Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Şimdinin "ithal malı" yakında yerli olacak

    REKLAM ALANI
  1. #1
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    Uğur, şibdilik Çin'den ithal ettiği motosikletleri "yerli malı" haline getirebilmek için alt yapı çalışmalarına başlamış.
    Nazilli'nin Denizli çıkışında 43 bin metrekarelik alanda 15 bin metrekare kapalı alanlı bina inşaatına başlayan Uğur yetkilileri, montajla başlayacak üretimi aşama aşama "yerlileştireceklerini" anlatıyor.
    ..........
    Uğur Mondial'in Genel Müdürü Tufan Görgülü İzmirli. Ailesini henüz Nazillili yapamayan Görgülü, uzun yıllar İzmir Kemalpaşa'da kurulu Bisan Fabrikası'nın çeşitli bölümlerinde 20 yıl çalışmış.
    Motosiklet konusuna yabancı olmayan Görgülü'ye soruyoruz:
    - Bayi ağınızı tamamladınız mı?
    - Tabiki tamamlandı.

    - Tamirat, bakım?
    - 550 tane yetkili servisimiz var.
    Genel Müdür Görgülü, yedek parça deposu ile, Türkiye'nin 7 bölgesinden gelen yedek parça taleplerini anında değerlendiren servisi de gezdiriyor.
    - Servislerimizden gelen tüm yedek parça taleplerini ve şikayetleri topluyor, gerekli birimlere iletiyor. Günde ortalama 170-200 civarında müşteriye buradan parça sevkiyatı yapıyoruz.
    - Bu kadar yedek parça kullanıldığına göre, motorlar çürük o zaman!
    - Motorlar çürük değil. Türkiye'deki motosiklet pazarı çok büyüdü ve sektör genişledi. Bunun en büyük etkenlerinden biri de bugüne kadar hiç motosiklet sahibi olmamış nihai tüketicilerin yüzde 80 oranında artması oldu. Biz pazardaki payı genişlettik. Kültür aşısı yaptık, motosiklet kültürünü aşıladık.
    - Burada her türlü parça bulunur mu?
    - Bir motosiklet 630 ila 700 parçadan meydana geliyor. Burada a'dan z'ye bütün parçalar mevcut. Stoklu çalışıyoruz.
    - Türkiye'de kaç motosiklet markası var?
    - Geçenlerde bir saymaya kalktık, 100'e yaklaştık. Bunun sebebi şu: Türkiye'de belli başlı markalar var 10-11 civarında. Bu markaların haricinde küçük yatırımlar ve yatırımlarını büyütmek isteyen kişiler, motosikleti kazanç kapısı olarak görerek bu işe girdiler. Fakat işin aslı değil bu. İşin aslı satış sonrası hizmeti iyi verebilmek.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Yaw bu adamlar bu kadar iyi çalışıyorsa mondial sahipleri neden bu kadar şikayetçi ?
    Ortada uğur ve mondial sahipleri arasında bir iletişim eksikliği mi var ?
    Mondial sahibi olmayanlar markayı karalamak için hayali senaryolarmı yazıyorlar ?
    Ya da Uğur markasında bir süzsüzlük durumu mu hakim ?
    Bir bilen bizi aydınlatsın da öğrenelim şu gerçeği

  3. #3
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Türkiyede üretim yapmaları zor, çünkü pahalıya mal olur. 1500 e aldığımız scooterı isteselerde 3000 e bile veremezler. Yerli yatırımcı (her sektörde) yurt dışına kaçarken (romanya bulgaristan rusya gibi) bu pek inandırıcı gelmiyor, inşallah başarırlar...
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  4. #4
    rutti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2005
    Şehir
    Finike
    Fabrikayı gözlerimle gördüm. yapım aşamasında. ama sonu ne olur?
    bilemem, bilemem, bilemem...

  5. #5
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Fabrikayı gözlerimle gördüm. yapım aşamasında.
    İnşallah olur da bizde tamamiyle yerli üretim bir motora bineriz, hatta destek olsun diye 3 kuruş fazla veririz. Ama yılların Kanuni si var olan fabrikada ve daha önce binlerce motosiklet ürettiği halde üretim yapmadığına göre bu iş kafamı karıştırıyor. İnşallah gerçekten ÜRETİM yapan bir fabrika kurabilirler, temennimiz bu tabiki. YERLİ MALI YURDUN MALI
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  6. #6
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    kafa karışacak bişey yok aslında, olay şu: montaj sanayi....
    43000 metrekare ye kurulan fabrika adı ile anılan yer aslında şu şekilde çalışacaktır : parça stok - montaj - mamül stok.

