Yamaha 2006 model R6 geri aliyor
Reklamlar
-
Yamaha 2006 model YZF-R6'nin (kisaca R6) motoru 17.500 devir yapabildigini duyuyarak bombayi patlatmisdi. 17.500 devir yapan ve Formula 1 teknolijisine yaklasan yeni motosiklet basinda ve satisda cok ilgi cekmisdi.
Ama simdi bagimsiz testler ispatina motor 17.500 devirde degil ama maksimum 16.000 devirle calisdigini ortaya koydu ve 17.500 devrimde calisan bir sokak motosikleti gene bir hayal oldugunu ispatladi.
Bu nedenle Yamaha motosikletin fabrikadan tachometresi 9% sapdigini itiraf etmek zorunda kaldi. Yamaha 2006 R6'yi reklam ve promosyon kampanyalarinda kirmizi noktasi 17.500 devirde oldugunu one surdugu icin ve bu yanlis oldugu icin motosikletden memnun kalmayan musterilerine satis fiyatina arti gundemdeki faiz orani ile beraber geri satin almaya teklif etti. Butun musterilere bunu aciklayan bir mektub yollanilacak.
Neden tachometere 9% fazla gosterdigini hepimiz cok iyi biloruz galiba. Ama bu bir ilk degil. Yamaha 2005 model R6'nin 16.500 devir yapdigini demisdi ve bunuda 16.000 devir yapdigi cikmisdi. Gecen sene Kawasaki'nin yeni ZX-6RR'de Kawasaki'nin dedigina gore 16.500 devir degil ama 16.000 yapiyor.
Skandal ustune skandal, nereye bu boyle? Onde gorunmek icin cocuk kandirirmis gibi bizi kandirmaya kalkiyorlar. Bu Japonlar zaten hep boyle, ha motosiklet ha araba. Teknik ozellikerine inanmiyacaksin cunku cogu zaman ya bir maksimum ya bir yalan olarak ortaya cikiyor.
Reklamlar
-
paylaştığın için teşekkürler
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
-
-
motosiklet nireeee, f1 nireeeee? hehehe. f1 motorları 20000rpm sınırında geziniyor.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
Eger maksimum 16000 devir yapıyor ve takometrede kırmızı cizgi 17500 de baslıyor?? yani simdi kullanan insanlar motoru devamlı kırmızı cizgi otesindemi kullanıyorlar, cunku max yaptıgı devir 16 ise kırmızı cizginin bundanda once baslaması gerekir.. bu sekilde motor kısa surede biter sanırım.
-
May the Force be with McLaren Mercedes
-
silencer adlı üyeden alıntı
Eger maksimum 16000 devir yapıyor ve takometrede kırmızı cizgi 17500 de baslıyor?? yani simdi kullanan insanlar motoru devamlı kırmızı cizgi otesindemi kullanıyorlar, cunku max yaptıgı devir 16 ise kırmızı cizginin bundanda once baslaması gerekir.. bu sekilde motor kısa surede biter sanırım.
Artik butun motorlar (araba veya motosiklet fark etmez) elektronik olarak sinirlaniyor ve kirmizi cizgiyi hic asmas.
Simdi sorun su ki, Yamaha kirmizi cizgi 17k5 devirde oldugunu diyor ve tachometrede bunu gosteriyor. Ama fabrika tachometresi 17k5 devir gosterdigi an aslinda 16k devir yapiyor, yani aslinda kirmizi cigi 17k5 devirde degil ama 16k'de ve fabrika tachometresi gercek devirden 9% sapiyor.
Bizim bilecegimiz Yamaha bile bile bilgisayar sistemler icinde deviri 16k'ya sinirlatip, goz gore gore tachometresinde bunu 17k5 olarak gostermisi. Bunun nedenini hepimiz biliyoruz, yani bu bir hata fallan degil. Yamaha'nin muhendisleri 9% fazla gostertecek kadar akilsiz degil ve bir hata olsa bile hepsini aninda kovardim. Adam once senelerce okumus, muhendis olmus ve meslek sahibi olmus birde boyle buyuk bir hata yapacak? Peh, peh, peh!
-
sayhoske de ne mesaj yazmış (en baştaki birinci mesajdan bahsdiyorum) değiştirile değiştirile bitmedi sabah skull tarafından şimdi BBRR
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
-
Bu haberi ben de duymuştum. Hatta dün birkaç arkadaşla konuştuk. Onlar da neden motoru geri iade ediyorlar falan demişti. Siz siz olun Honda'dan şaşmayın. Ne diyorsa yapıyor çünkü...
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
acıklama icin saol saykoshey,
devir kesici 16 da devreye giriyor yani.., yamahanın yaptıgı bir pazarlama taktigi olabilir dicem ama adamlar geride alıyor motorları, niye yapsınlarki boyle birsey.
Soyle olabilir,
teori 1;
satılan butun motorlar geri verilmicek yamahaya sonucta. Yaptıkları reklamla patlama yapıp ,cok satıcaklar. Daha sonra memnuyietsiz musterilerden sattıklarını geri almayı goze alacaklar.
teori 2;
motor aslında gercekten 17500 devir ceviriyordu fakat motor satısa hemen cıkmadan once bu devirde motorun cok dayanmıyacagını farkettiler(yaptıkları motor tasarımı bu devirde donmeyi onların dayanıklılık olcutlerine gore kaldıramadı) ve basit cozum olarak devir sınırlıyıcıyı 16000 e dusurup piyasaya surduler.
-
motosiklette honda, otomobilde mercedes diyorum başka bişey demiyorum...
