İki tekerlek üzerinde 250 bin kilometre / Kadir Ecevit Özoğlu
Reklamlar
-
28 Ağustos 2010, 11:46
#1
Eski gazeteci Rauf Gerz, korkularını yenmek için motosikletle yola çıktı, zengin oldu
28 Ağustos 2010 Cumartesi, 10:08:05
İki tekerlek üzerinde 250 bin kilometre
KADİR ECEVİT ÖZOĞLU
Yola korkularını yenmek için çıkmış ama çıkış o çıkış. Tam 250 bin kilometre yol kat ederek gezgin unvanını bileğinin hakkıyla kazanan Rauf Gerz, motosiklet tutkusunu anlattı.
Hayatta en çok korktuğum şey köpek ve motosikletti. Korkularımı yenmek için 10 yıl önce ani bir kararla kangal yavrusu ve motosiklet aldım” diye anlatıyor motor tutkusunun nasıl başladığını Rauf Gerz. 250 bin kilometre yol kat ederek Türkiye ve çok sayıda Avrupa ülkesini dolaşıp yeni yerler keşfetmesini, 30’lu yaşlarda hayatına giren hobisinin sağladığına inanıyor. “Cruiser”le adım attığı motosiklet dünyasında, “turing”le yalnız başına gezmeye devam eden Rauf Gerz, deneyimlerini bizimle paylaştı.
Motora 30 yaşından önce binilmez tartışmasında ne taraftasınız?
Motosiklete binmenin bence yaşla bir ilgisi yok. İstediğin yaşta bin. Sadece insanların ilk motosiklet olarak “racing” (Super Sport-yarış motoru) almasına karşıyım. İlle de bir “racing” alınacaksa ancak 250-300 bin kilometrelik tecrübeden sonra alınmalı. O sırada kaç yaşında olduğun da önemli değil zaten...
“Racing”e karşı mısınız?
Edindiğim tecrübe, karşı olmayı gerektiriyor. Çünkü motosiklete binip gazlamak, motosikletten alınabilecek keyfin büyük bir bölümünü yok saymak anlamına geliyor. Motosiklet akıl ve duyguyla, iki insani faktör birleştiğinde ortaya çıkan bir şey. Zaten aklı olabildiğince baskılayarak motosiklet alıyorsun. Hele Türkiye’de “racing” kullanmak için aklı tamamen yok sayman lazım. Yani ergonomik olmayan, 0-200 kilometreye 7-8 saniyede çıkabilen bir motosikleti Türkiye yollarında kullanmak uygun değil. İmkânın varsa alır bir tane garaja koyarsın, sonra gider pistte gazlarsın. Yarış eğitimlerine katılırsın, drag yaparsın. Bu motoru ancak böyle kullanabilirsin.
Tecrübe ne kadar önemli?
Benim için tecrübe kendi limitlerini bilmektir. Keyif-tehlike kesişiminde optimum noktayı yakalamak lazım. Motosiklet, korku duygusunu kontrol altına almamız gereken bir hobi. Korkunu yok sayarsan başına her şey gelebilir. Dünya şampiyonu Valentino Rossi bile, “Beni durduran tek şey korkudur” diyor.
ABD’de yaşayan Reşat Arbaş, Motosiklet Teorisi kitabında size teşekkür ederek “İkarus sendromu”ndan bahsediyor. Nedir bu sendrom?
Havacılar için kullanılan bir tabir aslında. Öğrenme aşamasının başlarında aracın temel kullanımına iyice alıştıktan sonra çok ustalaştığını sanarak kendine fazla güvenip risk almayı sonucunda kaçınılmaz olarak kaza yapmayı tarif eden bir tanım. Reşat Arbaş’ın da, motosikletin tam yaygınlaşmaya başladığı geçtiğimiz 10 yıl içerisinde Türkiye için bir şans olduğunu söylemeliyim. Teorik olarak ne öğrendiysek onun sayesindedir.
Motosikletle nerelere gittiniz?
Güneydoğu hariç Türkiye’nin bütün bölgelerini dolaştım. Sayamayacağım kadar çok kereler Bulgaristan ve Yunanistan’a gittim. Onun dışında Avusturya, Almanya, Romanya, Macaristan, Makedonya, Hırvatistan, Bosna Hersek ve Karadağ’ı gezdim.
Super Eva Riders eski başkanı olarak kulüp ve gruplar hakkında ne düşünüyorsunuz ?
Hobi motosikletçiliğinin sosyalleşmesi açısından kulüpler faydalı. Genellikle kullanılan motosiklet tarzlarına göre gruplaşıldığı için hızlı bir öğrenme süreci de sağlıyor.
Kimlik kartı
Yıllarca gazeteci olarak medya sektöründe çalışan Rauf Gerz, bir dönem ulusal bir gazetede yayımlanan havacılık ve motosiklet alanındaki yazılarıyla, motor tutkunlarının tanıdığı isim oldu. Yaklaşık üç bin üyesi olan klasik motosiklet tutkunlarının grubu Super Eva Riders’ın da iki yıl boyunca başkanlığını yapan Gerz, şu an Onur Air Kurumsal İletişim Direktörlüğü, MotorOn Dergisi’nde köşe yazarlığı, radyo programcılığı ve reklamcılık yapıyor.
“Advanced balıkadam” olarak sualtı dünyasında da geziye çıkan deneyimli motosikletçi, amacının kendiyle uğraşmak, korkularının üzerine gitmek, hobilerinin sonunu bulmak ve öğrendiklerini paylaşmak olduğunu söylüyor.
kaynak: habertürk gazetesi
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Reklamlar
-
28 Ağustos 2010, 11:52
#2
Nasıl bir korkuymuş bu da, 250.000 km sürmüş yenmesi.
-
28 Ağustos 2010, 12:04
#3
Anam Dragstar görüyorum, emekliliğimde de bu motoru sürerim diyordum eğer Dragstarla 250.000 yapmışsa hayallerim gerçek olacak demek ki
Bu arada korkuyu yenmekle ilgili bir anım var, Üniversitede samimi olduğum bir arkadaşım vardı ve böceklerden çok korkuyordu, korkusunu yenmek için canlı canlı böcek yemiş o günden beri korkmuyorum demişti ne kadar doğrulur tartışılır
Düzeltme: Dragstar değil Royal Starmış 70 bin km onla gerisini BMW ile yapmış...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
28 Ağustos 2010, 12:39
#4
"Dünya şampiyonu Valentino Rossi bile, “Beni durduran tek şey korkudur” diyor."
Güzel bir cümle... Ne kadar iyi olursan ol, mantığın hep seninle olmalı...
Kim Ağlarsa Yalan Ağlar, Beni Bi'tek Duca'm Anlar...
-
28 Ağustos 2010, 13:18
#5
Yazı içeriğinde son derece önemli mesajları barındırmaktadır..
Paylaşım için '' otopsici '' ye teşekkür..
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
29 Ağustos 2010, 01:04
#6
Paylaşım için teşekkürler OTOPSİCİ
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
-
29 Ağustos 2010, 01:29
#7
eyvallah arkadaşlar asıl ben teşekkür ederim
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
gezgine çok katılmıyorum.
motora ne kadar erken yaşta başlansa o kadar iyidir bence. ben 26 yaşıma kadar motorlarda yapılan kazaları duyarak ve korktuğum için ne almaya ne de
binmeye cesaret edemedim. nasıl olduysa ihtiyaçtan alayım dedim. başlangıç olarak ne olduğunu nasıl olduğunu bilmeden scooter aldım.
çocukluktan beri bisiklet kullandığım için beni fazla kesmedi. sabrettim sürüşü trafik kurallarını öğrenmeye çalıştım. 1 yıl da 12000 km yaptım.
sadece 1 kere başkasının hatasından dolayı arkadan çarpmayla sonuçlanacak bir kaza geçirdim. motor sonuçta dikkat işi
dikkat ise bütün araçlarda gerekli olan bişey onun dışında bence motorun özellikleri hızını süraatini huyunu bildikten sonra
hangi motor olursa olsun sıkıntı olmaz.
ama şöyle bir durum vardır.
yolların şartları motora uygun değilse yapacak bişey yoktur.
otoyolda scooter kullanmak ne kadar hataysa
köy yolunda süper sport kullanmakta yanlıştır.
yola göre tercih yapmak gerekir.
motora hızı verirken yolun yapısı eğimi mucur olup olmaması çok önemli.
helede dikkat edilmesi gereken en önemli şey mucurdur.
mucur varsa en düşük hızda gidilmelidir.
-
Tesekkurler. Lakin her ss kullanicisi 0-200 kalkislarini 6-7 sn de yapmiyor. O konuda biraz onyargi var gibime geldi. Guzel bir paylasim
-
ya buda bişeymi ya adamlar ybr ile dünya turuna çıkıyo
-
Kemal Merkit diyor ki ;
'' Dünya en iyi yürüyerek , daha sonra bisikletle , onu da yapamıyorsanız motosikletle gezilebilir.
Otomobille, kamyonla, otobüsle yada uçak ile de bir yerden bir yere ulaşabilirsiniz ama çok şey kaçırırsınız ;
kokuları , sesleri , iklim farklılıklarını , çocukları...
Dünyayı tanımanın yolunu anlatmış Kemal Merkit. Bu konuya sebep olan seyyahta kendince en iyi uygulama yolunu anlatmış. Herkesin ayrı fikri olacak tabiki ama bende belli bir motosiklet sürüş ya da yaş tecrübesi olmadan yarış motoru olarak tanımalanabilecek motosiklet alınıp kullanılmasına karşıyım. Bir arkadaşım var yaklaşık 300.000 km racing motosiklet kullandı. Şimdi enduro almak için araştırma yapıyor. Özellikle Türkiye yol şartlarına en uygun motosikletinde enduro olduğunu düşünüyorum...
Dumanla haberleşmeye son.
Her yer DUMANSIZ HAVA SAHASI
-
Bunu yapmak için korkuya ihtiyacım yok. Para ve meşhur dil ingilizce olsa yeterli
Köpek, kedi, kemirgen, sürüngen hiç birinden korkmam. Hepsini tutarım ama yemem
Bir tanesinden çok fazla tiksiniyorum. Oda başıma geldiği, bacağımda izinsiz dolaştığı için Hamam Böceğidir.
İnşallah ölmeden önce bizde bu abilerimiz gibi yabancı ülkelerin tadını çıkararak gezebeliriz.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)