İnadına kampanyalı ürün alıp, iade etmek isteyip süründürmek istiyorum bunları.
İnadına kampanyalı ürün alıp, iade etmek isteyip süründürmek istiyorum bunları.
Firma ile Telefon ile iletişime geçebilen var mı?
Satılan ürünler ya defolu, ya denenmiş, iade alınmış, ya da sahte ürünler. Bu sebeple iade kabul etmek istemiyorlar. Ancak ticaret kanunu geçerli. Hakem heyeti üzerinden para iadesi alınır.
Hasanpaşa mağaza cuma gününe kadar kapalı. Ürün beden denemesi de yapılamıyor.
çoğu ürün sahibindene düşer.
bedeni uymadı satılık
Defolu olduğunu bildirmeleri, düzenledikleri faturalara yazmaları gerekir.
Küçük esnaf kurnazlığı.
tcx rush ı alıyodum vazgeçtim ..defoluysa bide 500 tl girmesin
pantolonları indirdik bekliyoruz..
kafalarına göre iade/değişim yoktur yazmaları insanı kıllandırıyor. Bi numaraları var ama yakında çıkar kokusu..
Ben de e-ticaret işindeyim, gördüğüm yorumlar o kadar tanıdık geliyor ve öyle küçük görüyorum ki insanları elimde olmadan.
Arkadaş uyarmış "almayın, defolu gönderiyorlar". Yani arkadaşımız muhtemelen takriben günlük çıkan 100 adet kargonun tüm alıcıları ile iletişime geçip, hepsine defolu ürün gittiğine emin olduktan sonra yazmıştır güveniyorum ki. Yoksa böylesine kesin bir şekilde yazmaz. Yetmez gibi bir başka arkadaşı da galeyana getirmiş olmalı ki "küçük esnaf kurnazlığı" ile ithamda bulunmuş. Neticede adam bir bir alışveriş yapanlar ilet koordineli bir şekilde tespit etmiş burada dönen büyük oyunu. Kahrolmayasıca Motomax.
Bundan önce Motomax'in yapmış olduğu benzer kampanyada gittim mağazasına, bir dünya alışveriş yaptım ve hınca hınç dolu olduğuna da tanık oldum. İki arkadaşım da benimleydi ve pantolon, mont, eldiven de dahil bir sürü malzeme alma şansımız oldu. Herkes de ürününü alıyor "oh be indirimle de kıyak oldu he" diyip geziniyordu ortalıkta. Ama yine foruma baktım buradan gayr-ı ihtiyari yine illuminati oyunlarını su üstüne çıkarmaya çalışan bir ton insan. O kadar da saçma önermeler var ki "yaaa böyle kampanya var ama ben Sakarya'da yaşıyorum, nasıl geleyim oraya? Düşünmeleri lazım" , "mağazalarında olan ürünü internete koymamışlar, nasıl geleyim" kadar komik sözlere rast gelmiştim. Adamlar indirim yapsa dert, yapmasa da dert.
Firmaların birincil vazifesi, tüketiciye ürün tahsis etmek, uydurmak, ayarlamak, sağlamak değil; ücret karşılığı mal ya da hizmet arz etmek ve bundan ticari kar elde etmektir. İşine gelir alırsın, işine gelmez almazsın. Benim bedenime uygun kask bulmak zorunda mı? Bakarım, sorarım yoksa başka yere bakarım. Fiyatta bir manipülasyon yok, kandırmaca yok. Git 3000 liraya cep telefonu satın al, sonra 200 liraya çanta alacaksın bir anda Kayseriliye dönüş. Geçtiğimiz yıl Motoliz'den kampanya ile 1800 TL'ye aldığım Shoei GT-Air'ı adam 1500 TL'ye koymuş bu kez motomax sayfasına.
İnternetten kendim de ürün satıyorum. Ürünü kargoya veriyorum, ürün kargo firmasından dolayı 1 gün geç gidiyor "kurnazlar, bilerek bir gün geç gönderiyorsunuz, bir gün parayı işletiyorsunuz. Kim bilir benim gibi 100 kişi bulsanız yolunuzu bulursunuz. bu mağazadan sakın alışveriş yapmayın" şeklinde bir yorum yapıyor. Kargoda taşıma esnasında zarar gören ürün olabiliyor: "kesinlikle alışveriş yapmayın, ikinci el kırık ürünleri sıfır diye satıyorlar, kesinlikle sahtekar bunlar" yorumuna denk geliyorum. Halbuki bahsi geçen üründen belki 700 adet satılmıştır halihazırda.
Böyle ucuz insanlardan olmayın arkadaşlar. Ticarete katkı sağlamaya, önce kaliteli müşteri olmakla başlayalım. Pazarda çığırtan teyzeler gibi görünmek yerine, aldığınız ürünün satın aldığınız mağazada imal edilmediğini ve 10 tanesinden 1 tanesinin defolu olabileceğini göz önünde bulundurun. Evet, bu 1 tane defolu size denk gelmiş olabilir.
