ufak bir kaza - asfalt lastik ve sıcaklık kombinasyonu
Reklamlar
-
arkadaşlar merhaba,
ilk motorum olan cbr 250r ile 1500 km devirdikten sonra, ben motora motor da bana alışıyor derken, bugün motorla beraber sola yattık.
hem kazanın oluşumundan bahsetmek hem de tecrübemi sizlerle paylaşmak istiyorum.
öğlen saat 13:00 sularında bakırköy/osmaniyede marmara forumun arkasındaki yolun aşağısından U dönüşü yapıp adalet sarayının oraya doğru çıkacaktım. yaklaşık 3-4 dakika olmuştu yola çıkalı. havanın öğle sıcağından dolayı lastikler ısınmıştır diye düşünerek biraz daha rahat kullanmaya başlamıştım. tabi motorun üzerinde stock lastikler bulunuyordu.(cbr250'nin fabrika lastikleri ile ilgili bir çok yazı okudum ve kendim de tecrübe ettim. birçoğu gibi ben de bu lastiklerin asıl probleminin geç ısınmalarından dolayı olduğunu düşünüyorum.) dediğim gibi lastiklerin ısınmış olduğunu düşünerek sola hafif yatarak viraja giriyordum, yaklaşık 10-15 derece ile sola doğru viraja girerken aniden kendimi yerde buldum. nasıl düştüğümü bile anlamadım o kadar ani oldu.. allahtan yol boştu ve hemen kalkıp motoru kapattım ve kaldırıp yan ayağa aldım. olayın şokuyla lastiklere, belediyeye, asfaltçılara baya bi giydirdim(pek de haksız değilim aslında..)sonra kalkıp yoluma devam ettim. ancak viteste sıkıntı oluşmuş. 5 ve 6. vitesleri kullanabiliyorum sadece. daha fazla vites düşüremiyorum maalesef. eve kadar idareten 5. viteste orta süratlerde geldim ve hemen servisten randevu aldım. motorun üstünü örttüm, cumartesi esengül e götüreceğim.
daha sonra sakin kafayla kazayı düşündüm ve şu sonuçlara vardım;
1- lastiklerin ısındığını zannedip erken davrandım (benim suçum %30)
2- lastiklerin o kadar erken ısınmasını istiyorsam yeni lastik almam gerekirdi (fabrika lastiğinin suçu %30)
3- asfalt kalitesi o kadar kötüydü ki, yerde spor ayakkabımla bile kayabiliyordum (asfaltın suçu %40)
tabi ki hatanın hepsini kendimde bulmadım. ama asfalt(!) dışındaki faktörleri önleyebilirdim...
bu hafif kaza/düşme sonucunda, hep aklımda olan ve çok dikkat ettiğim yol tutuşu konusunda bir ders daha aldım. ve bu ders bana, oldukça değerli bir kol saatimin asfaltı yalamasına, yepyeni revit-fly eldivenimin biraz cortlamasına, ve cumartesi belli olacak şanzıman masrafına neden oldu.
çok şükür mont eldiven ve kask yüzünden vücudum hasar görmedi. ama zihnimde bu kazayla ilgili yaşadıklarımın yankıları devam edecek.
biraz uzun anlattım ama umarım anlattıklarım, benim gibi yeni arkadaşlar için yol gösterici olur.
herkese kazasız belasız sürüşler dilerim,
selamlar.
Reklamlar
-
Çok çok geçmiş olsun. Nasıl düştüğünüzü anlayamadığınız kadar hızlı olduysa olay, muhtemelen ön lastiğiniz kaymıştır. Lastiğin önemini biraz kötü bir tecrübe ile pekiştirmiş bulunmuşsunuz. Umarım maddi ve manevi etkilerini kısa sürede ve kolayca atlatırsınız.
Selamlar Ömer.
-
ben cana gelen bişey olmamasına sevindim.. gerisi halledilir.. Geçmiş olsun..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
-
Geçmiş olsun.Kötünün iyisini yaşamışsın.
-
Çok geçmiş olsun. Allah daha beterinden korusun.
-
Gecmis olsun o yol gercektende berbat sevindirici durum sana bisey olmamasi aksamlarida o yollari komple yikiyolar dusmemek buyuk caba gerektiriyo...
-
çok geçmiş olsun. harbiden cbr250r nin orjinal lastikleri berbat ötesinde. benimde en acilinden bir çift lastik almam gerekiyor.
-
Kazadan ders çıkarmanız ve bunu paylaşmanız üzücü olayın olumlu tarafı olmuş. Ben de stok lastik kullanıyorum.tecrübenize binaen ısınmw için daha fazla süre vereceğim.
-
Geçmiş olsun en büyük kazaniz bu olur inşallah
-
Geçmiş olsun , Sizde düşecek olan moturcular kervanından ayrılıp üst seviye olan düşmüş motorcular kervanına katıldınız , hoş geldiniz ;)
-
ilk defa herşeyi her suçu motosiklete lastiğe vs. bulmayan birinden kaza yorumu okudum bu (kimse kusura bakmasın forumun büyük çoğunluğunu tenzih ediyorum) bilgi kirliliği hat safhaya çıkmış sanal platformda.Çok geçmiş olsun diyorum size ve gerçekçi olmanızı da takdir ediyorum.
...Bir acaip Mühendis...
..3 aşağı 5 yukarı yok...1 aşağı...2..3..4..5..6 yukarı
-
Geçmiş olsun arkadaş. Aramıza hoş geldin.
Artık neye ne kadar dikkat etmen gerektiğini daha iyi anlamışsındır ))
-
motora alıştığını düşünerek tempoyu gerekenden fazla arttırmış olmanın da kazaya etkisini unutma
geçmiş olsun yine de ucuz atlatmışsın, Allah beterinden saklasın
-
Geçmiş olsun önemli olan sana birşey olmaması. Saate gerçekten üzüldüm benimde başıma geldiğini düşünmek bile istemiyorum
-
Geçmiş olsun
-
Motordan soguma guvenini kaybetme. Kendi motorunla gis akademiden hakimiyet egitimi al ben ekim gibi gidicem gise suan bos yer yok ekime kaldi. Ayrica omm den tam hakimiyet ve yol sanati kitablarini al.
Gecmis olsun.
-
Geçmiş olsun. Debriyaj ayarın kaymış veya debriyaj manetin yamulmuş olabilir. Anlıyorsan bi kontrol et
-
herkese geçmiş olsun dilekleri için teşekkür ederim.
@fz6_fazer dostum çiçekler için de sağol, çok naziksin
barodi adlı üyeden alıntı
Motordan soguma guvenini kaybetme. Kendi motorunla gis akademiden hakimiyet egitimi al ben ekim gibi gidicem gise suan bos yer yok ekime kaldi. Ayrica omm den tam hakimiyet ve yol sanati kitablarini al.
Gecmis olsun.
evet tesadüfün bu kadarı, tam da geçen pazar hem eğitim yerini görmek hem de randevu almak için gis park a gitmiştim. bana da en erken ekim dediler. ben de honda 2. seviye ile gis arasında kararsız kaldım biraz. kitaplar için teşekkürler en kısa zamanda edineceğim.
yusufozugenc adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun. Debriyaj ayarın kaymış veya debriyaj manetin yamulmuş olabilir. Anlıyorsan bi kontrol et
debriyaj manetinde sıkıntı yok. düşmenin etkisiyle vites kolu içe doğru biraz yamulmuş. tahminim vites kutusu ile alakalı, cumartesi servis sonrasında ne olduğunu yazarım.
OnurTr adlı üyeden alıntı
ilk defa herşeyi her suçu motosiklete lastiğe vs. bulmayan birinden kaza yorumu okudum bu (kimse kusura bakmasın forumun büyük çoğunluğunu tenzih ediyorum) bilgi kirliliği hat safhaya çıkmış sanal platformda.Çok geçmiş olsun diyorum size ve gerçekçi olmanızı da takdir ediyorum.
gerçekçi olmadan birşey öğrenemeyiz dostum ben de elimden geldiğince kendi hatalarımdan ders çıkarmaya çalışıyorum.
Şafak Tan adlı üyeden alıntı
Kazadan ders çıkarmanız ve bunu paylaşmanız üzücü olayın olumlu tarafı olmuş. Ben de stok lastik kullanıyorum.tecrübenize binaen ısınmw için daha fazla süre vereceğim.
evet kesinlikle gereken zamanı verin. bu lastikler ısındıklarında fena değiller. sabredip birkaç dk daha ısınmasına imkan vermek gerekiyor. bekleyemem diyenler de daha yumuşak ve düzgün lastik almalılar
-
Lastik çok onemli cbr 125r daki lastiklerde çok kötü 40 50 ile bile sola felan atıyor arkası varsa butcenız lastik alın, biraz daha temkinli olun bende 2000 kmdeyim bazen insan artık birsüredir kullandıgı ıcın ozguvenı fazla artıyor kötü oluyor.
-
U yapacaksanız çok yavaş bir hızda olduğunuzu tahmin ediyorum. Lastiğe saydırmadan önce olayı biraz daha hatırlayın ve bakış, oturma açısı gibi kusurlarınızı gözden geçirin. O hızlarda lastik büyük etken değildir. U dönüşleri başlı başına eğitim konusudur. Test sürüşünde düşen AEA gibi hemen lastiğe saydırmayın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)