SCOTTY PLATFORMU NEDİR NE DEĞİLDİR ? GERÇEKTEN MOTOSİKLET ŞEHİRLERİ YARATABİLİR Mİ ?
Reklamlar
-
Bundan yaklaşık iki üç ay önce ilk defa duymaya başladığımız Scotty hemen hemen hepimize içten içe "yav acaba başaracaklar mı ?" dedirtmeye başladı. Forumlarda, gruplarda, kafelerde duyduğumuzda saçmalamayın insanlar motosiklete ön yargılı, bırakın arkasında yolculuk yapmayı ellerinde olsalar trafikten kaldırmak istiyorlar. Ne saygı var, ne de empati... Diyerek işin içinden çıktığımız ve yavaş yavaş kaybolacağına inandığımız proje şu an motosikleti trafiğin en akil çözümü olarak gören ve hatta motosiklet bağımlısı olan bir kitle yaratmış olabilir. Scotty projesinin ne olduğunu, ne olmadığını ve motosiklet sektörü için nasıl bir fırsat ve tehdit oluşturduğunu biraz araştırdık.
Keyifli okumalar.
BENİM DE AKLIMA GELMİŞTİ !!!!
Scotty fikriyle karşılaştığın an sen de bu tepkiyi vermiş olabilirsin.
"Ben de düşünmüştüm aynısını"
"Aaaa fikrimi çalmışlar"
Bunu düşünmekte haksız değilsin çünkü adamlar hepimizin sadece 20 saniye düşünerek ulaştığın fikir kadar basit bir çıkış noktasıyla başladılar. Biz motosiklet filosu, binlerce motosikletli personel, bölgelerde lojistik merkezi, kasko, sermaye... gibi detaylar içinde boğulurken Scotty bunların hepsinin zaten mevcut olduğunu görerek motosikleti olan insanların motosiklete olan tutkusunu ve bunu paylaşma isteğinden yürüdü.
Kabul edelim hepimiz motosiklete daha önce binmemiş birini arkamıza oturtup gezdirdikten sonra "aaaa süpermiş bu yaa" demesini duymak için çıldırıyoruz. Çünkü motosikletin sevilmesini istiyoruz. Şeytan icadı olmadığının bilinmesini istiyoruz. Trafik denen işkencenin çözümünün motosiklet olduğunun anlaşılmasını istiyoruz. İşte tam da bu nedenle Scotty kısa sürede beklenilmeyecek kadar büyüdü ve çevremizde hemen hemen kullanmayan arkadaşımız kalmadı.
MOTOTAKSİ İLE SCOTTY ARASINDAKİ O İNCE ÇİZGİ
Scotty projesinin ortaya çıktığı günden bu yana üzerinde durduğu aslında tek bir konu var “ paylaşmak “ bir çok sosyal medya paylaşımında ve bu paylaşımların altındaki yorumlara bakacak olursak. Scotty kendini net bir şekilde paylaşım platformu olarak tanıtıyor. Peki tanıtıyor da arkadaş bizi onların deyimiyle kim ışınlıyor?
Scotty "ışınla beni" mottosundan yürüse de aslında kimseyi bir yere ışınladığı ya da ulaştırdığı yok. Yaptığı şey insanları birbirleriyle eşleştirmek. Mototaksi adı üzerinde taksidir. Sunduğu hizmet de bir ulaştırma hizmetidir. Dolayısıyla Scotty'ye bir mototaksi uygulaması diyemeyiz. Peki bu noktada yine akıllara bir soru takılıyor ? Bizi ulaştırma hizmetinin arkasında kurumsal bir güç yok ise taşıyanların güvenilirliğine nasıl ikna olabiliriz ? Bu noktada da yine Scotty'nin sosyal medyada verdiği yanıtları inceledik...
NEYİ DOĞRU YAPTILAR ?
Yapılan ilk doğru uygulamanın İstanbul gibi trafiğin gerçek bir çile ve benzinin gerçek bir zenginlik belirtisi olduğu bir şehirde ortaya çıkmasıdır. Trafiğe küfredip küçük bir sahil kasabasına yerleşmek istediğini söylemeyen dostumuz yoktur herhalde. Bu hadise bir de benzine gelen zam ve zamcıklarla birleşince ortaya doğal olarak akılcı, yenilikçi ulaşım alternatifleri çıkıyor. Careem, Uber, Blablacar, Olev bunlar şehrin artık tükenmiş, geri kalmış ve çözüm üretemeyen imkanlarına karşı ortaya çıkmış çözümlerden sadece bazıları. Scotty'nin kısa sürede başarılı olmasının nedeni bu yenilikçi çözümlerin bile trafiğe gerçek anlamda bir çözüm getirememesidir.
Diğer bir doğru ise kullanıcı sayısının yüz binlere dayanmasına rağmen bile sürücü ve motosiklet seçimleri yaparken başta belirledikleri kurallar konusunda taviz vermemeleridir. Yine küçük bir araştırmayla elde edebileceğiniz bir bilgiyle kullanıcıların uygulama hakkında tek şikayet ettikleri konunun sürücü bulamamak olduğu zamanlarda bile sadece iyi motosiklete, iyi ekipmana ve iyi sürüş yapan sürücüleri sisteme dahil ettiler.
NEYİ YANLIŞ YAPTILAR?
Bu noktada şüphesiz ki motosiklet camiasının en ağır eleştirilerinden biri motosiklet türü seçimine yapılıyor. Scotty'nin sadece Scooter tarzı motosikletleri sisteme dahil etmesi. Gerçekten motosikleti çok seven ve motosiklet kültürü için bir şeyler yapmak isteyen diğer sürücüler tarafından bir çok kez eleştirildi.
Not: Artık 1200GS tarzı konforlu motosikletler sisteme dahil ediliyor.
Şu anda da ters gittiğini düşündüğümüz konu ülkemizin ve insanlarımızın henüz paylaşım ekonomisi kültürüne alışamamış olmasından doğan durumlar. Masraf paylaşımı olayı sürücülerin bir kısmı tarafından Scotty'nin pek de istemeyeceği şekilde anlaşılıyor ve uygulanıyor. Yani motosiklet sürücüsü yolculuk yaptığı kullanıcıyı müşteri gibi görüyor. Bu da o Mototaksi ve paylaşım uygulaması arasındaki o çizginin daha da incelmesine neden oluyor?
YASAL MI ?
Forumlarda ve gruplarda dönen Scotty sürücüsünün motosikleti bağlandı ve ceza yedi haberini geçtiğimiz haftalarda duyduk. Bunun üzerine motosikleti bağlanan kullanıcının durumu özetlediği yazılarda olayın Vatan Gazetesinin yaptığı haberden hemen sonra Taksiciler Odası başkanının açıklamasının olduğu gün gerçekleşmesi ve olayın tam da gerçekleştiği an habercilerin orada olması biraz düşündürücü. Yine mağdur kullanıcının açıklamalarına göre Scotty bu konu hakkında sürücüye yeni bir motosiklet sağlayıp hukuksal süreçte destek vermişler. Aldığımız duyumlara göre davanın çıkan ilk sonucu da bölge mahkemesinin yürütmeyi durdurma kararı ile sonuçlanmış.
MOTOSİKLET ŞEHİRLERİNE MERHABA DEYİN
Yıllarca trafikte azınlık olarak birbirimize kenetlendik ve haksızlıklar için kortejler, etkinlikler, festivaller düzenledik. Kaskımıza motosikletimize bizi fark edin stickerları yapıştırdık. Bu projenin önümüze çıkardığı bir fırsat var. Bizi fark edin demek yerine gelin bizden olun diyebiliriz. Yolculuk yaptıktan sonra motosiklet satın alan ya da satın almaya karar veren bir çok kullanıcı olduğunu duyuyoruz. İstanbul gibi bir metropolde bile kasksız, muayenesiz, sigortasız, ehliyetsiz motosiklet kullanan bir çok sürücü olduğunu düşünürsek bu projedeki kıstaslar bu oranı da olumlu anlamda etkileyecektir. Avrupalı ve Amerikalı yatırımcıların bizden çok daha önce bu potansiyeli fark edip Scotty'ye yüklü meblağlarla yatırımlar yapması da bizi ayrıca düşündürmeli.
Scotty sistemine katılmak isteyen motorcular aşağıdaki linkten formu doldurmanız yeterli.
http://bit.ly/usescotty
Reklamlar
-
ben işe giderken yol üzerinde bir adam dadandı ve yolumun üstü olduğu için duruyorum ve beyfendiyi minibüsten kurtarıyorum.
koruma ekipmanı yok, adamda spor ayakkabı-kot pantolon-tişört bu kadar. bende ise sadece mont eldiven kask var.
adamı gideceği yere bırakıp iyi günler deyip devam ediyorum. para istemiyorum oda vermiyor. insan bari sakız falan ikram eder.
-
Cok zor basarabilmeleri.Onumuz kış zaten sadece kask ile olacak iş degil bunun montu yağmurluğu var her yolcuya verebilecekler mi bunu?Guvenlik basli basina bir sorun.Halihazirda istanbulda taksiciyim nc750x motosikletim de var.Gel bunla taksicilik yap deseler yapmam bu trafikte ne olacağı belli degil kimsenin sorumlulugunu alamam
-
Ben bir kere uygulamayı kullanarak yolculuk yaptım. Motosikletim servisdeydi, ekipmanımla birlikte Benelli Tnt 250’siyle bir arkadaş geldi. Bende sadece scooterle bu iş yapılıyo sanıyodum fakat farklı bir durumla karşılaştım. Güzel miydi? Evet güzeldi. Güvenli mi? Tabiki hayır. Sürekli artçılı sürüş yapıyorum(kız arkadaşımla birlikte) Genelde şehir içi sürüşleri yapıyoruz bu ara şehir dışı gezileride yapmaya başladık. Gelelimki hatundan başkası arkama binince bile sürüşüm ister istemez etkileniyo. Eminimki her motosiklet kullanan insan bile iyi bi artçı olamayabilir. Olayın bu durumunun risk taşıdıgını düşünmekteyim. Yasal boyutu sanırım forumda daha önce tartışılmıştı ve bende yasal olmadıgı kanaatindeyim. Sonuç olarak ticari anlamda dönen bir işi polis çevirdiğinde “ya beni sadece yoldan geçerken aldı” yada “para için yapmıyoruz” gibi şeyler söylemek durumunda bırakılmak hoş durumlar değil. İşin yasallaşması durumunda farklı bir proje olacağı kanaatindeyim.
-
Motoru servise bıraktığımda işe gidip gelmek için kullandım bence gayet başarılı motora alışanlar motorsuz kalınca trafik çilesi çekmemek için kullanabilir
-
Motorsuz kaldığımda kullanabileceğim bir uygulama. Fakat kendi motosikletime kıyıp ta bu uygulamada kullanmam. Arka jant değişimine daha yeni 1500 TL ödedim. 130 kilo bir adam yolcu diye binmeye kalkarsa ne olacak. Faturanın acısını unutana kadar kendi eşim bile artçı koltuğuna oturmayacak. Para pul derdi olmayan için sosyalleşme temalı bir etkinlik olur ancak. Para kazanmayı düşünen kısa zamanda kendine gelir. Herşey bir yana bir insanın sorumluluğunu almak büyük cesaret. Kaza durumunda işin altından kalkmak imkansız. "Yenilsin içilsin hesap mühim değil" diyen motorunu bu uygulamaya sokar.
-
moruk bana adamın biri ns200 ile geldi ne kadar rahatsız arkası vibratör gibi motor bide 2016 mı 2015 mi neymiş yok abi hayatta scooter candır lütfen vitesli 600 cc altı almasınlar..
-
Bu olay sadece İstanbul'da mı var yoksa başka illerde de var mı?
-
Bu iş yürümez, yürümemeli. Aklı mantığı olan adam, tanımadığı adamın arkasında istanbul trafiğinde motor ile yolculuk yapmaz. (Motoru kullanan arkadaş son derece saygılı düzgün bir insan olabilir ama istanbul trafiği bir canavar. Misal , biri üstünüze kırdı yolcu öldü ve sen yaşıyorsun al başına belayı.Sonra anlatırsın adamın sülalesine yok ben yoldan aldımda bıdıbıdı..) Kısaca bir kaza haberine bakar bu iş, fişi çekilir. Uygulama güzel fakat bizim ülkemiz, bu uygulama için yeterince medeni bir ortam değil.
-
Yasal temele oturmadıkça çokta uzun vadeli olabileceğini sanmıyorum .Dönen ekonomide Devlet illa ki el atar. Onun dışında bir motora artçı olmak, gerçekten cesaret ister.
Yapanları tebrik ediyorum
-
Beylikdüzünden sabiha gökçen h.alanına 80tl fiyat çıkatdı uygulama... Gidiş geliş 160tl...bende 100tl mazot aldım arabamla gittim geldim..74km+74km git gel risk olurdiye uygulamayı kullanmadım
-
Uygulamanın "İstanbul için" mantıklı yanları çok fazla. Herkesin 2 saatte gittiği yolu biz motorla yarım saatte gidiyoruz bu bir gerçek. Etrafta apaçi motorcu çok ve bu büyük bir risk müşteri için. ama geri bildirimlerle ve sık kontrollerle bu durum da aşılabilir gibi geliyor (kaldı ki bindiğiniz dolmuşlar,taksiler çok mu güvenli sizce??). Arkadaşımla bu sabah Ümraniye'den Kağıthane'ye 25 dakikada gittik ki çok yoğun trafik var istanbul'da yaşayan biliyor. Bana kurduğu cümle "bu ışınlanmanın iki tekerlisi" dedi. ki haklı da..
İstanbul'da metrobüsün ansızın arabanızın üzerine çıkmayacağının garantisi yok (ki bunu yaşadık). Motosiklet tabii ki de çok tehlikeli, hele ki bilmeyen için çok çok tehlikeli. Ama fiyat/performans açısından baktığınızda kesinlikle mantıklı seçenek.
İnsanların 10 km yolu 1 saatte gittiğini düşününce ben motorcu olmasam kesinlikle tercih ederdim. Hayatında bir kere motor sürmüş biri (o keyfi almış biri) hava güzel olduğunda "ya motorla gideyim keyfini alayım" diye tercih edebilir bile. Özellikle kısa mesafeler için
-
Türkiyede ekonomik ve kaliteli ekipman bulmak çok zor. Ekipman fiyatları ortada, bu şartlarda hobi için yapacağım bir aktiviteye o paralara ekipman alınır mı? Bu projenin en problemli kısmı scooter ile olması. Örnek Ybr mi daha kıvrak şehir içinde herhangi bir scooter mi, maxi scooterler zaten ayrı. Şehir içinde gidilecek yol taş çatlasın 10 km. Acelesi olan kişi, motora binmek isteyen kişi için fark etmez bana göre. Önemli olan sürücülerin bilinçli ve tecrübeli olmaları.
Benim 6 yıldır kendime ait motorlarım oldu, hemen her gün motorla işime gidip geliyorum. 2012 model tertemiz YBR'm var 3600 km de aldım 2.sahibiyim 25000 kmde ve gözüm gibi bakarım. İzmir için uygulama aktif edildi mi bilmiyorum ama, kabul görmüyor. Çinli scooterim olsa ederlerdi sanıyorum.
-
Ulaşıma ihtiyacı olanları motosiklet kullanmaya yönlendirmek gerekiyor. Arabası ile tek başına işe giden kesim hedef alınmalı.
Böyle taksicik uygulaması ile olmaz çok risk var ve artçı alarak bu risk ikiye katlanıyor. Trafiğe çıkan 4 tekerlekli araç sayısını azaltmak şart.
-
ben bunu ilk duyduğumda arkadaşlarla sohbette ki masada avukat arkadaşlarımızda vardı sorum şu oldu.. velevki bir kaza oldu ve artçı rağmetli oldu bunun hesabını kim vericek .. velevki dahada kötü artçı kalıcı sakat kaldı yada felç oldu Allah korusun bunun hesabını kim vericek.. şirket mi yoksa o motoru süren şahısmı..
sözleşme illaki yapılıyordur ve sözleşmede orda kesin bir madde vardır bütün sorumluluğu üstüme alıyorum diye ama reel de o iş öyle olmaz.. o şahsın ailesi dava açarsa her tür hakkını alır..
tabii birde bunun vicdani kısmı var o ömürlük bir yük hiç bir şekilde atamassın.. ben kendim bile artçı almamaya çok özen gösteriyorum 20 yılın üstünde tecrübem olmasına rağmen bir şey olursa bana olsun diyorum arkadakinin vebalini alamam..
motor bu kaporta siz ve arkadaki artçı sıkıntılı iş..
-
bir de her nekadar yol paylaşımı adı altında da yapılsa fiyatlar bana yine de az gözükmedi. 3 kere kullandım, ilkinde xmax 250 li genç bir arkadaş geldi ve tam anlamı ile yolu paylaştık yani yolunun üstünden beni aldı yolunda bıraktı. Ama diğer 2sinde bir sürücü benden daha gençti muhtemeln (22 yaşındayım) ve motorunda kaza izleri çoktu (pcx 150si vardı sanırım) ve diğer sürücü yaşça benden baya büyüktü ve bu ikisinde de ekipmanlar kötüydü (lar dediğime bakmayın sırf kask vardı). Daha da önemlisi bu 2 sürücü de bu işi para kazanmak için yapıyordu. Yani ticari bir amaç vardı ortada...
dahası taksiden %35-40 daha ucuza götürüyorlar ve muhtemelen taksinin kazandığından daha fazla kazanıyorlardı (sürücülerden bahsediyorum). Kaldı ki benim klimalı ve çoğu kazadan çizik dahi almamı engelleyen aracım hem taksiden hem de bu scotty'den daha ucuza beni götürebiliyor...
-
O zaman bence sen cizik almadigin aracın la git
-
Piyasada bir dedikodu var sürücüler günlük 300-400 ytl gibi bir ücret kazanıyormuş sürücü olmak isteyen arkadaşlar boşyere hayallere kapılmasın kazanacağınız para her 30 dakikada bir oda maksimum 10 ytl dir yani 8 saat çalışırsanız 160 tl yapar bunun en az 30 benzin 15 yemek sigorta motor masrafı elbise parası vergiler derken elinize net geçecek para 60-70 tldir eğer size mantıklı geliyorsa 15 000 ytl bir motora para bağlayıp başvuru yapabilirsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:30 ----------
acemi60 adlı üyeden alıntı
Motorsuz kaldığımda kullanabileceğim bir uygulama. Fakat kendi motosikletime kıyıp ta bu uygulamada kullanmam. Arka jant değişimine daha yeni 1500 TL ödedim. 130 kilo bir adam yolcu diye binmeye kalkarsa ne olacak. Faturanın acısını unutana kadar kendi eşim bile artçı koltuğuna oturmayacak. Para pul derdi olmayan için sosyalleşme temalı bir etkinlik olur ancak. Para kazanmayı düşünen kısa zamanda kendine gelir. Herşey bir yana bir insanın sorumluluğunu almak büyük cesaret. Kaza durumunda işin altından kalkmak imkansız. "Yenilsin içilsin hesap mühim değil" diyen motorunu bu uygulamaya sokar.
Aynen dediğin gibi katılıyorum eşek olursan sırtına semer vuran çok olur
-
İki defa motoru servise bıraktığımda kullanmıştım. Hali hazırda kask/mont herşey vardı, baya kullanışlı.
-
tyrung adlı üyeden alıntı
İki defa motoru servise bıraktığımda kullanmıştım. Hali hazırda kask/mont herşey vardı, baya kullanışlı.
evet yolcular için kullanışlı ve aynı yöne giden eşleşmeler için iyi bir uygulama. sadece bu kadar (aynı yöne giden eşleşmeler ) için geliştirilen bir uygulama
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)