Trafik Kazası Lütfen Yardım
Reklamlar
-
Arkadaşlar çok samimi bir abimin başına gelen bir kaza için yardımınıza ihtiyacımız var olay şöyle motosiklet çift yönlü olan caddeden hareket etmekte araç ise dar olan bir sokaktan kontrolsüz bir şekilde bir anda yola fırlıyor ve motosiklet ön sol taraftan araca çarpıyor Allah a şükür abimde hiç birşey yok ama hem motorun ön tarafının tamamen pert olması hemde suçlu çıkıyor olması canını çok sıkıyor nasıl olurda biri cadde biri sokak olan yolda hata motosiklette bulunur lütfen bir bakın karşı dava açacağız zaten işte kaza krokisi
Uploaded with ImageShack.us
KAZA RAPORUNDA DA aynen bu şekilde cadde ve sokak olduğu belirtilmiş
Reklamlar
-
1.'si Geçmiş olsun.
2.'si Hızı önemli yüksek sürhati varsa hatalı olarak görebilirler.
3.'sü Motorun muayenesi var mıydı, yoksa aracı kusurlu görüp suçu onda bulmuş olabilirler.
Bence bu sebeplerden dolayı suçlu bulunmuş olabilir aksi takdirde bence de arkadaşın haklı, benim şahsi görüşüm.
-
Arkadaşın suçlu olması mantığa aykırı..yol hakkı..evrakı eksiktir...haklı olan ister art niyetle gider kasıtlı vurur..insiyatif geçiş üstünlüğü olan aracdadır...iki taraf anlaşamazsa polis çağırılır tutanağı polis tutar...haksız olduğunuzu kim söylüyor orayı anlamadım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------
Anayola kontrolsüz çıkış...suç bariz ortada..
-
Mevcut olay durumuna baktığımızda aracın muayenesinin olup olmaması olaydaki kusur oranını etkilemez ayrıca cezai işlem yapılır kusur oranına bakıldığında caddeye kontrolsuz çıkış yapan araç kusurlu durumda olması gerekirdi olay yeri krokisinde şayet bu krokiden farklı bir kroki çizilmemişse araç kusurlu olması gerekir. fakat krokide ikisi de cadde olarak belirtilmişse yada sokak olarak belirtilmişse sağ tarafın geçiş üstünlüğünden dolayı motosiklete %100 kusur vermeleri normal, ayrıca motosiklet sürücüsünün ehiyetinin olmayışı yada alkol parametrelerinin üzerinde olması da asli kusur oranının motosiklet sürücüsüne verilmesine neden olabilir kanısındayım
-
ozcanaykul adlı üyeden alıntı
Mevcut olay durumuna baktığımızda aracın muayenesinin olup olmaması olaydaki kusur oranını etkilemez ayrıca cezai işlem yapılır kusur oranına bakıldığında caddeye kontrolsuz çıkış yapan araç kusurlu durumda olması gerekirdi olay yeri krokisinde şayet bu krokiden farklı bir kroki çizilmemişse araç kusurlu olması gerekir. fakat krokide ikisi de cadde olarak belirtilmişse yada sokak olarak belirtilmişse sağ tarafın geçiş üstünlüğünden dolayı motosiklete %100 kusur vermeleri normal, ayrıca motosiklet sürücüsünün ehiyetinin olmayışı yada alkol parametrelerinin üzerinde olması da asli kusur oranının motosiklet sürücüsüne verilmesine neden olabilir kanısındayım
bence olur diye düşünüyorum motor aksamları sağlam değilse kaza olduğunda hatalı bulunma olasılığı var tabi kanun mevzuat ne der bilmem mantıken
-
ana yolda giden sağ tahli yoldan cıkana her zaman yol vermek zorundaymış polisin dediği bu oysaki kaza yerinde hiç bir tabela ışık vs yok normal cadde ve sokak düzeni abimizin 8/8 suçlu olması nda bi kasıt yada başka bir sey varmıdır arkadaslar.
-
motorda hersey tamam eksik evrak yok alkol yok krokide aynen boyle
-
polisle araç şoförü tanıdıktır. itiraz edin.
-
YASİN09 adlı üyeden alıntı
ana yolda giden sağ tahli yoldan cıkana her zaman yol vermek zorundaymış polisin dediği bu oysaki kaza yerinde hiç bir tabela ışık vs yok normal cadde ve sokak düzeni abimizin 8/8 suçlu olması nda bi kasıt yada başka bir sey varmıdır arkadaslar.
