7-8 ay bildiğiniz acemilik süresi.
7-8 ay bildiğiniz acemilik süresi.
Allah rahmet eylesin. Yazılanlara ve söylenenlere göre hatalar birbirini izlemiş. İlk motor için yapılan yanlış seçim, yeni yapılan yolda açısını bilmedigin halde viraja gereginden hızlı giriş ve bunun sonucunda ödenen en acı bedel...
Yukarda bir arkadaş yazılı olmayan kuralları güzel özetlemiş. "Kanla Yazılmış Kurallar". Egomuzu tatmin etmemize engel olsada bu kırmızı mürekkeple yazılmış kurallara uyulmalı...
üzücü ne denirki yakınlarına Allah'tan sabır kendisine rahmet dilerim...ama işte ilk motor 600 cc,yaş 24 vs.vs. bunlar hep risk hep azrail e davetiye...
Acemilik süresi ama gazı kesince arkanın kitleneceğini bilmeyecek kadar kısa bir süre değil. İnsan her şeyi deniyor zaten. Ben de motora yeni başladım ve forumda şunu yaparsan kaza olur şunu yaparsan şura kayar vs şeklinde söylenen her şeyi öğrenmek için deniyorum, hafif virajda vites düşürüp gazı çok veriyorum vs. Kısacası motorun her şeye tepkisini çözmeye çalışıyorum. Eminim ki rahmetli de motorunun bu tip tepkilerini öğrenmiştir. Benim tahminimce yol yeni diyerek asfalta güvendi ve süratli girdi, sonra da beklediği asfaltı ve kavisi bulamadı. Ayrıca artçı da muhtemel bir sebep. 6-7 ayda insan kendi başına motoru çok güzel kontrol eder, ama arkada özellikle de oturmayı bilmeyen bir artçı varsa bu kaza sebebi olabilir. Benim asıl kıllandığım kişi artçı bu kazada
Allah rahmet eylesin.
600f'ten başlangıç motoru olmaz, bitiş motoru oluyor ama demek ki. Alet hata affetmiyor, hele ki virajda. İlk motor 600f, 7-8 ay içinde artçılı binmeye başlamış. 7-8 ayda eğitim almış mı, bu sürede ne kadar binmiş, tecrübe ayla ölçülecek birşey değil.
Süre önemli arkadaşlar, sadece Km yetmez, Reflekslerin yerleşmesi ve limbik sistemde iz bırakması için belli bir süre geçmesi gerekir, hatta bu süre sezon arası boşluğu da içine alabilir. Başlangıçta pek çok şeyi düşünerek gayet güzel yapabilirsiniz ve günlük hayatta da sıkıntı olmaz ama kritik durumlarda bu işe yaramaz. Bunun için sürüş izlenimleri ve vücut tepkilerinin beyinde işlenmesi, kaydedilmesi ve nadasa bırakılması gerekir. Yani uzun bir süre...
Allah rahmet eylesin, kız arkadaşına ailesine ve tüm sevenlerine sabır versin. Ne diyeceğimi bilemiyorum, hepimizin ortak tutkusu olan motorlarımız biz onların hatalarını, kusurlarını, arızalarını kabul etsekte, onlar bizim bir anlık hatamızı kabul etmiyor, ne kadar motoruna adapte olursan ol ne kadar ustalaşırsan ustalaş yoldaki birkaç çakıl taşı bile hayatına neden olabiliyor süratliysen bu nedenle max temkin=min risk mantığıyla ilerlememiz gerekiyor motor üzerinde yaşlanmak istiyorsak.
Üzücü bir kaza... Allah rahmet eylesin, sevenlerinin başı sağolsun. Lakin 7-8 ay dört silindir bir sport makinada yeterli tecrübe kazanmak için gereken süreden çok daha kısadır.
Küçük cc ile motosiklet tekniği öğrenilir, motosikletin trafikteki konumu, tepkileri, diğer araçların tepkileri vs. Dikkatin tamamı yola verilerek viraj, frenleme, hızlanma gibi pratikler yapılabilir. Dikkatini sürüşe verebilirsin çünkü küçük bir motor hacminden dengesiz tepkiler almazsın, seni hataya değil hata yapmamaya zorlar, hızlı gitmek istersin hızlı viraj yapmak istersin engeller, seni limitlerde tutar. Ne zaman ki binlerce km yapar artık sıkılırsın o zaman adım adım yükselirsin. Hatta hayatının bazı dönemlerinde tekrar küçük cc'ye dönme ihtiyacı bile duyduğu oluyor insanların
600'lük motorla başladım kaza yapmadım diyen istisnadır. DOkunmatik gaz tepkileri ile bir kaç saniyede 120 üzeri sürate çıkabilen makinalar acemilik affetmez.
Kimse kusura bakmasın ama, viraj alamamak hele ki şehir içindeki bir yoldaysa ve eğer ki harici bir etken yoksa ( yerde yağ, su birikintisi, öne çıkan araç, motosiklette teknik sorun vs) %100 tecrübesizlik kazasıdır. Tecrübe, limitlerini bilmektir. Hem kendinin, hem motosikletin hem de o yolun...
Umarım bu forumda bile "600lükle başladım bişey olmadı hacı önemli olan eline hakim olmak" gibi söylemlerde bulunanlara ders olur bu kaza ve yeni başlayan kardeşlerimizi olumsuz etkilemezler artık...
Aptallık En Büyük Günahtır !
Bu yol daha açılmadan önce, planları inceleyen bir çok mühendis tarafından kazaya çok açık bir yol olduğu uyarıları yapılmıştı.
Üzücü bir olay. İnsan bilmediği yolda çok dikkatli olmalı, gördüğü kadar gitmeli.
Kalanlara sabır dilerim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)