Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

KLX 250 dağ tepe dedik kendimizi yere serdik.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    KLX250 ile biraz ciddileşeyim dedim ve sonuç ortada :D
    Sedat57 ye yardımlarından dolayı teşekkürler. O dağda tek başıma bırakmadı beni. Reşit o ara gülmekle meşguldü :D

    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=WpKCQh8L6rQ[/YOUTUBE]

    http://www.youtube.com/watch?v=WpKCQh8L6rQ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    değme krosçulara daş çıkartırsın hacı oraya cesaret etmek bile yeter..vidyoda çok iyimser gözüküyor ama hiçte öyle değil
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  3. #3
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    iptaluyelik02 bunu beğendi.

  4. #4
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Barzo Team Forever

  5. #5
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    hoplayıp zıplamak güzel ama dikkat edin daaaa
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  6. #6
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Sedat ve reşit'de alacak cross. Takım olarak düşecez artık

  7. #7
    azizsele - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul-esenyurt
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    ben şeye güldüm "oğlum bak bu videoyu izleyenler hani hüseyinin durumuna böyle alaycı tavırla güldüğümü düşünmesinler" diyor kaydı yapan ama iddiadan 1 e 70 kazanmış gibi keyifli gülüyor

  8. #8
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Alıntı azizsele adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben şeye güldüm "oğlum bak bu videoyu izleyenler hani hüseyinin durumuna böyle alaycı tavırla güldüğümü düşünmesinler" diyor kaydı yapan ama iddiadan 1 e 70 kazanmış gibi keyifli gülüyor
    O benim efenim

    Çaktırma

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    madem kaza raporu kısmına başlık açtın kaza analizi yapalım o zaman.
    tepe videoda göründüğünden daha videonun çekim açısı tepeyi daha alçak gibi ve eğimini yanıltıcı şekilde gösteriyor.
    1-öncelikle kullanış pozisyonun yüzünden tepeyi doğru analiz etmen mümkün değil


    üstteki çizgi bu tepeyi aşmak için gerekli olan bakış açısı
    alttaki çizgi senin baktığın yeri gösteriyor,
    gitmen gereken yere bakmadığın için baktığın yere gidiyorsun
    ikisi arasındaki kısım düşme riskinin arttığı yerdir.
    bu yüzden zorlu tırmanışlarda gerekirse önceden yürüyerek tepeyi tanımak bile gerekir.
    bu fotoğrafta da görüldüğü gibi tepe aslında iki aşamalı bir yükselti ve yükselti tamamen bitmeden tepe aşılmış sayılmaz.
    bu fotoğrafa bakınca bile senin hatan birinci aşamayı bitirince gaz kesmek olacağı ortadadır.

    motocrosta tepelere düz bir çizgi ile yaklaşmak ve düz çizgi ile çıkmak önerilse de bu her zaman gecerli değildir çünkü tüm tepeler aynı karaktere sahip değildir.
    bazen yay çizerek tepeye tırmanmak gerekir.
    b-kullanış pozisyonun hatalı,
    ilk fotoğraftaki konumunda daha ayakta,ayakların gergin ve vücudun dik olmak zorundaydı.

    Şimdi ne görüyoruz ?
    ağırlık dengesi yukarda ve geride,motoru aşağı çekiyorsun
    oysa peglere basıp öne eğilsen motora yardımcı olacaksın.

    planladığın çıkış çizgisini son anda değiştiriyorsun, ve kullanış pozisyonun yüzünden gereksiz yükle karşı karşıya kalan arka tekerlek isyan eder,
    klasik" ön teker nereye arka teker oraya" durumu.
    işte böyle,

    tam burada gazı kesmene sebeb olan hata 1.maddede tepeyi eksik analiz etmenden kaynaklanıyor"tepe bitti" diye duruyorsun
    oysa 2.ci kırmızı çizginin sonuna kadar olsa gaz vermeye devam etmen gerekiyor

    yine kullanış pozisyonundan kaynaklanan bir hata,
    burada ayağa kalkmak icin gidonu çekiyorsun ister istemez,
    motor zaten yavaşlamış ve gidona geriye doğru asılan motorcu ön amortisör üzerinde olması gereken yükü yok ediyor,
    o ana kadar arka teker de zaten bildiğini okuyor,e ne olacak? düşeceğiz
    bu noktada ayakta olsaydın düşme ihtimalin belki % 20 filan olurdu

    ayakta olmadığın icin motordan kurtulmakta kararsız kalıyorsun ve sağ ayağını riske atıyorsun,
    ayakta olsan ayağın en az 20 30 santim daha sağda olacak ve motor ayaklarının arasına düşecekti.


    gelelim diğer hatalara,
    1-düşünce 1 saniyede ayağa kalkmak son derece yanlış,yarış söz konusu değilse kendini koruman gereken başka bir vasıta yoksa niye kalkıyorsun?
    bacağın kırılsa üzerine mi basacaksın,belin incinse zedelenmeyi mi arttıracaksın?
    bekle kendine gel,sonra motoru stop et,su iç,sigara iç,montunu ,pantolonunu botunu çıkar ağrını sızını ,kanayanı yaranı bereni gör.
    2-motorunu elinden geldiğince kendin kaldır,başkası kaldırırsa mahsuru yok ama kendin kaldırırsan o an sarsılan öz güvenini telafi etmene yardımcı olur.
    ne biçim itinayla ahkam kestim akşam akşam,
    ihtiyarlayınca çok konuşur olduk böyle,
    o kadar ahkam kesiyorsun da sen ne yapacaktın dersen
    düz bir hat yoksa en azından şu çizgileri izlerdim:
    Lütfücüğüm ve yiwotxxx bunu beğendiler.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ekim 2012
    Savaş kardeş analiz yanlış eleman oyu girmiş jantların geçemiyeceği kadar büyük ve motoro zıplatmış.Yapması gereken dediğin gibi önceden incelemeliydi çıkıcagı yeri,sonra biraz da dik orası deponun önüne oturmalıydı hafifçe.Ve gaz kontrolüde kötü.Genelde öyle tepelere çapraz girilip çıkılır çukurlar dikineyse.o yokuşun viteside 3 bence çokfazla lastik dönüyor gördüğüm kadaıyla en aza indirmek lazım.Bakış açısı önemli ama yüzde 5 kadar.Hep yanlış öğretiyorlar bakış açısı bakış açısı bir bizim ülkede var bu bakış açısı.motocrosscular hem önlerine hem yanlarına hem sağlarına heryerlerine bakarlar öyle gözü bir hedefe dikmek yoktur bu motocross beyler karıştırmayın super sportla orda bakış açısı önemlidir.Burda denge teknik beceri gaz ve debriyaj kontrül ve yol analizi önemlidir.Yanlış bilgiler vermeyelim sonra elemanlar tepedeki ufuk çizgisine bakarak ağaca girerler.

    http://www.famousbymorning.com/motoc...l-climbing.htm

  11. #11
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Abi analiz icin cok tesekkur ederim. Eve gider gitmez ayrintiki inceliycem.

  12. #12
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Yorumların hepsini okudum analiz için de ayrı teşekkür ederim. Bu o tepeye ikinci çıkışımdı. Ve hayatımda ilk defa bir cross ile böyle bir yere tırmandım. Birazda çabuk gaza geldim. İlkin de 2. viteste dip gaz çıktım ve motor tepede tekere geldi, uça uça çıktım. Reşit hadi çık dediğin de daha kontrollü ve yavaş çıkayım sakata gelmeyelim dedim. Tepe gerçekten çok kayalı ve motoru orada kontrol etmesi çok zor. İkinci de gaza çok yüklenmediğim için motor çukurdan zıplayınca kaldı ve devirdim. Alıştıkça daha iyi olacağıma inanıyorum.


    Düşer düşmez kalkma olayı ise tamamen içgüdüseldi Nedenini bilmiyorum.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı blamir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorumların hepsini okudum analiz için de ayrı teşekkür ederim. Bu o tepeye ikinci çıkışımdı. Ve hayatımda ilk defa bir cross ile böyle bir yere tırmandım. Birazda çabuk gaza geldim. İlkin de 2. viteste dip gaz çıktım ve motor tepede tekere geldi, uça uça çıktım. Reşit hadi çık dediğin de daha kontrollü ve yavaş çıkayım sakata gelmeyelim dedim. Tepe gerçekten çok kayalı ve motoru orada kontrol etmesi çok zor. İkinci de gaza çok yüklenmediğim için motor çukurdan zıplayınca kaldı ve devirdim. Alıştıkça daha iyi olacağıma inanıyorum.


    Düşer düşmez kalkma olayı ise tamamen içgüdüseldi Nedenini bilmiyorum.
    niye 2 vites,
    gerek var mı?
    amaç tepeyi çıkmak mı yoksa atlamak mı?
    atlayacaksan 3 bile olur


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)