geçmiş olsun, sonuncusu olur inşallah lastikleri değiştirdiğiniz de iyi olmuş, iki kere uyarı istememişsiniz
bu arada bu başlığa şunu yapmazsam kendimle çelişirim
geçmiş olsun, sonuncusu olur inşallah lastikleri değiştirdiğiniz de iyi olmuş, iki kere uyarı istememişsiniz
bu arada bu başlığa şunu yapmazsam kendimle çelişirim
Düşmemde biraz benimde hatam var ama lastikler düşmemi tetikledi . U dönüşlü viraja 2. vitesde 20 25 km hız ile geniş açıdan girdim sağımda araba vardı çünkü . virajı geniş alıp biraz daha sağa geçeyim derken zaten virajın asfaltı çok kötü bir asfalt hem eğimli hem u dönüşü olduğu için biraz daha fazla sağa kırınca direksiyonu lastikler ben bırakıyorum dedi ve bıraktı beni
bu işte biraz pilotaj da önemli. 2011 çıkışlı 250km de ki cbf in duro lastiklerini ısıtınca dibine kadar viraja girebiliyorsunuz.
Lastik ii demiyorum ama ayni şartlar ayni ortam 6000 km sonra dusemis olacaksın muhtemelem
geçmiş olsun bendede kaç senedir duro alıp kullanıyorum geçen yeni yağmurda fena kaydı zor topladım ancak bir gerçek varki nylon oranları herbirinin aynı küçük scooter ebatlarında yarış lastiği kaucuğu kullananı görmedim sadece adı var psikolojikmen daha almadan adı önce geliyor
Lastikleri artık değiştik bundan sonra daha dikkatli olup ona göre sürecez artık acemiliğin vermiş olduğu durumda var sonuçta. Tecrübe edindikçe inş. sıkıntı olmaz
Arkadaslar Merhaba; Havalar sogudu , kar basladı tutus azaldı. Yazdan sonra ilk DURO VE CBF yorumu benden olsun.
4-5 senedir motor suruyorum, gecen sene 800cc motorumla 27.000 KM yol yaptım. onceki yıllarda da surus guvenligi ile ilgili 5-6 egitim aldım ( 4-5 seneye yayarak) 800cc ye gecmeden once ilk motorum, 250 lik 1 sene ikinci 650 lik arada da 2-3 degisik scotter oldu. bu motorlarda hic kayma dusme vesaire yasamadım.
Sehir icinde kullanmak icin arkadasımdan cbf 150 aldım uzerinde 2 yasında 2000 km de duro lastikler vardı. Forumlara genel olarak cbf icin goz atarken duroların kaydıgınıda okudum ama cbf e genellikle yeni baslayanlar bindigi icin birazda bundan olabilecegini dusundum.
ilk İsim oldugunda yerde kar buz hava eksi 3-4 derece sanırm ama yollar tuzlanmıs yani aman aman kayma yok. sulu camur gibi bi zemin dusunun. 40 km kadar sehir icinde isleirmi halletim eve donuste dumduz bir ara sokakta 15 km ile giderken yoldaki yamanın kot farkından teker o cıkıntıya temas edince hafif saga dogru bi atlama yaptı ( yamanın yukselik 1 cm falandır) bu saga dogru yon alan lastik ben duz gitmek isteyince saga dogru kaymaya basladı ve dustum. Aslında ileri bakıyordum yoldaki yama kaile alıancak bi engel degildi, bu tip bir kayma ne gordum ne yasadım. oteki motorlarımda genelde michelin kullandım bu tip zeminlerde kaysa bile 1-2 cm sonra geri tutardı. bu kayı bıraktı ve anladım ki bu duro lastik lastik falan degil garip bisi. Hava sıcak olur lastik ısınır o zaman sanırm cbf gibi bir motoru her lastik tutar o ayrı.
Forumlara baktım lastikte bulamadım, serviste IRC vardı taktırdım. lastik rodajda olmasına ragmen su kadar bassam kayar heralde diyerek fren vesaire yapıyorum lastik beni sasırttı kayma falan yok, direk o camurlu karlı eksi derecede asfaltta deniyorum tabi. ustelik lastikler 1 yasında gecen sene uretilmis.
CBF inde boyle guzellikleri var serviste taktırsan motorun yıkanıp taksitli sekidle 190, sanayi ye gitsen 160-170 e taktırıyosun ciftini, buyuk motorda bu bedel 800-1000 tl arası. Bundan sonra cbf fovorim ama bi 3-5 beygir fazlası olsa tam olacak mıs... 200cc falan. yamanın bir fotosu var gidip cektim ama ekleyemedim buraya diskten image ekleniyor mu bilmem url diyor.
Bu japon motorları-kötü lastik çifti çok mantıksız ve aptalca. Doğru dürüst lastik takmak zorundalar böyle büyük üreticiler. Geçmiş olsun sizin motosiklet ve lastik kombinasyonunuzla bi arkadaşım birlikte sürerken virajda kayıp ( kendi hata payı lastikten büyüktü ama lastik iyi olsa belki kurtarırdı ) yolun dışına uçup beyin kanaması geçirdi. ( evet kask vardı, parçalandı). Dikkat edin.
Konuyu açalı 10 ay olmuş . Duro lastikler pişmanlıktır . cbf alan herkes , ilk işi lastikleri değiştirmek olsun . Michelin Pilot Street aldığımda motorum 650 km civarındaydı , şuan ise 10.500 küsürlerde . Yaklaşık 10 bin km'dir michelinler var ve her türlü hava şartlarında kullanmama rağmen performansından çok memnunum . İşçilik dahil 250 tl'ye almıştım .
Lastik candır, bu IRC de icime sinmedi hem 1 yasında hemde ne gibi argesi var belli degil diye ama ilk izlenim kaymıyor, sadece dusuk hızda donerken bir sallantı var gidonda on tekerden gelen gidonda bosluk var mıs gibi falan disli lastik yapısı ile ilgili sanırm.
CBF'mle yaklaşık 1500 km tecrübedeyken ilk defa geçen hafta düştüm. Motor küçük, ben büyüğüm. Yani ağırlık merkezi çok yukarıda. Aynı zamanda acemiyim. Bunları biliyorum. Ama yine de sanki lastikler de herkesin dediği gibi suçluymuş gibi geldi ve sağa dönerken, 20-25 km hızla kaydım. Korumalar tamdı. Trafik yoktu. Bu sayede hiç bir şey olmadı ama olabilirdi de. Bu arada evden yeni çıkmıştım. Yani lastikler daha ısınmamıştı.
Motoru alırken lastikler hakkındaki şüphemi belirttiğimde satıcı kardeş "abi biraz kullan sonra karar ver" dedi. Ben de biraz kullanıp karar verdim ve Michelin lastiklerin siparişini verdim biraz önce.
Tecrübelerimi paylaşırım. Ama şimdiden Duro lastiklerin lastik falan olmadığını hissettiğimi söyleyebilirim. Hemen yazdım ki bir kaç arkadaşı belki kurtarma şansım olur böylece zaman kaybetmeden.
Arkadaşlar, CBF 150 ile gelen Duro lastikleri attım. Michelin Pilot serisi lastikleri taktım. Anladım ki ben ben giderken aslında yerle temasım yokmuş neredeyse. Michelinler yere neredeyse yapışıyor. Hızlı aşınıyormuş yumuşak oldukları için ama hiç önemli değil. CBF 150 alan arkadaşların ilk işi, daha yola çıkmadan hemen lastikleri değiştirmek olmalı. Honda gibi bir firma nasıl buna izin veriyor anlamak mümkün değil.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)