Çok basit ama bakılması gereken bir kaza
Reklamlar
-
Geçen yaz yaklaşık 15 km hızla viraj dönerken(yokuş yukarı U donusu bir virajdı) vites düşürdüm. Acemilik işte. Anında kendimi yerde bulmuştum. Tabi zeminin biraz çakıllı olmasının da etkisi vardı. Kaskım ve pantolonum(sürekli 40+ sıcaklığın olduğu Anamur'da anormal) olduğu için şükür çok birşey olmamıştı. Ben düşmemi yokuşta virajda vites değiştirmeme bağlamıştım. Tabi tecrübeli arkadaşlar asıl sebebini daha açıklayabilirler belki.
Reklamlar
-
yokuş falan olayı pek canlandıramadım ama mıcır düşürür. buzdan beter kayar, kaydımı toplamak zordur. tecrübe böyle ediniliyor
-
Vites düşürdüğün zaman motorun ağırlık merkezi ön tekere doğru kayar, yani ön fren yapmışsın gibi tepki verir motor. Bu da otomatik olarak düşmek demektir. Virajın iç kısmında yani viraja girdikten sonra mümkün olduğunca fren yapmamaya çalış, viraja girmeden gaz kes ve viraj içinde düzenli olarak az da olsa gaz vermeye bak.
-
Hem viraj var hemde mıcır, zaten düşmesen ayıp olur Şaka bir yana böyle düşe kalka tecrübe edinilecek Allah büyük kaza vermesin.
-
-
"düşmek" bu işin kaderinde var
-
motor devrini hazırlamadan vites düşürdüysen arka teker kilitleyip (mıcırda) düşmüşte olabilirsin..Geçmiş olsun..
...Bir acaip Mühendis...
..3 aşağı 5 yukarı yok...1 aşağı...2..3..4..5..6 yukarı
-
Bende dün sağa keskin virajda fazla yatınca sonlara doğru dışarı doğru kaydım,virajın başı yeni sonu ayna gibi eski asvalttı mıcır yoktu. tabi topladım hemen ama az kalsın düşecektim,virajlara yavaş girelim bildiğimiz virajda olsa kendimize çok güvenmeyelim
-
Motor freni olmuştur istemsizce
-
12 Temmuz 2014, 00:08
#10
Ilk olarak gemis olsun kardes.
Vitesini viraja girmeden ayarlayip, viraj boyunca sabit hizda devam edip, viraj cikisina dogru gazi yavasca arttirmalisin. Bu sekilde kontrollu acilan gaz lastigin yola daha iyi tutunmasini saglat. Genel olarak durum boyledir. Virajin niteligine gore de degisir. Virajin icinde vites dusurdugun icin haliyle yigilma denilen olay olur. Lastigin yola temas eden kismi da ufaktir. Yani on tekere yuk biner ve arka tekerin de donus hizini aniden dusurdugun icin yol tutusu zayiflar. Vitesi yukseltme durumunda da bunu yasarsin bazen. Cunku ani gaz tepkimesi lastigin ve yolun durumuna gore kaymana sebep olur. Bazen asfalta benim de basima gelir. Ozellikle yokus asagi inerken vites dusurunce arka tekerin hafiften kic attigini hissedersin. Bu micirda basina gelirse daha da beter. Umarim ki bir daha yasamaman dilegiyle.
-
12 Temmuz 2014, 01:41
#11
Viraja sabit hızla girilmesi gerekir. Sen vitesi düşürdüğünde çekiş yükseldi arka teker kaydı aynı zamanda motor frenlemesi ile ağırlık ön frene bindiyse mıcırında etkisiyle kaymışsındır diye düşünüyorum. Oldukça fazla sebebiyet verebilecek şey var yani. Geçmiş olsun basit dediğin kaza ölüme sebebiyet verebiliyor. Bir araba gelmesi gibi bir durumda allah korumuş yinede Tamer abinin dediği gibi virajlara yavaş ve dikkatli girilmesi gerekiyor bilindik yer bile olsa Türkiye yolları 1 saat içinde bozulabilen dandiklikte. Mıcır varsa zaten motoru olabildiğince düz tut hiç yatırma gerçi pek yatacak motor değil ama yine de oldukça düz ve sabit gaz vermen gerekir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)