Olur mu öyle saçmalık yahu. Öyleyse tali yoldan çıkan bir araç için tüm şerit dursun, hele bu aracın arkasında başka araçlar da varsa trafik felç...
Anlattığınız olayda bir yerlerde hata var, üzerine gidin derim..
KAVŞAKLARDA İLK GEÇİŞ HAKKI KURALLARI
Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.
Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;
1- Bütün sürücüler, geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara,
2- Doğru geçmekte olan tramvaylara,
3- Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler, bu yoldan geçen araçlara,
4- Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan gelen araçlara,
5- Tali yoldan anayola çıkan sürücüler anayoldan gelen araçlara,
6- Dönel kavşağa gelen sürücüler dönel kavşak içindeki araçlara,
7- Bir iz veya mülkten (geçiş yolundan) karayoluna çıkan sürücüler karayolundan gelen araçlara,
8- Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara,
Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı olduğu işaretlerle belirtilmemiş ise;
9- Motorsuz araç sürücüleri, motorlu araçlara,
10- Lastik tekerlekli traktör ve iş makinesi sürücüleri, diğer motorlu araçlara,
11- Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca,
Kavşağa gelen sürücüler, kavşek giriş ve çıkışlarında kutallara uygun olarak karşıya geçen yayalara, geçiş hakkını vermek zorundadırlar.
Işıklı trafik işaretleri izin verse bile trafik akımı, kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise, sürücünün kavşağa girmeleri yasaktır.
Sürücünün kavşakta gereksiz olarak yavaşlamaları, durmaları, araçtan inmeleri veya araçlarının motorlarını durdurmaları yasaktır"
-
18 Temmuz 2013, 14:43
#10
ben anlatayım..
motorsiklet sürücüsünün hızı,( bu yapmış olduğu firen mesafesi ile ölçülür,
ikincisi oto muhtemelen karşıya geçecekti çünkü yolun ortasını hemen hemen karşı istikamete doğru geçmiş,
bu durumda motorsiklet sürücüsü oto içindeki sürücüye nazaran daha geniş bir görüş açısına sahip iken demekki otoyu yolun yarısı geçecek kadar gittiği halde görmemiş ve gitmiş otoya vurmuş,
yani oto henüz burnunu caddeden ana yola yeni çıkarmış iken motorsiklet sürücüsü çarpsa idi kusur oto da olurdu ama krokiye göre kaza yolun neredeyse yarısını geçtikten sonra olmuş bu durumda motorsiklet sürücüsü kontrolsüz gidiyormuş, yani otoyu görmemiş, ve gidip bindirmiş,
firen mesafeleri otolara göre motorsikletelrde teker firen hızına göre farklı hesaplanabilir firen izi yoksa zaten hiç firen yapmamışsa zaten motorsiklet sürücüsü hiç görmemiş demektir.
-
18 Temmuz 2013, 19:52
#11
egem1194 adlı üyeden alıntı
ben anlatayım..
motorsiklet sürücüsünün hızı,( bu yapmış olduğu firen mesafesi ile ölçülür,
ikincisi oto muhtemelen karşıya geçecekti çünkü yolun ortasını hemen hemen karşı istikamete doğru geçmiş,
bu durumda motorsiklet sürücüsü oto içindeki sürücüye nazaran daha geniş bir görüş açısına sahip iken demekki otoyu yolun yarısı geçecek kadar gittiği halde görmemiş ve gitmiş otoya vurmuş,
yani oto henüz burnunu caddeden ana yola yeni çıkarmış iken motorsiklet sürücüsü çarpsa idi kusur oto da olurdu ama krokiye göre kaza yolun neredeyse yarısını geçtikten sonra olmuş bu durumda motorsiklet sürücüsü kontrolsüz gidiyormuş, yani otoyu görmemiş, ve gidip bindirmiş,
firen mesafeleri otolara göre motorsikletelrde teker firen hızına göre farklı hesaplanabilir firen izi yoksa zaten hiç firen yapmamışsa zaten motorsiklet sürücüsü hiç görmemiş demektir.
