geçmiş olsun. kaza üzücü :( senin iyi olman sevindirici
geçmiş olsun. kaza üzücü :( senin iyi olman sevindirici
Geçmiş olsun , yağmurda motor kullanmamak kısmı dışındaki herşey ok , yağmurda motor kullanmak ayrı bir zevk bence , kaza bu sonuçta canına bir şey olmadığı sürece sana tecrübe katmaktan başka bir anlamı olmadığını unutma, tekrar geçmiş olsun.
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
Geçmişolsun, aşırı ucuz atlatmışsın, herkesin başına en kolay gelebilecek kaza türü bence, ıslak zeminde o lastik kayar durmanında başka yolu yoktur, kim olsa frenleyip yavaş düşmeyi seçerdi.
Yalnız çok erken yargılıyorsun kendini dur bi kendine gel önce
Yağmurda motosiklet kullanmak muhteşem bi keyiftir,
Durmak için frene basılır yanlış birşey yapmamışsın ki, sıkışık trafiğin arasında sağa-sola hareket etmeye kalksan iyice berbat sonuçları olabilir, fren yapmayı en iyi şekilde öğrenmek lazım sadece,
Emniyet şeridine girmemekle de en doğru olanı yapmışsın...
Tam ekipman zaten olması gereken ama okadar çok kişi ihmal ediyo ki seni tebrik ediyorum, umarım ilk ve son olur tekrar geçmiş olsun
arkadaşım öncelikle geçmiş olsun diyorum bende ümraniyede oturuyorum doğu-batı honda var bizim burda dudulluda parçacılar var yani motor sorun değil hatta vites kolunu söküp düzelttirebilirsin illa yenilemen gerekmez, ıslakta ani firen mutlaka motoru kaydırır hele fren esnasında sadece arkaya basıp debriajıda sıkarsan motor ok gibi fırlıyor ben yıllardır ümraniyeden levente işe giderim sana ilk tavsiyem motorun markası ne olursa olsun iyi lastik kullanman zaten sıfır motor lastikleri honda bile olsa naylon oranı yüksek. Zamanla nasıl durucağını çözüyorsun nerde çalışıyorsun bilmiyorum ama güzergahını değiştirebilirsin ben ikinci köprüyü kullanıyorum daha güvenli daha rahat stabil bi yol ben kar yağmadığı sürece yaz kış binerim, herkez deli diyor ama bence bu trafikte arabayla otobüsle işe ggitmek asıl dediliktir, unutma her düşüş yan yatma artı tecrübedir.
Öncelikle, bilinçli bir sürücü olduğunu düşünüyorum yazım şeklinden ve kendini eleştirilerinden. Böyle bir girişe de kimse ağır eleştiri yapmaz merak etme. En önemlisi canına zarar gelmemiş olmasıdır.
Gelelim diğer sorularına.
1. Yağmurda ve hatta karda bile sürülür, ancak bunun için ekipman, tecrübe ve en üst seviyede dikkat lazım. Yoksa kuryeler aç kalırdı.
2. Yağmurda kaçış manevraları panik frenden çok daha tehlikelidir bence. Burada kendine kaçamadığın için değil doğru zamanda doğru yerde olmadığın için kızmalısın.
3. Emniyet şeridi; Adı üzerinde emniyet şeridi yani kaza (umarım hiç olmaz) ve arıza hallerinde kullanılır. Bir düşünün bakalım peki burayı kullanmak zorunda olan araçlar buradan ayrılırken oraya neler bırakırlar?
Yakıt,
Yağ,
Antifiriz,
Plastik atıklar,
Lastik yanıkları,
Çör-çöp
Kırık cam parçaları.
Normal şartlarda da tavsiye etmeyeceğim emniyet şeridini yağışlı havalarda hiç tercih etmemenizi öneririm. Bu saydıklarımdan bir tanesi sizin başınızı belaya sokmaya yeterde artar bile.
Bu arada 30-40 km hız için 3 ncü vites biraz yüksek değil mi? Daha mı hızlıydın?
Bunları mutlaka sürüşün sırasında bilmelisin.
Yağışlı havalar ile ilgili hocalarımızdan kulağımızda kalan bir iki küçük bilgiyi aktarmaya çalışalım.
1. Belkide en önemlisi TAKİP MESAFESİNİ ARTIRIN 4 hatta 5 saniye ye çıkartın,
2. Motosikletinizin fren limitlerini bilin. Fırsatını buldukça panik fren çalışın ama hiç yapmak zorunda kalmadan kullanın.
3. Kuru havada yüksek devir bize frensiz bir sürüş sağlar ve konforlu durma olanağı, ancak kaygan ve yağışlı yollarda arka tekerleğin agresif olmaması için normalden biraz daha düşü devir yükse vites bizi olası arka tekerlek kaymalarından koruyacaktır.
4. Görünür olun. Kıyafetlerinizi renkli ve fosforlu seçin göze görünsün hatta batsın Erkeksi olsun diye simsiyah kıyafetlerle dolaşmayın. Ölü erkek işe yaramaz.
5. Kask vizörünüzün buğulanmasını engelleyin (spreyler olabilir, bunun için üretilmiş ekstra malzemeler olabilir).
6. Üşümeyin, üşümek ve özelliklede bir süre sonra oluşacak titreme konsantrasyonunuzu düşürecek ve sürüş güvenliğinizi tehlikeye sokacaktır.
