LS2 FF323 REPLICA ISAAC VINALES Ekipman İncelemesi
Reklamlar
-
1990 yılında MHR adıyla kurulan ve yaklaşık 17 yıl boyunca farklı markalara üretim yapan şirket, 2006 yılında LS2 ismiyle, kendi markasını oluşturarak dünya arenasına giriş yapmıştı. Ana ofisi Barselona, İspanya’da bulunan LS2 markası öyle hızlı bir büyüme gerçekleştirmiş ki, Aralık 2009 verilerine göre sadece 2 yılda Avrupa’da 400.000 tüm dünyada ise 2 milyonun üzerinde kask satmayı başarmış, inanılmaz! Artık karbon fiber modelleriyle de premium sınıfa göz kırpan markayı MotoGP, WSBK serilerinde, Dakar’ın son galibi Cyril Despres’in üzerinde ve bir çok etkinlikte görebilmek mümkün.
Biz de MotoGP’de Loris Baz’ın 290km/s hızla yaptığı ve yara almadan kurtulduğu kazada kullandığı (Baz’ın Sepang testlerindeki korkutucu kazasını Youtube’dan izleyebilirsiniz) bu kaskı Özen Motor’dan alıp sizler için inceledik. Elimizdeki model Moto2’de Tech3 takımı ile
yarışan Isaac Vinales’in replika modeli (Kısa bir Ertem Şener bilgisi: Soyadı tanıdık geliyor olabilir, Isaac Vinales şuaralar tüm MotoGP
fabrika takımlarının radarında olan genç yetenek Maverick Vinales’in de kuzenidir).
İlk bakışta canlı renkleri ile kendini belli eden kask, Motoron pist gününde de dikkatlerini çeken katılımcılardan tasarımı itibariyle oldukça olumlu tepkiler aldı. Günlük kullanımda da fark edilebilirliği artıran kaskın aykırı renklerine ekipçe bayıldık. MotoGP için tasarlanan ve Grand Prix yarışlarında hali hazırda Yonny Hernandez ve Loris Baz gibi isimlerce kullanılan kaskın dış yüzeyinde Tricomposite Fiberglass’dan (Fiberglass bazlı 3 katmanlı kompozit) oluşmuş oldukça dayanıklı ve hafif bir dış kabuk kullanılmış. Ayrıca 3 farklı kabuk kalıbı ile üretilen kaskın XXS’dan XXL’a kadar bedenleri mevcut.
1390 gr ağırlığı ile de yarış kaskları arasında nispeten hafif bir alternatif. (Örneğin; Shoei X-Spirit II 1.450 gr, Arai RX 7GP 1.600 gr).
Buğu önleyici Pinlock camı paketin içinden standart olarak çıkıyor ve eğer renkli vizör almak isterseniz 75 lira gibi oldukça uygun bir fiyata siyah, gri, şeffaf, sarı gibi vizör alternatifleri bulunuyor. Vizörlere ayrıca yarışlar için tear off şeritler takılabiliyor.
Yıkanabilir ve çıkarılabilir antibakteriyel iç ped’lerin yanı sıra, kaskta nefesinizin vizörde direkt buğu oluşturmasını engelleyen nefes
deflektörü ve rüzgar sesini azaltmaya yarayan çene perdesi de çıkarılabilir özellikte.
ECE22.05 sertifikasına sahip kaskın güvenlik önlemlerine baktığımızda ise çift kaza anında açılmayı engelleyen metal vizör kilit mekanizması, piyasadaki en güvenli bağlantı şekli olarak D ring kilit sistemi, kuvvetlendirilmiş çene kayışı, ERS(Emergency Release SystemAcil durumlarda sağlık ekiplerinin boynunuza zarar vermeden kaskınızı çıkarabilmesi için) önem taşıyor. Ayrıca boyun pedi ve günlük
kullanım için arkadan görülebilen reflektör şeritleri de dikkatimizi çekiyor.
Çene ve üst bölgede bulunan havalandırma kanalları ile kaskın arkasında ve spoiler bölgesinde bulunan hava çıkış kanalları kaskın içinde yeterli sirkülasyonu sağlıyorlar.
Yoğun efor sarf edilen pistler için tasarlanan kask, sıcak geçen Motoron İstanbul Park pist günleri sonrasında hem hava sirkülasyonu
hem de kafanızı çıkardığınızda/çevirdiğinizdeki stabilitesi ile bizden geçer not almayı başardı. Kaskın en beğendiğimiz özelliği muazzam
vertikal görüş açısı sayesinde motosiklete kapandığınızda veya virajda sarktığınızda hiç bir şekilde kaskın üst bölmesi görüşünüzü
kesmiyor. Böylece düzlükte önünüze rahatlıkla konsantre olabiliyor, viraj çıkışlarında düzgün görüş elde edebilmek için şekilden şekle
girmek durumunda kalmıyorsunuz.
Yedek parça ve bahsettiğimiz gibi vizör fiyatları da oldukça uygun olan kaskın şu anda 1.025 TL’den 725TL’ye düşmüş durumda…
Kampanyayı kaçırmamanız tavsiye edilir.
LS2
Kendini kask üretimine adayan Arthur Liao tarafından 1990 yılında kurulan LS2, Barcelona (İspanya) merkezli bir Avrupa şirketidir.
LS2, kasklarını titiz bir üretim aşamasının sonucunda, en iyi malzemenin teknoloji ile buluştuğu noktada kullanıcısıyla buluşturmayı
vizyon edinmiş ve çok sıkı kalite kontrol sürecinden geçen ürünlerinin tüketicilerin tüm beklentilerini karşılaması için tasarlanmış
olduğunu açıklıyor. Şu an 65’in üzerinde ülkeye ulaşan LS2 markası, Türkiye pazarında ve dünyada hızla büyümeye devam ediyor...
LS2 FF323 Replica Isaac Vinales Özellikleri:
• Yüksek hızlar ve MotoGP için tasarlanmış, yeni nesil yarış kaskı
• Çizilmeye dayanıklı ve kalın yarış vizörü
• Tricomposite fiberglass 3 kabuklu dış yüzey
• Double D Ring, takviyeli çene askısı, metal güvenli plaka ve rulo boyunluk
• Çenede ve tepede havalandırma kanalları ve çene perdesi
• Kullanılan havanın dışarı çıkmasını sağlayan arka çıkış kanalları
• 3D görünümlü, anti UV’li ve çizilmeye dayanıklı polycarbonate ön cam
• Komple çıkarılıp yıkanabilen hipoalerjenik, hijyenik yanak padleri ve iç astar
• Kaza anında hızlı çıkabilen yanak pedleri,
• ECE 22.05 onay belgeli
• D-Ring bağlantı kayışı
• Orjinal kumaş taşıma kılıfı
• Beyaz camlı
• Buğu önleyici Pinlock Camı
• Ağırlık: 1390 gr
Kaynak: Motoron
Reklamlar
-
Şimdi,burada öyle bir anlatılmış ki,sanki Arai'den daha iyi.
Peki bu kadar teknolojiye sahiptiniz de bunca yıl neredeydiniz? 6-7 Yıldır satılan kasklara bakıyorum da,çin malı kaskların sadece bir tık üzerinde kaliteye sahipler.Hatta 3-4 yıl önce ben de ürünün en pahalı modelini almıştım.Ama rüzgar sesi ve büyüklüğü sorun olmuştu.
Şimdi ne değişti anlamadım.Sağlamlığı için yorum yapmayacağım,deneme fırsatım olmadı.
Ama kullanım süresince camı sarardı ve görüşü engelleyecek hale geldi.Rüzgar sesinden bahsetmiyorum bile.
Bence iddialıysanız,bunu kullanıcılara test ettirip öyle reklam yapın.Yok Vinales kullanmış,yok Rossi kullanmış beni bağlamaz.
Zamanında Michael Schumacher'da Türkiye'ye gelip Fiat Palio kullanıp övmüştü.Bunlar boş işler.
Kendinize güveniyorsanız bir test günü düzenleyip insanlara bu kaskı denettirirsiniz.Haa yok diyorsanız LS2 zaten piyasada kalitesi test edilmiş orta kalite bir kasktır bana göre.
Saygılarımla.
