Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

oturuş şeklimize göre kask tipleri var mıdır?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Temmuz 2018
    Merhaba,

    Öncelikle motosiklet hakkında yeni yeni bilgi sahibi olan biriyim düşüncelerim konusunda yanlışlarım olursa en baştan affola.

    Bir süredir kafamı karıştıran bir konu ve inanın araştırma yapmama rağmen istediğim sonuca ulaşamadım.

    Araştırmalarıma kabaca bakınca (yanlışım varsa düzeltin) en basit örneği ile ben dik oturuş pozisyonunda bir motor kullanacaksam eğer çok iyi bir racing kaskı alsam bile o kasktan istediğim performansı gerek rüzgar gerekse ses açısından alamayacağım . çünkü almış olduğum kask yatay pozisyonda sürüşler için tasarlanmış diye düşünüyorum.

    Özetle soruma gelecek olursak dik oturuş pozisyonları için tasarlanmış bir kaskla , yatay oturuş pozisyonları için tasarlanmış olan kaskı nasıl ayırt ederim? tabi böyle bir ayrım varsa! ve ben bir taraflarımdan element uydurmuyorsam.

    dip not: pantolon hariç tüm ekipmanlarımı aldım ama kask konusunda almış olduğum kasktan memnun değilim. şu an scooter kullanıyorum moturumu dogru düzgün bir şekilde kullanabilirsem eğer bir sene içerisinde değiştirmek istiyorum ve ikinci motorum da dik oturuş pozisyonların kulllanılabilicek bir motor olacağı için dediğim gibi ilk fırsaTta kaskımı yenilemem gerektiğini düşünüyorum. Kask : LS2 FF353

    Biraz kafam karışık. aydınlanmaya ihtiyacım var.

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    var hocam tabiki.insanlarında motora uygun kask almamasından dolayı bu kask çok ses alıyor çok rüzgar alıyor demesinin ana nedenide budur.ama bu açısını öğrenebiliceğin çok yer yok.daha çok tasarımından bunu anlayabilirsin çene kısmı genelde uzun tutuluyor race modellerde.tabi sadece çeneye bakıpta seçmek olmaz.en son ve galiba ilk kez gördüğüm hjc rpa 70 modeli için açı belirtilmişti.race ve sport turing gibi açılar ve seslerini gösteriyordu.oturuş açısına göre görüş ses aerodinamik değişicek ama bunu bulmak zor özellik olarak en azından.kullanıcılardan fikir ve bilgi alabilirsin.herkesin boyununun elinin kolunun uzunluğu da farklı olduğunu hesaplarsan bire bir tutması zor gibi

  3. #3

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Mesela ben Shoei Qwest kullanıyorum. Naked ve toring, düz oturuş pozisyonu için ideali. Lakin Shoei NXR ise sport ve eğik bakış için ideal olduğunu hatırlıyorum.

  4. #4

    Üyelik
    12 Temmuz 2018
    Alıntı burak burk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    var hocam tabiki.insanlarında motora uygun kask almamasından dolayı bu kask çok ses alıyor çok rüzgar alıyor demesinin ana nedenide budur.ama bu açısını öğrenebiliceğin çok yer yok.daha çok tasarımından bunu anlayabilirsin çene kısmı genelde uzun tutuluyor race modellerde.tabi sadece çeneye bakıpta seçmek olmaz.en son ve galiba ilk kez gördüğüm hjc rpa 70 modeli için açı belirtilmişti.race ve sport turing gibi açılar ve seslerini gösteriyordu.oturuş açısına göre görüş ses aerodinamik değişicek ama bunu bulmak zor özellik olarak en azından.kullanıcılardan fikir ve bilgi alabilirsin.herkesin boyununun elinin kolunun uzunluğu da farklı olduğunu hesaplarsan bire bir tutması zor gibi
    teşekkür ederim cevabın için. mesala ben de tam tersini düşünüyordum hani çene yapısı sivri ve daha uzun olan kaksları dik oturuş pozisyonunda rüzgarı daha rahat yarması için tasarlanıyor sanıyordum. halbuki racing için diyorsun seni yanlış anlamadıysan eğer. öğreniyoruz bakalım. keşke daha rahat bir ayrım noktası olsaymış.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela ben Shoei Qwest kullanıyorum. Naked ve toring, düz oturuş pozisyonu için ideali. Lakin Shoei NXR ise sport ve eğik bakış için ideal olduğunu hatırlıyorum.
    shoei qwest tavsiyesi için teşekkürler. radarımda olan kasklardan biri kendisi. NXR modeli ise Kenan Sofoğulu'nun kaskı adamda racing sürdüğü için seninle aynı fikirdeyim sport motorlar için tasarlanmış olmalı.

