İlk günden yere kapaklandım
Reklamlar
-
Merhaba bir uğraş Mondial MR 150 aldım 2.el olarak.
İzmirden manisaya getirdik motoru. Motoru arkadaşım kullandı.Manisaya getirdi ve arkadaşı evine bıraktık. Motora ben bindim yağmur atmaya başladı ve yerler ıslanıyordu. Yaklaşık 800m kadar normal bir şekilde devam ettim. Işıklara geldim. ışıklarda hafif yokuş. %3 falan eğim var. 1. vitese attım yavaşlamaya başladım.
30Km hızdan 10km ye kadar indim. 5Km oldu sonra amatör olduğum için o an birden ön frenide arka frenide sıktım. Ve 5km hızlı ıslak zeminde ön teker kaydı. 2-3 santim sürüklendim. Elimin ve dizimin üstüne düştüm ne yazikki ekipmanım yoktu. Kafamda kask vardı o da çok büyük geliyordu. Önce ellerimin sonra kafamın üstüne düştüm.
Motorumda koruma demiri olduğu için ayağım altında kalmadı. Kaskımın camı kırıldı. Dizimde çok az soyuldu. ve bana süper bir tecrübe oldu. Kazadan sonra eve geldim. Motoru kontrol ettim herhangi bir sıkıntısı yok.
Ardından bir motosiklet mağazasına giderek kaliteli bir kask , eldiven ve dizlik aldım. Korumalı çeketim zaten vardı. Siz siz olun kaygan zeminde hiçbir şekilde ön fren yapmayın.
Reklamlar
-
Geçmiş olsun kardeşim.. Ders çıkarttıysan ne mutlu sana hiç bir kaybın hasarın olmaması da sevindirici. Ben de bu hafta içi motoru teslim alacağım ama en korktuğum şey şuan ilk günden kaza yapmak. İnşallah bir sorun çıkmaz.. Tekrardan geçmiş olsun.
-
Geçmiş olsun, ilk gün kazaları heyecandan olabiliyor. Bende ilk aldığım gün ön fren sıkılıyken gaz açıp arka tekeri attırmıştım
-
Geçmiş olsun.
Kaygan zeminden kastın yağmurdan ıslanmış yol ise ön fren yapmayın değil ön freni doğru kullanın demek daha iyi
Altın Elbiseli Adam - Motosiklette Fren Yapmak
-
geçmiş olsun...
kaygan zeminde fren yapılır tabikide... bilenler için problem olmaz...
motorunuzu ilk aldıgınızda trafiğe çıkmadan kapalı bir alanda full koruma olarak bol bol alıştırma yapın...
gerekirse fazla fazla kıyafetler giyin... motorun sağına soluna ekstra olarak çarpmalara darbelere karşı koruyucu takoz gibi şeyler takın...
düşmelerde ikinize de en zarar gelsin...
ben de ilk aldıgım gün 3-4 sefer düşmüştüm... 18 yasındayım... zayıf cılızın tekiyim...
motorda 160 kg... kaldırana kadar dötüm çıkardı...
ilk başlarda debrıyaj gaz kombinasyonunu tam ayarlayamadım kaldırımlarda felan gezmeye başlamıştım...
-
ben bu kazayı yapmasaydım ekipmanın önemini anlayamazdım. güzel tecrübe oldu bana
-
geçmiş olsun, iyi olmuş tecrübe iyidir bende düştüm ön frenden dolayı kısa zaman önce, süper bir deneyim oldu benim için.
-
Geçmiş olsun,ucuz atlatmışsınız..Koruma koruma diye yırtınıyoruz ama ne yazık ki çoğu kişi düştükten sonra,ne demek istediğimizi anlıyor..Ders çıkarıp,hemen tedbir almanızda güzel.Kazasız sürüşler dilerim..
-
Geçmiş olsun.
Lastikleride değişmen gerekiyor galiba.
-
Koruma demiri kadar güzel birşey yok hem depom ezilmiyor hemde ayağım altında kalmıyor.
Sanırım lastikler değişecek :D
-
nisanci93 adlı üyeden alıntı
Merhaba bir uğraş Mondial MR 150 aldım 2.el olarak.
İzmirden manisaya getirdik motoru. Motoru arkadaşım kullandı.Manisaya getirdi ve arkadaşı evine bıraktık. Motora ben bindim yağmur atmaya başladı ve yerler ıslanıyordu. Yaklaşık 800m kadar normal bir şekilde devam ettim. Işıklara geldim. ışıklarda hafif yokuş. %3 falan eğim var. 1. vitese attım yavaşlamaya başladım.
30Km hızdan 10km ye kadar indim. 5Km oldu sonra amatör olduğum için o an birden ön frenide arka frenide sıktım. Ve 5km hızlı ıslak zeminde ön teker kaydı. 2-3 santim sürüklendim. Elimin ve dizimin üstüne düştüm ne yazikki ekipmanım yoktu. Kafamda kask vardı o da çok büyük geliyordu. Önce ellerimin sonra kafamın üstüne düştüm.
Motorumda koruma demiri olduğu için ayağım altında kalmadı. Kaskımın camı kırıldı. Dizimde çok az soyuldu. ve bana süper bir tecrübe oldu. Kazadan sonra eve geldim. Motoru kontrol ettim herhangi bir sıkıntısı yok.
Ardından bir motosiklet mağazasına giderek kaliteli bir kask , eldiven ve dizlik aldım. Korumalı çeketim zaten vardı. Siz siz olun kaygan zeminde hiçbir şekilde ön fren yapmayın.
Bu durumda; çizilen motor değil-Karizma oluyor maalesef....
-
İşin pek karizmasında değilim. Zira motora karizma veya hava için binmiyorum. O yüzden kaza yaptım diye karizmam çizilmez
-
kimse görmediyse sorun yok ))
-
geçmiş olsun umarım ilk ve son kazan olur.
-
gecmis olsun. bu tur davranislar omuriligin kontrolune(refleks) gecmedigi zaman(kadinlar da olur ozellikle. ornegin frene basilmasi gereken yerde panik halinda gaza basma), olasi bir panik durumunda insan ne yapacagini bilemez oluyor. o nedenle durumu ogrenip, refleks haline getirmek lazim. bunu da bos bir alanda calisa calisa yapabilirsiniz. gidin, viraja hafif hizli(30la gidiyorsaniz 40-50 ile) girin ve arka frene basin. bunu surekli tekrarlayin sonunda refleks olacagi icin, ileride benzer bir durumda ayni hatayi yapmazsiniz.
iyi surusler
-
Gecmis olsun sizde birsey olmasin muhim olan o. Zamanla gazi ve frenleri daha yumusak daha etkili kullanacaksiniz bol pratik yapin ozellikle bakis calismanizi oneririm. Lastikler kaysa bile motorunuz dik ve bakisiniz ileriyeyse kaymalarda daha rahat ve duz olursunuz . Cok gecmis olsun. Dogru teknikler icin piyasadaki referans kaynaklara basvurmanizi oneririm
-
Geçmiş olsun, daha düşün 150 cclik makine kullanırken yaptın bu kazayı birde 600cc ile başla bişey olmaz diyenin aklına uysaydın neler olurdu sen düşün. Korumanın hepsi önemli özellikle diz ve eldiven şart. Düştüğün zaman refleks olarak yere ilk olarak elini atıyorsun, kafan ve vücut gibi yerler zarar görmesin diye el bu gibi durumlarda sürtünme yolu ile kötü bir hale gelebiliyor. Tekrar geçmiş olsun
-
önerileriniz , görüşleriniz ve yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Yaşadığımız her olaydan bir ders çıkartarak ,eksiklerimizi kapatarak daha iyi noktaya ulaşabiliriz. Motosiklet şakaya gelmiyor ekipmansız yola çıkmayın
-
Geçmiş olsun daha ilk günden motorcu olmuşsun Allah beterinden saklasın. Ayrıca ıslak zeminlerde fren yapmaya doğal olarak korkuyor olabilirsin artık ama bu seni daha kötü sonuçlara götürür. Onun için bu korkunun üstüne bilinçli giderek ıslak zeminlerde fren çalışmaları yapmanı tavsiye ederim. Diğer arkadaşlarında dediği gibi doğru frenleme ile duramayacağın zemin yoktur.İyi sürüşler.
-
5-10 km hızla bile yapılan bir kaza ne kadar tehlikeli olabiliyor. Aslında iyi ki bu kazayı yapmışsınız. Bir musibet bin nasihatten iyidir derler...
http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)