7. Çok şart değilse bu tip havalarda sürmeyin.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
geçmiş olsun, deneyim iyidir
geçmiş olsun...
yağmurda korkacak birşey yok, özellik çiseleme değil de ciddi yağıyorsa daha iyi yol daha az kayar.
su birikintisine girme, çukur vardır içine düşersin, çok su varsa suyun üstünde düz kayarak geçersin ama dönmüyor o durumda...
onun dışında yağmur kokusu,asfaltın parlaması vs. güzel farklı zevk.
he karda asfalt zeminde düşmeden süren daha görmedik...
sen tecrübesizsen motor ne yapsın ? yağmurda çıkmayın diyosun bide. bilmiyo ki motorun böyle hava şartlarında giderken verdiği zevki.
Kardeşim kendine soru sorman güzel ama yanlış soruları soruyorsun
Neden daha ileriye bakmadım ?
Panik frende eksiklerim mi var ?
Bakışımı neden çevirmeddim
önce geçmiş olsun sende bişey yok sanırım.ama korkunun ecele faydası yok derler.denildigi üzere saglam önlemleri sadece yagmurlu havalar için degil her zaman için almalıyız.zira her an için tehlikesi büyük bir yolculuktayız.motor kullanıcıları adına.canımıza bişey gelmemesi adına hep daha dikkatli ve temkinli olmalıyız gereksiz yere birtakım cılgınlıklara girmemeliyiz.evet enbüyük terör trafikte yaşanıyor.belki bizler motor kazalarını önemsiyoruz ama hergün duydugumuz 10larca kaza ve ölümler yaşanıyar.tabiki mal kayıpları mal canın yongasıdır.
Tekrar geçmiş olsun inş. fazla masraf açmaz.
Öncelikle geçmiş olsun.Yağmurda motor kullanılmaz diye bir şey yok.Ben yaz kış buzlanma olmadığı sürece hergün motor kullanıyorum.Motosiklette en önemli şey lastiklerdir.Motorun markası ve cc si ne olursa olsun lastiklerin daima en iyi kalite olmalı.Lastiğe verdiğin paraya acımayacaksın.Çünki hayatın bu lastiklerin asfalta tutunabilme kapasitesine bağlı.Yağmurlu havalarda daha dikkatli ve fren mesafesini biraz daha uzun tutarak güvenli bir şekilde motor kullanabilirsin.Her düşme bir tecrübedir.Kazasız güvenli sürüşler dilerim.
Sana bir şey olmasın. Motor yapılır takma kafanı. Masraf sende kalırsa en fazla 6Ay sürer düşüncesi sonra onu da unutursun.
Eğer eğitim alamıyorsanız; boş yolda, full korumayken ufak tefek şeyleri deneyerek tecrübe kazanmaya çalışabilirsiniz.
Mesela daha önce hiç ıslak zeminde fren yapmamışsanız, olası bir tehlike anında fren yaptığınızda düşersiniz.
Halbuki tehlike anından önce bunu ufak ufak tecrübe etmiş olsaydınız, tehlike anında ıslak zeminde ön freni sıkmayacağınızı, arka frene bastığınızda motorun arkasının sağınıza solunuza kadar geleceğini bilirsiniz.
Yada ıslak zeminde 250'lilik motorun 600'lük gibi olduğunu, az bir gaz ile patiye düşebileceğini ve motorun arkasının yanınıza kadar gelebileceğini önceden tecrübe edip görebilirsiniz.
Böyle yaparak, her ne kadar eğitim almaya benzemesede, en azından tehlikeli bir anda tecrübelerinize dayanarak farklı çözümler üretme şansınız olur diye düşünüyorum.
Büyük geçmiş olsun,bende yağmur çamur demeden sürüyorum ama bu havalarda fren kullanmamak gerek,ona göre de yavaş gitmek tabi.
gecmis olsun.Bende ilk kazami islak zeminde yapmistim.Bende cok yavastim hatta donerken motosiklet altimdan firladi saniyelik bir olay.Bence bellik ve kask en muhim iki ekipman.Sonra dirsekler ve bilekler.
Ekipmansiz cikmayin,yagisli havada cok daha yavas ve dikkatli olun.
Gercekten dustukten sonra motorcu olunuyor.
sikmayin caninizi,cana gelecegine mala gelsin.saglik olsun hersey yenilenir
ge.miş olsun dostum, kaza yapmak da insana tecrübe katıyor kendimden biliyorum sana bişey olmadıysa ve motordan soğumadıysan problem yok
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Arkadaşlar hepinizden Allah razı olsun. Bugün anca toplayabildim cesareti. Sayenizde.
Doğu batı hondadan bahseden arkadaş kendi mailini verebilir mi acaba?
Yağmurda kullanmanın zevkini biliyorum. Normal şartlarda da çok iyi başarırım frenlemeyi ama birden kırdı önüme ve öne biraz faZla abandım sanırım. (Bi arkadaş ileri bakmayı tavsiye etmiş ama tehlike ani ve yakındı).
3. Vites muhabbeti: muhtemelen 2 deydi ama düşerken yerle temas olup 3 e geçti. Yada devirli kullanıyorumdur 40 dan yukarı çıkmadım eminim ona.
Bi arkadaş demiş sen tecrübesizsen motor ne yapsın diye. Motora suç mu attım ki acaba?
Tekrar Teşekkürler kazasız sürüşler
geçmiş olsun, inşallah tekrarı yaşanaz...
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)