Kaza raporlarım - yüzleşme
Reklamlar
-
Bana yirmi sene önce İstanbul trafiğinde motosiklet kullanacaksın denilse inanmazdım , taşradan gelmişim , trafik anneannemin boğazköprüsünü ilk gördüğünde ki yorumu gibi arabalar parke taşları gibi dizilmişler.
Ama başladık bir kere el yordamı ile geçen sene nisan gibi.Sonra da düşmeye başladım , motorcu düşer derler ama benim ki biraz fazla gibi.
İlk koruma ekipmanlarım kask (airoh speedfire) ve eldivendi , arkasından ucuzundan bir tanede mont aldım (o zaman ekipman fiyatlarını fahiş buluyordum.İlk gençlikteki peugeot mobilet tecrübemi saymazsak ilk motosikletimle 700 km'de iken yanlış sapma sonucu kendimi Tem'de buldum , ayaklarım titredi soğuktan mı , korkudan mı hala emin değilim.Sonrasında bir pazar Tekirdağ'a niyet düştüm yola ve düşmeler serim başladı.
Hiç saymadım bu yazı ile sayacağım.
1- Saray toplam km 1400 km : Tekirdağ yolu nerede diye bakarken hız 40-50 arası soldan bir araba önüme daldı , panikle ön frene abandım , garç sesi gelince bıraktım , sonra tekrar sıktım , yerdeyim , hafif bir acı bereket koruma demirleri var sola düştüm , motordan 18-19 yaşlarında iki çocuk indi , sürücü olan "abi bu şeytan icadı" diyerek geldi neyse birşeyin var mı dediler yok dedim motoru kaldırdık gittiler ön cam çatlamıştı , mont işe yaramıştı , sola düştüm ama sağ ayağım sanırım koruma demirine çarpıp kanamıştı , sol dizde yine kanadı.o an düşündüğüm ne kadar kırılgan olduğumuz idi , şehir hayatında bunu unutuyoruz.
2-Şok ve korku olunca dedim ya devam ederim yada korkarım devam dedim düştüm yola Kırklareli'ne gittim dönüşte bir yolda önümdeki araba yavaşlayınca sağa kaydım ve mıcıra girdim , arka frenle yavaşladım ve atladım motor düştü , orada düşmek doğalmış gibi insanlar geldiler motoru kaldırdık.
3- Mecidiyeköy toplam km : 3000 civarı sabah işyerine giderken önümdeki araba sola dönmeden fren yaptı arka sağdan lastikle çarpıp devrildim , adam arabasında hasar var mı bakana kadar bekledim motor hemen çalışmadı sonra devam ettim.
4- Mecidiyeköy toplam km :4000 civarı soldan dönerken frene bastım devrildim bu sefer motor istop etmedi sanırım devriyajı sıktım biraz panikledim
5-İkitelli OSB 8000 km Bir akşam iş dönüşü nedense içimde kaza yapacağım hissi ile organize sanayiye geldim dedim atlattım dörtyolda yeşil yandı ilerledim , benzinlikten çıkan bir araba yola giriyordu kornaya bastım nasılsa yol benim diye (hata) devam edince yine ön frene abandım yine yerdeyim , sorun yok gibiydi yine 18-21 arası idi sürücü canın sağolsun dikkat et dedim (Yalnız bu sefer 4-5 saat sonra ayağımı basamaz hale geldim , sekerek banyoya gittim her yere değişte inanılmaz bir acı , sıcak suya tuttum acıdan bayılacak gibi oldum , ertesi gün evden çalıştığımdan ertesi gün geçti)
6- Pirinçi üzerinden Göktürk 11000 km orman yolunda çocuklar gibi şen ilerlerken bir viraja 60 ile girdim ve karşıdan karşıya geçen bir köpek , panikle ön fren ve tahmin edeceğiniz gibi garç sesi ve sola devrilerek yine yerdeyim.Bu sefer dizler kanadı ,2. kotun dizi delindi , sağ başparmak acıdı (hala hafif sızı var) -(hala koruyuculu bir pantolon yok iki sefer almaya gittim beğenmedim)
7-13000 km civarı Mecidiyeköy girişinde sıkışık trafikte iki araba arasından geçmek için hamle yaparken nasıl becerdiysem öndeki arabaya sağdan vurdum , arka stopta 7-8 mm çapında dairesel bir delik , eleman ben kaçmayınca ve hatta sonra iş yerine gidince tutanak için afalladı ben önce arayınca.(gelecek sigortada etkisini göreceğiz)
8- 14000 km Bu sefer Göktürk içi yol epey uzun sürdü canım sıkkın önüme çöp kamyonu durunca yolu zaten kaybetmişim sola girdim arayoldan hızlı çıkan bir araba , yine ön fren , garç sesi ve yerdeyim , dizler acıdı 3 kot pantolonun dizinde kocaman bir delik.Eleman kusura bakma dedi hastaneye gidelim benim hatam dedi (oysa benim engellemem lazımdı) , neyse kalktım motor yine 3-4 dakika çalışmadı , sonra arkadaşa gittim süpriz annesi , kayınvalidesi ve kayınpederide var efendi yemek yedik pantolon yırtık kaza yaptığımı söylemedim
*korumalı ucuz bir kot alında Oj atmosfer , ilerde aynı mantıkla kendi korumalı pantolonlarımı yaptırmayı düşünüyorum.Pantolon korumalar için cepler.
