60 tl ye aldığım disk kilidini 120 tl yazmışlar şimdi. % 100 zam yapıp şimdide % 50 diyerek normal fiyatına iteleme çabası
60 tl ye aldığım disk kilidini 120 tl yazmışlar şimdi. % 100 zam yapıp şimdide % 50 diyerek normal fiyatına iteleme çabası
Fiyat arttırıp indirme olayı yaşanıyorsa aslında bu da zamdır. Şöyle ki, malın fiyatı 50 TL diyelim. Fiyatı 100TL yapacaklardır. İndirim sırasında normal fiyatı 100TL, indirimli fiyatı 50TL mi yazdılar? Bu kısım ucuz oyun. Ama asıl kötü kısmı sonra. İndirim bittiğinde fiyat 50TL değil, 100TL olacak. Bu da indirimin aslında esas zamdan önceki son fiyatlar olduğunu gösterir.
Motomax'ın yaptığı bu mu,o ayrı konu. Ben hala stok eritme diyorum.
Adminin sileceği bir mesaja benzemiyor. Bence teknik nedenlerle mesajınız sürücüye ulaşmadı.
Kanunen iade hakkı ürün indirimli, tek kalmış v.s. de olsa olmak zorundadır. Defolu ise açıkça defolu üründür indirimi ondandır demek zorundadır.
Motomax bana da pahalı geliyor, yalnız yiğidi öldür hakkını ver deyip kendi tecrübemi anlatayım. 2 yıl önce Held Katana kask aldım, evde denediğimde bi beden büyük olduğunu düşünerek geri götürdüm hiç itirazsız alıp beden olmadığı için başka model denettirdiler, aldım 1 gün kullandım ve aşırı ses geçirdiğini gözlemledim, götürdüm adamlar onu da geri aldı ve şu an kullanmakta olduğum Scorpion kaskımı aldım. Haa üste biraz para ödedim ama 2 kez iade aldılar. Şimdilerde nasıl yapıyorlar bilemem. Ama bu iadesi yoktur ibaresi sıkıntılı olmuş, yasal olarak böyle bir şey yapamazlar, ürünün devamı yoksa ve kişi iade talep ediyorsa parasını geri öderler, değişim içinse muadili bir ürün ya da başka bir ürün verilir, bu iş tüm mağazalarda böyle yürüyor. Eşim onlarca kez internetten aldığı giysileri bedeni uymayınca mağazadan değişiyor, yoksa başka ürünle değişiyor hem de hiç itirazsız.
Motomax gibi bir zincir mağazanın bunu bilmesi ve bu ibareyi yazmaması gerekirdi.
Defolu ürünleri satacaklarını sanmıyorum ama hem defolu ürünü belirtmeyip hem de iade değişim yok derlerse hem yasal olarak yaptırımı var hem de çok büyük itibar kaybederler.
Ayrıca kredi kartına bir de ek hizmet bedeli nedir arkadaş, o zaman indirimden ne anladım ben, kredi kartsız internetten kaç kişi alış veriş yapıyor ki. Taksit de sadece 2 ile sınırlı. İlginç bir kampanya olmuş. Yine de şükredelim, N11 gibi en azından 10 Kasım'a gönderme yapma rezilliğini göstermemişler.[COLOR="Silver"]
Haa bu arada site açılıyor, giriş yapılıyor, kaçmamışlar yani.
Ama muhtemelen kısa sürede bir sürü iade ve değişim sorunu ile baş başa kalacaklar.
Arkadaslar,
Adamlar kendi fiyat skalalarin altinda bir indirim ile satis yapmayi planlamis ve bunu iade ve degisim olmamak kosulu ile verdiklerini belirtmisler. Muhtemelen satis sozlesmesinede bunu eklemislerdir. Sizde bunu gorerek ve bilerek aliyorsunuz.
İnsani olarak dusundugunuzde bunu bilerek alip, sonrada kabul etmemek bana gore cirkefliktir. Defo vs konusunda zaten hak sahibisiniz belirtilmemis ise ki isler sakinlestikten sonrada hakikaten gecerli bir sebebiniz var ise yardimci olurlar, bize olmuslardi.
