kaza gecirmemis motorcular
Reklamlar
-
12 Haziran 2013, 22:40
#41
Hiç bi arabaya çarpma kazam olmadı. İki kere dönerken çok temiz düştüm ama.
İlkinde soğuk bir kış akşamıydı. Yağmur yağmakta ve yolu ıslatmaktaydı.. Geceler karanlık ve ürkünçtü. Neyse.
Ana yoldan sağ tarafa dönecektim, döndüm de.. Ama yerde fark etmediğim kaygan bir birikinti vardı. Ön teker girdi, topladım. Arka girdi.. Yattım. Kaydı gitti falan. Sadece dizim ve belim ağrıyordu.
İkinci düşüşüm ise sıcak bir yaz günüydü, lys'den bir gün önce. Virajda fotoğraf çekiyorduk. Ben çok güzel fotoğraflar çekmiş, çekilme sıramı almıştım. Sola doğru viraja yattım, yattım, yattım.. Fakat o da ne? Gaarç diye bir ses ve yerle bütünleşme.. Scooter'ı çok yatırmamak gerekiyormuş. Neden? Grenajları sürtüyor..
Sonuç: Sol kolda güzel asfalt yanıkları. Yandan seksi bir desenle yırtılan pantolon. (Hala giyiyorum.)
Motosiklet hasarlarını hariç tutuyorum.
Haa unutmadan, bir söz vardır:
"İki tip motorcu vardır; düşen motorcular ve düşecek olan motorcular."
Önemli olan hazırlıklı olmak.
Reklamlar
-
24 Haziran 2013, 15:12
#42
İlk kazam; taksi sağ arkadan küçük bir temas yaptı motorsiklet sekiz çizerek takla attım.
İkinci kazam; otomatik sulama kurbanı olarak viraja artçı ile sert bir giriş sonucu kaymam oldu.
-
24 Haziran 2013, 17:40
#43
Flinta 52 : 2 kere bahçeye daldım bir kere ön teker patladı yokuş aşağı olunca zaptedemedim düştüm kuma kaptırdım , scooter le çarpıştım
Kaisar 10 cc : Fren patladı vites düşüp yığdırdım yığılınca üstünde duramadım uçtum :D lastikler kötüydü karda süründüm , süratliyken ani arka fren yaptım kaydım fakat yavaş düştüm , ön kaldırayım derken kıçımın üstüne cuk oturdum :D , heyecanla ön frene bastım düştüm
Kuma KM 124-6 CC : 2 kere ybr ile çarpıştım 1 kere jawa ile 3 kerede süründüm kaldırdım marşa bastım devam ettim :D
-
24 Haziran 2013, 18:12
#44
büyük kazam hiç olmadı ufak kazam ise kaza dan sayılırsa eğer otoparkta durup sağa sola bakarken park yeri ararken solda bir yer bulmuştum gidonu sola çevirip hafif gaza dokundum mondial 150zc scooter la motorun arkası direk yana kaydı ve motor altımda yan yattı. bana hiç bişe olmadı kaldırıp devam ettim
-
24 Haziran 2013, 18:16
#45
Alman şöyle demiş(rivayete göre)
Motorcurlar ikiye ayrılır 1-Düşen motorcu 2- Düşme sırasını bekleyen motorcu.Kafaya takmayın.Allah(c.c.) büyük kazalardan korusun.