-
LS2 kask kullanıyorum, rüzgar sesiymiş konformuş cartmış curtmuş düşünmeyen adamın kaskı LS2. Bunları bilerek almada fayda var. Ama sağlamlık dersen orada hakkını gerçekten yememek lazım dandik çin malı dediğiniz kasklarla mukayese edilemez. Tabiki bir Arai gibi hafif Shubert gibi sessiz v.s. olmasını bekleyemeyiz. Ama sağlamlık ve koruma konusunda dağlar kadar farkları yok bunu açık yüreklilikle söylüyorum, farklı düşünenlere saygım sonsuz. Fakat kesinlikle o fiyata işini yapan bir kask. Bence koruma yeterli gerisi fantezi o yüzden kullanıyorum, en uzun günlük 400km yapmışımdır hiç şikayetçi olmadım. Kasksız gezmekten veya kağıt gibi kask takmaktan kat kat iyidir.
NOT: Haberde bahsedilen modeli bilmiyorum, yorumum onunla alakalı değil.
-
Yani,sizin de dediğiniz gibi,orta kalite bir kask
-
12.03.2016 Tarihinde ISAAC VINALES modelini aldim. Aldigim gibide kullandim. Ilk izlenimlerim oldukca olumlu. Yillardir Agv kullanicisi olarak en azindan K3 ve K3SV modellerinden cok daha iyi oldugunu soylim.
En basta termoplastik kabuk yerine fiber karisimli 3 katmanli kabuk kullanilmis. Bana Agv den sonra epey hafif geldi, yaniliyor da olabilirim. Malzeme ve iscilik cok kaliteli gorunuyor.
Kulaklari sikmiyor. Ozel bir bosluk birakilmis. Ozellikle intercom kullanacaklar icin harika bir detay. Intercom kullakliklari rahatlikla yerlestirebilirler.
Ic malzeme iclik cok basarili. Ben M bedenini aldim ve cuk oturdu. Asiri sikma yada bosluk yok. Acil durumlarda kaski kolay cikarmak icin pedlerin altinda kirmizi cekme ipleri var. Kaski cikarmadan pedleri cekip cikarabiliyor sonrada kaski rahatlikla cikarabiliyorsunuz.
Vizor oldukca genis bir gorus acisina sahip. Ben bir an "aa kask yok sanirim kafamda" dedim Vizorde pinlock hazirligi yapildigi gibi pinlock da yaninda veriliyor. Bu guzel bir arti. Ancak pinlock olmadan serin ve soguk havalarda kullanmak imkansiz. Zira hemen buharlanma yapiyor. Eger benim gibi cift vizor kullanacaksaniz (Gunesli havalar icin ayna vizor kullaniyorum, seklide guzel) ikinci bir pinlock cami almaniz gerek. Kask klasik modellerdeki gibi sadece asaga indirmekle kalmiyor baglanti noktasiyla kitleniyor. Acarken vizorun hemen altinda dugmeye basip vizoru aciyorsunuz.
Sadece agv kullandigim icin bu markayla kiyasliyorum Agv ye gore oldukca sessiz. Yuksek suratlerde ugultu yapmiyor. Zaten MotoGP icin tasarlanmis bir kask. 160 KM ye kadar hizlarda denedim oldukca basarili. Tasarimi ruzgardan kesinlikle etkilenmiyor. Ben naket (MT-07) kullanicisiyim. Hesabi siz yapin.
Kaskin onde cenede iki, ustte de iki, arkada da iki cikis havalandirmasi var. Cenedeki birincisi vizor havalandirmasi ikincisi ceneye denk gelen iceri temiz hava alis kanali mevcut. Ancak cenedeki ayar dugmesini kapatmama ragmen temiz hava giris delikleri kapanmadi bir turlu. Dakka bir gol bir dedim. Bir sorun var diye ic cene lastigini vs. Söktum. Sonra farkettim. Temiz hava giris kanallarini icerden ayarlanabilen bir mekanizma ile kapatabiliyorsunuz. Bu bence son derece sacma bir uygulama. Zira elde eldiven varken bunu yapmak cok zor olacak. Denicez gorucez.
Herkese kazasiz surusler.
-
FF 323 arrow almayı planlıyorum. bu kaska sahip olanlar yorum yapabilirmi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)