Tuketici mahkemesine giderseniz sonuc ne olur bilemiyorum ancak onlarda bunu oraya sunacaklardir, degerlendirmeyede alacaklardir bunuda. Hadi hakli bulundunuz uzun bir surecin sonunda hakli bulunacaksiniz. Peki gercekten dusundugunuzde hakli misiniz, bence degil. Markalarin bayilerine verdigi hizmet ile kullanicilarina verdigi hizmet oldukca farkli, firmada bunu bilerek boyle birsey yapiyor. Urunler kargolanacak birsuru urun tahrip edilecek belki ama hep kullanici hakli magaza surunsun, gebersin. Ben gene soyluyorum bu ulkenin insani ozellikle de hobi sektorunde alisveris yapan bircok insan hicbir sekilde iyi hizmeti hak etmiyor. İnternette ve forumlarda bunu fazlasiyla goruyoruz.
Haa iyi hizmeti hak etmediklerine karar verdiniz ve o yüzden de sözleşmeye iade hakkı yok yazmaları da normal öyle mi? Bu kadar genellemeyi de ancak bu ülkenin okumuş yazmışı yapardı zaten. (alın size bi genelleme de benden)
Şuna katılıyorum sitede kırmızı kalemle yazmışlar bu kampanyada iade değişim yoktur diye, muhtemelen satış sözleşmesinde de vardır, müşteri bunu kabul ederek alıyor filan eyvallah. Ama iade değişim hakkı olmayan bir kampanya sözleşmeye rağmen mahkemede tüketiciyi haklı çıkarabilir bunu da hatırlatayım. Kredi kartlarında ve kredi sözleşmelerinde de hizmet bedeli, aidat ya da masraf yazıyor ama ben 3 kez kredi masrafımı geri aldım. Yani senin sözleşmen de yasalara uygun olmak durumunda, hatırlatayım.
Ve kimse kötü hizmeti hak etmez, her ne yaparsa yapsın. Müşteri her zaman haklıdır diyemiyorsan(tabii ki ürünü kırıp dökmemişse v.s.), o zaman o işi yapmayacaksın.
Ben motomax'ın öyle diyemeyen bi firma olduğunu sanmıyorum, ben de birden çok alışveriş yaptım. Sadece pahalı sattığını düşünenlerdenim.
Kanuna aykırı sözleşme düzenlenemez.
Çirkeflik değil kanundan gelen haktır.
Ben köpek gibi çalışıp para kazanıyorum. HAKSIZ YERE motosiklet mağazalarını zengin edecek değilim.
"İyi hizmet" anlayışınız çok sakat. İyi hizmet, "Sana indirim yapıyorum ama parayı verdin, iş bitti. İade, değişim yok" demek değildir. Kanuna aykırı koşullarla mal satmak hiç değildir.
İyi hizmeti haketmedikleri konusu çok başkadır. Mağazalarda çalışan elemanlar suratsız vs diye şikayet ediliyor ya hep bunun sebebini çok değil 1 haftasonu yogun calısan 1 magazada, 1 gün durarak anlarsınız. Benim burada yakındığım konu 2 medeni insanın, oradaki adamın satış şartını görüp, sonrada kanuna dayatarak işi çözmesi. Mağaza ile sorununuzu bir şekilde çözersiniz ancak birde işin ahlaki ve manevi boyutu var. Başkasının alma şansını engellemekte cabası.
Hocam tüketici mahkemesi bile müşteri her zaman haklı değildir diyor, öyle bir şey mi var allah aşkına, eski insanlık mı varda eski esnaflık olsun. Müşterinin de, mağazanın da bir çok hakkı ve dayanağı var kanuni olarak. Bu durumun sonucu tüketici mahkemesinde ne çıkar bilemiyorum, belirtmek istediğim o. Çok şükür ben hiçbir müşterimi üzgün göndermedim bugüne kadar ama kötü zihniyetle gelen adama da hiç boyun eğmedim. O yüzden kanun böyle deyip işin işinden çıkılması taraftarı değilim.
