Arkadaşlar bundan yaklaşık 4 sene önce Mondial bu makinayı ülkemize SD 650 ismi
ile getirmişti. Fiyat politikası olarak salakça bir düşünceyle ,o gün 20000-21000
liraya 0 600 cc japon motoru alınabiliyorken UMA bu aletin düz olanına 23000 lira ile birde çantalı turing tipi olanına 26000 lira fiat yazdı. Tabiidir ki bu fiatla
üç - dört çılgın dışında kimse almadı. Ve bu makinayı alan bayiler daha sonra o günki 14000 ve 15000 gibi fiatlarla satışa koydular. Ellerinden çıkarabilmek için.
Alet gerçekten muhteşem, CF Moto Kawasaki'ye aynı motorun pek çok parçasını üretip
satıyor. Kawasaki de pek çok parçası cf moto üretimi olan bu makinayı kendi ismiyle Dünya'ya pazarlıyor. Net de SD 650 diye yazın görürsünüz. Gördüğüm ve anladığım kadarıyla UMA'nın da aklı başına gelmiş ki bu alete 22000- 23000 gibi
rakamlar yazıyorlar. Olması gereken de bu . Saygılar.
Fotoğraf üzerinden kaliteyi anlayan mühendislerimizde yerini almış.
Ayıp ya gerçekten.
Gidin siz 1200 gs inizle gezin.
Ulan japon dist. olsam şu forumu okuyup okuyup yağlarım okuyup okuyup yağlarım malzemeyi
fiyat 28.000 tl civarı olacak.
spor modeli ise 22.000 civarı.
esas mesele ise 250 lik olan,
onun fiyatı piyasayı epey karıştıracak gibi.
Şu 650 MT'nin kasasına 400 NK'nın motorunu koyup fiyatı da 22 civarında tutsalar on numara motor olur.
Far tasarımı çinliyim diye bağırıyor gri renk ile ama daha koyu yapılırsa güzelleşir.Diğer kısımlar gayet güzel olmuş,zaten cf motosikletlerini kiska tasarlıyor.
Bu motorda bir sıkıntı var o da yanlarda çanta olup arkada olmaması. Sanırım arkada çanta demiri de bulunmuyor. Keşke tam tersi olsaydı. Bu şekilde arka çanta olmadan yan çantalarla dolaşmak çok garip.
Şimdi 650 nk nın yakıt tüketimine baktım 6 6.9 litre arası diyor hiç hoş değil bununki de yakın değerler olur ve 30 bin tl den satılırsa rağbet görmez gibime geliyor gider kayınço nun r1150 gs inin abs sini tamir ettirir binerim o da 6 7 lt yakıyor.
https://youtu.be/NAYfL-KoIPw
Şimdi denk geldi tüketim olarak 4-4,5 demiş
Fena değil aslında çantalı olarak satılması
Şöyle bi bakındım atacak bok kalmamış çevrede hepsini atmışlar..
a2 ehliyet bunu kullanabilir mi sanırım 37,5 kW gibi bir değere denk geliyor a2 sınırı 35kW(dahiL) düşünürsek sıkıntı çıkar mı çevirmelerde,kaza durumunda sigortada vs.?
motosiklet uygun fiyatlı olursa 30 bandında mesela ben almayı düşünüyorum. perşembe günü gidelim bakalım fuara neler oluyor.
bi de şunu sorayım yan çantalarla geliyor üstünde. peki arka çanta taktırdığımızda onu ayrıyeten ruhsata işletmemiz gerekiyor mu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:46 ----------
düzeltme: 45 kW denk geliyormuş
Fiyat olarak 32-33 ün altında olmaz. Aynı klasmandaki versys 650 nin 2018 fiyatının 12.000 € olduğunu unutmayalım da ona göre değerlendirelim
kawasaki ile karşılaştırmayı pek doğru bulmuyorum ben. Birinin yıllardan gelen marka ismi, tecrübesi,kanıtlanmış kalitesi var. ayrıca euro üzerinden ve farklı vergi diliminden geliyor.Cfmoto ise türkiye piyasasına yeni yeni atılımlar yapan kaliteyi artırarak kitle toplamaya ve topladığı kitleyi de elinde tutmayı odaklı bi politika izliyor olması gerekli. en azından akıllı bi pazalama danışmanları varsa böyle olmalı. bu yüzden karşılaştırmadan ziyade bu ürünü satışa (zaten uygun olmak zorunda) beklenenden bi tık bile olsa uygun çıkarıp ve satış sonra destekle güçlendirip bu piyasadaki artık boşluk diyebiliriz çünkü o fiyatlarda ve cc olarak motosiklet çıkmadığı için orayı ele geçirebilirler. R25 ilk Türkiye pazarına girdiği zaman gibi düşünebiliriz.Şahsen ben dediğim gibi 30 civarı gelsin nasılki beklenen 35ler ben alırım ve servis parça vs desteğiyle beni destekledikleri zaman artık ben de onlara müşteri çekme potansiyelli ücretsiz reklam ajansı gibi oluyorum. benim fikrim bu şekilde
32 - 33 çok normal bir fiyat olur, keşke olsa. Japonlarla 15 bin TL fark yapar. Yukarıda da yazdığım gibi, o çantalar trafikte büyük sıkıntı yaratacaktır. Şu Çinliler de illa bir noktada saçmalayacaklar. Ne olur sanki şu motoru yan çantasız ama arka çanta demirli yapsanız ?
Alıyoruz bu motorları biniyoruz gayet iyi,sonra tarz değiştirmek istediğiniz de gel'de sat.binbir dereden su getiyorlar. Yok çin malı Yok dandik falan filan.
pek öyle olmuyor kardeşim 20 yılın üstünde motor tecrübeme dayanarak söyliyim her segmentte hemen hemen her hacimde motorum oldu. yeri gelir tarz değiştirmek istersin sıkılırsın , yeri gelir satıyım şunuda küçük hacim bir şey alıyım trafikde sağda solda rahat ederim dersin yeri gelir hep hayal kurduğun fırsat gördüğün bir motor önüne çok uygun rakamlı düşer yeri gelir bir yerden eline güzel para geçer elindekinin çok daha iyisini almak istersin falan filan bu liste uzar gider.
bende şu anda piaggio x10 var bende satmam diye aldım ama bazen arkadaşların enduroları nakedleri sürdümmü satsam gene bir viteslimi alsam diye aklım gidiyor ..
bu motora gelince ikinci eli alıcısı zor olur şahsi fikrim.. arkadaşlar yazmışdır gerçi markanın geleceği ,servis olayı , parça olayı , birde yüksek km lere gelince çıkabilicek kronikleri ve bilinmeyenleri bu listede uzar gider.. piyasada nerdeyse 15 yıldır olan hyo ların bile yüksek hacimlilerinin fiyatları sürünüyor ki hyoda 650 liği suzuki motorudur .. ona rağmen sürünüyor..
kısaca ikinci eli gerçekten zor gider ben kendi tecrübeme dayanarak düşüncem sıfırı ne kadardır bilmem herhalde 35-36 vardır al sıfırını 20 bin km de satmaya kalk 2-3 yaşında misal starken 17-18 bin tl de fiyat iste yani rakamı iyicene öldür misal... bizim insanımız haklı olarak abi bunu alıcağına o fiyata git 6-7 yaşında suzukiden hondadan yamahadan kawadan cbf al gsf al mt al biraz eski al ama suzukidir hondadır yamahadır akmaz kokmaz ölmez ikinci eli parçası servisi her bir şeyi var mantığı güdücektir pekde yanlış bir mantık değil..
para değerli ağaçdada yetişmiyor zor kazanılıyor neticede.. kimse 35-36 ya aldığı motoru 2-3 sene sonra 20 ye 17-18 e satmak istemez..
bunlarda benim şahsi fikrim bakış açım tabiki.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)