    Eee bu da bu miktar satış yapan bir marka için normal büyüklük.

    Hatırlayın geçen yıl nisan mayıs aylarında bu forumda hep Mondial modelerinin sevkiyatı ile ilgili şikayet konuşuluyordu, herkes aracı teslim edilmediği için sallayıp duruyordu....

    Sonra mallar gümrükten çıktı ve kiralık arsalarda falan montajlar yapıldı. Olan da bu arada oldu zaten, çünkü bütün o sıklımamış vida problemleri ağırlıklı olarak o dönemde ürün alanlarda baş gösterdi.

    Tahmin ediyorum ki, firma şimdi bu sorunu, araçları söz konusu fabrikada belirli bir montaj standartı oluşturarak çözmek istiyor. Stok kısmı da işin cabası...
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  7. #7
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Montaj asnayiinin olması hiç bir şey olmamasından iyidir

  8. #8
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    türkler montaj sektöründe bir numaradır. bir de dublaj işinde tabii.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  9. #9
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Ya olcay adamlar bişiler yapmaya çalışıyo illa bi hinlik arayacaz altında
    Uğurum aslanım civanım yapsın bakalım ama pro burayı bombalar gibi bir his var içimde
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  10. #10
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Şu an bile yerli otomobil dediğimiz malların en fazla %80'i yerli üretim.Bazı modellerde hala hazırda çok önemli parçalar üretilmeyip dışardan getirilmektedir.
    Bence UĞUR bu işi istese %100'ü yerli olarak bile gerçekleştirebilir.Ama olmadı istihdam için bile %50'ye çıksa,ben o motor'a yerli diye binerim.

  11. #11
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı
    Şu an bile yerli otomobil dediğimiz malların en fazla %80'i yerli üretim.Bazı modellerde hala hazırda çok önemli parçalar üretilmeyip dışardan getirilmektedir.
    Bu sadece Türkiye'de üretilenler için değil, hemen hemen tüm Dünya da üretilen markalar için aynıdır. %80 ise çok çok iyi bir oran.

    Bence UĞUR bu işi istese %100'ü yerli olarak bile gerçekleştirebilir.
    Evet gerçekleştirebilir, ancak bu işler istemekle değil de fizibilite raporu ile yapılıyor.

    Ama olmadı istihdam için bile %50'ye çıksa,ben o motor'a yerli diye binerim.
    Genelleme yaparak söylüyorum, burda birçok kişi yazarken böyle diyecektir. Ama fiyatı % 30 pahalı olduğu için "gerçek hayatta" firma batar.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  12. #12

    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    '16 Z-One S Mondial
    ben aydınlıyım sanırım sahasını almışlar bir fabrika bir deposu (mevcut) war bildiğim kadarıyla deposu bayaaa bi büyükktü
    Uzaklarda bir güneş doğuyor!..

  13. #13
    G-Strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250 ABS
    hayırlısı diyorum, zat 150 sahibi olarak gönülden destekliyorum
    Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
    Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228