Aslında olay tam anlamıyla şöyle araç şöförünün kendi ağzıylada söylediği de bu yola çıkıyor birden motoru görünce napacağını şaşırıyor ve hareket edemiyor yani hareket halinde değil motor çarptığında şimdi belli bi hızla gittiğinizi ve bi anda bir aracın yola çıktığını düşünün ve geçmediğini düşünün ne yapabilirsiniz?? önden kurtaracağını düşünen motor sürücüsü öne doğru yöneltiyor o sıradada heyecanla araç şöförü ileri geri bi hareket yaparak iyice afallatmış
-
18 Temmuz 2013, 20:33
#12
aracin hakli cikmasi trafik kurallarina göre ise olay budur:
kavsakta sokak ile caddenin kesistigi noktalarda "Yol ver" veya "Dur" tabelasi yoksa öncelik hakki sagda bulunan aracindir - halbuysa öncelik hakki otomobilindir ve sokak cadde ayrimi yapilmaz.
tali yol olsa bile sokak sonunda "Yol ver" veya "Dur" tabelasi bulunmasi gerekir - aksi halde kavsakta öncelik hakki sagda bulunan aracindir (diger öncelik hakki bulunan araclarin disinda)
yerlesim bölgeleri disinda bu tabelalar olmayabiliyor, fakat sehir ici olmasi sarttir
-
19 Temmuz 2013, 00:15
#13
şimdi arkadaşlar orada dörtlü kavşak yok sadece sokak lar var. olay tamamen benim dediğim gibi. sağ şeridin ortasını geçmiş araç. motorlu, otomobili yolun ortasını bile hemen hemen neredeyse diğer şeride varana kadar geçmiş. bu durumda motorllunun bu aracı görmesi lazım ama oto sürücüsü paniklesin ama bilmeden farketmez dediğim gibi motor araca hemen sokağın ucundan sol tarafına vursaydı motorlu haklı olurdu. bir trafik polisine sorun tamamen benm dediğim gibi. motorlu mahkemeye bile verse sonucıu değiştirebileceğini sanmam
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------
Aslında olay tam anlamıyla şöyle araç şöförünün kendi ağzıylada söylediği de bu yola çıkıyor birden motoru görünce napacağını şaşırıyor ve hareket edemiyor yani hareket halinde değil motor çarptığında şimdi belli bi hızla gittiğinizi ve bi anda bir aracın yola çıktığını düşünün ve geçmediğini düşünün ne yapabilirsiniz??
bak burada motorlu aracın durduğunu görmüş, oda hemen durumu kontrol altına alabilmek için kendide sağa yanaşıp yavaşlasa kaza olmazdı ve kontrol motorcu sayesinde olurdu. ama araba durdu diye sola yanaşıp geçmeye çalışmış. gerçi bu söylenenlere bakmaz polis. çünkü bunun yerine herkes yada başka kişi olsa başka anlatır anlatılanlara göre kaza tutanağı tutulmaz. olaya göre tutulur. mesela kaza noktasından kaldırılan otolar için polis bi şey yapamaz öyle olsa anlattıklarına göre tutanak tutar değilmi.
-
19 Temmuz 2013, 00:22
#14
Kim dıyor otomobil haklı ?
-
19 Temmuz 2013, 01:44
#15
olay otmobilin haklı olduğu şeklinde polisçe sonuca bağlanmış polis diyor tabiki en başından okursanız
-
19 Temmuz 2013, 02:01
#16
Google maps den kaza yerine baktığımızda (aşağıdaki fotoğraf ) Beşeylül caddesi ile 331. sokağın kesiştiği kavşakta , beşeylül caddesi üzerinde yavaşlama uyarısını belirten çizgi veya hız kasisi uygulaması yapılmış. Bunun anlamı 331. sokağa geçiş üstünlüğü sağlanmış olmasıdır (veya her iki yol için EŞİT geçiş üstünlüğü verilmiş olabilir bu durumda sağdan gelen haklıdır.)
Nazillide yaşamadığım için bilemiyorum neden 331. sokağa böyle bir hak tanınmış ancak , haritadan baktığım kadarı ile o sokak caddeyi ve o bölgeyi boydan boya geçiyor . Belkide trafik yükü fazla olan bir mahal olduğu için böyle bir uygulama yapılmış olabilir.
[IMG][/IMG]
Sevgilerimle
-
19 Temmuz 2013, 02:23
#17
işte eksik olan o yaya geçidi çizgileri konuyu başlatan arkadaş onları belirtmemiş zaten. bu durumda otomobil sürücüsü haklı motorsikletli yavaşlaması lazım yol açık olsada olmasada
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)