Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ahşap Optimist Yelkenli Yapımı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Disini Elyaf ile lamine etseniz cok daha saglikli ve uzun omurlu olacakmis aslinda, hazir elinizde epoxy de var.Marin kontrasinin su ile iliskisini kestinizmi daha iyi olur.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı burakutucu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bayildim gercekten bayildim. Oglunuz cok sansli...Bende kiyi kaptanligi belgemi dogru adiyla amator denizcilik sertifikami 1 ay icinde alacagim Mudanya Yelken den. Hem motora hemde denize sevdali bir arkadasimla orta vadede fiber bir tekne yapma planlarimiz var. Kendisi zaten cam elyafiyla hasir nesir oldugu icin imkansiz gozukmuyor. Benim yeteneksizligimden dolayi katkim getir gotur kaldir indir mertebesinde de kalsa da , dusundukce bile heyecanlaniyorum. Denize bulasan adamdan zarar gelmez...
    Ben de ADB ve KMT yi 2006 da almıştım. Fiber dediğimiz aslınd GRP olarak anılır anlamı polyester ile güçlendirilmiş elyaftır. Seri üretim için uygun olsada amatör yapımcı için eziyettir ve zordur. Sonuçta 1 defalık ucuz kontraplak kalıp yapmak zorunda kalacaksınız bu da çok uzun zaman alacak ve çok pahaliya gelecek. Su kontrasi üzerine elyafi epoksi ile kaplarsaniz polyester tekneden çok daha dayanıklı hafif ve ucuz tekne yapmış olusunuz. Epoksi polyesterden 6 kat daha güçlü bağlanır , Polyester gibi nemi çekmez ve kanser yapıcı kokusu yoktur. Özetle grp tekne yapımı amatöre uygundeğildir seri üretime uygundur.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:58 ----------

    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Disini Elyaf ile lamine etseniz cok daha saglikli ve uzun omurlu olacakmis aslinda, hazir elinizde epoxy de var.Marin kontrasinin su ile iliskisini kestinizmi daha iyi olur.
    Optimist sınıf kurallarında elyaf yasak ayrıca çok ağır olur. Bu tür yarış teknelerinde amaç hafif olması.

  3. #23

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Kimyacı bir arkadaşın yazısı, işe yarayabilir.

    Polyester , Aslen epoksi reçinesidir. Genellikle iki komponentli olur. Biri ana malzeme diğeri sertleştirici. (Piyasada plastik çelik diye satılan yapıştırıcıdır.)
    Bu malzeme fiber elyaf (cam elyafından üretilmiş çuval örgülü kumaş) ile işlenerek fiberglas dediğimiz yapıyı oluşturur. İşleme esnasında polyester karışım akıcı bir halde olduğundan, donma süresince liflerin arasını terketmemesi için akmayı önleyici toz katkılar kullanılır. Bu genel bilgiden sonra dünyanın en sağlam malzemesini paylaşmaak istiyorum.

    Karbon fiber,
    Araştırmalarla cam elyafı lifi şilteyi 3000 derceye kadar ısıtıp (sinterleşme) soğutularak karbon yağısını değiştirmiş bir malzeme elde etmişler. Daha sonra bu malzemeyi polyester ile fiberglastaki gibi işleyerek muhteşem dayanıklı bir yapı elde edilmiş. Adına karbon fiber diyorlar.
    Darbeye, esnemeye son derece dayanıklı kolay kırılmayan bu malzeme
    çok pahalı olmasından dolayı motorsiklet gövde ve dapo korumalarında, otoların aksesuarlarında, cep telefonlarında kullanmaktalar.
    Bu malzemeyle tekne imalatıda yapılabilmektedir. Gücü yetebilenlere duyurulur.
    Hepinize mutlu günler dilerim.

    Alıntıdır.

  4. #24
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet büyükçekmece. Hocamız necmettin ( neco ) hoca. Bu işi yapmak için ilk şart yapacak yeri ayarlamak . Aletler kolay. Yabancı bir sitede yazdığı gibi tekne yapımı işini bitirmeniz için bu işe kendinizi adamanız gerekli , yoksa bu iş bitmez. Hurda optimistleriniz varsa bize bağışlayabilirsiniz. Ben tamir ederim. Büyükçekmeceye bekleriz her zaman
    Neco hocayı tanıyorum tabiki benden selam söyleyin Cihan (Beyoğlu'ndan )deyin hemen tanırZaten kardeş kulübüzdür,Optimist ve bot romörkümüz alınınca Büyükçekmece'ye antrenmana ve yarışa gelmeyi planlıyoruz
    Keşke hurda optimistimiz olsa!Şuan tekne sayısı çok kısıtlı 7 polyester 5 plastik opti var.Hepsi bu.