  14. #14
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı
    Bu sadece Türkiye'de üretilenler için değil, hemen hemen tüm Dünya da üretilen markalar için aynıdır. %80 ise çok çok iyi bir oran.
    neyi kastettiğini anladım ama fark var. honda üretimini dışarıda yapsa bile tasarımını ve ar-ge'sini kendisi yapıyor. sadece üretim dışarıda oluyor. biz ise diğer parçaları yapamadığımız ve tasarlayamadığımız için dışarıdan getirtiyoruz.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  15. #15
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı
    neyi kastettiğini anladım ama fark var. honda üretimini dışarıda yapsa bile tasarımını ve ar-ge'sini kendisi yapıyor. sadece üretim dışarıda oluyor. biz ise diğer parçaları yapamadığımız ve tasarlayamadığımız için dışarıdan getirtiyoruz.
    bence tam olarak anlamamışsın
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı
    honda üretimini dışarıda yapsa bile tasarımını ve ar-ge'sini kendisi yapıyor. sadece üretim dışarıda oluyor.
    bu örnek konumuzun tam zıttı bir örnek
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı
    biz ise diğer parçaları yapamadığımız ve tasarlayamadığımız için dışarıdan getirtiyoruz.
    yapmak ve tasarlamaktan neyi kastettiğini anlamadım, teknolji üretmekten bahsettiğini zannediyorum. Ancak konu bu değil. Konu, parçayı rantabl elde etmek. Önemli olan ürün kalitesi ile fiyat seviyesi arasındaki oranı tutturmak.
    Çok üretenin hem maliyeti düşük olur hem de sürekli ar-ge yapacak gücü olur.
    Küçük bir örnek: buji veya otomobil şanzımanı...
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  16. #16
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    "ledo" kardeşim! Bir şirket bu denli büyük bir yatırıma girmişse fizibilite çalışmasını yapmıştır diye düşünüyorum. Dediğin gibi,Sadece montaj için bu işe girmişse ona üretim demek biraz zor olur. Ama uzun vadeli programında en azından %50 yerli üretim yoksa işte o zaman problem vardır diyebilirim.

  17. #17
    rider89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2005
    Şehir
    Evimm
    Motosikleti
    Hussar125
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı
    Türkiyede üretim yapmaları zor, çünkü pahalıya mal olur. 1500 e aldığımız scooterı isteselerde 3000 e bile veremezler. Yerli yatırımcı (her sektörde) yurt dışına kaçarken (romanya bulgaristan rusya gibi) bu pek inandırıcı gelmiyor, inşallah başarırlar...
    Ewt +1 ...Çünkü orda işçilik çok ucuz
    0 Rh (+)
    06 - 09

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı zuhtupasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2005
    Şehir
    Ist-Kadıkoy
    Motosikleti
    Burgman 400 K7
    ledo +100000 ayrıca sevgili egeknn senin actıgın topic teki ana yazıyı basaka sitelerde kendi konularıymıs gibi yazan arkadaslara topic kaynagını da yazda arkadas.... orda zor durumda kalmasın...zira soruolar arkadaşa bu yazınıyı nerden buldun die..
    ellerine sağlık..

  19. #19
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    iki kere iki dört eder.

    Ticari firmalar, kar amacı güder. Kar elde edebilmek için, öncelikle yeteri kadar satış yapmak gerekir, bu da ürününüzü yüksek kalite segmenti değil de düşük fiyat argümanı ile pazarladığınız durumlarda en düşük fiyat seviyesinde olmayı gerektirir.

    Şimdi ortada bir gerçek var. Çindeki üretim adetleri ve işçilik ücretleri gözönünde bulundurulursa, yerli üretim bir ürünün en az % 40 daha yüksek bir fiyat seviyesinde olması kaçınılmaz gözüküyor.

    İşte bu noktada önerim, sitemizde bol miktarda bulunan " Çin malı alınırmı, alınmaz mı?" ytopiklerini okumanız. Orada "Çin malı alınır" tezini savunanların tamamı düşük fiyat meselesini 1. ve tartışılmaz gerçek olarak ortaya döküyor.
    Kullanılan ifadelerin detayına girmek istemiyorum ama bilinen markaları alanların veya almayı düşünenlerin ise ahmaklıkla itham edildiği bile oluyor.

    Şimdi soruyorum ? Hal böyleyken yerli üretim (%50 bile olsa) bir ürünün satış şansı nedir ?

    Arkadaşlar gerçekçi olalım! Bizler şovenizmi çok severiz, özellikle de konuşurken veya yazarken. Ama gerçek hayatta işler öyle yürümüyor. Kimse marka olmamış bir ürünü, sadece türk malı diye daha yüksek fiyata almaz.

    Peki, şu anda kendi segmentinde lider olan firma bunu bilmeyecek mi ?
    Tabii ki biliyor. İşte o yüzden de sadece montaj yapacak, belki bunu da cilalayıp " Yerli Malı, Çin değil " diye daha güzel bir pazarlama stratejisi üzerine oturtacak.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  20. #20
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    ledo abimi kızdırmayın silerim valla yazılarınızı ona göre....
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler