Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ufak bir kaza - asfalt lastik ve sıcaklık kombinasyonu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Mayıs 2014
    Şehir
    Beşiktaş
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    arkadaşlar merhaba,
    ilk motorum olan cbr 250r ile 1500 km devirdikten sonra, ben motora motor da bana alışıyor derken, bugün motorla beraber sola yattık.
    hem kazanın oluşumundan bahsetmek hem de tecrübemi sizlerle paylaşmak istiyorum.

    öğlen saat 13:00 sularında bakırköy/osmaniyede marmara forumun arkasındaki yolun aşağısından U dönüşü yapıp adalet sarayının oraya doğru çıkacaktım. yaklaşık 3-4 dakika olmuştu yola çıkalı. havanın öğle sıcağından dolayı lastikler ısınmıştır diye düşünerek biraz daha rahat kullanmaya başlamıştım. tabi motorun üzerinde stock lastikler bulunuyordu.(cbr250'nin fabrika lastikleri ile ilgili bir çok yazı okudum ve kendim de tecrübe ettim. birçoğu gibi ben de bu lastiklerin asıl probleminin geç ısınmalarından dolayı olduğunu düşünüyorum.) dediğim gibi lastiklerin ısınmış olduğunu düşünerek sola hafif yatarak viraja giriyordum, yaklaşık 10-15 derece ile sola doğru viraja girerken aniden kendimi yerde buldum. nasıl düştüğümü bile anlamadım o kadar ani oldu.. allahtan yol boştu ve hemen kalkıp motoru kapattım ve kaldırıp yan ayağa aldım. olayın şokuyla lastiklere, belediyeye, asfaltçılara baya bi giydirdim(pek de haksız değilim aslında..)sonra kalkıp yoluma devam ettim. ancak viteste sıkıntı oluşmuş. 5 ve 6. vitesleri kullanabiliyorum sadece. daha fazla vites düşüremiyorum maalesef. eve kadar idareten 5. viteste orta süratlerde geldim ve hemen servisten randevu aldım. motorun üstünü örttüm, cumartesi esengül e götüreceğim.

    daha sonra sakin kafayla kazayı düşündüm ve şu sonuçlara vardım;
    1- lastiklerin ısındığını zannedip erken davrandım (benim suçum %30)
    2- lastiklerin o kadar erken ısınmasını istiyorsam yeni lastik almam gerekirdi (fabrika lastiğinin suçu %30)
    3- asfalt kalitesi o kadar kötüydü ki, yerde spor ayakkabımla bile kayabiliyordum (asfaltın suçu %40)

    tabi ki hatanın hepsini kendimde bulmadım. ama asfalt(!) dışındaki faktörleri önleyebilirdim...

    bu hafif kaza/düşme sonucunda, hep aklımda olan ve çok dikkat ettiğim yol tutuşu konusunda bir ders daha aldım. ve bu ders bana, oldukça değerli bir kol saatimin asfaltı yalamasına, yepyeni revit-fly eldivenimin biraz cortlamasına, ve cumartesi belli olacak şanzıman masrafına neden oldu.

    çok şükür mont eldiven ve kask yüzünden vücudum hasar görmedi. ama zihnimde bu kazayla ilgili yaşadıklarımın yankıları devam edecek.

    biraz uzun anlattım ama umarım anlattıklarım, benim gibi yeni arkadaşlar için yol gösterici olur.

    herkese kazasız belasız sürüşler dilerim,
    selamlar.
    ardacik ve ESGEL bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ocbedir93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    r 65
    Çok çok geçmiş olsun. Nasıl düştüğünüzü anlayamadığınız kadar hızlı olduysa olay, muhtemelen ön lastiğiniz kaymıştır. Lastiğin önemini biraz kötü bir tecrübe ile pekiştirmiş bulunmuşsunuz. Umarım maddi ve manevi etkilerini kısa sürede ve kolayca atlatırsınız.
    Selamlar Ömer.

  3. #3
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    ben cana gelen bişey olmamasına sevindim.. gerisi halledilir.. Geçmiş olsun..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  4. #4
    ilkerakdag - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul-Avr. Yakası
    Motosikleti
    YZF 125 R MAT GRi '14
    Geçmiş olsun.Kötünün iyisini yaşamışsın.

  5. #5
    Adventure58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Şehir
    Zeytinburnu
    Motosikleti
    haojue 135S
    Çok geçmiş olsun. Allah daha beterinden korusun.

  6. #6
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Gecmis olsun o yol gercektende berbat sevindirici durum sana bisey olmamasi aksamlarida o yollari komple yikiyolar dusmemek buyuk caba gerektiriyo...

  7. #7
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    çok geçmiş olsun. harbiden cbr250r nin orjinal lastikleri berbat ötesinde. benimde en acilinden bir çift lastik almam gerekiyor.

  8. #8
    Şafak Tan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul, Erenköy
    Motosikleti
    Mondial MCX 150
    Kazadan ders çıkarmanız ve bunu paylaşmanız üzücü olayın olumlu tarafı olmuş. Ben de stok lastik kullanıyorum.tecrübenize binaen ısınmw için daha fazla süre vereceğim.

  9. #9
    ccc67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Cbr 125 (2014 kirmizi) /Artik Cbr 250 (2016 siyah)
    Geçmiş olsun en büyük kazaniz bu olur inşallah

  10. #10
    zulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR250
    Geçmiş olsun , Sizde düşecek olan moturcular kervanından ayrılıp üst seviye olan düşmüş motorcular kervanına katıldınız , hoş geldiniz ;)

  11. #11
    OnurTr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul-Fatih
    ilk defa herşeyi her suçu motosiklete lastiğe vs. bulmayan birinden kaza yorumu okudum bu (kimse kusura bakmasın forumun büyük çoğunluğunu tenzih ediyorum) bilgi kirliliği hat safhaya çıkmış sanal platformda.Çok geçmiş olsun diyorum size ve gerçekçi olmanızı da takdir ediyorum.
    ESGEL ve The-Rock bunu beğendiler.
    ...Bir acaip Mühendis.....3 aşağı 5 yukarı yok...1 aşağı...2..3..4..5..6 yukarı

  12. #12
    RmMuR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul Ataşehir
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Geçmiş olsun arkadaş. Aramıza hoş geldin.
    Artık neye ne kadar dikkat etmen gerektiğini daha iyi anlamışsındır ))
    ESGEL bunu beğendi.

  13. #13
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    motora alıştığını düşünerek tempoyu gerekenden fazla arttırmış olmanın da kazaya etkisini unutma
    geçmiş olsun yine de ucuz atlatmışsın, Allah beterinden saklasın
    ESGEL bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    05 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul Maltepe - Edirne Enez
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAX (alıcak)
    Geçmiş olsun önemli olan sana birşey olmaması. Saate gerçekten üzüldüm benimde başıma geldiğini düşünmek bile istemiyorum

  15. #15
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Geçmiş olsun

  16. #16

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Motordan soguma guvenini kaybetme. Kendi motorunla gis akademiden hakimiyet egitimi al ben ekim gibi gidicem gise suan bos yer yok ekime kaldi. Ayrica omm den tam hakimiyet ve yol sanati kitablarini al.
    Gecmis olsun.

  17. #17
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Geçmiş olsun. Debriyaj ayarın kaymış veya debriyaj manetin yamulmuş olabilir. Anlıyorsan bi kontrol et
    ESGEL bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    03 Mayıs 2014
    Şehir
    Beşiktaş
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    herkese geçmiş olsun dilekleri için teşekkür ederim.
    @fz6_fazer dostum çiçekler için de sağol, çok naziksin


    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordan soguma guvenini kaybetme. Kendi motorunla gis akademiden hakimiyet egitimi al ben ekim gibi gidicem gise suan bos yer yok ekime kaldi. Ayrica omm den tam hakimiyet ve yol sanati kitablarini al.
    Gecmis olsun.
    evet tesadüfün bu kadarı, tam da geçen pazar hem eğitim yerini görmek hem de randevu almak için gis park a gitmiştim. bana da en erken ekim dediler. ben de honda 2. seviye ile gis arasında kararsız kaldım biraz. kitaplar için teşekkürler en kısa zamanda edineceğim.

    Alıntı yusufozugenc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Debriyaj ayarın kaymış veya debriyaj manetin yamulmuş olabilir. Anlıyorsan bi kontrol et
    debriyaj manetinde sıkıntı yok. düşmenin etkisiyle vites kolu içe doğru biraz yamulmuş. tahminim vites kutusu ile alakalı, cumartesi servis sonrasında ne olduğunu yazarım.

    Alıntı OnurTr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk defa herşeyi her suçu motosiklete lastiğe vs. bulmayan birinden kaza yorumu okudum bu (kimse kusura bakmasın forumun büyük çoğunluğunu tenzih ediyorum) bilgi kirliliği hat safhaya çıkmış sanal platformda.Çok geçmiş olsun diyorum size ve gerçekçi olmanızı da takdir ediyorum.
    gerçekçi olmadan birşey öğrenemeyiz dostum ben de elimden geldiğince kendi hatalarımdan ders çıkarmaya çalışıyorum.

    Alıntı Şafak Tan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazadan ders çıkarmanız ve bunu paylaşmanız üzücü olayın olumlu tarafı olmuş. Ben de stok lastik kullanıyorum.tecrübenize binaen ısınmw için daha fazla süre vereceğim.
    evet kesinlikle gereken zamanı verin. bu lastikler ısındıklarında fena değiller. sabredip birkaç dk daha ısınmasına imkan vermek gerekiyor. bekleyemem diyenler de daha yumuşak ve düzgün lastik almalılar

  19. #19
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    Lastik çok onemli cbr 125r daki lastiklerde çok kötü 40 50 ile bile sola felan atıyor arkası varsa butcenız lastik alın, biraz daha temkinli olun bende 2000 kmdeyim bazen insan artık birsüredir kullandıgı ıcın ozguvenı fazla artıyor kötü oluyor.
    ESGEL bunu beğendi.

  20. #20
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    U yapacaksanız çok yavaş bir hızda olduğunuzu tahmin ediyorum. Lastiğe saydırmadan önce olayı biraz daha hatırlayın ve bakış, oturma açısı gibi kusurlarınızı gözden geçirin. O hızlarda lastik büyük etken değildir. U dönüşleri başlı başına eğitim konusudur. Test sürüşünde düşen AEA gibi hemen lastiğe saydırmayın
    ESGEL bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)