-
VALENTİNA ROSSİ de yamaha kullanıyor acaba ondada böle bir sorun varmı
benim Tercihim her zaman HONDA olmustur en kral motor die bilirim
bence arabada ferrari
-
hey millet hondanın otomobilide güzel yaw 1600 cc bir honda 120 hp üratiyor 1600 sınıfında en güçlü honda,dır otomobilde yani motorsiklette en iyi honda,dır .bir arkadasım hondada mühendis ve cbr lerde calisiyor onda1000RR var ve dedigi teksey honda tamamiyle 4,4lük yakıtı,konforu,güvenligi,kalitesi ve hızı on numara...
-
xxxxx adlı üyeden alıntı
sayhoske de ne mesaj yazmış (en baştaki birinci mesajdan bahsdiyorum) değiştirile değiştirile bitmedi sabah skull tarafından şimdi BBRR
Ne yapiyim abicim iste. Hollanda'da yasiyorum, klavyem'de QWERTY yani turkcede kullanilan harfler yok. Idare et iste.
-
silencer adlı üyeden alıntı
acıklama icin saol saykoshey,
devir kesici 16 da devreye giriyor yani.., yamahanın yaptıgı bir pazarlama taktigi olabilir dicem ama adamlar geride alıyor motorları, niye yapsınlarki boyle birsey.
Soyle olabilir,
teori 1;
satılan butun motorlar geri verilmicek yamahaya sonucta. Yaptıkları reklamla patlama yapıp ,cok satıcaklar. Daha sonra memnuyietsiz musterilerden sattıklarını geri almayı goze alacaklar.
teori 2;
motor aslında gercekten 17500 devir ceviriyordu fakat motor satısa hemen cıkmadan once bu devirde motorun cok dayanmıyacagını farkettiler(yaptıkları motor tasarımı bu devirde donmeyi onların dayanıklılık olcutlerine gore kaldıramadı) ve basit cozum olarak devir sınırlıyıcıyı 16000 e dusurup piyasaya surduler.
Teorilerin hos ama birde su var. Motor 16k devirde calisiyorsa, neden tachometre 17k5 gosteriyor? Hadi sonradan bu motorun 17k5 devrimde guvenli olmadigini tespit ettiler, neden adam akkili soylemediler?
Bence bunlar 17k5 devrim diyerek bomba patlatmak istediler. Bilincsiz allici bunu bir dergide veya gazettede buyuk harflerle okuyor, gidiyor bayide birtane istetiyor. Bu adam nerden bilsin, bir daha nerden duysun?
Simdi Yamaha "kendimiz teklif ediyoruz" diyerekten biraz yuzlerini kurtarmak istoyor. Ama gercek su bunlar kendileri bu teklifi yapmasaydi, ABD avukatlari ve AB tuketici koruma dernek ve yasalari Yamaha'yi cig cig yerdi, mahkeme ve tazminat parasi odemiyelim diyerekten bunu yaptilar. Adam zaten "memnun kalmayan musteri" diyor, yani acikca one gelip "kardes biz yalan soyledik ve butun morosikletleri geri aliyoruz" diyemiyorki.
-
ha ha ha
boy adlı üyeden alıntı
Bu haberi ben de duymuştum. Hatta dün birkaç arkadaşla konuştuk. Onlar da neden motoru geri iade ediyorlar falan demişti. Siz siz olun Honda'dan şaşmayın. Ne diyorsa yapıyor çünkü...
honda eski teknoloji kullaniyor halen, pneumatic valve springs ve slipper clutch yok... mobilet gibi bisey senin anliyacagin
Life starts at [SIZE="2"][COLOR="Red"]8000 RPM[/COLOR][/SIZE]
-
-
ilk önce devrim yerine devir dielim!!! daha sonra yalan olsa bile umrumuzda olmaz!!!Teknolojisi eski bile olsa (ki yok ööle bişii,ööle olsa dünyanın en iyi racingi olmazdı) honda en baba motoru yapan üreticidir!!!Motordan kastım sadece motosiklet değil, genel olarak en iyi motorları yapan üreticidir!!!
ayrıca bunu tartışması burdada yapılmaz sonucta herkesin her motora ayrı bir sempatisi oluyor!!!
ama gercekleride göz ardı etmeyelim!!!
Honda...Hayat onda...
eklemek istedim ...
Bulent abi... "mobilet gibi bisey senin anliyacagin" demişş!!!
ööle mobilete kurban ol sen abim be!!!
ahuuhauhah cok eelniorum burda o kadar sacma yazı olyorki bazen!!!
-
@Bulent abi
honda eski teknoloji kullaniyor halen, pneumatic valve springs ve slipper clutch yok... mobilet gibi bisey senin anliyacagin
Hangi eski teknolojiden bahsediyorsun abicim sen? Honda dünyanın en büyük ve ARGE'ye en çok para harcayan motosiklet üreticisi. Yamaha eskiden su motoru üretiyordu, Honda'dan çok uzun süre sonra motosiklet üretmeye başladı. Honda teknolojinin gerisinde kalsaydı MotoGP'de bir sürü Honda olmazdı. Nedense bu forumda yazdıklarını okumadan gönderen o kadar çok kişi var ki çoğuna sadece gülüyorum.
Mobilet gibi birşey olduğunu hala iddia ediyorsan bir gün yanyana geliriz, o zaman görürsün mobilet mi değil mi? Gelirken hangi motorla geleceğini söyle de ona göre 600cc veya 1000cc ile geleyim. Nasıl olsa bendekilerin ikisi de Honda
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler