Kazadan kaçınmak için neler yapmalı?
Reklamlar
-
10senedir ehliyetim var,28 yasındayım ve bugune kadar sadece küçük bir talihsizlik yaşadım arabayla oda sarıda geçen bayan şöförün (arkasindan bende sariyi yakalarim dusuncesiyle)aniden durmasıyla birlikte saatte 30km ile arkadan vurmam oldu.Azcık kaporta hasarı ile atlattım.
Çok dikkatli bir sürücüyüm,anlatmak istediğim bu.Hızı sevmem.
Gelelim konuya;
Baslangic icin almak istedigim motosiklet crf 250l.Yaklasik bir aydir arastiriyorum baslangic icin ideal gozukuyor.Agirligi falan iyi motoru inceleme sansim oldu.
Ben ne kadar dikkatli olsamda,okudugum kadariyla sikistirmalarin ve baska araclarin carpma vs durumlari cok oluyor.Acikcasi bu beni korkutmaya basladi.300tl ye kadar kask bakiyordum,simdi 125lik motor alip kalan parayla arai kask,bellik falan mi alsam diyorum?
Motosiklet kullanirken neye dikkat etmeliyim?Hangi ekipman hayat kurtarir?Baslangic icin biraz bilgi verebilirmisiniz?
Cikacagim trafik istanbul gibi yogun degil,izmir de yasiyorum.Yinede kiminle konustuysam sakat kalan olen vs ornek verenler oldu.Sanki motosiklete binen her birey bir kaza atlatmis?
Hiz yapmiycam,2kat dikkatli olucam,motosikletimi taniycam,ekipmansiz yola cikmiycam ve trafik kurallarina her zaman uyacagim.
Baska?
Reklamlar
-
nacizane benim fikirlerimdir, akıl vermek ya da başka türlü algılama.. başlıktan başlıyayım ben, adı üstünde arkadaşım kaza bu kaçabilecek ya da ön görebilecek pozisyonda olsan adı kaza olmaz ihmal olur... profesonel motorsiklet yarışlarını izledin mi hiç.. ben kazasız bir yarış hiç görmedim ki düşün bu adamlar profesyonel yani kaza yapıcaksın elinde sonunda.. sen bütün tedbirlerini alıcaksın nedir bunlar: eğitim al.. temel sürüş eğitimleri daha da ilgiliyim diyosan ileri sürüş eğitimleri al.. bu eğitimler çok önemli oraya gidince anlıyorsun doğru zannettiğin yanlışları, durumun müsaitse bir kaç yılda bir tekrarla.. kullandığın motorsikletin limitlerini çok iyi öğren; fren tepkileri, gaz tepkileri, viraj kabiliyeti vs.. ekipmanlar.. belirlenmiş standartlarda ekipmanlarını temin et ve bunları her zaman kullan!! düşün ki hız sayesinde iki teker üzerinde hareket eden bir aracın üzerindesin diğer bütün kara taşıtlarından farklıdır.. bu yüzdendir dikkatini dağıttın iki saniyelik zaman dilimi senin sonun olabilir.. motorsiklet bi hobi değildir bir yaşam biçimidir (kişisel fikrimdir ) videolar izle kendini eğit bilinçli ol yola devam et...
-
öncelikle hayırlı olsun diyelim, crf güzel makine, bende yakından baktım...
kask için laser granville öneririm, kullanıyorum iyi, fiyatı 250-300 tl arası, yurt dışında tanınan bir marka, çarpma testlerinden genelde 4/5 alıyor, bu paraya dünya markası almak bence güzel.