9- 20000 km Sabah maskoya uğradım bir arkadaş için girdiğim kapıdan çıkmadım , diğer kapı kapalı idi ilerledim baktım epey geriden çıktım kafam onda , birden kafayı kaldırdım arabalar kırmızıda durmuş hız 50-60 arası ani ön fren , garç , yerdeyim , sola yattım yine gelenek olduğu üzere yalnız bu sefer , sağ ayağım frenin arada kaldı , ayağına atının eğerinin ipi dolanmış barbar conan gibi debeleniyorum br yandanda arkaya işaret ediyorum durun diye kırmızı bir şahin solumdan geçti durmadı kimi sağdan kimi soldan o sırada insanar geldi , servis bekleyen bir arkadaş beni bırakmadı birşeym yok gidin dedim baktı durdu (teşekkür etmedim o karmaşada :( ) bu sefer pantolon nedeni ile dizler sağlam , montta (prosev en ucuz) sigara yanığı gibi bir delik , sağ ayak bileğinde hafif yara.(http://www.ydsshop.com/?urun-212-diablo-7-4--yazlik- düşünüyorum)
Şimdi her motorcu düşer tamamda ben biraz fazla düşüyor gibiyim , ilk fırsatta bir motosiklet hakimiyet eğitimi düşünüyorum.
Lastikler üzerinde gelen lastikler , herkesin önerisi değiştirmek ama bu kadar etki eder mi , değiştirmeyen herkes düşmüyordur herhalde.
İnsan vücudu kırılgan ve hassas kademe kademe koruma giysilerim artıyor , çok iyi bir sürücü değilim , bakıyorum iğne deliğinden geçen arkadaşlar var , benimse kendimi geliştirmem şart.
Reklamlar
-
Fren yapmayı (özellikle ön) öğrendiğin zaman sorunun büyük ölçüde hallolur
20000 km'de 9 kaza biraz fazla gibi
-
-
evet kendini geliştirmen (ve bence yavaşlaman gerek).
bence bir yerlerde yanlış(lıklar) yapıyorsun...
bende yeniyim. 16000km de diğer araçlara temasım yok. bir kere yoldaki yağ yüzünden düştüm. onda da 5 ya da 10'la gidiyordum...
-
Doğru frenlemeyi, seri bir şekilde motor freni yapmayı, trafiği okumayı biran önce öğrenmen gerek. Bugüne kadar Allah korumuş.
-
Gecmis olsun . gis akademide hakimiyet egitimi var bende gidicem yakin zamanda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:30 ----------
Frenleme calismasi pratigi yapman lazim ben surekli yaparim. Belkide bu sayede olumcul kazalardan bu calisma sayesinde kurtuldugum oldu.nerde ne zaman motor durur ne zaman kayar kitlenir pratikle huyunu suyunu ogrenmelisin.ozellikle panik frene iyi calis.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------
Calisirken dusme riskin var. bence full koruma calis. Cunku adı ustunde panik fren calisican
-
20 bin km ve 9 kaza hakimiyet eğitiminin önemini anlaman için biraz geç sanki hocam
Zararın neresinden dönsen kardır,eğitim al mutlaka,biraz da defansif sürüş denen şeyin ne olduğunu öğren,araştır,oku,motosiklet kaza videolarını izleyip ders çıkarmaya çalış,kendi kazalarından değil.
-
Olmuyorsa zorlamayacaksin... Gecmis olsun.
