Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Kaza gibi bir şey mi yaptım ne yaptım

    REKLAM ALANI
  1. #21
    CrosseR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @orhanay06 söylediği kural benim birinci şekilde verdiğim dönel kavşaklar için geçerli diye biliyorum.
    Ewet öyle zaten doğru tespitler yapmışsınız..

    orhanay06 o yorumu benim karıştığım kaza için yaptıysa,ortada ana yol varken önceliği connecte verdiyse yok artık diyorum demeye çalışmıştım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    benim bildiğim yollar aynı derecedeyse (ana-ana, tali-tali) sağdakine yol verilir?

  3. #23
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    okumadım ama bu meretin üstünde kavşaklara ve yavşaklara azami dikkat etmeliyiz
    CrosseR bunu beğendi.

  4. #24
    orhanay06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer çalındı - hedef WR250
    Alıntı CrosseR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ewet öyle zaten doğru tespitler yapmışsınız..

    orhanay06 o yorumu benim karıştığım kaza için yaptıysa,ortada ana yol varken önceliği connecte verdiyse yok artık diyorum demeye çalışmıştım

    aslında yorumum, senin bulundugu durum icin. donel kavsaklar hangi yolları birbirine baglarsa baglasın, gecis ustunlugu her zaman sol da ki aracta, yani kavsak icinde ki aractadır. kaza anında senin yol vermen gerekirdi diyorum. bu kuralın sebebi, donel kavsakların tıkanmasını ve kilitlenmesini onelemek diye biliyorum.

    donel kavsak dısında ki diger 4 yol yada 3 yol kesismelerinde ise aynı anda kavsaga yaklasan araclar arasında ki gecis ustunlugu ise sagda ki araca aittir.

    ulkemizde ugulamasını pek gormuyoruz haklısınız. trafik akısını hice sayarak kitapta yazanı uygulamaya kalkarsak cok daha ciddi kazalara karısmamız an meselesi olurdu farkındayım. ilk basta kulaga ve mantıga cok ters geliyor ama yazılı olan kural bu.

    kitapta yazanı uyugulamalıyız demiyorum ancak kaza anında da kurallara gore surucu hataları degerlendiriliyor ve kural bu sekilde. yanlısım varsa lutfen duzeltiniz.

    saygılar

  5. #25

    Üyelik
    06 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda PCX
    Bende bi keresinde 2 önümdeki araç, önümdeki ticari taksinin önüne kırdığı için taksi de ani fren yaptığı için yavaş da olsa taksiye arkadan vurup düşmüştüm. Hatalı mıyım, kim hatalı, ne yapmam lazım vs. vs. Kaza anında hiç birşey aklına gelmiyor insanın. Ne yapacağını bilemiyorsun. Allah kaza bela vermesin. Geçmiş olsun..

  6. #26
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    geçmiş olsun,maalesef trafik'de hergün böyle denyolarla karşılaşmamak imkansız
    birde şahsi izlenimim sürücülerin çoğu büyük motorlara daha saygılılar...
    CrosseR bunu beğendi.

  7. #27
    CrosseR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Alıntı orhanay06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında yorumum, senin bulundugu durum icin. donel kavsaklar hangi yolları birbirine baglarsa baglasın, gecis ustunlugu her zaman sol da ki aracta, yani kavsak icinde ki aractadır. kaza anında senin yol vermen gerekirdi diyorum. bu kuralın sebebi, donel kavsakların tıkanmasını ve kilitlenmesini onelemek diye biliyorum.

    donel kavsak dısında ki diger 4 yol yada 3 yol kesismelerinde ise aynı anda kavsaga yaklasan araclar arasında ki gecis ustunlugu ise sagda ki araca aittir.

    ulkemizde ugulamasını pek gormuyoruz haklısınız. trafik akısını hice sayarak kitapta yazanı uygulamaya kalkarsak cok daha ciddi kazalara karısmamız an meselesi olurdu farkındayım. ilk basta kulaga ve mantıga cok ters geliyor ama yazılı olan kural bu.

    kitapta yazanı uyugulamalıyız demiyorum ancak kaza anında da kurallara gore surucu hataları degerlendiriliyor ve kural bu sekilde. yanlısım varsa lutfen duzeltiniz.

    saygılar
    Şimdi şöyle anlatayım,benim ilerlediğim ana yol 3 şeritli gidiş 3 şeritli dönüş olan çanakkale-balıkesir anayolu..
    3 şeritten hınca hınç araç geliyor,döneceğim yerde de dönüş için cep falan da yok,normalde ışıklar çalışıyor şu an yol çalışması olduğu için ışıklar iptal..
    Yani siz ana yolda arkamdan 3 şerit dolusu gelen kalabalık önünde solda bekleyen araca yol vermek için durmam gerektiğini söylüyorsunuz,ya da isterse yola fırlaması hakkı diyorsunuz..
    O yolda yol vermek için duracak motoru çiğnerler,duracak arabaya girerler..
    Hiçbir takdirde 3şeritli bir anayola dik bir şekilde yandan zart diye girilip karşıya geçilemez..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:39 ----------

    Alıntı gargamel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bi keresinde 2 önümdeki araç, önümdeki ticari taksinin önüne kırdığı için taksi de ani fren yaptığı için yavaş da olsa taksiye arkadan vurup düşmüştüm. Hatalı mıyım, kim hatalı, ne yapmam lazım vs. vs. Kaza anında hiç birşey aklına gelmiyor insanın. Ne yapacağını bilemiyorsun. Allah kaza bela vermesin. Geçmiş olsun..
    Size de geçmiş olsun arkadan çarptığınız için üzgünüm ama siz hatalıymışsınız,hata da öndeki araçla acil fren mesafesi bırakmamanız

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------

    Alıntı ozrace adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun,maalesef trafik'de hergün böyle denyolarla karşılaşmamak imkansız
    birde şahsi izlenimim sürücülerin çoğu büyük motorlara daha saygılılar...
    Sağolun,tabii ki trafikte büyük bir sınıf ayrımı var..


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)