sizin oralarda hava sıcakdır, tam koruma ile gezen çok da yoktur heralde, izmir çeşme kuşadası bodrum derken insanın üzerindeki koruma sayısı azalıyor eğer siz her zaman tam koruma gezerseniz yavaş hızlarda düştüğünüz zaman kolay kolay Allah'ın izniyle size bir şey olmaz (katil bariyerler orada var mı bilmiyorum), tam korumadan kastım iyi bir motobot, korumalı pantolon, korumalı ceket, iyi eldiven ve kask ... siz ne kadar dikkat ederseniz, uyanık olursanız olun kısmette varsa bir şeyler oluyor, motorda risk fazla olduğu için riski minimuma getirmek gerekiyor, şehir içi her zaman kazalara müsait, acemi için orta ve sol şeritler de riskli, yalnız sizin oralarda şehirlerarası olsun şehir-ilçeler arası olsun çok zevkli olur, otobanların yoğun olmamasının, manzaranın keyfini çıkarırsınız, başlangıç için mutlaka bir arkadaş bulup onunla gezmeniz lazım, yüksek süratler düzde yapılsa da viraj öncesinde dikkat etmeniz gerekiyor, o yüzden virajlardan dönemeyeceğiniz süratler ile başlangıçta seyahat etmemek lazım ...
-
300 tllik kask isini fazlası ile görür
Sehir icinde trafigin oldugu yerlerde agrasif ve hızlı kullanmamaya özen göster
-
-
Cevaplar için teşekkür ederim.
-
Hız yapmaktan makas atmaktan uzak dur ama kaza yapmaktan korkma. 2000 yılında kuzen ve ben aynı anda aynı bisikleti aldık karne hediyesi olarak 2 yaş küçük benden çok sevdiği bisikleti 2 ay sonra onun ölümüne neden oldu hemde aynı mahallede oturuyorduk sürdüğümüz yerler aynı.
olayın üstünden 14 yıl geçti neredeyse bisiklet üstünde sadece basit bir bisiklet kaskı ile birsürü kaza geçirdim arkadan mı çarpmadılar ben mi arkadan çarpmadım kontrolsüz kapı açıp kapıya mı geçirmedim çöp kamyonuna arkadan çarpıp kasasına bile düştüm.
Öldüm mü hayır ufak tefek sıyrıkla atlattım daha geçen gün kaza yaptım birkaç konu altta kafama tüküreyim diye ama ölmedim yaralanmadım. dizliğim kaskım eldivenim vardı hiçbirşey olmadı uyduruk 25 liralık dizlik olmasaydı diz kapaklarımı yolda bırakacaktım.
Özetle şehiriçi korunma pratik olmalı fazla param yok ls2 ff 351 kask 120 lira eldiven 50 lira dizlik 25 lira (en kısa zamanda masfallı 60 liralık) birde koruma demiri var motorda yatınca ayağı ezip sürüklemesin diye
üstümde oldukça kalın bir mont var 3 kat giyiniyorum hava soğuk
bu ekipmanlar şehiriçinde düşük hızlarda yara almanı sakatlanmanı önler 40 km hızla düştüm 25 liralık dizlik çok güzel fazlasıyla korudu 3 mm plastiğin en hasarlı yeri 1 mm kadar aşınmıştı ha 100 km hızla düşsen dizlik falan kalmaz ortada.
dizlik kask ve eldiven bence minimum ekipman budur olduğun yerde düşsen ilk hasarı diz alır dizlik önemli birde soğuk havalarda ağrıyı ilerde ise eklem rahatsızlıklarını önlemek için dizlik gerekli.
ama mesela adamın altında 1000 lik motor bu ekipmanı alması saçma 1. vitesin 130 km görüyorüz 50 metre sürüklendim 100 metre sürüklendim işte bu sürüklenmelerde hayatta kalmak için 100 150 liralık kask yerine 15 kat pahalı kask alman gerekli üstünde en azından 3.000 liralık koruma lazım ki korusun.
şehiriçi için 1000 liralık kask alınır mı motorun sağlamsa alınır ses olsun aeodinamiği olsun gerçekten iyi kasklar al ama zaten hızın düşük sharp testine girmiş 4 yıldızlı ff 351 de korur oda korur kaza sonrası oda çöpe ff 351 de çöpe çıktım evden düştüm vurdum kafayı at çöpe yenisini al 1000 liralık kask olsa nasıl atacaksın attın diyelim kredi mi çekip yeni kask alalım
motosikletimin son hızı 100-110 km falan ama 70 km hızı geçmedim açık yolda seyir hızım 40 55 arası neden geçmedim lan diyorum oğlum ters birşey olur düşersen bu korumalar bu hızda anca ölmeni engeller genç yaşta sakat kalırsın .
1000 km motor tecrubemde ne ani fren yaptım ne kornaya asıldım nede biri bana korna asıldı sakin sakin gidiyorum ha kadın sürücü gelip arkadan çarpıyor ayrı konu o onun sorunu korumalarım beni korudu kavşaklara adam gibi giriyorum kontrolsüz kavşaklara giren kontrolsüz yav.klara küfür ediyorum öyle öyle geçinip gidiyoruz 100 lük motorla
-
Teşekkürler
Evet dizlik kask ve eldiven benimde başlangıç için alacağım malzemeler.Kask bir kere düştümü dinamiği bozuluyormuş zaten dediğin gibi çöpe atmaya kıyamazsın
Düşük süratlerde dikkatli kullandığım sürece bir problem yaşamam gibi.Zaten İzmirin trafiği istanbula göre bir nevi raht ve güvenli
Cevaplarınız için teşekkürler tekrar
-
bence, kazadan kaçınmak için herşeyden önce küçük ve hafif bir motorla başlamak lazım. bunun neden böyle olduğunu, ben de küçük motorla başlayınca anladım.
motora başlamadan önce hondadan 3 gün eğitim aldım. bisiklet de sürerim, dengede bir problem yok yani. u dönüşleri, virajda yatırma, kontra vs. her şey tamam. peki insan teorik mevzuları çözmüş ve motora az çok aşina olmuş bile olsa, niye yine de küçük motorla başlamak lazım ?
dün akşam motorla biraz gezdim, sonra bir paket sigara almak için marketin önüne çektim. market yokuşta, teorik bilgi tam ya motorun burnunu da yokuşa verdim. sigaramı aldım, motora bindim, sehpayı indirdim, kontağı açtım, marşa bastım. motor çalışmadı. ulan dedim, motor viteste, debriyaja basmazsam çalışmaz tabi. debriyaja bastım hop motor geri geri kaydı, fren nerdeydi, yokuşta arka fren sıkılırdı, filan derken motoru bacaklarımla tutabildim. motor 115 yerine 200 kilo olsaydı devrilmiştim herhalde.
yine bir akşam mahallede motorla dolaşırken bir döner kavşağa geldim. Sola döneceğim, sağdan gelene iki arabaya yol verdim. Arkadaki sabırsızlandı, uzunlar korna morna adam üzerime çıkacak diye panik oldum gaza olurundan fazla abandım. motor sarsıldı, az önce yol verdiğim iki arabanın arasındaki şeride atıldı. motor 8 yerine 50 beygir olsaydı patlamıştım herhalde.
oturduğum mahalle yokuşlu. bunlar dışında bir kaç kez yokuşta kalkarken istop ettim ya da yumuşak bir kalkış yerine gürültülü, yüksek devirli, sarsıntılı kalkışlar yaptım.
motorun hafif ve güçsüz olması, acemilikte yapılması kaçınılmaz olan bu tür küçük hataları affettiriyor.
bu işin birinci kısmı. ikinci kısmı ise özellikle büyük şehirlerde trafiğin akışına motora binmeden önce aşina olmak lazım. Böylece motora binmeden önce bilirsiniz ki, karşınızdaki adam o ara sokaktan sağına soluna bakmadan yol atlar, dolmuş sinyal vermeden duraktan çıkar, diğeri sıkışık trafikte bir sıra öne geçmek için kaza yapmayı göze alır, canı pahasına makas atar, o kavşaktan gözününüzün içine baka baka üzerinize çıkar vs.
üçüncü kısmı ise eğitim ve alıştırma. eğitim motorun üzerinde durabilmek için gerekli olmayabilir. yani eğitim almasanız bile, motoru kaldırabilir, vites değiştirebilir, hızlanabilir, durabilir, dönebilirsiniz. Ancak özellikle kontra tekniğini öğrenmeden trafiğe çıkılmamalı diye düşünüyorum. hep söylerler, bilinçli yapmıyor bile olsan, viraj dönüyorsan kontra veriyorsundur. doğrudur, kontrasız viraj dönülemez, bilinçli yapmıyor bile olsanız viraj dönersiniz. ancak diyelim bir virajda yanlış çizgi, fazla hız, bir sebepten dönemediniz. burada kontrayı bilerek yapan adam, sağa dönerken sağ elciği iterse motorun daha da yatacağını bilir ve o virajı döner. kontrayı içgüdüsel olarak yapan ise, sağ virajda daha da sağa dönmek için gidonu sağa çevirir ve motor ayağa kalkar, güm..
benim fikrim böyle.
-
Başlığı ve konuyu kısaca okudum. Eğilitim okullarından eğitim almanı tavsiye ederim
-
bence 125Cc motor almayın Eğer motorsiklet kullanıyorsaniz ortama 110km ye rahat çıkmanız gerekir çünkü Dikkat ettim Son zamanlarda motorlara Arkadan çarpan araç sayısı fazla buda sağ şeritte yavaş giden motorsikletlerden oluşuyo en azından bir araba kadar şehir içi hızlarına ulaşmak güvenli diye düşünuyorum, bence crf250 çok doğru bir seçim. Doğru ekipman ile kazasız sürüşler bu arada Fark edilir olmak için "korna,far,stop" larda güçlendirme yapmak daha emniyetli olabilir.
-
önünüzde her hangi bir tehlike olduğunda 3 seçeneğiniz var
fren yapmak
motorun yönünü değiştirmek
hem yön değiştirmek hemde fren yapmak
önceliklı olarak motorun yönünü değiştirmelisiniz fren yapmak çoğu zaman işe yaramaz mesela sol şeritte 40-50 gidiyordum, sola giriş geçiş varmış. öndeki arkadaş son anda sinyal verdi, durup dönüceğini anlayınca direk sağ şeritteki arabanın yanına kadar yanaştım dönen arabanında yanından geçtim, eğer fren yapmaya kalksaydım gümlemiştim..
fren yapmak deyince her zaman işe yaramaz demiştim.. o yüzden ben kaçacak yer olmadığı zaman fren yapıyorum artık durursa durur durmazsa yapacak bişey yok ama genelde duruyor. frenleri güzel kullandığımı düşünüyorum panik fren dahil bu konuda soğukkanlıyım ve şanslıyım..
hem dönüp hem fren yapmak diye birşey yok ama yapmaya çalışan var.. öyle birşey denemeyin
-
crf 250 alın, korumalarınızı da eksik etmeyin.
-
hocam şimdi arai falan dediniz bir tane dengesiz size aynen şu kelimeyi söylücek ben bu ekipmanlarla yarışa katılırım bu yüzden sinirlerinize hakim olun
-
Yol sizin olsa bile göz göre göre araçların önünüze çıkacağını asla unutmayın.
-
Herkese selamlar, kazasız sürüşler dilerim öncelikle.
2 yıldır aktif bir şekilde işe gidip gelirken motosiklet kullanıyorum. Hergün Ümraniyeden Şişliye gidip geliyorum. Şuandaki motorum 125 cc lik bir scooter. Bu bazı durumlarda avantaj ama genelliklede dezavantaj oluyor. Köprüde dahil olmak üzere kullandığım yollardaki araç hızları oldukça yüksek. bu nedenle şerit değiştirirken zorlandığım durumlar çok oluyor. Ama açık söylemem gerekirse, bugüne kadar araçlarla ilgili çok az sorun yaşadım. beni en çok zor duruma düşüren durumları ne yazıkki motosiklet kullanıcıları yaşattı. Kullandığım güzergahtaki tüm sürücü arkadaşlarımı kastetmiyorum tabiki, herkesin üstüne alınmasını istemem ama 1.köprüyü kullanan arkadaşlarımızın durup bir düşünmelerinide isterim. Muhakkak onlarında benim anlatacağım şekilde sorunları olmuştur. Aynaları kullanmaktan önüme bakamaz duruma geliyorum çoğu zaman. çünkü nedense önde giden motoru ne olursa olsun geçmem lazım diye kendine ilke edinen arkadaşlar var ne yazıkki. bunu da olacakları düşünmeden yaptıkları çok belli. ben motosikletimin haddini bilerek kullanmaya çalışıyorum ve güvenli bir şekilde arkamdan gelen arkadaşlarıma yol vermeye çalışıyorum. yaşadığım bir diyaloğu paylaşmak istiyorum sizinle. Yıldız yokuşundan 1.köprü bağlantısına girdim. trafik çok yoğun olduğu için girişteki emniyet şeridine yaklaşarak emniyet şeridi çizgisinde giderken arkama bir motosikletin yanaştığını gördüm. emniyet şeridinden gitmek istediğini fark ettim ve yol daraldığı için nerede yol verebileceğime bakmaya başladığım sırada bir anda bu arkadaş solumdan beni geçmeye kalkıştı, aynadan kendisini görünce sağa attım kendimi ve bariye çıkmak üzereyken durabildim. artık nasıl bağırdıysam arkasından sesimi duyurabilmişim bu arkadaşımız arka tekerini kaydıra kaydıra ilerde durdu ve bana el kol hareketi yaparak söylenmeye başladı. yanına gittim ve ne yapmaya çalıştığını sordum. bana verdiği cevabı halen anlamaya çalışıyorum "sana bir kere korna çaldım, sonra seni rahatsız etmek istemedim ve yanından geçtim!!! - ben seni görmeseydim ve sağa kaçmasaydım neler olabileceğini düşündün mü hiç diye sordum? "merak etme ben ayarladım geçiş yaparken dedi!!!"
sadece kendisini düşünerek hareket ettiğinden, benide nasıl olduğu önemli olmasada geçtiği için onun ayarladım dediği şey kendince çok doğru bir yoldu!
Lütfen ama lütfen önünüzde giden motosikletleri de zor duruma düşürmeden, gerekli ikaz ve uyarıları zamanında ve plakasına kadar dibine girmeden, taciz etmeden, benim motorum seninkinden güçlü çekil önümden tavırları yapmadan önce yapınız. kusura bakmayın biraz fazla uzattım. tabiki tüm tedbirlerimizi alalım, motorumuzu iyice tanıyalım, alabiliyorsak sürüş eğitimleride alalım. Ama öncelikle trafikte saygılı olmaya mümkün olduğundan daha fazla gayret gösterelim.
-
-
sardokar adlı üyeden alıntı
Eğitim şart...
Siz ne kadar eğitimli olsanızda karşıdaki öküz gelir tepene çıkar.
Daha dün akşam işten eve gelirken bir minibüse daldım. Kavga ettim.
Bana dediği tek şey "Yavaş gelsene"...
Adamda ne sinyal var ne sola bakma var direk tali yoldan çıktı önüme duramadım daldım. Burnunu kırdık Fizy'nin.
Siz ne kadarda dikkatli - eğitimli olsanızda karşıdaki öküz ise yapacak birşey yok.
Sadece dikkat ve kendinizi koruyacak nesneler taşıyın. ve 125 cc bile olsa koruma takın.
-
Arkadaşların önerileri çok güzel, ben de faydalandım.
Barkın Bayoğlu'nun (Altın Elbiseli Adam) videoları çok faydalı, hepsini izleyin. Aklımda kalanlar:
1- Ticari'den uzak dur (taksi, dolmuş, servis aracı, vs)
2- Modifiyeli arabaları bırak geçsin, bela alma başına
3- Aile babasından uzak dur, çoluk-çocuk-yenge-teyze, tıklım tıklım bir araba, her an herşeyi yapabilir
4- Yolu oku, kendi kendine sesli bir şekilde gördüklerini söyle, örneğin "ileride boş taksi var, müşteri almak için sağa yanaşabilir, sağına girmeyeyim" gibi
Barış bey'in önerisi çok önemli, dişli lastikleri mümkünse asfalt lastikleriyle değiştirin. Kadıköy Honda'ya sormuştum, 600 TL istemişlerdi CRF250L için. DT125'le hafif ıslak zeminde birkeç kez kaymışlığım var. Düşmedim ama, yüreğim ağzıma gelmişti...
@polo34'ün önerisini de dikkate alın. Bariyerler motorcu katilidir. Bariyerli yolda gitmek zorundaysam sağa çekip kalabalığın geçip gitmesini bekliyorum, arkamda kimse kalmayınca yola çıkıyorum. Tabi bazı yollarda bu mümkün olmayabiliyor, o zaman da arkamda aceleci biri olmamasına dikkat ediyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)