Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

İki kaza, iki dikkatsizlik

    REKLAM ALANI
  1. #1
    81 Supporter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Harley Davidson Iron 883
    Mart ayında Harley davidson Iron 883 almıştım, Harley davidson'dan özel de eğitim aldım. Motoru Haziran ayına kadar aktif kullanmama rağmen gayet hakim ve kontrollüydüm, zamanla kendime güvenim gelmeye başladı, artık daha çok aralara giriyor, daha hızlı kullanıyor ve rahattım, ilk zamanki kadar yormuyordu beni motor, tek handikap virajlarda motoru yatırmaya korkuyordum, bilenler bilir, Iron 883 tam chopper değil biraz naked karakteristiği olan bir motor, Neyse gelelim ilk kazaya,

    Yaklaşık 3 hafta önce klüpten arkadaşımla bakırköyden yeni bosnaya gidiyorduk, gideceğimiz yere 300metre kala bir viraj vardı, arkadaşım önde ben de arkadayım, Viraj sola dönüyordu biz de sol şeritten viraja girdik çok keskin olmadığından dışardan girmeyi gerektiren bir durum yoktu, Her neyse virajın en keskin noktasında sağ aynadan bir aracın hızla yaklaştığını gördüm hatta dibime girmişti, bir an refleksle çarpacağını düşünüp kafamı çevirip baktım tabi o esnada virajın biraz dışına çıkmış gazdan da elimi çekmiştim tüm bunlar 3 saniye içinde gerçekleşti önümü dönmemle kendimi bir anda yerde buldum, dengem falan bozulmadı bir anda motor altımdan kaydı, O 3 saniyelik dönüşüm esnasında kontrolüm dışında gerçekleşen şeyler yüzünden adamın tamponu tekerime çarpmış ve yere düşmüştüm, trafiğin yoğun ve hızlı aktığı bir yer olduğundan şöför arabasını bana koruma amaçlı düştüğüm yere çekip ilgilendi, motor koruma ve ayak koruma pedalı sayesinde ayağım kırılmamıştı fakat yinede 230 kilo altında sıkışmasına engel olmamıştı bu yüzden ciddi şekilde bacağım döndü üstünden 3 hafta geçmesine rağmen hala koşamıyorum. tabi ufak tefek sıyrıklarda cabası, omzumun üzerine düştüğüm için kafam ya da kaskım yere temas etmemişti bile. Kalktığımda ilk sorduğum şey motorun iyi olup olmadığıydı.

    İkinci kaza dün gerçekleşti, Otoparktan çıkmıştım, 5dakika sonra dümdüz bir yola çıkmış ve 30-40km bir süratle seyrediyordum. Önümde bir servis vardı onun önüde boştu, emniyet mesafesi de mevcuttu, bir an ayağım pedaldan kaydı, boş bulunup eğilip baktım ayağım neden kayıyor diye yine 3 saniye sürmedi, kafamı kaldırdığımda servisle aramda 5 metre ya var ya yoktu. aniden her iki frene asıldım fakat yeterli mesafe yoktu ve arkadan servise çarptım, çarpmanın etkisiyle oturduğum yerden havalandım, gidonu hala tutuyordum, ve deponun üstüne kasıklarımı çarptım, ağrının etkisiyle kendimi yere attım, herkes ilgilendi sağolsunlar, kendime gelince tekrar motora bindim fakat sürüşte bir sıkıntı vardı sağa zorla dönüyor ve motor sola çekiyordu. O halde şişliye gidip döndüm. Motoru servise götürdüğümde tekerin ve amortisörlerin bağlı olduğu parçanın çarpmanın etkisiyle geriye doğru eğildiğini farkettik. Bende yine en ufak bir sıkıntı yok birazcık sol bileğimde ağrı var o kadar fakat bu kez motorun hasarı büyük oldu ne yazık ki, Evlat acısı gibi. Serviste kontrollerini yapıp haber vereceklerini söylediler, muhtemelen ön takımın komple değişmesi gerekecek ve 4000-5000civarında masraf çıkacak, bir ihtimal tornada düzeltilebilir deniyor ama bakalım kaskom da yok, 3 saniye yüzünden böyle bir duruma düştüm.


    Edindiğim tecrübe şu, eğer önünüz boş değilse ve virajdaysanız kafanızı önünüzde tutun otobanda bile olsanız farketmez bir anda önünüzdeki aracın fren yapması arkasında patlamanıza sebep oluyor.

    İkincisi ise kazalara dikkat ederseniz biri motora bindiğim ve inmeme son 10dakika kala diğeride bindiğim ilk 10 dakikada gerçekeşti. Motor hocam bana motora bindiğin ilk 10 dakikaya ve son 10 dakikaya dikkat et derdi, demek istediğini tecrübe etmiş bulundum.

    Cana değil mala gelsin diyerek avutuyorlar beni ama motorun verdiği acı kendi canımdan çok yakıyor açıkcası. Kendime ve kazazede arkadaşlara büyük geçmiş olsun.
    erkanozgur bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Geçmiş olsun. Motosikletine daha sık binmeye başladıkça alışacak ve bu tip dikkat dağılmaları yaşamayacaksın. Arada bir iki eğitime daha gitmen, reflekslerini ve öngörülerini artırabilir.