Kargo gecikebilir. Sayfayı, yoğunluk sebebiyle kapatmış olabilirler. Pekala normal, hemen karanlık güçlerin gizli oyunlarına bağlamaya gerek olmayan küçük detaylar bunlar. Bu yoğunluk sürecinde satın aldığınız ürünleri yetiştiremeyip kargoya geç verdikleri zaman da "vay efendim ürünleri aldım ama 3 gündür yok, dolandırıldım mı acaba?" naralarıyla ortalığı inleteceksiniz.
Biraz adil ve sabırlı olmakta fayda var. Tüketici hakları bakidir, ama ne güzel sarılıyorsunuz değil mi kanunlara işinize gelince. Aynı kanunları koyanlar hız limitinden cezayı eve gönderince "böyle kanun, kural mı olur"... Bir ilginç memleket insanı. Arkası kesilmeyen komplo teorileri; çünkü bu ülkede herkes zeki ve kimse kandırılamazdır.
Kusura bakmayında hiç abartı değil. Motomaxdan 10larca defa alışveriş yaptım, yaşadığım sorunlar öyle veya böyle hep çözüldü. Bende motosiklet mağazacılığı yaptım, hakikaten bu millete yaranmak imkansız. Yorumlara baktıkca dedim ki oh bu adamlar almadılar da benim gibi düşünen adamlar bu indirimden faydalanıyor.
Bazılarıda demiş ki tüketici hakkı mahkemesi, arkadaşlar adam size malı yurtdışından daha ucuza satıyor siz hala çok afedersiniz çirkeflik derdindesiniz. Adam 3 gün internetten satıyor, sonra da mağazadan satacak işinize gelirse alırsınız, gelmiyorsa almazsınız. Adam devamını getirmeyeceği şeye doğal olarak garanti veremez, bunu belirtmiş bununla beraber alamayacagınız fiyatlara satıyor hiçbiryerden, hala kanun hukuk diyorsunuz.
Malınız defolu, hasarlı vs cıkarsa bunu belirtirsiniz ve hakkınızı alırsınız, emin olun sorunda çıkarmazlar siz insan gibi davranırsanız. Sadece bu süreçte sabırlı olun şuan full time kargolarla ve satışla ugrasıyolardır.
Bu ülkedeki belkide en eski mağazalardan ve tek kurumsal mağaza, bilmeden etmeden firmaya dolandırıcı, sahtekar yazanlarda ayrı, kapatıyorlar mı, gidiyorlar mı diyenler ayrı komedi...
Firma avukatları gelmiş diyeceğim ama polemiği uzatmak istemiyorum. Motomax ile yaşadığım olayı anlatayım. Geçen sene indirimden Held eldiven aldım. Aynı eldivenden daha önce de kullandığım için güvenerek satın almıştım. Eski aldığım eldiven 2 senedir taş gibi durmasına rağmen yeni eldivenler 3 ay sonra parmaklarından yırtıldı. Firma ile iletişime geçtim, telefon ettim mail atın dediler, mail attım telefon edin dediler vs vs 1 ay oyaladılar. Sonrasında ürünün fotoğraflarını alıp Held Almanya'ya gönderdiler. Ertesi gün ise kullanıcı hatası diye bildirim yaptılar. Dilersem 80Tl karşılığı tamir ettirebilirlermiş. Ben kendim Held Almanya'ya durumu anlatan bir mail attım. 3 gün sonra geri dönüş yapıp adresimi istediler ve yeni bir çift eldiven gönderdiler.
Grubumdaki arkadaşlarımdan da yine müşteri memnuniyeti konusunda sıkıntı yaşayanlar var.
2. olarak da hak aramayı çirkeflik olarak yorumlamanız saçma. Ne olduğu belli olmayan ürünleri ucuzluk adı altında satıyorlar ve işinize gelirse alırsınız demek haksızlık. Garanti veremeyeceği ürünü satmayacak o zaman. Diğer firmalar enayi mi?
Ürünlerin yurtdışı fiyatından ucuz olması da bana "bedava peynir sadece fare kapanında olur" sözünü hatırlatıyor.
Ya bir tane shoei nxr kask eklemiştim sepete. dur daha başka ne alayım derken satılmış bile resmen avucumdan uçtu gitti çok üzüldüm :(
Gerçi defolu mal satıyorlar yorumunu okuyunca belki de Allah korudu dedim ama bilemedim. Gerçekten teyid etmek lazım. Fakat fiyarların birden bire yarıya düşmesi ve değişim iade yoktur ibaresi de biraz şüphelendirdi açıkçası. Şu an sepetime birkaç ürün attım ama alsam mı almasam mı diyorum. Toplamda 4000 lt lik ürünler çünkü. Bilemedim. Olmadı cuma gidip mağazaya bakayım orada inceleyip alırım.
