Disini Elyaf ile lamine etseniz cok daha saglikli ve uzun omurlu olacakmis aslinda, hazir elinizde epoxy de var.Marin kontrasinin su ile iliskisini kestinizmi daha iyi olur.
Disini Elyaf ile lamine etseniz cok daha saglikli ve uzun omurlu olacakmis aslinda, hazir elinizde epoxy de var.Marin kontrasinin su ile iliskisini kestinizmi daha iyi olur.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Ben de ADB ve KMT yi 2006 da almıştım. Fiber dediğimiz aslınd GRP olarak anılır anlamı polyester ile güçlendirilmiş elyaftır. Seri üretim için uygun olsada amatör yapımcı için eziyettir ve zordur. Sonuçta 1 defalık ucuz kontraplak kalıp yapmak zorunda kalacaksınız bu da çok uzun zaman alacak ve çok pahaliya gelecek. Su kontrasi üzerine elyafi epoksi ile kaplarsaniz polyester tekneden çok daha dayanıklı hafif ve ucuz tekne yapmış olusunuz. Epoksi polyesterden 6 kat daha güçlü bağlanır , Polyester gibi nemi çekmez ve kanser yapıcı kokusu yoktur. Özetle grp tekne yapımı amatöre uygundeğildir seri üretime uygundur.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:58 ----------
Optimist sınıf kurallarında elyaf yasak ayrıca çok ağır olur. Bu tür yarış teknelerinde amaç hafif olması.
Kimyacı bir arkadaşın yazısı, işe yarayabilir.
Polyester , Aslen epoksi reçinesidir. Genellikle iki komponentli olur. Biri ana malzeme diğeri sertleştirici. (Piyasada plastik çelik diye satılan yapıştırıcıdır.)
Bu malzeme fiber elyaf (cam elyafından üretilmiş çuval örgülü kumaş) ile işlenerek fiberglas dediğimiz yapıyı oluşturur. İşleme esnasında polyester karışım akıcı bir halde olduğundan, donma süresince liflerin arasını terketmemesi için akmayı önleyici toz katkılar kullanılır. Bu genel bilgiden sonra dünyanın en sağlam malzemesini paylaşmaak istiyorum.
Karbon fiber,
Araştırmalarla cam elyafı lifi şilteyi 3000 derceye kadar ısıtıp (sinterleşme) soğutularak karbon yağısını değiştirmiş bir malzeme elde etmişler. Daha sonra bu malzemeyi polyester ile fiberglastaki gibi işleyerek muhteşem dayanıklı bir yapı elde edilmiş. Adına karbon fiber diyorlar.
Darbeye, esnemeye son derece dayanıklı kolay kırılmayan bu malzeme
çok pahalı olmasından dolayı motorsiklet gövde ve dapo korumalarında, otoların aksesuarlarında, cep telefonlarında kullanmaktalar.
Bu malzemeyle tekne imalatıda yapılabilmektedir. Gücü yetebilenlere duyurulur.
Hepinize mutlu günler dilerim.
Alıntıdır.
Neco hocayı tanıyorum tabiki benden selam söyleyin Cihan (Beyoğlu'ndan )deyin hemen tanırZaten kardeş kulübüzdür,Optimist ve bot romörkümüz alınınca Büyükçekmece'ye antrenmana ve yarışa gelmeyi planlıyoruz
Keşke hurda optimistimiz olsa!Şuan tekne sayısı çok kısıtlı 7 polyester 5 plastik opti var.Hepsi bu.
Teşekkür ederim. Karbon fiber dediğiniz gibi dehşet bir malzeme ama çok pahalı. 20 metrelik karbon fiberden yapılma bir yelken direğinin ( sadece direk tekne değil) 40 bin euroluk fiyatı olması malzeme fiyatı hakkında fikir verebilir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:09 ----------
Söylerim tabi, herzaman bekleriz, tesis imkanlarımız çok iyi ancak tekne sayımız çok az, 6 optimiz var sadece , yaza kadar 4 tane daha yapmayı düşünüyoruz. Benim yaptığım prototip idi, taban kalıbı hazır. Şimdi arkadaşlar planları cad de çiziyorlar. CNC kesimi yapılacak yer de hazır. Tahmini 6 günde bir opti yapabilecek duruma geleceğiz. Tabi donanım yelken ve direklerin satın alınması gerekiyor. Onun için de sponsor arayışı içindeyiz.
