ssangyong da piyasaya girdiğinde böyle çok delici yorumlar yapılıyordu :D ama şimdi her sokakta 3 5 tane :D üstelik fiyatlarıda öyle çok ucuz değil
ssangyong da piyasaya girdiğinde böyle çok delici yorumlar yapılıyordu :D ama şimdi her sokakta 3 5 tane :D üstelik fiyatlarıda öyle çok ucuz değil
Bundan 30 yıl önce japonlar, 15 yıl öncede koreliler için söylenirdi böyle laflar. Alırsın bakarsın, binersin, test edersin sonra karar verirsin. Tabi yeni nesil, ağızlarının ayarı da yok; yok çöpmüş, yok satılmazmış, alanın aklından şüphe edermiş. yav kızamıyorsunda işte eleman napsın doğduğundan beri memleket kinden öfkeden kavruluyor, etkileniyor tabi çocukda. ama şu bilip bilmeden yerden yere vurma huyundan bir vazgeçse millet, şaşırmıyorumda gerçi bizimkisi kuru umut işte. evine gitsen baksan da her şey çin malıdır orası da ayrı ya neyse işte...
10 yıl öncesine kadar çin ticaret kültürü hızlı para üzerine kurulu idi. Ucuza üret/ucuza sat/çok sat/çok kazan. Bu bakış çinli üreticiye ticari olarak büyük başarı sağladı , Gelir kaynağı nedeniyle Çin hükümeti üreticilere desteğini arttırarak hammaddeye ucuz erişim / vergisiz export gibi kolaylıklar sağladı. Ülkemiz dahil tüm dünyada her kesim için erişilebilir ucuz motosiklet satışları kısa vadede büyük büyük başarı / uzun vadede yerini çinli mal dandikliği algısına bıraktı.
5 yıl öncesine kadar işleyen bu sistem hindistan'ın motor pazarından pay istemesiyle riske girmeye başladı. Ne dedi hintli benim malım japon kadar iyi çinli kadar kötü değildir , fiyat olarakta çinliden bir tık pahalıya satarım , motorum titrer ama gider yolda bırakmaz,kullanıcıyı üzmez. Hero TVS Bajaj gibi firmalar şu an çinli üreticinin pastasını elinden almış durumda.
Bunun üstüne çin hükümeti motorsiklet üretimindeki büyük bir bölümü altında bırakan kalite sınırlamaları getirerek ucuza üretilen dandik motorların ülke içi satışını yasakladı. İç pazarda satış yapma şansı bloke edilen üretici dışarıya daha ucuza satarım mantığıyla hareket etmeye çalışsa da çin:dandik algısı yüzünden dahada ucuza satalım stratejisi başarısız oldu ve ticari çöküş başladı. İçinde bulunduğumuz dönem kalitesiz çinli motor ithalinde son dönem. Küçük çapta örneğin motosikletin elektrik aksam parçalarını üreten şirketler tek tek pazarlarını değiştirdi şu an büyük çoğunluğu projeksiyon yada telefon gibi ürünlere parça üretimi yapmakta.
Büyük çinli üretici kaliteli mal üretmeye mahkum bırakıldı, zongsen gibi DEV üreticilerin bandından artık rx3 evo gibi motorlar çıkıyor. 12 bin liraya yakın satılan bu motorsikleti çinli olduğu için kötüleyen tabi ki yine olacaktır ama kullanıcısına sorarsanız durum hiçte öyle değil. Şahsen ben aynı fabrikadan çıkma daha düşük kalitede 150 z-one kullanıyorum hiç japon aratmadı.
Bunun yanısıra en baştan ben bu işe kaliteli gireceğim kardeşim diyerek üretim bandını buna göre hazırlayan şirketler oluşmaya başladı , şu an CF MOTO liderlerinden , üstelik ithal eden diğer şirketlerin etiketimi basayım satayım isteklerine karşı çıkarak , hayır diyor CF benim malım kaliteli, benim adımla satacaksan al , benim adım kalitem bilinecekse satarım yoksa satmam . Örneğin ülkemizde şu an Yamaha mt7 gibi bir motor 23 bin lira etikete sahipken CF moto SD 650-T 30 bin liranın üzerinde , diyor ki benim malım hala almandan ucuz...
Peki kardeşim senin malın artık kaliteli hadi önyargımı yıktın diyelim şimdilik de , bu makinenin servisine kim bakacak? müsteri hizmetleri kalitesi ne olacak?
(Mayıs ayında açtığım başlıktan , altındaki yorumlarda sanki motoru ben ithal ediyormuşum gibi bi forumdan kovulmadığım kalmıştı.)
Sonuç olarak yine yazdığımın arkasındayım cfmoto güzel motor arkadaş,çin malı deyince insanların kafasında direkt dandik imajı hazır ,niye? çünkü senin vatandaşın hep gidip dandiğini getirtti hemen her sektörde aynı bu durum . -Gelenler Türk mü? hemen dandik ürünleri dizin reyona yüksek kalite istemez bunlar der çinli üretici. Oysa adamlar her malın iyisinide yapar kötüsünüde üstelik iyisini de ucuza mal ederler. Ama ne kadar ekmek o kadar köfte kardeşim , sen hem motor kaliteli olsun diyeceksin hem ucuz olsun diyeceksin yok öyle. İşte kaliteliside bu , yinede ucuz mu? ucuz.. Pahalı diyen ;
1 bilgi sahibi olmadan fikir sahibidir ; motoru belki görmemiştir bile
2 mt7 referans alıyordur , İyide bu motorun fiyatı normal , mt7 ucuz .Bu noktada şu düşünülmüyor yamaha alırken ucuz bunun yedek parçası servisi vs işletmesi hiçte ucuz değil.
Sözüm o ki , motor güzel de, servis usta servis. ahanda buda başka bir konudan copy paste;
rx3 güzel örnek olmuş çinden çıkma sayılı kaliteli motordan biri , dünyanın heryerinde de satılıyor niye?
1 - segmentinde tek
2- fiyat performans üst seviyede
3 - temel aksesuarlar üstünde geliyor
4 - şekil güzel
Peki neden dünyanın heryerinde bilmemkaç versiyon etiketle satılan bu motorun sadece türkiye versiyonunda kronik sorun var? , Tahminim sorun aslında çok basit ama çözümü bulunabilmiş değil niye? Yahu senin fabrikan var be kardeşim , heba et bir motoru parçala bul şunun sebebini neden stop ediyor bu motor.Ha bulamadın mı yine yüklen zhongsen'e bulun lan bunun sebebini markama bunu yapamaya ne hakkınız var yüklen... Tam peynir ekmek gibi satıyorken , tam herkes mondial bu modelle ilgileniyor marka algısını yükseltmenin peşinde derken bir çok kişi bende alayım bunu bak derken aradan geçen aylar.. Sinirli kullanıcılar.. ben gibi mondiale binerken ,aynı fabrikadan çıkan motorundan memnunken olumsuz yorum yapanlar. Tekrar soruyorum neden minskte olmuyor bu?
Bu arada cf moto'da
1 - segmentinde o kadar seçenek varki , ve şu an için hepsini solda bırakan yamaha
2 - fiyat performans üst seviyede (bozulana kadar sonra gideceğin servis belli)
3 - bir modeli çantalı diğerlerinde aksesuar yok.
4 - düşük cc şekil güzel yüksek cc ben beğenmedim kişiye göre değişir tabi.
Motora dandik demiyorum ama neden alınır cfmoto? Makine iyidir / fiyatı hesaplıdır alınır. E yamaha bitirmiş zaten segmentini? Amerikada satıyor demişsiniz de yahu amerikalı için japon motor sudan ucuz? benzini ucuz ,parçası ucuz bir tek işçilik pahalı oda her markada her serviste aynı. Hadi araştırdım haklı çıktınız satıyor Amerika'da peynir ekmek .. bana ne?
Z-one 150 , elektrik marşı almıyor gidiyorum servise , diyorlar ki konjektör bozuk aküyü bozmuş değişecek , iyi tamam ne diyeyim değiştirin . -e ücreti şu kadar. Anlamadım benmi bozdum canım garanti ne iş yapar? güç bela değişir garantiden. 2 ay sonra aynı sorun derim ki bakın aynı problem sürüyor bunu bozan başka bir şey olmalı bakın bi.
Hava sogutmalı tek silindir bilindik çin tipi bir motor bu servis alışık. Telefon geliyor deniyorki
-siz buna bir parça takmışsınız (konjektöre) niye taktınız bunu? keşke takmasaydınız şimdi motoru garantiden düşürmek zorundayız.
-neyi takmışım ne parçası?
- gelin kendiniz görün
parça falan takmadığımı biliyorum eminim kendimden gidiyorum
-bu ney?
-ne biliyim ben , siz takmadıysanız fabrika takmıştır arayın sorun
-aradık sorduk böyle bir şey yok bu motorda
-tamam neyse yapın yazın ücretini de veriyorum (Bakıyorum ki adamlar benden daha bi emin sonuç yok burda)
gelen 0 parçanın üstünde sen takmışsın denen parça kabak gibi duruyor , adamlar farkında ben farkında hiç laf etmeden alıyorum motoru çıkıyorum servisten
Şimdi ben bu adamların sabah akşam tamir ettiği bildiği motor tipinde bunu yaşıyorken , öbür tarafta dünyaları gezen rx3ler öksürüyorken şurupsuz, bilmem kaç silindir şurdan burdan alınmış teknolojili cf moto yı alıp aynı servise soktuğumuzda ne olacak?
Neden satmaz? bundan satmaz...
Rakiplerinden 2 ila 3 bin euro düşük fiyatı ile kendine has bir piyasa yaratacaktır diye düşünmek mümkün ama henüz avrupa satış noktası görmüş değilim.
Bir fransız motosiklet dergisi 2014 yılında tanıtımını yapıp Pan European'ın çinlisi diye başlık atmış.
Zaten fiyatını da o dergide gördüm.
6.299 Euro
Bu fiyata yaklaşan tek japon modeli kawasakide var o da 700 euro yüksek fiyatlı ama 10-15 beygir daha güçlü.
Diğer japon rakipleri 8300-8999 euro arasında.
Başlangıç motoru tercihi için 2000 euro önemli bir fark.
Bu nedenle piyasada kendine hatırı sayılır bir yer bulması çok da sürpriz olmaz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Maalesef Çinli motor algısını kırmak çok güç.Geçmişten gelen bilgi birikimler var. Sanırım 10 yıl oldu ilk çinli motoru ülkemiz yollarında göreli. Hala aynı konu tartışılıyor.20-25 bin ciddi rakamlar. Alırken insan bir kere daha düşünüyor...
Arkadaşlar bu makineden alıp kullanan var mı?
Şu an bu motoru 23.900'den kampanyalı satıyorlar.İnanılmaz heybetli.kafamı çok karıştırdı.Eve teslim dahi yapıyorlar bu motoru.Hem de 2016 model ABS'li. r25 bile 18 bin olmuşken 650'lik touring abs li motosiklet 23 binlerden satıyorlar.
Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 2 aydır bu motoru kullanıyorum. Önceki motorum 2016 versys 650 idi, maddi durum gereği satmak zorunda kaldım. Ona nazaran bazı yönlerde iyi bazı yerlerde geri kalıyor. Genelde Amerika, Avustralya ve Kanada'daki forumları okuyarak aldım. O ülkelerde de 3 ila 5 sene arası garanti ile satılan bir motor. Genelde fiyatına göre çok çok memnunum. Soru olursa cevaplayabilirim. Hayırlı sürüsler herkese
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)