Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

ufak bir kaza - asfalt lastik ve sıcaklık kombinasyonu

    REKLAM ALANI
  1. #21
    ESGEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    benim yok oğlumun ki Jinlun 250S
    Geçmiş olsun,ama U dönüşlerinde motor ve lastikte hata aranmaz tamamen sürücü becerisi gerekir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    geçmiş olsun

    masraf ne çıktı yazacağım demiştiniz

  3. #23

    Üyelik
    03 Mayıs 2014
    Şehir
    Beşiktaş
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun

    masraf ne çıktı yazacağım demiştiniz
    selamlar, tamir sonrası izne çıktığımdan unutmuşum açıkçası kusura bakmayın.

    motoru kaza sonrası esengül'e götürdüm. yanlış hatırlamıyorsam ilgilenen ustanın adı Cemal'di. çok ilgili ve yardımseverdi sağolsun.

    çok şükür ki debriyaj, vites kutusu vs bir problem yokmuş. sorun sadece vites pedalının içeri doğru eğilmesinden ibaretmiş. onu muntazam bir şekilde düzelttiler ve zincir boşluğunu alıp test ettikten sonra 20-25 dk içerisinde motorumu teslim ettiler.
    masrafa gelince, sabah siftahı dediler, gönlünden ne koparsa...

    ucuz atlattık

  4. #24

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Merhaba,

    geçmiş olsun...Sabah siftahı diyip,gönlünden ne koparsa diyen esnaf candır.

  5. #25

    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Geçmiş olsun

  6. #26
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    çooooook eski motorcu bir abimden tavsiye;
    "motorun yürümesin ama lastiğin iyi olsun"

  7. #27

    Üyelik
    27 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul / Erzincan
    Geçmiş olsun. şanzıman darbeden dolayı sapıtmıştır bence

  8. #28
    bogusbill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2014
    dostum geçmiş olsun.

    benim de ilk motorum cbr 250 idi ve forumlarda sürekli stok lastiklerin rezil olduğu ve değiştirmem gerektiğini okuyordum. bu süre zarfında da aslında acemilikten kaynaklanan frenleme hatalarında bütün suçu lastiğe atıyordum. arkayı kitlemeler, abuk subuk ön frenler vs derken hemen hemen aynı kilometrelerde bir panik frenle 50 km hızla sola yattım. ekipman tamdı bana da (mucizevi bi şekilde) motora da bir şey olmadı fakat kazadan sonra lastiklere çok sövdüm.

    olayı anlattığım arkadaşlarıma hep "tamam benim de hatam vardı ama lastikler iyi olsa o panik freni tolere ederdi vs dedim. kazayı dinleyen bi arkadaş "abi lastiklerin suçu ne camış gibi yapışmışsın frene anlattığın gibiyse, bence sen lastiğe vereceğin parayı eğitime var" dedi. o anda pek sallamamıştım fakat üzerinden geçen 6 bin km den sonra şunu fark ettim. evet stok lastikler çok iyi değil fakat doğru eğitimle motor kullanmayı ve adam akıllı frenleme yapmayı öğrenirseniz üzerindeki lastikler gayet de iş görüyor.

    kazadan önce günde min 1 defa arka fren kitlenir, saçma sapan bir ön frenle dururdum. kazadan sonraki 6 bin km de kısmen de olsa tecrübeme ve motoru tanıyışıma da güvenerek daha agresif kullanmama rağmen (abartmıyorum) 1 defa dahi arka freni kitlemedim, ön frenle gayet sağlıklı duruşlar yaptım.

    işin özü evet, muhtemelen lastiklerin de kazada payı büyük ama kendi hatanı %30 lara sıkıştırıp dış etkenleri suçlayarak bir sonraki tehlikeden kaçmak yerine üzerine üzerine depar atarsın dostum. yol yakınken öz eleştirini daha sağlıklı yapman gerek diye düşünüyorum

    tekrar geçmiş olsun.
    rutindalga bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)