-
24 Haziran 2013, 18:19
#46
Geçen kış önüme kıran araç sebebi ile yaptığım ani frene karlı zemin eklenince motor önde ben arkada sanırım 10 mt sürüklenmiştim.Ful koruma işe yaramıştı,motorun ise kırık vites kolu elimde kalmıştır.4. vites'te Kartal'dan Kadıköy'e gitmekte ayrı bir konuydu
Ama bir düşüşüm var ki hala nasıl olduğunu anlamam.Kuaför önünde saatlerce bekledikten sonra kaldırımdan motor ile inerken bir anda kendimi yerde bulmuştum.Manasız düşüşüme tüm sokak şahitti.O gün anladım motor üstündeyken asla bir bayan ile tartışma
-
29 Haziran 2013, 02:07
#47
10 senedir bursada motorsiklet kullanıyorum önümde bir aracın önüne makas atar gıbı frenleyerek gıren aracı önümdeki aracla aramdan fırıldak gıbı dönerek gectigini gördum arkada yadan alınca döne döne aramızdan gectı tabı ben ıkı frenı aynı anda kullanıp kendımı sag serıte atarak kurtuldum 30 40 cm kadar ön tekerlegımı sıyırdı bır baska durumda lambalarda kırmızı yanarkan arkadakı dalgın son anda sıyırdı yanımdan kulagımda ruzgarını hıssettım arabanın hıc bır motorda bu kadar kazalarla ıclı dislı olmadım suankı motorum zıncırle motor sehbada zıncırı yaglayıp sılerken bas parmagımın yarısını kopardı. bu motorda var keramet , arkadasım acemı bıraz yatırdı bu motoru onu attı dedım benı ısırdı ıkı aracın arasından gecerken dusuk hızlarda duraksayan trafıkte yandakı bır arac frene bastı carpacagımı dusundu sanırım gerıye dönmedım sanırım arkadakı aracla kucuk tampon teması yaptılar ses gelmedıgı ıcın durmadım aceme söfor oldugundan normalde aracların arasından gecmemeye calısıyorm sınyal vermeden serıt degıstırme hastalıgı var mıllette .
-
29 Haziran 2013, 09:20
#48
3 Haftalık motorcuyum iki defa kaza yaptım 1.si scooter ın ciklesi çalışmadı mecbur marşdan çalıştırırken elim gazday dı motor la beraber 10-15cm uctum,geçen günde kavşakta ışıklarda durdum biraz yokus yıkarı gidiyordum havada cok sıcakdı ışık yandı bastım gaza yolda biraz büklümdü hafif yanlayarak giderken ne oldu anlamadım bir anda yerde buldum kendi mi sadece kask olduğu için dizimde yaralanma var şu anda sandalye de oturarak namaz kılabiliyorum,yine de şükür ediyorum ışık yanmasına ragmen arkadan otobus ve diğer araçlar kalkamamış bnde düştüm hemen kalktım,eğer kalkmış olsalardı cok buyuk kaza olabilirdi.Ama motor neden kaydı anlamadım bilgilendirebilirmisniz beni ve asfalt erimişti biraz.motorumun markası asya 150t 6a
-
30 Haziran 2013, 01:50
#49
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Koruma demiri takarsan motorun altında kalmaktan kurtulabilirsin. Bide eğer eskiden bisiklete biniyosan bisikletteki kazalarını hatırla, düşük hızda motoru devirecek gibiysen motordan ne kadar çabuk ayrılırsan o kadar az zarar görürsün.
Ben bu olaya "bırakıp kaçmak" diyorum Baktın hız bitti, denge bitti yığılıyor bırakıp kaçıcaksın. Hiçbir yerin incinmez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------
kuzanli adlı üyeden alıntı
3 Haftalık motorcuyum iki defa kaza yaptım 1.si scooter ın ciklesi çalışmadı mecbur marşdan çalıştırırken elim gazday dı motor la beraber 10-15cm uctum,geçen günde kavşakta ışıklarda durdum biraz yokus yıkarı gidiyordum havada cok sıcakdı ışık yandı bastım gaza yolda biraz büklümdü hafif yanlayarak giderken ne oldu anlamadım bir anda yerde buldum kendi mi sadece kask olduğu için dizimde yaralanma var şu anda sandalye de oturarak namaz kılabiliyorum,yine de şükür ediyorum ışık yanmasına ragmen arkadan otobus ve diğer araçlar kalkamamış bnde düştüm hemen kalktım,eğer kalkmış olsalardı cok buyuk kaza olabilirdi.Ama motor neden kaydı anlamadım bilgilendirebilirmisniz beni ve asfalt erimişti biraz.motorumun markası asya 150t 6a
Geçmiş olsun kardeşim. Virajda aşırı ve ani gaz açmak gibi bir alışkanlığın olduğunu düşünüyorum. Böyle ise bundan kurtulmak için mümkünse bir eğitim al. Viraja girerken gazını sabitle veya fazla hızlıysan gaz verme bırak kendi dönsün. Çünkü "bükümlü" tarif ettiğin yolda muhtemelen fazla gaz açtın ve tutunmanı kaybettin. Teknik olarak açıklarsak; lastiğin yerle temas eden yüzeyi yeri ne tam olarak kavrar, ne de tam olarak sürüklenme halindedir. Uygun olmayan zeminde ve virajda artan kuvvetle zorlandığında yeri tutan yüzey miktarı azalırken, sürüklenen yüzey miktarı artar. Sürüklenmek bu dengede artık ağır basmaya başladığında "yanlamak" olarak tarif edilen; temelde "sürüklenen yöne doğru" hareketi belirgin hissedersin. Artık araç gitmek istediğin yönden giderek sapmaktadır. 1 birim istediğin yöne giderken daha fazla birimde viraj dışına sürüklenmektedir. Sanki bir silginin üzerine oturmuşsun ve silgi asfalt üzerinde viraj dışına doğru silme halindedir. Eğer gaz açmaya devam edersen tutunan yüzeyi tamamen kaybedersin ve dönüşü yoktur. Motor kayar altından çıkar sen yerle buluşursun. Senin vakanda bu kadar kademeli bir tutuş kaybı olmamış. Muhtemelen gazı çok ani açtın. Temelde eğer makinanın ve lastiklerin limitini biliyorsan virajda da kademli olarak hızlanabilirsin fakat risktir ve profesyonellik gerektirir. Fikrimce bir eğitim al derim. Geleceğine, keyfine yatırım yapmış olursun.
dipnot: erimiş, parlak, ağır araçlar tarafından ezilerek parlatılmış asfalt kaygandır. Temkinli sürüş gerektirir. Bu asfaltın iyi tarafı aşırı zorlamadıysan arka tekerde sürüklenme hissini sana ufak sinyallerle verir. Sinyali aldıysan gazı yavaşça bırak, asla frenlere dokunma, bakışlarını virajın çıkışına odakla ve bir tık daha yatmasına izin ver. Kurtarırsın.
.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:38 ----------
Uğur Gündüz adlı üyeden alıntı
Flinta 52 : 2 kere bahçeye daldım bir kere ön teker patladı yokuş aşağı olunca zaptedemedim düştüm kuma kaptırdım , scooter le çarpıştım
Kaisar 10 cc : Fren patladı vites düşüp yığdırdım yığılınca üstünde duramadım uçtum :D lastikler kötüydü karda süründüm , süratliyken ani arka fren yaptım kaydım fakat yavaş düştüm , ön kaldırayım derken kıçımın üstüne cuk oturdum :D , heyecanla ön frene bastım düştüm
Kuma KM 124-6 CC : 2 kere ybr ile çarpıştım 1 kere jawa ile 3 kerede süründüm kaldırdım marşa bastım devam ettim :D
Sen Allah'ın sevgili kulusun
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya
-
30 Haziran 2013, 11:07
#50
NRG900 adlı üyeden alıntı
[/COLOR]
Geçmiş olsun kardeşim. Virajda aşırı ve ani gaz açmak gibi bir alışkanlığın olduğunu düşünüyorum. Böyle ise bundan kurtulmak için mümkünse bir eğitim al. Viraja girerken gazını sabitle veya fazla hızlıysan gaz verme bırak kendi dönsün. Çünkü "bükümlü" tarif ettiğin yolda muhtemelen fazla gaz açtın ve tutunmanı kaybettin. Teknik olarak açıklarsak; lastiğin yerle temas eden yüzeyi yeri ne tam olarak kavrar, ne de tam olarak sürüklenme halindedir. Uygun olmayan zeminde ve virajda artan kuvvetle zorlandığında yeri tutan yüzey miktarı azalırken, sürüklenen yüzey miktarı artar. Sürüklenmek bu dengede artık ağır basmaya başladığında "yanlamak" olarak tarif edilen; temelde "sürüklenen yöne doğru" hareketi belirgin hissedersin. Artık araç gitmek istediğin yönden giderek sapmaktadır. 1 birim istediğin yöne giderken daha fazla birimde viraj dışına sürüklenmektedir. Sanki bir silginin üzerine oturmuşsun ve silgi asfalt üzerinde viraj dışına doğru silme halindedir. Eğer gaz açmaya devam edersen tutunan yüzeyi tamamen kaybedersin ve dönüşü yoktur. Motor kayar altından çıkar sen yerle buluşursun. Senin vakanda bu kadar kademeli bir tutuş kaybı olmamış. Muhtemelen gazı çok ani açtın. Temelde eğer makinanın ve lastiklerin limitini biliyorsan virajda da kademli olarak hızlanabilirsin fakat risktir ve profesyonellik gerektirir. Fikrimce bir eğitim al derim. Geleceğine, keyfine yatırım yapmış olursun.