Motomax'den ben ilk kez alışveriş yaptım. Tabi toplanıp gitme meselesine şaka yapmıştım. Öyle birşey olacağına ihtimal vermiyorum. Daha önceki indirimlerde birçok arkadaşım motomax'den uygun fiyata ekipman almıştı. Bu seferki indirimde de aynı şekilde birçok arkadaşım ekipman aldı. Benimde bugün kargom yola çıkmış. Muhtemelen yarın elimde olur.
Tahmin ettiğim gibi bütün firma şuanda kargolarla siparişlerle uğraşıyor olsa gerek. Telefonlara bakılmaması normal.
Hukuki olarak hak aramak, oldukça doğal ve kimse tarafından yadırganamayacak bir husus. Motomax'i kenara bırakalım, pantolon alıyoruz, çeşme ucuna filtre alıyoruz, ayakkabı alıyoruz, motosiklete yağ alıyoruz... Zaten sürekli alışveriş yapıyoruz.
Bir sefer Hepsiburada.com'dan bir philips kulaklık aldım modeli tam hatrımda değil. Ama A modelini sipariş ettim, B modeli geldi. Özellikle ses çıkış gücüne, direnç oranına yani detaylı olarak tüm niteliklerini dikkate bir tercihte bulunmuştum. Kuvvetle ihtimal bana yanlışlıkla alt model gönderdiler; fakat bu hatalarını kabul ettirip bunu değiştirme sürecinde benim üzerime düşen vazife onların sunduğu hizmetten daha fazla oldu. Şimdi hepsiburada.com çok kötü, çok dandik mi oldu? Onun üzerine onlarca siparişim oldu ve sorunsuzdu. İnsan hatasıdır, her yerde karşımıza çıkabilir.
Motomax, oraya "iade / değişim yoktur" diyerek bir kanun çıkartmış olamaz. Kanunun üzerinde sözleşme olamaz. Sadece filtrelemiş olur bu talebi. Belki talebinize karşılık itiraz da edebilir; gidersiniz en yakın Tüketici Hakem Heyetine ve bu hakkınızı çok güzel kullanmış olursunuz. Kuvvetle ihtimal riskli alışveriş yapma niyetinde olanların bir adım geri atmasını sağlamaktı hedef. Yani beden deneme niyeti olanlar var ise, sayısını bir nebze azaltmak istemiş olabilirler.
Firma avukatlığı yapmak gibi bir niyetim kesinlikle yok bu noktada. Burası bir "forum" olduğundan, bilgi/tecrübe paylaşımı sağlamak öncelikli hedefim. Facebook benzeri mecralarda antropoz huysuz emekli ihtiyarlar gibi sadece oturduğu yerden kritik yapanlardan olmak istiyorsak, bulunduğumuz bu web sayfası "forum" olmaktan çıkar.
Defolu değildir. Ama stok eritme amaçlıdır. Öte yandan, "Adam devamını getirmeyeceği şeye doğal olarak garanti veremez, bunu belirtmiş bununla beraber alamayacagınız fiyatlara satıyor hiçbiryerden, hala kanun hukuk diyorsunuz." şeklindeki bir açıklamanın geçerliliği yok. Mevzuat ne diyor? Defosu belirtilmeden satılan defolu malın mağazadan bile alınsa iade hakkı vardır. İnternetten alırsanız ise koşulsuz 14 gün içinde iade hakkınız vardır. Mevzuat böyle. Bu şartı sağlayamayan internetten satış yapmayacak, bu kadar basit.
Öte yandan, malın devamının gelmemesi de önemli değil. Malı iade ederseniz zaten para iadesi alacaksınız. Yenisini istiyorsanız ve firmada aynısından kalmamışsa ya eşdeğer bir ürün önerecek ya da yine para iadesi yapacak.
held sambia eldiveni geçen sene 450 tl ye almıştım şuan %50 indirimli 425 tl dolar böyleyken indirimin pek bi mantığı kalmıyor.
Motomax gelmiş dağılın.
Nisan ayından beri izlediğim kadarıyla Motomax'ın eminönü esnafından farkı yok. İlgilendiğin ürünü hemen paketlemeye çalışmalar, pantolonu zorla ele tutuşturup denettirmeye çalışmalar falan.
Elinde tuttuğun kaskın markasına göre sorduğun soruya verecekleri cevap tarzı değişmekte. Bilmiyor ki, elimde tutuğum kaskın snell sertifikası var, snell sertifikası ne işe yarar.
Hukuksuzluğu kimse savunmasın. Defolu ürün gönderdiğine şahit olmadım. Yukarıdaki yorumlardan hareketle, bu şartlarda defolu ürün göndermez. "İade ve değişim yok" diyemez.
Ürünlerin defolu olduğunu bildirir ve faturada belirtirse iade ve değişim yapmayabilir.
Sağlam mal satıyorsa, iade ve değişim yapmak zorundadır.
İndirim ve kampanya, iade ve değişimi engellemez.
Neyse, Motomax'ın iş ilanının yayınlandığı başka bir konuda şöyle bir yorum vardı:
"Çinli ile geleni postalayıp, litrelik makinalar gelince miyavlayacaksanız..."
Selam olsun motomaxerlara.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)