Ama kanun öyle. Ve kanun kimseyi internetten satış yapmaya zorlamıyor. Kanun diyor ki, internetten satacaksan buna uyacaksın. Uymak istemiyorsan satma. Mesela ben de benzine mazota bir ton vergi vermek istemiyorum ama kanun var, veriyorum mecburen.
Mevzuatı genel ölçüsüyle biliyorum hocam. Ama şöyle bir durumda var, işin ahlaki boyutuylada düşünüyorum. Bu adamlar 3 gün internetten satış yapıyor, sonraki günlerde de mağazadan satış yapıyor. Yani kullanıcıya her fırsatı vermişler. Bu arada mağazada denenerek alınan ürünün bir sorunu yok ise iade alınmama hakkı mağazalarda saklıdır ancak çogu magaza sahibi bu konuda tüketiciyi koruyor. Firma bunu enine boyuna belirtmiş kampanyasında, sık sıkda durum güncellemesi yapılıyor.
Benim bahsetmek istediğim konu budur, gerisi mağaza ile kullanıcı arasında bir şekilde çözecekler. Yıllardır kampanyalı satışları bu şekilde yapıyorlar, belki de tüketici mahkemesi ile görüştüler ve bir maddeye dayanarak bu şekilde satıyorlar.
Mağazadan alışverişe birşey demiyorum, internet kısmına diyorum.
Bu konuda haklısınız, kanun var ise uymak gerekli ancak bu kadar düz değildir diye düşünüyordum ki biraz önce avukat bir arkadaşım ile konuştum, internet üzerindeki satışlarda da mağazaların cayma hakkı varmış hatta 10-15 maddelik bir kanun varmış. Arkadaşımın bana dediğine göre, satıcı bunu belirtmiş, sözleşmede yer vermiş ise belirli sektörlerde ve ürün çeşitlerinde iade almama hakkının olduğunu belirtti. Mesela dövizle ve dalgalı kurla gelen ürünler, son kullanma tarihi olan ürünler veya açıldığında değer kaybedebilecek elektronik ürünler gibi.
Üstünkörü internette biraz bakındım benzer ibareler var ama maddeler açık şekilde yok, yada ben göremedim. Sanırım heyetin olma sebebi de bu. Bu konu bana göre 2 taraf için de dolandırıcılığa ve işgüzarlığa çok açık bir konu, eksisözlükte de bir sürü ileti gördüm iade alınmadığı ve haklı bulunmadığı konularında.
Kısacası benim bahsettiğim konunun ve noktalarında belirli ölçülerde dikkate alındığı bir gerçek gördüğüm kadarıyla. Ben yine söylüyorum indirim başlamadan önce arkadaş çevrem ve ben bugün aldığımız şeyleri indirimsiz hatta yurtdışından alsak en az 4-5 bin lira daha fazla para öderdik totalde. Bu şekilde satış yapan bir firmayı kanun böyle diyerek sitem etmek veya eleştirmek pek doğru gelmedi bana. Hepimiz almama hakkına veya bu imkanı sunanlara gitme hakkına sahibiz. Bende yanlış olabilirim bu konuda hiçte gocunmam pardon haksızmışım derim ancak buradaki bazı arkadaşlar gerçekten kötü niyetli, lafım kesinlikle size değil, beyni ve ağzıyla konuşan her insan baş tacıdır.
Ben hala olayı stok bitirme olarak görüyorum. Suç mu bu, tabii ki değil. Bizim işimize yarar. Tek kötü tarafı stok eritmede genelde istenen ürünler bulunmuyor. Bulan varsa, işini görüyorsa ne güzel. Öte yandan, mevzuata aykırı bir durum varsa da sırf adamlar şu malı şu kadar ucuza satıyor diye de mazur göremem. Hak haktır. Adam tamam stoğunu eritmek için ucuza satıyor, kullanıcı fayda görüyor da kendisi de fayda görüyor. Stok eriyecek, yerine yeni mallar gelecek.
Bide durmadan site çökmese de alışveriş yapabilsek
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)