dipnot: erimiş, parlak, ağır araçlar tarafından ezilerek parlatılmış asfalt kaygandır. Temkinli sürüş gerektirir. Bu asfaltın iyi tarafı aşırı zorlamadıysan arka tekerde sürüklenme hissini sana ufak sinyallerle verir. Sinyali aldıysan gazı yavaşça bırak, asla frenlere dokunma, bakışlarını virajın çıkışına odakla ve bir tık daha yatmasına izin ver. Kurtarırsın.
.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:38 ----------
Sağol abi,bir dahakine daha dikkatli olacam şimdi aynı yerden geçmeye korkuyorum başka yol dan gidiyorum ama cesaretim yerine bi gelsin ilk işim aynı yere gitmek olacak O değil yan yattığım zman kaldırdıktan sonra sersemlik oldu birde kırmızıda geçtim baktım etrafa kamera falan yoktu inşallah ceza gelmez
-
30 Haziran 2013, 11:33
#51
kaza geçirmemiş düşmemiş motorcu yoktur. çünki düşmeden motorcu olunmaz bende çok düştüm ara ara düşerim beni kendime getirir iyi oluyor hatta enson iki hafta önce düştüm motor şuan tamirde.
-
30 Haziran 2013, 11:36
#52
-
30 Haziran 2013, 19:38
#53
valla ne yalan söyleyim ben bir kumsalda kaydım oda kalkarken bide üzerinde dururken ayak marşını deniyordum mobiletle (filipperden söktüm bi heves deniyordum) ozman düştüm hepside mobyletle allaha şükür başka kazam yok allah büyüktür zaten bizim herhangibi kastımızın olmadıgını biliyor
PİSTON SARMIŞ HAYATIMA SEGMAN ATSAN NE FAYDA...
-
30 Haziran 2013, 19:56
#54
İlk kazayı ani olarak yokuş aşağı ön freni sıkıp kayarak düşerek yaptım ,
ikinci olarak , önüme çıkan küçük bir çocuğa çarpmamak için ani olarak arka frene basıp motoru yatırdım kaydırdım belimin yanları çürüdü
üçüncü olarak sollama esnasında araba aynaya bakmayıp önüme kırdı, arabaya çarpıp tarlaya uçtum, çok şükür sakatlanmadım
bunun dışında birçok tehlike atlattım
-
30 Haziran 2013, 22:13
#55
Felis Leo adlı üyeden alıntı
İlk kazayı ani olarak yokuş aşağı ön freni sıkıp kayarak düşerek yaptım ,
ikinci olarak , önüme çıkan küçük bir çocuğa çarpmamak için ani olarak arka frene basıp motoru yatırdım kaydırdım belimin yanları çürüdü
üçüncü olarak sollama esnasında araba aynaya bakmayıp önüme kırdı, arabaya çarpıp tarlaya uçtum, çok şükür sakatlanmadım
bunun dışında birçok tehlike atlattım
Abi kazalar resmen seni bulmuş Allah başka kaza bela vermesin...
-
30 Haziran 2013, 22:16
#56
kendi kullandıgım motorla kaza yapmadım başkasının arkasında duştuk Allah kazadan beladan korusun
-
02 Temmuz 2013, 00:29
#57
Aslında kaza geçirmemiş motorcular diye değilde: 5+, 10+ yıldır kaza geçirmemiş motorcular diye konu açmak daha yaralı olur diye düşünüyorum.
-
02 Temmuz 2013, 02:36
#58
başlığa ters yorumlar , birtane'de benden..
87 senesinden beri motosiklet kullanırım,3 tane motor perte çıktı,bir omuz çıkması,bir bacak bağları yırtılması ile bu günlere geldik şükürler olsun.
ben bu yaşıma kadar denk gelmedim hiç kaza yapmayan motorcuya,üzerine oturup sürmeyenler hariç tabiki.
-
02 Temmuz 2013, 12:20
#59
-
02 Temmuz 2013, 12:56
#60
Ben varım Allaha şükür
Umarımda yaşamam.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)