  5. #25
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Teşekkür ederim. Karbon fiber dediğiniz gibi dehşet bir malzeme ama çok pahalı. 20 metrelik karbon fiberden yapılma bir yelken direğinin ( sadece direk tekne değil) 40 bin euroluk fiyatı olması malzeme fiyatı hakkında fikir verebilir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:09 ----------

    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neco hocayı tanıyorum tabiki benden selam söyleyin Cihan (Beyoğlu'ndan )deyin hemen tanırZaten kardeş kulübüzdür,Optimist ve bot romörkümüz alınınca Büyükçekmece'ye antrenmana ve yarışa gelmeyi planlıyoruz
    Keşke hurda optimistimiz olsa!Şuan tekne sayısı çok kısıtlı 7 polyester 5 plastik opti var.Hepsi bu.
    Söylerim tabi, herzaman bekleriz, tesis imkanlarımız çok iyi ancak tekne sayımız çok az, 6 optimiz var sadece , yaza kadar 4 tane daha yapmayı düşünüyoruz. Benim yaptığım prototip idi, taban kalıbı hazır. Şimdi arkadaşlar planları cad de çiziyorlar. CNC kesimi yapılacak yer de hazır. Tahmini 6 günde bir opti yapabilecek duruma geleceğiz. Tabi donanım yelken ve direklerin satın alınması gerekiyor. Onun için de sponsor arayışı içindeyiz.

    Lafı açılmışken Neco hoca ile çekilmiş fotomuzu da koyalım. Yapım aşamasında bana manevi destek veriyor



    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:26 ----------

    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin tekne maceranızı biliyorum. "İnadına" çok güzel bir tekne. Bravo. Ellerinize sağlık. Biraz bıkkınlık geliyor yaparken ama tırnaklardaki epoksiler dökülüp eller temizlenmeye başlayınca insana yeniden kaşıntı basıyor

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:33 ----------

    Alıntı kawabanga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam Karamürsel'de Gemi inşaatı bölümünde okuyorum..Aynı zamanda Beşiktaş Tersanesinde çalışıyorum..Benim de aklımda kafa dengi bi arkadaşımla yelkenli yapma planım var..Sizin de dediğiniz gibi muhtemelen benimki de yaza kalıcak..Dilerseniz müsait olduğunuz bi hafta sonu misafirim olun..Bu arada hakikaten elinize sağlık..
    Üstadım sen tekne yapmayacaksında kim yapacak ? Biz amatörüz , hem okulunu okumuşsun hem de tersanede çalışıyorsunuz. Biraz uzak kalıyoruz ,ama uğrarım inşallah, Büyükçekmeceye de gelme planı olursa özelden bir mesaj yeterlidir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:44 ----------

    Bu arada planlar IODA dan 50 dolar karşılığı alınabildiği gibi aşağıdaki linlerden planları, sınıf kurallarını ve inşa klavuzunu bulabilirsiniz.
    Sınıf kuralları : http://www.optiworld.org/documents/CR2010-281209.pdf
    İnşa klavuzu : http://www.optiworld.org/Woodguide05.pdf
    Planlar : http://digilander.libero.it/cvastura.../Optimist.html

  6. #26
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı

    [SIZE=1
    adlı üyeden alıntı
    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:58 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]

    Optimist sınıf kurallarında elyaf yasak ayrıca çok ağır olur. Bu tür yarış teknelerinde amaç hafif olması.
    Acikcasi ben tekne yarisinin kurallarini pek bilmem , ama hafiflik soz konusu ise o zaman hic marin kontrasi kullanmazdim.



    O zaman direk PP Honeycomb ve tek kat +45 - 45 Multiaxial Elyaf ile bu tekneji cok hafife cikrirdim. Acikcasi Kucuk oldugundan Honeycomb kullanmanin agir bir maliyeti de olmayacaktir. Ama rakiplerine hafiflikte fark atacagi kesin.Hem Honeycomb u maket bicagi ile dahi kesmek mumkun. Ama Yaris ta bu malzemeye izin varmi bilmiyorum,onu siz soyleyeceksiniz. Proje harika sonucta biz olasikliklari konusuyoruz. Zevkini cikaracak olan sizin oglan

    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimyacı bir arkadaşın yazısı, işe yarayabilir.

    Polyester , Aslen epoksi reçinesidir. Genellikle iki komponentli olur. Biri ana malzeme diğeri sertleştirici. (Piyasada plastik çelik diye satılan yapıştırıcıdır.)
    Bu malzeme fiber elyaf (cam elyafından üretilmiş çuval örgülü kumaş) ile işlenerek fiberglas dediğimiz yapıyı oluşturur. İşleme esnasında polyester karışım akıcı bir halde olduğundan, donma süresince liflerin arasını terketmemesi için akmayı önleyici toz katkılar kullanılır. Bu genel bilgiden sonra dünyanın en sağlam malzemesini paylaşmaak istiyorum.

    Karbon fiber,
    Araştırmalarla cam elyafı lifi şilteyi 3000 derceye kadar ısıtıp (sinterleşme) soğutularak karbon yağısını değiştirmiş bir malzeme elde etmişler. Daha sonra bu malzemeyi polyester ile fiberglastaki gibi işleyerek muhteşem dayanıklı bir yapı elde edilmiş. Adına karbon fiber diyorlar.
    Darbeye, esnemeye son derece dayanıklı kolay kırılmayan bu malzeme
    çok pahalı olmasından dolayı motorsiklet gövde ve dapo korumalarında, otoların aksesuarlarında, cep telefonlarında kullanmaktalar.
    Bu malzemeyle tekne imalatıda yapılabilmektedir. Gücü yetebilenlere duyurulur.
    Hepinize mutlu günler dilerim.

    Alıntıdır.
    Turkiyede carbon fiber tedarik eden 3 firmadan birinin sahibi olarak musadenizle hatalari duzeltmek istiyorum

    Polysester aslen Epoxy recinesi degildir. Polysester den imal edilmis recinedir. Epoyx ise Polymer ve Seramik bazli bir recinedir.

    Polyester iki degil 3 kompenetli olur. Sertestirici , Hizlandirici ve Recine

    Teknede genelikle Cuval dokuma tarzi dedigimiz elyaf kullanilmaz, yonlu yada Multiaxial dedigimiz 2 , 3 yada 4 yonu olan ozel cam elyaflari kullanilir. (Bunun sebebi cok detayli burda sisirmeyelim)

    Bahsi gecilen toz imalatta kullanilmaz. Elyaf daha dokunur iken bazi kimyasallar uzerine puskurtulur. Bu malzeme recinenin cam elyafa tutunmasini saglar

    Karbon fiber icin ise

    Carbon fiber Cal elyafindan elde edilmez. Iplik olarak Orlon yada Akrilik iplikten elde edilir.

    Carbon fiber celikten 3 kat daha kopma dayinimina sahiptir. (Insanlar saglamlikta tam birimi soylemediklerinden bunu anlamiyorlar. Celik 0.800 g/pascal iken carbon fiber 1.800 g/pascal cekme ye dayanir) Yoksa carbon fiberi tek civi darbesi ile delebilirsiniz, ama celigi delemezsiniz. Aradaki fark onemlidir.

    Insansiz hava ucaklarinin hepsi , bir cok tekne , savunma sanayi , deprem guclendirme insaat sektoru carbon fiberi hayli tuketiyor.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  7. #27
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Arkadaşlar iyi güzel söylüyorsunuz da benim hatırladığım (23 yıl kadar önce epoksi-cam elyaf kullanarak olimpik sörf ve model planör uçak gövdesi üreten bir firmada 3 ay kadar çalışmıştım) epoxy ile üretimde en büyük maliyet ve sorun kalıp sorunudur. Yani epoxy var elyaf da var hadi üreteyim diyemezsiniz. O yüzden Fabrikasyon olmayan tek üretimlik bir ürün için epoxy-elyaf kullanımı sizce ne derece kolay ve doğru? (Zeda'nın dediği dış yüzey kaplaması ağırlık sorun olmayacaksa mantıklı görünüyor aslında. Bunda kalıp gerekliliği yok)
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  8. #28
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    bu işlerden pek anlamam da hani gel bir iki tur atarsın derseniz gelirim.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  9. #29
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar iyi güzel söylüyorsunuz da benim hatırladığım (23 yıl kadar önce epoksi-cam elyaf kullanarak olimpik sörf ve model planör uçak gövdesi üreten bir firmada 3 ay kadar çalışmıştım) epoxy ile üretimde en büyük maliyet ve sorun kalıp sorunudur. Yani epoxy var elyaf da var hadi üreteyim diyemezsiniz. O yüzden Fabrikasyon olmayan tek üretimlik bir ürün için epoxy-elyaf kullanımı sizce ne derece kolay ve doğru? (Zeda'nın dediği dış yüzey kaplaması ağırlık sorun olmayacaksa mantıklı görünüyor aslında. Bunda kalıp gerekliliği yok)
    Amatör yapımcının elinde kalıp olmadığını varsayıyoruz. Bu durumda Fiberglas tekne yapması için tek kullanımlık kontraplaktan kalıbı yaptıktan sonra üzerine elyaf üzeri polyester döşemesi , daha sonra kontraplağı kırarak çıkartması gerekli. Ben de diyorum ki : Tekneyi su kontrasından yaparsanız döşemesini 200 gramlık elyaf üzerine epoksi sürerek yaparsanız ,polyester fiberglass tekneden daha sağlam ucuz ve hafif tekne elde edebililrsiniz.

