iyi forumlar.
Arkadaşlar kask malzemesinin sıralaması nasıl olutyor?
mesela en iyisi karbon galiba,
fiberglass var Termoplastik vs vs
seçim sıralamasında bu durumda ön plana çıkacaktır muhtemelen
iyi forumlar.
Arkadaşlar kask malzemesinin sıralaması nasıl olutyor?
mesela en iyisi karbon galiba,
fiberglass var Termoplastik vs vs
seçim sıralamasında bu durumda ön plana çıkacaktır muhtemelen
Fiber: Para varsa
Karbon: Para varsa, hafiflik ön plandaysa
Termoplastik/polikarbon: Daha az para varsa
Hocam bari sen yapma...
Kime göre neye göre? Ya da isimleri tam ve doğru yaz ki karışmasın. Düzelteyim dedim ama çok kötü yazmışsın düzeltmem çok uzun olacak.
Linkleri şimdi buldum uygun bir zamanda ekleyeceğim. Zaten foruma da malzeme ve teknik terimler ile ilgili başlık açmayı düşünüyorum.
Tam bu tarz bir başlık açmayı planlıyordum.Şimdilik mesajım bulunsun eve gidince bir şeyler yazarım.
marka model önceliklidir benim hatırladığım hiç bir büyük marka zaten termoplastik üretmiyor.. polikarbon denilen malzemede polis kalkanlarında falan kullanılan aynı hammaddedir.. bazı firmalarda polikarbon kasklarda raf ömrü veriyor 5 yıl gibi..
bu iş göreceli fiber de iyidir polikarbonda .. sharpda polikarbon olup 5 yıldız alanda var fiber olup 4 yıldız alanda var yada tam tersi olanda var..
kısaca marka model ihtiyaçlar doğrultusunda bu iş değişkendir..
kötüden iyiye doğru yazıyorum:
1- sıkıştırılmış kağıt, bildiğimiz 40-50 liralık kasklar bu malzemeden,ancak artık ithalatı mümkün değil
2- termoplastik, ucuz ama sert, koruması tartışmaya açık,en ucuz termoplastik kasklar dönüştürülmüş plastikten üretilir.
3- polikarbon, termoplastiğin bir tık üstü,abs ve termo plastiğe nazaran daha esnek ve hafif ama çok çok büyük fark yok, kanserojenliği tartışılır
4- fiberglass, pahalı ama çok daha sağlam,daha esnek daha hafif
5- kompozit fiber,(hydroex&kevlar destekli&rps&rtm vs vs) iyi markalar genelde kompozit fiberlere yoğunluk veriyolar bu ara, bazı markalarda karbon olmadığı halde karbonmuş gibi tanıtıyor ilginç biçimde (örnek: agv k5, farklı bileşenler kullanabiliyorlar örnek olarak reçineyi tutkal olarak kullananlar veya kevlar ile kabuğu destekleyen firmalar mevcut.
6- karbon, çelikten 6 kat hafif ama 3 kat daha sağlam. Türkiye'nin az sayıdaki karbon hammadde üreticisinden birisi olması da ilginç bir gerçek. birde karbon olmadığı halde karbon diye satılan muamma kasklar var o da ayrı konu. bir kaskın ağırlığı 1200-1250'den fazla ise o kask karbon olamaz
Küçük bir bilgi vereyim.Polikarbon bir termoplastik çeşididir.Ama büyük ihtimal en güçlü en dayanıklı termoplastiklerden bir tanesidir.ABS,naylon,akrilik ve daha bir çok termoplasik vardır.Ama kasklar polikarbondan üretildiklerinde özellikle polikarbon diye belirtilir.
Forumda da bir çok başlık altında ciddi bir fiber(kompozit,karbon,glass) fanatikliği var.Evet bunlar fiziksel olarak daha dayanıklı maddeler."Polikarbon kaska o kadar para vereceğine fiber kask al","3-5 daha ekle fiber al" gibi lafları çok duydum.Sharp'ın kask testlerine baktığımızda ;
Termoplastik kask ta 4 yıldız almış;
https://sharp.dft.gov.uk/testsratings/shark-s700
Polikarbon kaskta 4 yıldız almış;
https://sharp.dft.gov.uk/testsratings/agv-k3-sv
Kompozitfiber kaskta 4 yıldız almış;
https://sharp.dft.gov.uk/testsratings/agv-k5
Karbonfiber kaskta 4 yıldız almış;
https://sharp.dft.gov.uk/testsrating...on-r-gt-carbon
Hatta 3 yıldız alan Kompozit fiber kask;
https://sharp.dft.gov.uk/testsratings/ls2-ff397-vector
3 yıldız alan karbonfiber kask ta var.
https://sharp.dft.gov.uk/testsratings/caberg-v2x-carbon
Örnekler daha da çoğaltılabilir.
Şimdi bu bilgiler ışığından benim kafamda şöyle bir mantık oluştu ; kaskın tek başına malzemesi kaskın dayanıklılığına etkili değil,genel tasarım,mühendislik ve malzemenin bu üç faktörün birleşimi kaskın genel dayanıklılığı belirliyor.Mesela en dayanıklı olduğu iddia edilen karbonfiberde yanlış tasarım yada yanlış yerde yanlış et kalınlığı kullanıldığında doğru tasarlanmış bir termoplastik kadar korumuyor.
Özetle benim için Sharp testinin genel sonucu kullanılan malzemeden daha önemlidir.Sizin için durum nedir?Ne düşünüyorsunuz?
Mevzu konforsa konuşulacak konu bunlar.
Fakat mevzu ne kadar koruma sağladıklarıysa şu ana kadar öne çıkan bir malzeme yok.
Herhangi bir kask modeline baktığımda önce kafama uyup uymadığını kontrol ediyorum.
Sonra kafadan darbe alırsam bunun ne kadarını içeri yansıttığına bakarım.
Darbe şiddetini azaltıyorsa kaskın neyden yapıldığıyla ilgilenmiyorum.
Daha net bir deyişle 100 g kuvveti alan iki kasktan kesekağıdından yapılmış olan 3 g
Karbondan yapılmış olan 5 g şiddet yansıtıyorsa kesekağıdından yapılmış olanı alırım.
ben markacı biri değilimdir ama iş kask oldumu markadan şaşmam.. sharpa falanda bakmam dünyanın büyük markalarının çoğu sharp testine girmiyor bile. büyük markalardan şaşmadığın sürece kaskın hammaddesininde bir önemi yok.. kafama uyarmı uymazmı ona bakarım..
fiber önceliğim olur illa ısrar etmem ama fiber ise daha memnun olurum çünkü zamanında hobisel tekne ile uğraşmış biriyim tekne ile uğraşıyorsanız fiber hayatınızın bir parçası olur.. çok yapdık kendimizde fiber..
bunun için en hızlı sürede paylaşımı beklemekteyim.
Kask alacağım durum acil
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:43 ----------
sen yorulma diye hallettim ben :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:44 ----------
mükemmel olmuş hocam.
teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:48 ----------
verdiğiniz örneklerle şu durum var. Sharp test sonucu. Termoplastik'te bile 4 yıldız var. Fakat bu kısmı atıyorum kafamdan. 500 TL'ye de termpolastik kask var ve onun 800 yıldız aldığını düşünüyorum. Ama bir karbonda 1.100 TL ve 4 yıldız almışsa kafalar allak bullak olmaz mı?
Dostum bende kask almak üzereyim.Hatta geçen hafta kampanyadan bir adet AGV K3 SV aldım.Ama iç köpükte kırık olduğunun farkına varınca geri iade ettim.Şimdi de aynı kaskı aynı fiyatlara bulamıyorum.Kaç yıldan beri motosiklet kullanıyorum ama kask konusunda benim de aklım karıştı.Sharp testine mi güvenelim?Markaya mı?Hammaddesine mi?Ben genelde tercihimi Sharp testinden yana kullanıyorum.Ama malzeme olarakta polikarbondan aşağısını pek tercih etmemeye çalışıyorum.Bir de kaskın fiyatı biraz da konfor,marka ve özellikleri ile ilgili.Tek başına güveliği fiyat ile orantılı değil.
büyük firmaların zaten kendi kask test alanları var sharp gibi hattan sharpdan zorlu testlere sokuyorlar kasklarını o yüzden ben sharp varmı yokmu pek önemsemiyorum büyük markalarda.. bilirimki adamlar dandirik kafanı koruyamıycak bir şey üretmezler.. marka imajlarını prestijlerini çöpe atamazlar.
premier kasklarda bu model takıldı aklıma..
ya sizce?
http://www.motosikletonline.com/Premier-Dragon-Evo-Carbon-Beyaz-Kapali-Kask,PR-3097510.html
Mutlaka ECE
Varsa SNELL.
Bir de böyle bakalım o zaman.
Sharp'tan 5 yıldız da kötü değildir tabi, lakin ben pek bakmadım ona alırken.
Benim anlamadığım konu şu bu yeni çıkan d30 sastec gibi korumaları neden kaskın içinde kullanmıyorlar bu köpüklerin yerine daha sağlam olmaz mı acaba
hocam bildiğim kadarıyla beyin kafatasının içinde suyun içinde yüzüyor dolayısıyla bir kaza anında darbenin kafatasını delmesi kadar,alınan darbeyle beyinin kafa tası içinde hareket etmesi de sorun teşkil ediyor.dolayısıyla bu söylediğiniz korumalar(d30 sastec vs) penetreyi engellediği için kaskta o işi dış kabuk yapıyor zaten iç kabukta alınan darbeyi tek nokta yerine genele yayıyor.o yüzden köpük kullanımı daha yararlı olmalı.
