250cc lik neye göre uzunyola yetmez bu var.. avrupayı gezicekseniz tabiki yetmez amerika gibi kıta ülkesiyseniz bir ucuyla diğeri arasında gün farkı varsa bir ucunda yaz diğer ucunda kış ise bir ucunda gündüz diğer ucunda gece ise tabiki yetmez..
Türkiyede edirneden hakkariye bir ucundan diğerine hepi topu toplasanız 2050 km .. yani toplasanız 2 günde gidersiniz.. bizim abartılıcak uzun yol denilen uzun yollarımız yok 250 c.c hayli hayli yeter . ben virago gn250 ile izmirden istanbula çok rahat gelmiş biriyim gv250 ilede bursadan istanbula geldim gayette rahat geldim.. sollamalarda falan gazı açdığımda hiç sıkıntı çekmedim.. şimdi yollar çok daha rahat her yer duble yol çift şerit seneye izmir istanbul otobanıda biticek .. kısaca türkiyedeki yollarda bizim zamanımızdaki 90 lılardaki eski yollar değil.. insanlar çok rahat gidip geliyor.. kaldıki bir motorlada araba mantığında uzun yol yapılmaz.
başlangıç motoru fikrine katılmıyorum çevremde çok insan direk 600-800cc lik motorlarla motora başladı .. motora başlama hacmi olmaz tabiki küçükden başlamak herzaman benimde teşvik ettiğim onayladığım bir şeydir ama bu kural elzem bir şey değil..
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:52 ----------
Bu arada demek istediğim zaten budur Türkiyenin derken.. bizdeki yakıt parası dünyanın en pahalı yakıtlarındaın biri bizdeki trafik sigortası 600TL arkadaşıma bin tl çıkardılar.. bizdeki ötv fiyatları dünyanın hiç bir yerinde yok .. Mtv bile pahalı 800cc lik bir motor alsanız yıllık ötv si 650 tl.. bunlarla beraber motor ekipmanları bile uluslar arası rakamlara göre aşırı pahalı .. kısaca motorun türkiyede ucuz olan bir şeyi yok.. bunca şeyin içinde tabiki bize gelicek en ideal hacim bana göre 250c.c dir..
gönül isterki tabiki ötv bu kadar olmasın
gönül isterki trafik sigortaları bu kadar astronomik olmasın
gönül isterki benzin fiyatları bu kadar uçukkaçık olmasın
gönül isterki motor aksesuar ve ekipmanları bukadar pahalı olmasın..
göül isterki hepimiz 600 lük 800 lük motorlara binelim.. gönül bunları ister ama türkiyede insanarı frenleyen çok etken var hayat geçim olanakları asgari ücret maaşlar ortada.. ben bunların hepsini düşünüp yıllardır bana göre derim en ideali 250 c.c diye..
250 c.c ile yük vurulup uzun yolda yapılır o kadar abartmamak lazım..
Bunun en güzel örneği rahmetli ümmet abimiz 125 c.c lik scooterla 150 c.c lik scooterla üstünde yükleriylede defalarca türkiye turu attı.. Allah gani gani rahmet eylesin..
arkadaşımda gsxr 750 si var sadece uzun yol için 250 lik Fym almışdı yıllar önce halada hanımıyla çantaları falan alıp memlekete gider tatile gider izinlerinde yazları falan..
250cc ile uzun yol yapilir, da daha yuksek cc ile cok daha rahat ve guvenli yapilir. Yuksek cc sadece ego veya sidik yarisi degil bence.
Aynisi araba icin de gecerli. Amerika'da standart orta sinif araba Honda Accord, Toyota Camry, Nissan Altima, Hyundai Sonata, VW Passat turudur. Genelde 2 motor secenegi olur:
Kucuk motor: 2.3 ila 2.5 litre arasi, 150-200 beygir arasi 4 silindir
Buyuk motor: 3.0 ila 3.5 arasi, 250-320 beygir arasi 6 silindir. Bu ara yavas yavas turbo'ya donuyor bu secenek.
2.5 litre 200 beygir motor cok luks geliyor Turkiye'ye ama elektronik klima bile yok o Honda Accord'ta... Cunku o motor Amerika'da luks degil, baz motor. 10 sene once Honda Accord'un klimasiz versiyonu vardi, benimkinin arka frenler kampanaydi. Tasimaz mi 1.6 motor o kasayi? Uzun yol gitmez mi? Tabii ki tasir, tabii ki gider. Ama Civic, Corolla, Jetta, Elentra, Sentra uzerine $3000 daha verip orta sinif arac alan musteri icin bu fiyat farkinin bir kismini da motora harciyorlar firmalar dogal olarak. Sonucta arac ta ucuz, benzin de... E neden 1.6 motorla sinirlasin kendini adam?
Velhasil yuksek hacim aslinda luks degildir. Biz fakiriz, alim gucumuz az, vatandastan olmasi gerektigi gibi kazancina gore vergi toplamak yerine fahis dolayli vergilerle orta ve dusuk gelirli kesim zor durumda birakilirken zaten rahat olan zengin kesim daha da rahat ediyor... Hele hele yakin zamanda yatlara OTV kaldirilmasi resmen kor goze parmak... Ayip yahu.
Motosiklete küçük hacim ile başlamak güvenli ve doğru bir yoldur. Ancak küçük hacim sadece bu iş için değildir. Her ihtiyaca göre motor farklı. Misal Bodrum'da hiç bir yerde görmediğim kadar honda today gördüm. 250 cc insanın son motoru da olur, uzun yıllar kullanabilir. Hanıma 250 cc aldık daha yeni, rodajını yapıyorum, düşünüyorum bazen ne gerek var ki büyük hacime diye. Sollama da yapıyor yokuş da çıkıyor. Elbette büyük kadar hızlı değil ama geliyor üstesinden. Ha bu arada farkında mısınız bilmiyorum da genel olarak Hint markaları Çin ve Japon pazarından ciddi oranda pay çaldılar küçük hacimlerde. 10 yıl önce ybr cbf vardı sadece şimdi seçenek çoğaldı. Bu fiyatlarla japonların payı küçük hacimde daha da azalacak gibi. Çinliler Euro 4 ile ne olur onu bilemiyorum işte. Ha 400 cc dedin mi motorların gücü hızları artıyor. Daha sağlam daha güvenilir olması gerekiyor. Daha iyi durması gerekiyor. Bajajın bu segmentte de kendini ispatlaması gerek daha küçük hacimlerde önceden yaptığı gibi. Ancak o zaman bu hacimde de başarı yalakalarlar, uygun fiyat ile tabi. Bir de boxer ın disk frenli 5 vitesli olanı yapılsaymış tadından yenmezmiş ama o da euro 4 e takılacak.
1.8 -2.0-2.5 -3.0 litre motorlu arabalar avrupanın 1.5 ile 3.5 misli fiyatlandırılırsa Türkiyede görüldüğü gibi trafige çıkan araçların yüzde 98 in 1600cc ve altı hacimde olur
Bende 1600cc atmosferik vw bora(jetta) varken 102 hp motor uzun yolda yokuşları rampaları dağ geçişlerini görünce 7.5 lt/100km yakıyordu. 90-110 sabit sürat için yüksek bir rakam. Çünkü aracın en az 2000+ cc motora ihtiyacı var. 150 nm tork içinde 3 kişi ve dolu bagajla ve baş edemiyor. Bu aracın 2.3 lt 5 silindir 150 hp veryonu vardı Türkiyede satış adedi 10'u geçemedi. halbuki bu araç Türkiyede çok tutulup 30.000 adet falan sattı İpe sapa gelmez, saçma deli eden vergiler
6.000cc V8 motorlu corvette ve bu motorun kullanıldı E segmenti sedan araçlar ise uzun yolda 8.5 lt/100 km ile gidebiliyor.
Yüksek hacim lüx değildir. örneğin tamemen şehir içi kısa mesafe işe gidilecekse 125cc Honda forza yeterli olabilir ama 100+ km yol için 300cc versiyon şart. Motor aksamı daha az zorlanıp daha performanslı ve az yakacaktır.
Konu yine geliyor türkiyede ki Avrupada ve gelişmiş diğer ülkelerde olmayan 250cc üstü özel tüketim vergisine ve otomobillerdeki 1.600cc motor haçmi üstünün iki otomobil fiyatına denk gelen saçma vergisine(devlet baba bir adette kendisine aldırıyor)
Eşim ve üç çanta yüklü olarak 250cc scooterle İstanbul-Batum arası 14 gün boyunca binlerce km. dere tepe demeden gezmiştik. Tek bir kez, daha büyük bir motor olsaydı demedim. Çünkü, eşim rüzgardan rahatsız olduğu için 80km/h de rahat edebiliyordu. Arada çaktırmadan hızı arttırdığımda farkına varıp sırtıma yumruğu indiriyordu. Altımdaki motor FJR1300 olsa isterdim. Fakat yine aynı yumruğu yerdim.
bundan 5-6 yıl önce scooturk te aslında 250cc modellerin uzun yolda artçılı yokuşlarda zorlandığı sollamalarda zorda bırakıp yetersiz kaldığı konusunda başlık açıp çoğunluk mutabakata varmıştı. aynı site buluşmalarda istanbul dışına çıkışlarda 200cc altını geziye almıyordu(kural)
şimdi sizin yazdıklarınız tam tezat oldu. çoğu vitesli motor düşünmediğinden o performansı scooter de aradıklarından olsa gerek. Ama ötv den fiyat fırlamasa ülkemizde çoğu kişi X-max 250 yerine 400 ü seçicğide bir gerçek
Zorlanma konusu göreceli bir konu olduğu için çok tartışmaya neden oluyor. 250cc motoru yüklü ve artçılı yokuşta 120 km/h de tutmak isterseniz tabii ki zorlanır. Hız sınırları içinde hiç bir yerde ve hiç bir şekilde zorlanmaz. Bir örnek vereyim;
Maçka'da sümela girişine çıkan dik yolda yoğun ziyaretçi akını nedeniyle trafik kilitlenmişti. 3 çanta ve artçımla beraber trafik açılınca oldukça dik olan bu yokuşta "motor kalkabilecek mi acaba?" diye düşünmüştüm. (kayış nedeniyle) O dik yokuşta bile bir sorun olmamıştı. Hız sınırının %50 üzerine çıktıktan sonra "bu motor yüklüyken zorlanıyor" demek ne derece mantıklı? Son olarak, hız yapmak konusunda hevesli bir milletiz. Bu anlamda 400-500cc gerekli en azından...
yüksek hacim lüks değil bunu zenginlik fakirliğe bağlamakda pek doğru değil.. Genel giderleri fazla denebilir..
kesinlikle gene başa dönücem ama biz ihtiyaçlarımızıda bilmiyoruz..
bugün sıfır bir 250cc lik motor 12-13 bin tl ise çok rahat ikinci elden her tür 5 -10 yaşında 600 lük 800 lük hatta 1000 lik motor alırsınız o fiyatlara gene.. Yüksek hacim lüks değil herkes alabilir ikinci elde yüksek hacimler zaten vebalı muamelesi görüyor fiyatları sürünüyor alan yok... aman abi elimizde patlar son sahibi olursun parçasını bulamassın sen alsan kime satıcan mantığı var..
sadece şu var türkiye standartlarında şartta değil bence yüksek hacim..
amerika örneği çok başka adamlar V8 sürüyor V6 sürüyor benzin ucuz yollar alabildiğince uzun .. araba motor bir lüks değil.. sonsuz koca kıta .. birde kıta şartlarına göre üretim yapıyorlar adam diyorki bu burdan californiadan miamiye arabayla gidebilir gene sallıyorum adam arabayla o yolu giderken belki bizim ülkemizde bir yılda arabanın yaşıycağı iklimsel koşulları araba bir gezide bir kaçgünde yaşıyor..
bir eyaletten geçiyor kar boran fırtına bir gün sonra başka eyalette bahar başka bir eyaletten geçiyor yaz atmosferik iklimsel hızlı ani farklılıklarda motoru yıpratır adamlar buna göre motorsiklet üretirkende araba üretirkende bu şartlara göre üretiyor..
bizde dediğim gibi olay çok farklı.. Ben italyaya arkadaşımla geziye gittim adam akıllı italyada yüksek hacim motor görmedim .. motor kiralamaya gittik italya turu için.. enduro falan touring bir makine bekliyorum adamada anlattık baya gezicez falan dedik tenere bmw falan bekliyorum... adam çıkardı beverly 500 verdi ikimizede bir birimizin yüzüne bakdık dedik bu dağyollarını zorlu koşulları gidermi falan adamda bize bakdı güldü niye gidemesin gibisinden .... bir kuşku oldu velhasıl kısa kesiyim motor katır gibi bütün dağ yollarını tepdi geçdi..
yüksek hacim iyidir niye kötü olsun ama yeterlilik mevzusu var işte..
bana göre 250 c.c kendimce kendi edindiğim yıllanmış motor üstündeki tecrübelerime dayanarak fazlasıyla yeter düşüncesindeyim.. heleki artçı yoksa hayli hayli yeter.. her tür uzunyolada yeterki aslında konuşmak bile yersiz bu forumda bile yüzlerce küçük hacimlerle arkadaşların yaptığı geziler turlar falan var gezi bölümünde.. bir rahmetli ümmet abi örneği var.. defalarca onlarca defa küçük hacimlerle türkiye turu atmış biri..
türkiye eski 90 lılardaki türkiyede değil artık her yer 4 şerit paralı otoyol tali yollar duble .. birde eskisi gibi basgaza gitde olmuyor daha geçen aylarda başka konudada yazdım göktürke giderken konvoyduk öndeki arkadaş 97 mi 110 mu ne yaptığı için radara girmiş evine daha yeni cezası geldi..
artık eskisi gibide basıp gazlayıp gezemiyorsun benim önde plakam yok çekemezler yakalayamazlar devride bitti artık her yerde önlü arkalı çift kameralar var arkadanda çekiyor.. eds si tgs si kameralı radarı osu busu bir sürü yeni nesil digital sistemleri var basamıyorsunda gazlayamıyorsunda..
Neticede uzun yolda bile ne için sürdüğün önemli.. varmak için mi sürmek içinmi..
sürmek içinse zaten yollar sonsuz ve senin dura dura fotoğraf çeke çeke oraya buraya gire çıka bir şeyler yiyip içip acele etmeden sürmek bence bana göre gerçek motor keyfidir..
varmak içinse bir şey diyemem o zaman motor hobiden çıkıp bir vasıtaya dönüşür o zamanda o kadar acıya sıkıntıya acele ediliceğine atlarsın uçağa bin git derim 1 saatta varıcağın yere varırsın..
Türkiye motosiklet pazarını domine edecek motor hacmi 250 cc dir derken bunu bazı rasyonel / matematik sonuçlara göre söylemiştim.
Elbetteki 500 cc ve üzerindeki motosiklet daha keyifli , daha güçlü ve teknik spekler açısından sürüş dinamikleri açısından çok daha verimldir..
Ancak, Mesele memleket koşulları ve memleketimin yurdum insanı olunca durum değişir... Değişmelidir de...
250 cc neden Türkiye nin hacmidir?
1) Satın alırken Türkiyede motosiklete verilecek psikolojik bedelin karşılığı 250 cc dir.
2) Yakıt ekonomisi ve servis hizmetleri maliyeti makuldür.
3) Maalesef ülkemiz trafik koşulları bi parça hızlı gitmeye hem trafik kültürü hemde fiziksel olarak uygun değildir.
4) Motorun karşılaşabileceği herhangi bir kazada onarım maliyeti 500 cc üzerine oranla daha uygundur.
5) Vergisi , devlet baskısı falanı filanı daha uygundur..
yukarıdaki maddelerin hepsi Türkiye koşulları için geçerlidir.. İspanya da , Almanyada , İtalyada elbette durum farklıdır.
ŞAhsen motosiklet kültürü oluşmuş bir avrupa ülkesinde yaşasaydım bineceğim cc 800-1000 cc arası olurdu..
Asıl sorun şu ki Türkiyede yüksek cc hedef gibi gösteriliyor . Bunu çoğu zaman marka/distributorde yapıyor.. Ama gerçek dışı bir olay bu..
Geçen yıl 150 bin motosiklet satılmış yani pazarımız giderek küçülüyor. 250 cc 20 bine dayanmış.. Satış sonrası hizmetler yerlerden.. Bunun üzerine yüksek cc motor nasıl nerede hangi tercihle pazar bulur ? Soru bu?
Yaşı müsait olanlar bilir 1990 ların sonlarında jawalar, mz lerden sonra bir yüksek cc merakı oluşmuştu.. Ama bir balon gibi yandı sondu.. Çünkü bu ülkedeki bütçeler bu hevesi taşıyabilecek eşikte değildi..
Hyosung geldiğinde 650 si için iyi alternatif uygun fiyatlı çok satar dediler.. O kadar az sattiki şuan yollarda bile arasanız bulamazsınız..
Benim demek istediğim Türkiye motosiklet satışlarının sanırım %70 ve üzeri 200 cc.ye kadar..500 cc Üstüde daha çok belirli bir gelirin üzerindeki Japon, Avrupalı motosikleti satı alabilecek güçte müşterilere ait. Onlarda %5 i ancak temsil ediyor..
Durum bu.. Hyosung 650 neden satmadıysa.. Dominar, TRK 502 , CF moto 400 bu nedenle satmaz..
Ne zamanki gerçekten 250 cc de %40 ları aşacak bir pazara ulaşırsınız.. O zaman yavaş yavaş üstü için hazırlıklara başlayabilirsiniz..
İyi pazarlar,
aslında bunun için ayrı bir konu açmak lazım ben hep böyle başka konuların içlerine yazdığım için aslında doğru kesme etki etmiyor bu yazılanlar
Bajaj bu motoru bu kasada 250 cc çift silindirli bir makine olarak yapsa idi hem fiyattan çok ekonomik hemde daha performanslı bir motor olurdu diye düşünüyorum
Zenginlik fakirligi sahsi baglamda yazmadim, tum ulke icin yazdim. Hem alim gucumuz az, hem araca vergiler fahis, hem de benzine...
Birkac kez dillendirildi bu mantik, ama gecerli degil. Amerika'nun buyuk olmasi ile araclarin buyuk motorlu olmasi arasinda hic bir iliski yok. Kim Amerika'nin dogusundan batisina arabayla gider Allah askina? Ucakla 5 saat suruyor yol. Ucak ne gune var? Hem de ucuz. Araba veya motosiklet o kadar uzun mesafede ulasim maksatli kullanilir mi hic? Sadece zevk icin yapilir. O da zevk icin her yerde yapilir. Cikarsiniz Turkiye'den gezersiniz civar ulkeleri.
Bakin burada Italya'da Ocak-Ekim 2015 arasi en cok satan 100 motosiklet listesi var:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...torsiklet.html
Ilk 10'un 9'u 600cc ustu, 4'u 1000cc ustu... Italya'ya 4 kez gittim, hemen hemen hic motosiklet gormedim. Sizin benim gormemis olmamiz gercegi yansitmiyor yani.
Kiralama apayri bir mevzu. O sirketler elinde bir kac seneden fazla da bulundurmaz araci. O sure zarfinda is gorecek en ucuz araci alirlar. Bunun icin nispeten ucuz bir Cin mali motosiklet tercih etmis olmalari dogal.
250cc'nin uzun yolda yeterliligi konusunda bence herkes sizin gibi dusunmuyor. Daha once de tartisilmisti. Bunun yapilabiliyor olmasi ile yeterli olmasi farkli seyler. Bisiklet ile de dunya turu yapan var. Ama Masraflar geriye alindiginda ve tercih sunuldugunda bir cok insan uzun yol icin 250cc ustunu tercih edecektir, luks oldugu icin degil, daha onceki basliklarda belirtilen bircok sebepten dolayi, tekrar yazmaya gerek yok.
Konuya geri donecek olursak, Bajaj KTM'in %47 sahibi. %51 Avusturyali bir is adamina ait. Zaten motor KTM ile bir cok noktada ayni.
amerikada road trip denilen bir kültür var bütün ülkenin kültürü gezi ve asfalt üstüne kurulmuş milyon tane roadtrip filmi vardır sadece bunun üstüne.. amerikadaki hergencin her emeklinin hayalidir amerikayı boydan boya karavanla yada arabayla gezmek adamlarda o yüzden caravan kültürü motor kültürü kamp kültürü bu kadar yaygın köklü.. en başa geliyoruz yolun kendisimi yolculuğun kendisimi ..
italyada ne sattığını bilmem gördüğümü bilirim güneyine kadar indik baya gittik gezdik bizim gittiğimiz her yerde ufak vespalar eski piaggiolar bolcana bisikletliler vardı.. arabalar bile eski astralar fiatlar falandı modelli araba bile az vardı..
piaggio Beverliy 500 çin malı değildir halis mulis italyandır .. Bendeki motorda modelli falan değildi yanlışım olmasın birimizinki 2004 yada 2005 di diğerimizinki 2006 falandı galiba.. on numarada gidiyorlardı.. ben piaggio ya olan bütün bakış açımı değiştirdi.. piaggio ya oldum olası çok soğukdum.. arkadaşlarımda x9,x7 olanlarda vardı çok sürsemde hiç aıcak gelmemişdi taki beverly kadar gerçekden çok dengeli ve sürüşü çok keyifli bir motor o dağ yollarında bir scooterla o kadar yatıcağımı biri söylese inanmazdım..
Ben "Amerika'daki araclarin motorlarinin yuksek hacimli olmasinin, ulkenin buyuklugu ile alakasi yok" diyorum, siz bana road trip filmlerinden ve karavan kulturunden bahsediyorsunuz. Acik net yazar misiniz iddianizi ve destekleyen argumanlari?
Ben size istatistik veriyorum, siz yolda gormediginizden bahsediyorsunuz... Olmaz ki ama... Siz gorsenizde, gormesenizde, binlerce insan milyonlarca Euro bastirip o motosikletleri almis iste. Sizin Italya seyehatinizde gormemis olmaniz neyi degistirir? Kim bilir nereye ne amacla gittiniz? NY'u Miami'yi gezip giden de Amerika'yi gokdelen zannediyor... Azicik objektif bakalim.
Bu arada Italya'nin guneyi zaten Ege ve Akdeniz gibidir. Italya'nin kuzeyi Avrupa'nin geri kalanina daha cok benzer. Luks arabalari ve yakisikli giysileri de orada gorursunuz... Ulkenin ekonomik yukunu tasiyan da orasidir. Milan ve Trento civari kuvvetlidir.
Haklisinizdir, cok bilgim yok acikcasi. Benelli artik Cin'de uretim yapiyor, sahibi de Cinli bir firma, ama oncesinde oyle degildir muhtemelen.
Durumu iyi çözümlemek gerek.KTM BAJAJ üretimlerinde yardım ve teknolojik desteği yapan Bajaj dır.KTM bu motorları bu fiyata üretemediği için Bajaj dan yardım alıyor.Kamuya yansımayan anlaşmalarda ne vardır bilemem fakat motor speklerinin sebebi bu anlaşmalardır fabrikanın yapamaması değildir
artçının ayağı kesin egsoza yapışır.
Fuarda inceleyen görmüştür arka ayaklığın ve egsozun konumunu
Arkadaşlar sektör mektör diyorsunuz sorun sektörde değil...Türkiye'nin bu vergi haracını çözmesi lazım...arkadaş açıklamış Hint parasıyla durumu, sektöre değil bizi yönetenlere sesimizi yükseltmemiz lazım...mesela Nmax 155 çok güzel bir örnek...11,750 TL...bu motor devlet haracı olmadan 7 bin 7 bin 500 liraya falan alıyor olabilmemiz lazım...sorun sektörde değil hükümet politikasında...motosikletler hem daha az yakıyor hem de çevreyi daha az kirletiyor...ama devlet motosiklet dedin işimizi ehliyet almadan sahip olmaya kadar kolaylaştıracağına zorlaştırıyor...ya ben 50 cc motoruma 565 liraya sigorta yaptırdım kasım ayında...bu düzenin hepimize ne yaptığı ortada...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)