  10. #30
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    süper... güzel ve emek dolu bir çalışma olmuş
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  11. #31

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Konu ile biraz alakasız olacak ama zodiac bot tabanlarında kullanılan bal-petek adı verilen malzeme var, türkçesini bulamadım google öyle çeviriyor. Şişme tabanlı botları mı kast etmiş.

  12. #32
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Orjinal adı ne? Sanki fiber gibi ama...
    www.motorumla.net

  13. #33

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orjinal adı ne? Sanki fiber gibi ama...
    Buldum galiba iyi bir sisteme benziyor alüminyum petek.
    http://www.trbls.com/products.htm

    Hiç katamaran zodiac gördünüz mü Aslı Marine yapmış.
    Dalgalara karşı daha iyi ve ayakta durması kolay,hem de diğer 320'lere göre geniş.
    http://www.asilmarine.com/tr/tekne-v...40&sobi2Id=112

  14. #34
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Katamaran olayı iyimiş. Biraz daha büyük olup 50'lik motoru kaldırsa daha hoş olur gibi.
    www.motorumla.net

  15. #35

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katamaran olayı iyimiş. Biraz daha büyük olup 50'lik motoru kaldırsa daha hoş olur gibi.
    Adb isteniyor, 10 Hp'den sonra veya 4.00 mt'yi geçince.

  16. #36
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    10 beygir de çok az değil mi?..
    www.motorumla.net

  17. #37

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Antalya'da 20 sene 2Hp 2 zamanlıyla 4 metre fiber tekne süren balıkçılar da var. Rüzgarın durumuna göre tercih sebebi.

  18. #38
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Ben korkarım onları kullanmaya, tehlike anında kürek takvitesi ister.
    www.motorumla.net

  19. #39

    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mr 250 destro
    yurt dısında katamaran botlarla yarıs yapılmakta ve kıcında en az 50bg olmakta su orcanın katamaranın on yapısına baktım sımdı bu bızım denızlerımızde on yuzey cok su tutar cunku su kesmı cok assagıda 2sısme tup arasından suyun gecısı ıyı olmaz bence. zaten yurt dısında yarıslardan gordugum kadarıyla 2sısıme tupun arasında ahsap baglantılı bır malzeme varkı bu da ıkı tupun arasındakı su gecısının rahat olmasını saglıyor cunku bu ahsap yanı ortasındakı ahsaplar su kesmınden bayagı yukarda

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:50 ----------

    balpetek tabanlı botlarda soyle soyleyeyım yıne cıkarabılen 3yada4 parcadan olusuyor botun uzunluguna gore bunlar ahsap uzerı fıber kaplanıyor ve arı balı gıbı sekıl verıyorlar onun ıcın ısmı bal petek tabanı oluyor.ve bu ahsaplar fıberle kaplandıgı ıcın daha saglam oluyor ve anı darbelerde ahsap tabanlı botlardan daha saglam oluyorlar

  20. #40

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Max 15Hp yani 10Hp 'in ideal olacağı bir bottan fazla birşey beklememek gerekir.
    Adb belgesi almak istemeyenler için bence en ideal bot, hem de şişme tabanlı.
    Alttan suyun geçişini hesaplayamayacak kadar bilgisiz mi bu Joker'i üreten firma.
    Dux firmasının üretimi olanlar biraz alçak taban, benziyor.
    http://www.youtube.com/watch?v=4R7WF...eature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=vw2XO...eature=related

    Balpetek için ise şu sayfaya bakınız yukarıda da paylaşmıştım.
    http://www.trbls.com/products.htm


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)