    yukarıda da yazdığım gibi dik ve yatay oturuş pozisyonundaki kaskları ayırmanın daha kolay bir yolu olsa keşke.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    Alıntı Vovin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim cevabın için. mesala ben de tam tersini düşünüyordum hani çene yapısı sivri ve daha uzun olan kaksları dik oturuş pozisyonunda rüzgarı daha rahat yarması için tasarlanıyor sanıyordum. halbuki racing için diyorsun seni yanlış anlamadıysan eğer. öğreniyoruz bakalım. keşke daha rahat bir ayrım noktası olsaymış.
    yani ancak modelinden bilebilirsin.mesela xlite full yarış için yaratılmış bir kask.turing yada scooter için alınabilicek bir şey değil bunu bilemicek bir durum yok.tek tip zaten yapılmak istenen bir şey değil bir kask ne kadar çok motor türüne uygun olursa o kadar alıcısı olur o kadar çok yönlü olur.çeneye bak falan dedimde havayı nasıl tahliye ettiğide çok önemli ordan da çok rahat anlaşılır zaten arka kısmından yani.spoiler havayı dağıtmak için vs tasarım yapıyorlar.direk yarış kaskı zaten fiyatından da anlarsın arai rx7 shoei ve agv nin üst fiyat kısmı genelde direk yarış motorları için yapılmış 5000tl civarı fiyatları var ve üzeri.örneğin agv k5 alıp pcx sürsen muhtemel daha çok rüzgar ve ses alırsın çünkü bakışlar daha dik oturuş pozisyonu dik boyun kısmına daha çok rüzgar çarpar çünkü.

  6. #6

    Üyelik
    12 Temmuz 2018
    son olarak bir soru daha sorsam,

    öncelikle eğitim aldıktan sonra ikinci motor olarak yamaha mt 25 veya honda CB250R gibi cafe racer tarzı bir motor düşünüyorum. bu motorlarda yine dik oturuş pozisyonunda göre bir kask tercih etmeliyim di mi?

  7. #7
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Ls2 FF353 seni 2 motorda da gayet güzel idare eder.Kafa şekline uyuyorsa boşuna masraf yapma bence.

  8. #8
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Yatık pozisyonda kafa yukarı doğru açıklandığı için arka kısımları diğerleri kadar aşağıya uzanmaz. Benzer şekilde, bakışlar da hafif yukarı olacağından aşağıdan çok, orta ve yukarıyı gösterecek şekildedir vizör açıklığı.
    Bell Star ve Shoei Qwest'in yandan fotoğraflarını mesela.

  9. #9

    Üyelik
    08 Eylül 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosiklet Kaskları Hakkında

    Motosiklete binen herkesin takması yasal olarak zorunlu olan tek motosiklet ekipmanı kasktır. Motosiklet kaskları; Kapalı Kasklar, Açık Kasklar, Çeneden Açılır Kasklar , Kros Motor Kaskları ve Modüler Kasklar olarak kullanım amaçlarına göre çeşitli kategorilere ayrılırlar. Kasklar Bu temel kategorilendirme haricinde daha detaylı olarak, dış kabuk yapısı ( Termoplastik kasklar, Polikarbon Kasklar, Karbonfiber Kasklar vb gibi ) , çene bağlantı şekilleri ( Quickrelease ya da DuableD Çene Bağlantısı ) gibi daha detaylı özelliklere göre de sınıflandırılırlar. Kask seçimi sırasında alnınızın orta yerinden kafa çevrenizi ölçerek kask beden ölçü rehberlerini kullanabilirsiniz. Unutmayın yeni bir motosiklet kaskının sizi biraz sıkması normaldir. Yanak pedleri ilk haftalar sonrasında %10 - %15 gerileyecek ve yüzünüzün şeklini alacaktır.

    (www.motoruma.com dan alıntıdır)

  10. #10

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Çok bariz olmasa da bir kaskın racing için uygun olup olmadığı belli oluyor. Diğer hemen hepsi dik oturuş pozisyonunda şehiriçi kullanımına uygundur. Kask seçerken öncelikle kafanıza tam uyup uymadığını, görüş açısını, güneş vizörü ihtiyacınızı, pinlock ihtiyacınızı ve bütçenizi göz önünde bulundurun.

  11. #11

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    SS,kasklarda genelde ust hava nozül girişleri tasarimsal olarak End.naked,touring,scooter,lere kiyasla yukarda ve nefes nozülü açısı yatık oluyor.

    Diger tasarimsal aerodinamik unsurlar %80 benzerlik gosteriyor.

  12. #12
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    300-500 liralık kasklarda normalde bu aerodinamiği aramak boş bir beklenti olabilir ama arkadaşın önerdiği kask shoei qwest ile LS2 FF353ün fotoğraflarını yanyana koyup bakarsanız FF353 dış kabuğunun qwestten çalınmış gibi durduğunu fark edebiirsiniz. Yani bütçeniz az ise qwest ile benzer aeroninamiği FF353te de alabilirsiniz.

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela ben Shoei Qwest kullanıyorum. Naked ve toring, düz oturuş pozisyonu için ideali. Lakin Shoei NXR ise sport ve eğik bakış için ideal olduğunu hatırlıyorum.
    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222

  13. #13
    Motorcanavar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2016
    Şehir
    ankara
    Arkadaşlar önerileriniz ve bilgi aktarımlarınız için teşekkürler. Böyle bir işten bile haberim olmayacaktı yoksa :D Alt tarafı kask diyip geçiyordum.

  14. #14
    bini69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2005
    Şehir
    bayburt
    Motosikleti
    SUZUKİ GW 250 inazuma
    Nolan n44 tarzı nedir

  15. #15

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı bini69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nolan n44 tarzı nedir
    Crossover helmet diye geçiyor. Bununla birlikte scooter enduro ve dik oturuş pozisyonuna sahip tüm motorlar için genel geçer modüler bir kask olup, çok almak isteyip de fiyatından ötürü alamadığım bir kasktır kendileri.

  16. #16
    bini69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2005
    Şehir
    bayburt
    Motosikleti
    SUZUKİ GW 250 inazuma
    ben aldım kullanıyorum güzel bir kask görüş açısı mükemmel


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)