-
Kardeş sen öğrenmeye devam et millet 30.000 KM de 600cc geçer sen aman geçme sen en az 50.000 KM de geç geçmiş olsun
-
16 Temmuz 2014, 04:07
#10
Sakar şakir'in nâmını perişan etmiş.
-
16 Temmuz 2014, 06:04
#11
Dostum Seni çok iyi anlıyorum. Hayal edebileceğinden çok daha iyi anlıyorum Lastikler etki eder mi demişsin, eder. Her iki lastiği değişmesen bile en azından paraya kıy, öne iyi bi lastik al. Zannedersem Ybr nin jantlar 18 inç, 17 inç lastiklere göre çok daha insaflı fiyatlara iyi markaların lastikleri var 18 inç için; misal, metzeler veya michelin. Önü kesin değiş. Lastik alırken de kazıklanma, yeni tarihli lastik al.
Ha eğitime gidecem demişsin, tabii ki git. Aslında sen dermanı biliyosun kendin, hem lastik, hem de eğitim hususunda.
Ön frende bu kadar düşmenden belki de frenlerken dizlerinle depoyu sıkmadığın sonucuna ulaştım. Frene basmaya başladığın andan itibaren ağırlığın öne gidecek, eğer diz ve bacaklarına taşıtamayıp, ağırlığını ellerinle gidona verirsen kaçınılmaz olarak bir kolun diğerinden fazla ittirecek, bu da dönme (kontra) girdisi demek. Sert fren + dönüş girdisi = hazin son, hele de dandik lastiklerle. Eğitime gittiğinde bunu özellikle sor.
Bir de trafikteki bakışınla ilgili sıkıntı var gibi. 3-5 km/s daha yavaş git ve trafiği gözlemlemeye biraz daha dikkat ayır. Tehlikeleri sezerek önlem alabileceğini göreceksin. Kazasız ve keyifli sürüşler.
-
16 Temmuz 2014, 09:59
#12
en başta michelin lastik alsaydınız bu kazaların hiçbiri olmazdı.
michelin pilot sportyi karda bile kullandım.
geçmiş olsun, honda ya da gisten eğitim de alın.
-
Shrieker'e teşekkür ederim öncelikle en yapıcı yorum onun olmuş evet depoyu genelde çok sıkmıyordum daha dikkat ettim faydasını gördüm.
10- 24000 km civarında yağmurda giderken sabah dedim süper artık oldum , yağmurda kuru havada gider gibi gidiyorum diye düşündüm , yol birleşiminde önümdeki servis minübüsü emniyet şeridine geçti bende yanından kaçmak yerine frenlere asıldım , temiz bir düşüş oldu ,gayet sağlam kalktım ayağa , iş yerine gittiğimde ayağının üst kısmının acıdığını farkettim tek eksiğim bir motosiklet ayakkabısı kaldı.(Ybr düşünce hemen çalışmıyor şöyle bir 5-10 dakika beklemek gerekiyor bu konuda oldukça tecrübeliyim malum)
Lastikleri 30000 km'de değiştireceğim (26000km) sonrasında kıyaslama yapacağım ama tam bir kıyaslama olmaz çünkü tecrübe yavaşta olsa artıyor
-
YUKARIDAN SENİ UYARIYORLAR BU KAZALARI İYİ OKUMAN LAZIM. BİR DAHA BU TÜR KAZALARI YAŞAMAMAN DİLEĞİ İLE.
-
çok geçmiş olsun. bunca zaman yılmamanız takdire şayan.
abs li olasaydı motorun, düşmeyecektin hiç. lastiklerde önemli. ama eğitim en önemlisi.
-
Özeleştiri derler ya,durup düşünmek lazım,neden kaza yaptım,nasıl kullanmam gerekirdi diye..
1-Siz tekirdağ yolu nerde diye bakınırken sol şeritten biri önünüze kırmış sanırım,panikle ön frene abanılmamalıydı.
2-önünüzdeki araçla aranızda 2sn kuralına dikkat ederek seyir etmeliydiniz.Yavaşladığında sağa sola kaçmanız doğru değil.Hele de şehirlerarası yollarda genelde yolun kenarları tehlikeli,mıcırlı olur.
3-sola dönmeden fren yaptı demişsiniz, yine takip mesafeniz olsaydı durmanız gereken yerde durabilirdiniz.
4
5
6 diye gider bu işte,suc kesinlikle sadece lastiklerin değil. Hatayı önce kendinizde arayın.Motora hakim olan sizsiniz,sadece lastik değil.. Şanslıymışsınız, başınıza daha kötüsü gelebilirdi,mıcıra kaptırıp kaza yapan vefat edenleri izliyoruz,görüyoruz,şahit oluyoruz.
-
Oluröyle bu düşme bağcılar civarında oldu (tekirdağ yolu içine mi doğdu : bayramda başakşehir-muratlı-şarköy-mürefte-uçmakdere,tekirdağ dolaştım ) , nerede ise haftada 6 gün Başakşehir-Mecidiyeköy arası gidip geliyorum (27+27=54km), bende lastiklere çok suç bulmuyor elbette etkisi olabilirde (http://en.wikipedia.org/wiki/Cheng_Shin_Rubber cheng shin bu kadar üretim yapan bir marka hepsi düşmüyor herhalde )
Ben kendime on üzerinden 2 veriyorum şu an için.
-
27400 --- Temel yolda muz kabuğu görmüş '' Uyy yine düşeceğum'' demiş.
-
07 Aralık 2014, 21:05
#19
30080 : daha önce yazdığım gibi 30000 km sonrasında lastik değiştirme hedefim vardı , 30000'i hafta içi geçtim bu arada İstanbul'da bu yağmurlarda bir gün hariç hergün motorla 50 km civarı yol yapmaya devam ettim.
30000 km'yi geçince konu açayım diye düşünüyordum lastikle ilgili bu arada , sisli , rüzgarlı , yağmurlu yollarda giderken bu cheng Shin'lerin yol tutuşu arttı mı diyede düşünüyordum.
Malum el kitapçığında şöyle yazıyor
Detaylı testler sonucu bu modelde sadece
aşağıda belirtilen lastikler Yamaha
tarafından tavsiye edilmektedir.
Ön lastik:
Ebatlar:
2.75-18 42P
Üretici/model:
CHENG SHIN/C910
Arka lastik:
Ebatlar:
90/90-18 REINF 57P
Üretici/model:
CHENG SHIN/C905
sabah yine uyandım işe gitmek gerek yola çıktım , temkinliyim yerler ıslak ara ara çamurlu , D100-E5 birleşimine gelmeden önce emniyet şeridi genişler daralır baktım cateringçi küçük minibüsü emniyet şeridinden kaçarken hafif bariyere doğru hamle yaptı (zaten 60-70 cm var yok) ben yine frenlere asıldım geleneksel garç sesimiz , ihmal edilen botlar ve en ciddi düşüşüm (minibüse değmedim) , sol ayağım peg ile yer arasında sıkıştı muhtemelen biraz daha sürüklensem daha ciddi olacaktı (bunu o sıradada düşündüm düşerken nasıl bir hormon salgılanıyor ise aaa düşüyorum düştüm şeklinde düşüyorum) , şöför geldi beraber motoru kaldırdık bir şeyin var mı dedi (sinirlenemiyorum) yok dedim sen git.Motoru aldım farklı bir durum var daha önceki düşüşlerimde viteste düştüğümden debriyajı sıkıp ilerlemek gerekirdi şimdi gayet rahat ilerliyor geniş kısma alıp ayağa aldım.Baktım Zincir atmış , biraz bakındım , o sırada 6-7 motor geçti duran olmadı (sitem değil) , o sırada kendimde küçük esnaf olmama rağmen sevmediğim hafif ticarilerden birisi durdu , arkada yağmurluk var ister misin ? dedi.
teşekkür ettim , çocukluktan kalan alışkanlıkla zinciri dişliye takıp lastiği çevirdim zincir yerine oturdu baktım başka sorun görünmüyor atladım mecidiyeköy'e geldim.İş yerinde baktım ayak şiş , onun üstüne birde gitmem gereken bir yer vardı oraya gittim.Akşam toplu taşıma ile döndüm.Cumartesi yine işe gittim arkadaşın annesi ameliyata alınınca , cumartesi akşamı dinlendim.Sanırım pazartesi akşamı tekrar motoru kullanmaya başlarım.
Toplu taşıma maceralarımı sohbete yazıyorum.
-
07 Aralık 2014, 21:31
#20
Bence siz ön frene abanınca hep düşüyorum diye ön fren kullanmayı ihmal etmişsiniz ve panik anında ön frene abanıyosunuz, ön frenden kormayın sürekli doğru yerlerde kullanın, amortisörün kapanmasının hemen ardından biraz daha sıkın, arka kaydığında çoğu zaman düşmezsiniz ama ön teker 20 cm kayarsa düşüverirsiniz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)