otobüs şöförünün tepkisi ne oldu özür diledi mi? Kimse sormamışta merak ettim
Geçmiş olsun. Fena benzetmişsin otobüsü. Şimdi Şişli Belediyesi senden otobüs için tampon parası da ister.... Istedimi?
Euroncap'te çarpışma testleri araçlar arasında değil,aracın bir sabit engele çarpması ile yapılır.Bu yüzden iki aracın çarpışması çok bir anlam ifade etmiyor.
Konuyu çok dağıtmak istemiyorum ama kabaca şöyle anlatayım,
Yüksek hızlı darbelerde,aracın özellikle şasi,ön panel ve tavan gibi temel dayanım noktaları darbeyi sönümlüyor.Çarpışmanın şiddetli olduğu durumlarda çamurluklar ve tampon gibi elemanların pek bir önemi kalmıyor.Bu yüzden de bunlar düşük hızdaki darbelerde esneyecek-ya da kırılacak,yaya vs. darbesinde de darbeyi emecek şekilde malzemelerden yapılıyor.Mesela linkte önden görünüşte yeni bir aracın yaya güvenliği grafiği mevcut : http://tr.euroncap.com/tr/results/maserati/ghibli/539.aspx
Yayaya verilen zarar azalmasına rağmen araç kendi içindeki yolcuyu iyi derecede korumayı başararak 5 yıldız almış.
Yani tamponu yumuşak-çamurluğu plastik olunca yüksek hızda kazada araba dağılır algısı yanlış.Evet dış kabuk dağılıyor ama şiddetli darbe sönümlemede bu parçaların zaten pek de önemi yok.
honda boynuzu yapıstırmıs otobuse maasallah saglam makına dıye buna denır honda hayat onda
www.erkakurye.com
2 yıl önce CBR250R kullanırken İzmir Bornova'da dönüşlü kavşakta kırmızı ışıkta beklerken arkadan araba çarptı. Çarpan araç sürücüsü döner kavşağa girerken diğer tali yollara baktığı için önündeki motosikleti fark edemedi. Kırmızı ışıkta beklerken elim debriyajda olduğu için çarpmanın şiddeti ile debriyajı birden elimden kaçırdım ve motor sekeliyip stop etti. Plakalık biraz yamuldu, araç sürücüsü pardon deyip basıp gitti. 1-2 dk panikledim çünkü beklenmeyen bir anda çarpınca bayağı korktum. Daha sonra aldığım eğitimler neticesinde araçta bir kusur olmadığını fark ettim. Kusurlu bendim, çünkü kendimi arabalarla bir tutuyordum. Kırmızı ışıkta tam yolun ortasında yada araçların tam orta arkasında duruyordum. Güvenlik üçgeninden bi haberdim. Güvenlik üçgeni özellikle şehir içinde motosiklet kullanıcılarının %100 uygulaması gereken bir teknik. Şimdi kırmızı ışıkta yada trafiğin aniden yada yavaşlayarak durduğu anlarda tam araç arkasında ve önünde kalmıyorum. Mutlaka araç yanlarında yada her zaman benim 1 metre arkamdan gelen ve beni ezmek isteyen bir araç hayal edip, çarpma alanından kontrollü olarak çıkıyorum. Biliyorum ki birgün o araç 1 metre arkamda olucak ve ben onun önünde olmayacağım. Özellikle bu otobüs çarpma kazası çok ucuz atlatılmış, arkadaşa büyük geçmiş olsun. Otobüs 5 km daha hızlı olsaydı sonuçları çok kötü olurdu.
artcı tutacaklarını değiştirdinizmi? fiyatı neydi diye sorucaktımda
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)