Geçmiş olsun,ama U dönüşlerinde motor ve lastikte hata aranmaz tamamen sürücü becerisi gerekir.
Geçmiş olsun,ama U dönüşlerinde motor ve lastikte hata aranmaz tamamen sürücü becerisi gerekir.
geçmiş olsun
masraf ne çıktı yazacağım demiştiniz
selamlar, tamir sonrası izne çıktığımdan unutmuşum açıkçası kusura bakmayın.
motoru kaza sonrası esengül'e götürdüm. yanlış hatırlamıyorsam ilgilenen ustanın adı Cemal'di. çok ilgili ve yardımseverdi sağolsun.
çok şükür ki debriyaj, vites kutusu vs bir problem yokmuş. sorun sadece vites pedalının içeri doğru eğilmesinden ibaretmiş. onu muntazam bir şekilde düzelttiler ve zincir boşluğunu alıp test ettikten sonra 20-25 dk içerisinde motorumu teslim ettiler.
masrafa gelince, sabah siftahı dediler, gönlünden ne koparsa...
ucuz atlattık
Merhaba,
geçmiş olsun...Sabah siftahı diyip,gönlünden ne koparsa diyen esnaf candır.
Geçmiş olsun
çooooook eski motorcu bir abimden tavsiye;
"motorun yürümesin ama lastiğin iyi olsun"
Geçmiş olsun. şanzıman darbeden dolayı sapıtmıştır bence
dostum geçmiş olsun.
benim de ilk motorum cbr 250 idi ve forumlarda sürekli stok lastiklerin rezil olduğu ve değiştirmem gerektiğini okuyordum. bu süre zarfında da aslında acemilikten kaynaklanan frenleme hatalarında bütün suçu lastiğe atıyordum. arkayı kitlemeler, abuk subuk ön frenler vs derken hemen hemen aynı kilometrelerde bir panik frenle 50 km hızla sola yattım. ekipman tamdı bana da (mucizevi bi şekilde) motora da bir şey olmadı fakat kazadan sonra lastiklere çok sövdüm.
olayı anlattığım arkadaşlarıma hep "tamam benim de hatam vardı ama lastikler iyi olsa o panik freni tolere ederdi vs dedim. kazayı dinleyen bi arkadaş "abi lastiklerin suçu ne camış gibi yapışmışsın frene anlattığın gibiyse, bence sen lastiğe vereceğin parayı eğitime var" dedi. o anda pek sallamamıştım fakat üzerinden geçen 6 bin km den sonra şunu fark ettim. evet stok lastikler çok iyi değil fakat doğru eğitimle motor kullanmayı ve adam akıllı frenleme yapmayı öğrenirseniz üzerindeki lastikler gayet de iş görüyor.
kazadan önce günde min 1 defa arka fren kitlenir, saçma sapan bir ön frenle dururdum. kazadan sonraki 6 bin km de kısmen de olsa tecrübeme ve motoru tanıyışıma da güvenerek daha agresif kullanmama rağmen (abartmıyorum) 1 defa dahi arka freni kitlemedim, ön frenle gayet sağlıklı duruşlar yaptım.
işin özü evet, muhtemelen lastiklerin de kazada payı büyük ama kendi hatanı %30 lara sıkıştırıp dış etkenleri suçlayarak bir sonraki tehlikeden kaçmak yerine üzerine üzerine depar atarsın dostum. yol yakınken öz eleştirini daha sağlıklı yapman gerek diye düşünüyorum
tekrar geçmiş olsun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)