çok varsayımsal oldu ama inşallah fazla sallamamışımdır.
yazımı okumadan direk yabancı kaynaktaki bilgidende yararlanabilirsiniz https://itstillruns.com/differences-...s-8689700.html
Şahsi yorumum :
neye göre iyi kabuk diye nitelendiriyorsunuz neye göre sıralıyorsunuz. ? Karbon kısa vadede çok dayanıklıdır fakat uzun vadede direk havayla temasa geçtiği için ömrü hızlı azalır. Genelde yarışçılar hafif ve dayanıklı olduğu için her yarışta taze karbon kullanır.
İyi markaların hepsi arai shoei vs çok kompozitli fiber ve farklı elyaflardan oluşan çok katmanlı kabuk kullanır. Arai bu kabuğu süper fiber olarak tanımlıyor mesela. cam elyaflardan ve standart fiber malzemeden %40 daha dayanıklı olduğunu söylüyor. Bu kabuk dayanıklı ve dayanıklılığını en uzun ömür taşıyan cadde ve tur yapan kullanıcılar için üretilmiştir.
http://www.arai.bg/en/home/real-worl...n/outer-shell/
polikarbon yani termoplastik kabuksa ömrü olmayan ısıyla şekillendirilmiş yine yüksek ısıyla temasa geçtiğinde yamulabilen iç köpüğün ömrü kadar kullanılabilen kasklardır.
Benim için sıralama yok hepsinin kullanım amacı farklıdır. Bir iki yıl hergün kullanırım diye sokakta karbon kask takmak doğru olmaz. Sitede karbon kaskları sağda solda okuduğu uçak kanatlarıyla aynı malzemeden yapıldığını sanan arkadaşlar her zaman karbonun iyi olduğunu düşünüyor. Bu konuda türkiyeden çıkıp yabancı forumlarda ufkunuzu açmanızı tavsiye ediyorum, sonrasında zaten kask hammaddeleriyle ilgili pek çok yoruma gülüyorsunuz.
Şunu unutmamak gerekir 3 ay önce üretilmiş iyi bir markanın karbon kaskı fiber kaskından %40 daha dayanıklıdır.
Hatta en sağlıklısı sizin için en iyi marka hangisiyle sitesinden mail yazın, söyleyin kullandığınız alanları kaskı günde kaç km ve kaç saat kullandığınızı yine nekadar süre kullanmak istediğinizi en iyi kabuk yapısının hangisi olduğunu ve karbonfiberin kullanım amacını size daha tutarlı ve daha bilimsel açıklayacaklardır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------
Sonuç olarak her karbon kask dayanıklı değildir.. İyi markaların karbon kaskını tercih etmekte çok büyük fayda vardır. İyi araştırmak lazım. Karbon en iyisidir diyip kestirip atmamak lazım iyi marka karbon kasklarında iç katmanında çok sağlam birleştirici ve bütünlüğü koruyan fiber katman kullanılıyor.
yazdıklarınız sadece kaskın dış kabuğunun yapımında kullanılan malzemeler.
arkadaşlar açıklamış, kaskın temel işlevi kafaya alınan darbeyi sönümleyerek bunun olabildiğince en azını beyne iletmek. bu işlevi sağlamaya yarayan en önemli kask bileşeni ise içindeki köpüktür. dış kabuk malzemesi ise kaskı hafifletmeye yarar.
kaskın dış kabuk malzemesinin bir satış taktiği olarak öne çıkarıldığını görüyorum. dış kabuk malzemesine bakarak o iyidir, bu kötüdür demek biz kullanıcıların haddi değil. kullanıcı olarak öncelik sırasıyla şunlara bakmalı ve karar vermeliyiz:
1. kafamıza tam oturuyor mu? rahat mı? kafana tam oturmuyorsa karbon olmuş, beş yıldız almış bir şey ifade etmiyor.
2. bağımsız test kuruluşlarından aldığı puanlar yeterli mi?
3. ağırlığı beni rahatsız ediyor mu?
4. içi çıkarılıp yıkanabiliyor mu?
5. bu marka/modeli kullananlar havalandırması, ses yalıtımı hakkında ne düşünüyor?
şahsen evden işe-işten eve, arada bir hafta sonu gezintisine giden bir kullanıcı olarak polikarbon kabuklu, çeneden açılır kask kullanıyorum. satın aldığım yıl çeneden açılır modeller içinde en çok yıldızı aldığı için bu modeli tercih ettim. kafama tam oturuyor, içi yıkanıyor, havalandırması iyi, ses yalıtımı ortalama, kusuru ağır olması - işimi görüyor ve allah korusun bir kaza yaşarsam işini göreceğinden şüphe etmiyorum.
carbon için şunu diyebilirim .. carbon saf carbon tabiki tartışmasız en iyi kaskdır.. ömrünü bilmem ama carbon bir kaska 5-6 bin tl verebilicek güçde olan bir insanda 3-5 senede bir kaskı yeniler herhalde onada gücü yeter..
saf carbon ayrı carbon elyah karışımları çok ayrı. saf carbon youtube dada açıp izleyebilirsiniz aslında bir nevi tekstil gibi kumaş gibi bir şeydir topaklardaki kıl kadar ince çelik kadar sağlam özel yüzlerce telin birleşiminden oluşan parçalardır.. meşakatli zor pahalı bir işlem .. saf carbon kasklar 900 gram ile 1200 gram arası oluyor.. marushin 990 gram, bell saf carbon kaskı 1100-1200 gram falandı..
thermo plastik kasklarda her tür onayı alıyor givinin kaskları misal thermo plastik ama her tür onayı var ece falan.. benim tahminim bunlar kullanım ömrü ile alakalı şeyler yani thermoplastik kaskda kafanı bir kere düşdünmü korur ama kaskda kırılır yada zedelenebilinir plastik sonuçda.. fiberde bu 4-5 defa da ancak olur yada olmaz..
daha öncede yamzışdım sanırım bu konuya bilindik markalardan şaşmassanız bence okadar içeriğinde bir önemi yok çünkü bilindik markaların bir prestiji ismi var isimlerini kötü çıkartıcak bir ürün asla yapmazlar.. illa gidip marka diye shoei,agv,arai ,schubert almak zorundada değilsiniz paranız az sa nexx,mt,ls2,premier,kabuto gibi markalarında güzel uygun fiyatlı ürünleri oluyor.
Yeterki gidipde adı sanı duyulmamış hiç bir standartı sertifikası olmıyan bir kaks almayın. Birde adı sanı duyulmamış bir marka ece dot snell gibi standartlarımız var diyorsa kaskın arkasında etiket varsa onu araştırın çünkü çinliler çakma etiket yapıştırabiliyor kaskın arkasına ece ve snell onayı vardır diye ... onu araştırmadan almayın.
Birde son olarak normalde hayatta önermem ama bazı arkadaşlar 200-300 tl lik adı sanı markası belli olmıyan ama görüntüsü özellikle böyle ışık oyunları photoshopla ilanda havalı duran çin malı kasklara çok meyil ediyorlar.. dediğim gibi normalde önermem ama öyle bir kask alıcağınıza gidin o paraya ikinci elden 2 yaşında 3 yaşında 4 yaşında kaliteli bir agv,shoe,schubert,bell bir kask alın bin kat daha iyi..
emin olun o ne üdüğü belirsiz 5.kalite plastikden naylondan yapılmış kaskdan 3-4 yaşındaki marka kaliteli bir kask kafanızı bin kat daha iyi korur.. çinlilerin en büyük bu konuda tuzağı çok afilli şekilli kasklar yapıyorlar görüntü olarak birde ilanlarda çok ışık oyunları photoshopla çok canlı renklerle effectlerle falan kaskı harika gösteriyorlar ama kask ultra kalitesiz 2-3 hafta geçmiyor kaskın orası burası kırılıp parçalanıp milletin elinde kalmaya başlıyor..
Malzemeenin dış materyali kadar iç materyali de önemli. Yani dışı fiber ama ic izolasyonu iyi olmayan bir kask fazlaca şey ifade etmez. Kafanızı yine patlatırsınız.. Bir de arkadaşım, 250 liralık kaska sırf marka bağımlılığından ya da birileri öyle diyor diye 2000 lira verip kerizlik etmeyin. Turkiyede satilan urunler ortlama 5 ila 7 misli fiyata satılıyor unutmayınız Önce araştırın, malzeme kalitesini inceleyin, varsa yorumları okuyun.. Çinlilerin kendi uzay istasyonları var, ama japonların yok.. dünyanın tüm kaliteli ürünleri Çin de mevcuttur.. Konu çin japon avrupa değil, standart konusudur. Yoksa marka bağımlılarını dinleyerek 10 bin liralık motora biner, hak etmediği halde 25 bin liralık ekipman almak zorunda kalırsınız..
Motor kazalarında ölen kişilerin çoğunun deneyimli motorcular olduklarını o 2500 liralık kaskları kullandıkları halde öldüklerini unutmayın.. Doğru hız limitleri, güvenli kullanım ve trafik kurallarına uymak ekipmanlar çok daha önemlidir..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)