Türkiye’de motosiklet tutkunu 2 bin 700 kişi arasında yapılan araştırmaya göre, motosiklet almayı düşünenler önce motorların yakıt sarfiyatına, sonra uzun ömürlü olmasına ve performansına en son olarak da dizaynına bakıyor.
Motosiklette kriter
Çok gitsin az yaksın
Petrol ve yakıt harcamalarına ödediğimiz bedel ile Avrupa ülkeleri arasında birinciyiz. Ülkemizde kişi başına düşen gelirin yüzde 34'ü petrol ve ulaşım harcamalarına gidiyor. Bu oran Yunanistan da 25, İtalya da 15, Norveç ise yüzde 7 civarında. Avrupa ülkelerinde genelinde ise yüzde 8 ile 25 arasında değişiyor.
Türkiye de yakıtın pahalı olması ulaşım giderlerini de yansıyor. Tabii ki yakıt pahalı olunca ulaşım ücretleri de alıp başını gidiyor. Yakıta ödenen para, yakıt sarfiyatı az olan taşıtları çok daha önemli bir hale getiriyor.
Yakıt harcaması en az olan araçlardan birisi de motosiklet. Bu nedenle ülkemizde motosiklet kullanımı da son yıllarda belirgin bir şekilde artış yaptı. Ancak motosiklet almak isteyenler alacakları motosikletin yakıt sarfiyatının az olmasına çok dikkat ediyor. Az yakıt harcayan modeller tercih ediliyor. Hindistan’ın dünyaca ünlü Hero Motosikletleri Türkiye yetkilisi Soysal Group'un bayileri arasında yaptığı araştırmaya göre son yıllarda motosiklette en çok aranan özelliklerin başında yakıt sarfiyatının geldiğini ortaya çıktı.
DİZAYN ÖNEMLİ DEĞİL
2 bin 700 kişiyle yapılan anketten çıkan sonuçlara göre motosiklet almayı düşünen kişiler motorların az yakmasına uzun ömürlü olmasına, ardından performansına en son olarak da araçların şekline bakıyor. Türkiye'deki motosikletler genel olarak bir litrelik yakıt ile ortalama 25-65 kilometre arasında yol gidebiliyor. Bu rakam, motorun cinsi ve hacmine göre değişiyor. Motosiklet kullanan sürücüler için son derece önemli olan yakıt sarfiyatı benzinin pahalı olması nedeniyle son yıllarda ürün seçiminde en önemli nedenlerden birisi oldu.
BİR LİTRE İLE 80 KİLOMETRE
Bu arada yakıt teknolojisinde dünyanın en iyilerinden olan Hindistanlı Hero Motor, Ar-Ge laboratuvarlarında dört farklı teknoloji ile motor üretiyor. Bu teknolojiler 650 mühendis tarafından yapılan bir yıllık bir çalışma sonrasında geliştirildi. Bu motorlarla bir litre benzinle 80 kilometreye kadar yol almak olası. Üretilen motosikletlerin motoru girdap yöntemi ile yanma ve ateşleme teknolojisine sahip. Özel 4 farklı teknolojiyi birlikte kullanan mühendisler, motor cins ve segmentine göre kullanıcı alışkanlıklarına duyarlı sistem oluşturdu. Motosikletlerde gaz tepkimelerine göre yakıtı dengeleyen bir yöntemi baz alan sistem geliştirdi. Bu, yanma ve ateşlemeyi optimize eden özelliklerle de desteklendi. Bu sayede Hero motosikletleri bir litrelik yakıt ile uzun yolda 80 kilometreye kadar yol alabilir hale geldi. Şehir içi kullanımda ise bu menzil 65-70 kilometreye civarında. Bu teknoloji ile ideal şartlarda 1,5 litrelik benzinle 100 kilometre yol alması olası hale geldi.
HERO KİMDİR?
Hero, Hindistan merkezli bir motosiklet üreticisi. Yılda 7 milyon adet üretimi ile konusunda dünyanın en büyüğü. Üç fabrikasında toplam 12 bin kişi çalışıyor. 19 model üretiyor. Bugüne kadar 50 milyon adedi aşan üretim yaptı. Hindistan pazarının yüzde 50'sine hâkim. 1983 yılında Japon Honda ile ortak oldu. Ortaklık 28 yıl sürdü. 2011 yılında Honda ile yollarını ayırdı. Kalitesi ile Japon ve Avrupalı üreticilerle yarışan Hero, 2014 yılında Türkiye pazarına girdi. Soysal Group ile anlaştı. Türkiye’ye yayılmış 110 noktada satış ve servis hizmeti vermeye başladı. Ürettiği modellerin uzun ömür ve düşük yakıt özelliğinden dolayı Hindistan pazarında “Babadan oğula miras” veya “Doldur, kapat, unut” gibi sloganlarla bilinen Hero’nun Türkiye sloganı ise “az yakar, çok gider.
www.heromotocorp.com - www.heromotosiklet.com
HERO’NUN YAKIT SİSTEMLERİ
FI(Fuel injection)Yakıt enjeksiyon sistemi. Yakıtı püskürtme esasına dayanan bu sistem karbüratörlü araçlara nazaran daha fazla yakıt ekonomisi sağlar, daha az zararlı egzoz gazı salınımı yapar, yakıtın daha kaliteli ve kontrollü bir şekilde yanmasını sağlar.
APDEV (Advanced Pro-Series Digital Variable Ignition System)Gelişmiş pro serisi dijital değişken ateşleme bujilerin bir sensor vasıtası ile kontrollü olarak ateşlenmesini üst seviyede yakıt ekonomisi sağlar.
ASFS (Advanced swirl flow induction system) Gelişmiş girdap akımlı indüksiyon sistemi
Hero MotoCorp’a özel bu teknoloji ile yanma odasındaki yakıt karışımının bir girdap devinimi ile hareket ederek yanması, üst seviyede yakıt ekonomisi ve çevreye en az zararlı egzoz atığı salınmasını sağlar. Bu sistemde yakıt karışımı silindir duvarına paralel olarak döner, tıpkı çay içine atılan şekerin kaşıkla karıştırılarak tamamen erimesi ve tatlanması gibi son damlasına kadar yakıttan maksimum verim sağlanır. Egzoz atığındaki yanmamış yakıt oranı minimum seviyeye indirgenerek çevreye en az negatif etki sağlanır.
ATFT(Advanced tumble flow induction system) Gelişmiş Karıştırıcı Akımlı İndüksiyon Sistemi.
Bu teknoloji de Hero MotoCorp’a ait özel bir teknolojidir. Bu sistemde de yakıt karışımı silindir duvarına dik olarak döner, motosikletten maksimum güç, minimum çevresel atık ve maksimum yakıt ekonomisi sağlanır.