KLX 250 dağ tepe dedik kendimizi yere serdik.
Reklamlar
-
KLX250 ile biraz ciddileşeyim dedim ve sonuç ortada :D
Sedat57 ye yardımlarından dolayı teşekkürler. O dağda tek başıma bırakmadı beni. Reşit o ara gülmekle meşguldü :D
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=WpKCQh8L6rQ[/YOUTUBE]
http://www.youtube.com/watch?v=WpKCQh8L6rQ
Reklamlar
-
değme krosçulara daş çıkartırsın hacı oraya cesaret etmek bile yeter..vidyoda çok iyimser gözüküyor ama hiçte öyle değil
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
-
Barzo Team Forever
-
Kocaeli İl Temsilcisi
hoplayıp zıplamak güzel ama dikkat edin daaaa
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
Sedat ve reşit'de alacak cross. Takım olarak düşecez artık
-
ben şeye güldüm "oğlum bak bu videoyu izleyenler hani hüseyinin durumuna böyle alaycı tavırla güldüğümü düşünmesinler" diyor kaydı yapan ama iddiadan 1 e 70 kazanmış gibi keyifli gülüyor
-
-
madem kaza raporu kısmına başlık açtın kaza analizi yapalım o zaman.
tepe videoda göründüğünden daha videonun çekim açısı tepeyi daha alçak gibi ve eğimini yanıltıcı şekilde gösteriyor.
1-öncelikle kullanış pozisyonun yüzünden tepeyi doğru analiz etmen mümkün değil
üstteki çizgi bu tepeyi aşmak için gerekli olan bakış açısı
alttaki çizgi senin baktığın yeri gösteriyor,
gitmen gereken yere bakmadığın için baktığın yere gidiyorsun
ikisi arasındaki kısım düşme riskinin arttığı yerdir.
bu yüzden zorlu tırmanışlarda gerekirse önceden yürüyerek tepeyi tanımak bile gerekir.
bu fotoğrafta da görüldüğü gibi tepe aslında iki aşamalı bir yükselti ve yükselti tamamen bitmeden tepe aşılmış sayılmaz.
bu fotoğrafa bakınca bile senin hatan birinci aşamayı bitirince gaz kesmek olacağı ortadadır.
motocrosta tepelere düz bir çizgi ile yaklaşmak ve düz çizgi ile çıkmak önerilse de bu her zaman gecerli değildir çünkü tüm tepeler aynı karaktere sahip değildir.
bazen yay çizerek tepeye tırmanmak gerekir.
b-kullanış pozisyonun hatalı,
ilk fotoğraftaki konumunda daha ayakta,ayakların gergin ve vücudun dik olmak zorundaydı.
Şimdi ne görüyoruz ?
ağırlık dengesi yukarda ve geride,motoru aşağı çekiyorsun
oysa peglere basıp öne eğilsen motora yardımcı olacaksın.
planladığın çıkış çizgisini son anda değiştiriyorsun, ve kullanış pozisyonun yüzünden gereksiz yükle karşı karşıya kalan arka tekerlek isyan eder,
klasik" ön teker nereye arka teker oraya" durumu.
işte böyle,
tam burada gazı kesmene sebeb olan hata 1.maddede tepeyi eksik analiz etmenden kaynaklanıyor"tepe bitti" diye duruyorsun
oysa 2.ci kırmızı çizginin sonuna kadar olsa gaz vermeye devam etmen gerekiyor
yine kullanış pozisyonundan kaynaklanan bir hata,
burada ayağa kalkmak icin gidonu çekiyorsun ister istemez,
motor zaten yavaşlamış ve gidona geriye doğru asılan motorcu ön amortisör üzerinde olması gereken yükü yok ediyor,
o ana kadar arka teker de zaten bildiğini okuyor,e ne olacak? düşeceğiz
bu noktada ayakta olsaydın düşme ihtimalin belki % 20 filan olurdu
ayakta olmadığın icin motordan kurtulmakta kararsız kalıyorsun ve sağ ayağını riske atıyorsun,
ayakta olsan ayağın en az 20 30 santim daha sağda olacak ve motor ayaklarının arasına düşecekti.
gelelim diğer hatalara,
1-düşünce 1 saniyede ayağa kalkmak son derece yanlış,yarış söz konusu değilse kendini koruman gereken başka bir vasıta yoksa niye kalkıyorsun?
bacağın kırılsa üzerine mi basacaksın,belin incinse zedelenmeyi mi arttıracaksın?
bekle kendine gel,sonra motoru stop et,su iç,sigara iç,montunu ,pantolonunu botunu çıkar ağrını sızını ,kanayanı yaranı bereni gör.
2-motorunu elinden geldiğince kendin kaldır,başkası kaldırırsa mahsuru yok ama kendin kaldırırsan o an sarsılan öz güvenini telafi etmene yardımcı olur.
ne biçim itinayla ahkam kestim akşam akşam,
ihtiyarlayınca çok konuşur olduk böyle,
o kadar ahkam kesiyorsun da sen ne yapacaktın dersen
düz bir hat yoksa en azından şu çizgileri izlerdim:
-
01 Aralık 2012, 10:26
#10
Savaş kardeş analiz yanlış eleman oyu girmiş jantların geçemiyeceği kadar büyük ve motoro zıplatmış.Yapması gereken dediğin gibi önceden incelemeliydi çıkıcagı yeri,sonra biraz da dik orası deponun önüne oturmalıydı hafifçe.Ve gaz kontrolüde kötü.Genelde öyle tepelere çapraz girilip çıkılır çukurlar dikineyse.o yokuşun viteside 3 bence çokfazla lastik dönüyor gördüğüm kadaıyla en aza indirmek lazım.Bakış açısı önemli ama yüzde 5 kadar.Hep yanlış öğretiyorlar bakış açısı bakış açısı bir bizim ülkede var bu bakış açısı.motocrosscular hem önlerine hem yanlarına hem sağlarına heryerlerine bakarlar öyle gözü bir hedefe dikmek yoktur bu motocross beyler karıştırmayın super sportla orda bakış açısı önemlidir.Burda denge teknik beceri gaz ve debriyaj kontrül ve yol analizi önemlidir.Yanlış bilgiler vermeyelim sonra elemanlar tepedeki ufuk çizgisine bakarak ağaca girerler.
http://www.famousbymorning.com/motoc...l-climbing.htm
-
01 Aralık 2012, 16:14
#11
Abi analiz icin cok tesekkur ederim. Eve gider gitmez ayrintiki inceliycem.
-
01 Aralık 2012, 18:20
#12
Yorumların hepsini okudum analiz için de ayrı teşekkür ederim. Bu o tepeye ikinci çıkışımdı. Ve hayatımda ilk defa bir cross ile böyle bir yere tırmandım. Birazda çabuk gaza geldim. İlkin de 2. viteste dip gaz çıktım ve motor tepede tekere geldi, uça uça çıktım. Reşit hadi çık dediğin de daha kontrollü ve yavaş çıkayım sakata gelmeyelim dedim. Tepe gerçekten çok kayalı ve motoru orada kontrol etmesi çok zor. İkinci de gaza çok yüklenmediğim için motor çukurdan zıplayınca kaldı ve devirdim. Alıştıkça daha iyi olacağıma inanıyorum.
Düşer düşmez kalkma olayı ise tamamen içgüdüseldi Nedenini bilmiyorum.
-
01 Aralık 2012, 20:26
#13
blamir adlı üyeden alıntı
Yorumların hepsini okudum analiz için de ayrı teşekkür ederim. Bu o tepeye ikinci çıkışımdı. Ve hayatımda ilk defa bir cross ile böyle bir yere tırmandım. Birazda çabuk gaza geldim. İlkin de 2. viteste dip gaz çıktım ve motor tepede tekere geldi, uça uça çıktım. Reşit hadi çık dediğin de daha kontrollü ve yavaş çıkayım sakata gelmeyelim dedim. Tepe gerçekten çok kayalı ve motoru orada kontrol etmesi çok zor. İkinci de gaza çok yüklenmediğim için motor çukurdan zıplayınca kaldı ve devirdim. Alıştıkça daha iyi olacağıma inanıyorum.
Düşer düşmez kalkma olayı ise tamamen içgüdüseldi
Nedenini bilmiyorum.
niye 2 vites,
gerek var mı?
amaç tepeyi çıkmak mı yoksa atlamak mı?
atlayacaksan 3 bile olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)