    Bu arada eğer ön takım komple değişecek derlerse önce bu işlerde profesyonel bir abime yönlendireyim seni. Amortisör düzeltme işlerinde İstanbul da marka olmuş bir abimizdir. Şimdi reklamını yapıyormuş gibi olmasın. İlgilenirsen özelden yazıver. Telefonunu atayım. Ayazağa da atolyesi.

  3. #3
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Voge 525 DSX
    Allah beterinden saklasın ama açık konuşmak gerekirse kendin kaşınmışsın.

    Ne demek "kafamı çevirip arkaya baktım" veya "ayağım neden kayıyor ona baktım" ???

    Hiç akıl mantık alıyor mu bu söylediklerini?

    Forumun "Köşe Yazıları" bölümündeki tüm konuları okumanı tavsiye ederim.

    O yazılarda
    "kaskınızda sizi rahatsız eden bir şey mi var? hemen çıkarıp en rahat edebileceğiniz şekilde tekrar takın. aklınızda yola odaklanmanızı engelleyen bir düşünce mi var? hemen motosikletten inin ve kafanız boşalana kadar motosiklete binmeyin. motosiklete oturduktan sonra ufacık bir rahatsızlık mı hissettiniz? hemen durup o ufak rahatsızlığınızı giderin"
    tarzında açıklamalar göreceksin.

    Köşe Yazıları bölümündeki tüm yazıları okuduğunuzda daha dikkatli olacağınızdan eminim ;)
    erkanozgur bunu beğendi.

  4. #4
    81 Supporter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Harley Davidson Iron 883
    Alıntı xismailaydin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah beterinden saklasın ama açık konuşmak gerekirse kendin kaşınmışsın.

    Ne demek "kafamı çevirip arkaya baktım" veya "ayağım neden kayıyor ona baktım" ???

    Hiç akıl mantık alıyor mu bu söylediklerini?

    Forumun "Köşe Yazıları" bölümündeki tüm konuları okumanı tavsiye ederim.

    O yazılarda tarzında açıklamalar göreceksin.

    Köşe Yazıları bölümündeki tüm yazıları okuduğunuzda daha dikkatli olacağınızdan eminim ;)

    Valla keyfimden yapmadım kardeşim, bir anda aynada hızla gelen bir araba görünce refleks olarak dönüp bakıyor insan, o an kendimi tutabilseydim ve dönüp bakmasaydım, biraz gazı açıp uzaklaşmayı akıl edebilseydim bu olmayacaktı ama insanlık hali hata yapmaya çok müsaitiz. İkinci kazada da yine aynı şekilde, fren pedalından bir an ayağım kayınca refleks olarak bakma ihtiyacı hissettim, yol açıktı ve çok düşük süratteydim fakat kısmet işte, olacağı varsa sen ne kadar dikkat edersen et olmayacak şeyler olabiliyor.

    Ayrıca sayın yasdal, henüz hasar tespit raporu çıkmadım rapor durumuna göre irtibat kurarım teşekkürler ilginiz için.

  5. #5
    raven71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda xl 200
    geçmiş olsun. fakat 3 saniye gözünüzü yoldan ayırmak için çok uzun bir zaman. hareket halindesiniz ve 3 saniye gözünüzü yoldan ayırabiliyorsunuz iyi cesaret.

  6. #6
    akira2012 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2012
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    VFR 800
    Büyük geçmiş olsun.

    Cana gelen mala gelsin. Bunu avutmak için söylemiyorum çünkü hepimiz motosikletin verdiği duyguyu seven insanlardanız(ben sürati değil,özgürlük hissini seviyorum).

    Kazaların nerede ve nasıl olacağını bilemediğimiz için size 3 sn. olayını söylemenin garip olacağının farkındayım çünkü yeri geldiğinde en tecrübeli sürücüler dahi basit hatalar yapabiliyor, ancak kendi tecrübelerinizi kendinize saklamadığınız ve bizim de dikkat etmemizi sağladığınız için teşekkür etmek isterim.

    Bundan sonra dikkat dikkat. Gözlerinizi yoldan ayırmamanız dileğim ile geçmiş olsun.

  7. #7
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Agility City 125 & Yamaha WR 125R
    Çok geçmiş olsun , özel motosikletle ufak kazalar bile insanın canını çok yakıyor , manevi olarak

  8. #8
    thb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda wave 110i
    Geçmiş olsun Fırat usta. Allah tekrarını yaşatmasın. Tecrübelerini bizimle paylaştığın için teşekkür ederim.
    81 Supporter bunu beğendi.

  9. #9
    skyytr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İzmir/Alsancak
    Motosikleti
    Yamaha Xenter 150
    firat cok gecmis olsun . Bu motora daha binmeyi dusunuyorsan egilen parcayi tornadansa orjinali ile degistirmende fayda var. Torna vb islemler motorsikletler icin bence cok dogru uygulamalar degil.
    81 Supporter bunu beğendi.

  10. #10
    81 Supporter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Harley Davidson Iron 883
    Ne yazık ki tornaya vermiş bulundum, servistende yenisini değiştirmek yerine torna işleminin daha uygun olacağını söylediler, 1750 torna, 3000tl yenisiyle değiştirmek için fiyat söylediler, 3000tl için sıkışık bir zamanda olduğumdan dolayı tornaya razı oldum, Geçmiş olsun dileklerini ileten kardeşlerime teşekkürler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)