Lafı açılmışken Neco hoca ile çekilmiş fotomuzu da koyalım. Yapım aşamasında bana manevi destek veriyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:26 ----------
Sizin tekne maceranızı biliyorum. "İnadına" çok güzel bir tekne. Bravo. Ellerinize sağlık. Biraz bıkkınlık geliyor yaparken ama tırnaklardaki epoksiler dökülüp eller temizlenmeye başlayınca insana yeniden kaşıntı basıyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:33 ----------
Üstadım sen tekne yapmayacaksında kim yapacak ? Biz amatörüz , hem okulunu okumuşsun hem de tersanede çalışıyorsunuz. Biraz uzak kalıyoruz ,ama uğrarım inşallah, Büyükçekmeceye de gelme planı olursa özelden bir mesaj yeterlidir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:44 ----------
Bu arada planlar IODA dan 50 dolar karşılığı alınabildiği gibi aşağıdaki linlerden planları, sınıf kurallarını ve inşa klavuzunu bulabilirsiniz.
Sınıf kuralları : http://www.optiworld.org/documents/CR2010-281209.pdf
İnşa klavuzu : http://www.optiworld.org/Woodguide05.pdf
Planlar : http://digilander.libero.it/cvastura.../Optimist.html
Acikcasi ben tekne yarisinin kurallarini pek bilmem , ama hafiflik soz konusu ise o zaman hic marin kontrasi kullanmazdim.
[SIZE=1 adlı üyeden alıntı
O zaman direk PP Honeycomb ve tek kat +45 - 45 Multiaxial Elyaf ile bu tekneji cok hafife cikrirdim. Acikcasi Kucuk oldugundan Honeycomb kullanmanin agir bir maliyeti de olmayacaktir. Ama rakiplerine hafiflikte fark atacagi kesin.Hem Honeycomb u maket bicagi ile dahi kesmek mumkun. Ama Yaris ta bu malzemeye izin varmi bilmiyorum,onu siz soyleyeceksiniz. Proje harika sonucta biz olasikliklari konusuyoruz. Zevkini cikaracak olan sizin oglan
Turkiyede carbon fiber tedarik eden 3 firmadan birinin sahibi olarak musadenizle hatalari duzeltmek istiyorum
Polysester aslen Epoxy recinesi degildir. Polysester den imal edilmis recinedir. Epoyx ise Polymer ve Seramik bazli bir recinedir.
Polyester iki degil 3 kompenetli olur. Sertestirici , Hizlandirici ve Recine
Teknede genelikle Cuval dokuma tarzi dedigimiz elyaf kullanilmaz, yonlu yada Multiaxial dedigimiz 2 , 3 yada 4 yonu olan ozel cam elyaflari kullanilir. (Bunun sebebi cok detayli burda sisirmeyelim)
Bahsi gecilen toz imalatta kullanilmaz. Elyaf daha dokunur iken bazi kimyasallar uzerine puskurtulur. Bu malzeme recinenin cam elyafa tutunmasini saglar
Karbon fiber icin ise
Carbon fiber Cal elyafindan elde edilmez. Iplik olarak Orlon yada Akrilik iplikten elde edilir.
Carbon fiber celikten 3 kat daha kopma dayinimina sahiptir. (Insanlar saglamlikta tam birimi soylemediklerinden bunu anlamiyorlar. Celik 0.800 g/pascal iken carbon fiber 1.800 g/pascal cekme ye dayanir) Yoksa carbon fiberi tek civi darbesi ile delebilirsiniz, ama celigi delemezsiniz. Aradaki fark onemlidir.
Insansiz hava ucaklarinin hepsi , bir cok tekne , savunma sanayi , deprem guclendirme insaat sektoru carbon fiberi hayli tuketiyor.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Arkadaşlar iyi güzel söylüyorsunuz da benim hatırladığım (23 yıl kadar önce epoksi-cam elyaf kullanarak olimpik sörf ve model planör uçak gövdesi üreten bir firmada 3 ay kadar çalışmıştım) epoxy ile üretimde en büyük maliyet ve sorun kalıp sorunudur. Yani epoxy var elyaf da var hadi üreteyim diyemezsiniz. O yüzden Fabrikasyon olmayan tek üretimlik bir ürün için epoxy-elyaf kullanımı sizce ne derece kolay ve doğru? (Zeda'nın dediği dış yüzey kaplaması ağırlık sorun olmayacaksa mantıklı görünüyor aslında. Bunda kalıp gerekliliği yok)
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
bu işlerden pek anlamam da hani gel bir iki tur atarsın derseniz gelirim.
can't be worried about that shit. life goes on man.
Amatör yapımcının elinde kalıp olmadığını varsayıyoruz. Bu durumda Fiberglas tekne yapması için tek kullanımlık kontraplaktan kalıbı yaptıktan sonra üzerine elyaf üzeri polyester döşemesi , daha sonra kontraplağı kırarak çıkartması gerekli. Ben de diyorum ki : Tekneyi su kontrasından yaparsanız döşemesini 200 gramlık elyaf üzerine epoksi sürerek yaparsanız ,polyester fiberglass tekneden daha sağlam ucuz ve hafif tekne elde edebililrsiniz.
süper... güzel ve emek dolu bir çalışma olmuş
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Konu ile biraz alakasız olacak ama zodiac bot tabanlarında kullanılan bal-petek adı verilen malzeme var, türkçesini bulamadım google öyle çeviriyor. Şişme tabanlı botları mı kast etmiş.
Buldum galiba iyi bir sisteme benziyor alüminyum petek.
http://www.trbls.com/products.htm
Hiç katamaran zodiac gördünüz mü Aslı Marine yapmış.
Dalgalara karşı daha iyi ve ayakta durması kolay,hem de diğer 320'lere göre geniş.
http://www.asilmarine.com/tr/tekne-v...40&sobi2Id=112
Katamaran olayı iyimiş. Biraz daha büyük olup 50'lik motoru kaldırsa daha hoş olur gibi.
www.motorumla.net
Antalya'da 20 sene 2Hp 2 zamanlıyla 4 metre fiber tekne süren balıkçılar da var. Rüzgarın durumuna göre tercih sebebi.
Ben korkarım onları kullanmaya, tehlike anında kürek takvitesi ister.
www.motorumla.net
yurt dısında katamaran botlarla yarıs yapılmakta ve kıcında en az 50bg olmakta su orcanın katamaranın on yapısına baktım sımdı bu bızım denızlerımızde on yuzey cok su tutar cunku su kesmı cok assagıda 2sısme tup arasından suyun gecısı ıyı olmaz bence. zaten yurt dısında yarıslardan gordugum kadarıyla 2sısıme tupun arasında ahsap baglantılı bır malzeme varkı bu da ıkı tupun arasındakı su gecısının rahat olmasını saglıyor cunku bu ahsap yanı ortasındakı ahsaplar su kesmınden bayagı yukarda
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:50 ----------
balpetek tabanlı botlarda soyle soyleyeyım yıne cıkarabılen 3yada4 parcadan olusuyor botun uzunluguna gore bunlar ahsap uzerı fıber kaplanıyor ve arı balı gıbı sekıl verıyorlar onun ıcın ısmı bal petek tabanı oluyor.ve bu ahsaplar fıberle kaplandıgı ıcın daha saglam oluyor ve anı darbelerde ahsap tabanlı botlardan daha saglam oluyorlar
Max 15Hp yani 10Hp 'in ideal olacağı bir bottan fazla birşey beklememek gerekir.
Adb belgesi almak istemeyenler için bence en ideal bot, hem de şişme tabanlı.
Alttan suyun geçişini hesaplayamayacak kadar bilgisiz mi bu Joker'i üreten firma.
Dux firmasının üretimi olanlar biraz alçak taban, benziyor.
http://www.youtube.com/watch?v=4R7WF...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vw2XO...eature=related
Balpetek için ise şu sayfaya bakınız yukarıda da paylaşmıştım.
http://www.trbls.com/products.htm
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)