınım oralara hocam bir dahaki gezide haber isterim
Geçmiş olsun gerçekten dikkat edin virajlar dar ve telefonlar çekmiyor.
-
Çok geçmiş olsun. ALLAH beterinden saklasın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler