TT Custom Choppers yüzde 100 yerli markasını yarattı
Reklamlar
-
abi hep bahsederken motor motor motor motor diyoruz adi ustunde bu motor..sen motoru yuruyen aksami yapmayip amerikadan hazir getirdikten sonra iki tane boruyu preste egip bukup kaynatinca motor yapmis sayilmiyorsun.birak motoru yuruyen aksami, sinyal camlarindan tutta elciklerine kadar butun parcalarini kendisi tasarlayip uretmedikce motor uretmis bir kisi demek yanlis oluyor bence.oyle acalim bir dukkan iki tane pres bi tane torna birde freze kaynak makinasi biraz da alet edevat al sana % 100 yerli motosiklet fabrikasi yok yaaaa..ulke capinda birkac tane zengin icin icat edilmis bir marka oldugu kanisindayim.seri uretim yapip dunyaya acilma meselesi degil yani adami bogarlar valla...yaptittirmazlarda sattittirmazlarda...
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
Reklamlar
-
50 cc lik bile olsa seri üretim olmadıktan sonra ben böyle tek motora yerli üretim, yüzde yüz demem,özellikle motor aksamı harleyden filan alınmışsa,yapalım en ucuzundan bir scooter veya mobilet türü bir şey,100 de 100 türk malı hah ondan sonra konuşalım,arkadaşın başarısı da güzel,gerçekten sevindim ama bence bu başarı sayılmaz
'He who laughs last, was too slow to get the joke'::146::::145::::piloot::
-
aslında bu adamlar şu çakma çinli chopperlar yerine maks.6000 yada 5000 tl arası bişeyler üretseler onları seri üretim olarak satabilirler vede eminimki patlama yaşarlar bu 30000€ üstü motorlarınıda yine şişli mağazada satışına devam etseler o zaman işte alın buda bizim motorumuz diyip kawa suzuki hondanın chopper yada cruiser motorlarına rakip gösterebilir vede gerçek bi marka olabilirler sonuçta biz amerikada yaşamıyoruz yani ci occ kadar satış olmaz bence o yüzden madem yerli ürettik diyorlar orta sınıfıda düşünmeleri lazım buda benim düşüncem tabi
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
Orange county choppers'ın yaptığını yapıyorlar. Motor şanzıman dışarıdan geliyor, geri kalanı kendileri şekillendiriyorlar. Bu şekilde üretim ve tasarım yapan yerli bir marka olması güzel tabi ama burada çok bir mühendislik yok. Sadece ihtiyaçları olan ürünleri sipariş edip birleştiriyorlar. Haberin veriliş şekli tam olarak bizim basınımızın teknik konulardaki cahilliğini yansıtıyor. Ayrıca bu fiyatlara bu motorları magazin basınında sıkça yer alan, parası olan ama çoğu motorcu olmayanlar dışında kimseye satamazlar. Zamanla moda haline gelir, ne kadar popçu, manken, dizi oyuncusu varsa alır evinin salonuna aksesuar olarak koyar. İnşallah ilerde custom modeller dışında herkesin ulaşabileceği daha basit modeller de üretirler ama zannettem.
-
Arkadaslar konu hakkında bilgisi olmayan icin soyleyim
Dunyada bindiginiz bir cok otomobil firmasi zaten kendi motorunu kendi uretmiyorki
Mercedes, Ford gibi bir kac sayili firma harici tum firmalar motorlarini hazir disardan aliyor.Hic bir otomobil firmasi zaten fabrikada bir sey uretmezki.OEM eslestirmesi denilen ve orjinal parcalarin kac farkli arabada ve motorda kullanildigini gosteren bazi listeler vardir. Bunlar sadece yuksek rakkamlarla Yedek parca isi yapan fabrikalara satilir. Bu listeyi gorseniz akliniz cikar sanirim Oyle safkan bir araba kimse yapmaz. Bunun maliyeti yikici olur. Dusunsenize motora , radyotore , her seye kalip maliyeti bindigini.
Ototmobil ve motosiklet fabrikalarinda sadece montaj ve boya hatti vardir. Sadece bu ikisi icin bile koca bir alan kaplamaktalar.
Dunyada isi sadece motor uretmek olan yada sadece sanziman uretmek olan fabrikalar var.Bu markalari bilmemeniz gayet dogal. Ama forumlardan ornek verir isek Rotax. Sitesini inceleyin Sadece motor ureten ve bugun BMW, KTM ve Apriliayi besleyen bir firma
Mesele dogru parcayi dogru sasiye koymak bunun yedek parca agini saglamak, Sanayi ve Ticaret odasindan garanti belgesi almak.
O yuzden disardan bakildiginda OCC basit is yapiyor gibi gorunsede inanin bu kadar basit degil. Her tasarimini ve uretimini kendi yapan Ferrari gibi luks spor ozel araclari bu konunun disinda tutuyorum. Zaten bu yuzden o fiyatlara satiliyor.
TT Custom Choppers cidden tebrik ederim. Ama Turkiyenin bakanlari bu adamin suratina bile bakmaz . Hindistan devleti bile her seyin farkinda. Essek hosaftan ne anlar.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
Şimdi şu iki noktanın farkını iyice ortaya koymak lazım. Bir şeyi (motoru) başka bir tasarlayıcı/üreticiden hazır satın almakla, kendin tasarlayıp başka bir tedarikçiye ürettirmek aynı şey değildir. Dünyadaki hemen hemen bütün otomobil üreticileri teknoloji ortaklığı olmadığı sürece kendi motorlarını tasarlarlar ve kullanırlar. Şu an kurulmuş olan ortaklıklardan dolayı kullanmıyor olsalar bile zamanında uzun yıllar sadece kendi motorlarını kullanmışlardır. Örnek vermek gerekirse Renault ile Nissan firmalarının motorları pek çok modelde aynıdır ve genellikle Renault motorları kullanılmaktadır. Keza Dacia otomobillerinin motorları da Renault'dur. Volkswagen grubunun motorlarının tümünü de büyük ihtimalle Volkswagen tasarlamaktadır.
Çoğunluğun sandığı gibi önemli olan üretmek değil, öncelikle markanın sahibi olmak ve sonrasında da tasarlayıp gerekiyorsa başkasına ürettirmektir. TT Custom marka sahibidir ama mekanik aksamı tasarlamak onun işi değildir, olamaz da. Bir de şu var ki bu işe 100 yılını verip motor tasarlamayı öğrenmiş bir firmanın bir süre sonra başka firmadan motor satın almaya karar vermiş olması ile TT Custom gibi yeni bir firmanın bunu yapması her iki firmayı da aynı kefeye konulması için yeterli değildir.
Motor tasarlamak ciddi mühendislik ve de birikim işidir ve TT Custom bunu malesef beceremez. Onlar sadece montajcı ve bir de tabi bir nevi endüstriyel tasarımcılar. Bunun yanında kullandıkları şasiler için de, eğer hepsi standart değilse bir miktar tasarım yapıyor olabilirler ama onu da yaptıklarını sanmıyorum.
-
Zamanında Amerika ve avrupa için beyin göçümüz var diyorlardı. Şimdi hindistan mı çalıyor yetenetklerimizi. Bu hale mi? düştük diyesim geliyor.
Basket takımına milyarlar dağıtan başbakanımız. Sanayide kendini ispatlamış bu kişiden nasıl habersiz kalabiliyor.
Bu şahsı bakanlarımız görmemiştir doğrudur. Yoğun olabilirler , Müsteşarları, yardımcıları ne işle meşguller orasıda meçhul..
Tarhan Telli kutlarım.
Bir yerden başlamak gerek sanırım.
Elle tutulabilen , sessizlik vardır..
-
greyhorse adlı üyeden alıntı
"motosiklet üretimi " heralde bunun anlamını anlayamadım
motosiklet üretiminin temelini motor oluşturur
biri (blok )motor'mu üretmiş?
TT'nin işin evo motorları alıp hazır şasi üzerinde aksesuar üzerinden geliştirmektir
sapla , samanı karıştırmayın
tam yazıcaktım % 100 yerli helal olsun diye ama benden önce yazılmış zaten.
motorunu-şanzımanını ve diğer aksamlarını üretmedikten sonra nasıl % 100 yerli diyebiliyorlar anlamıyorum.
O şekilde zaten üretim yapan çok var.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
TT customs gerçekten başarılı bir firma ona diyecek yok.
Yalnız %100 Türk malı olan ilk motor Ramzey'dir arkadaşlar, motorundan şaşesine, tamamiyle ülkemizde üretilmektedir, tasarımı teknolojisi vs. kopyadır belki bilemem ama, en nihayetinde bir MONTAJ HATTINA değil ÜRETİM HATTINA sahipler.
Bu arada Master'lar için dünyada 10 tane var bunlardan biride Harley-Davidson'un sahibi Harley Davidson yazmışlar haberde, nerelerimle güldüm anlatamam, böyle saçmalık olmaz, herifLER öleli kaç yıl oldu belli değil, bizim dangalak medyamız 2 soyadı bir araya getirip isim yapacak kadar cahil olmaktan kurtulamadı. Çok üzülüyorum çok...
-
reklamasyon ....
hava civa....
O motorların üzerinde türkiyede üretilmiş tek şey ... kıl tüy ve airbrush dır.
Birde gebzede bayram ustaya yaptırdıkları ve italyadan geliyor diye bir kaç yüz euroya sattıkları deri seleler vardır sanırım
bu arkadaşlar motor üretiyorsa bizim mahallade şahine jant, kanat yapan gençlerde otomobil üretiyor demektir.
Türkün türke gazlaması motor üretiyormuş...Motor süslüyor adam...Eline kaynak makinası almış mı acaba....
-
omercem adlı üyeden alıntı
reklamasyon ....
hava civa....
O motorların üzerinde türkiyede üretilmiş tek şey ... kıl tüy ve airbrush dır.
Birde gebzede bayram ustaya yaptırdıkları ve italyadan geliyor diye bir kaç yüz euroya sattıkları deri seleler vardır sanırım
bu arkadaşlar motor üretiyorsa bizim mahallade şahine jant, kanat yapan gençlerde otomobil üretiyor demektir.
Türkün türke gazlaması motor üretiyormuş...Motor süslüyor adam...Eline kaynak makinası almış mı acaba....
komik.. zerda abi çok güzel açıklamış. böylesine yerden yere vurmanın anlamı nedir ki
Elle tutulabilen , sessizlik vardır..
-
Bebek badem ezmecisi, Halka satmak için bisküvi üretmek istiyorum devlet destek olmuyor derse gülerim ben.
Bunlar butik montajdır. Ortaya güzel bir şey çıkar saygı duyarız elbet ama ... ama 4 zengine 4 motor boyayıp, devlet arkamda dursun bilmem ne filan diye efelenmeye gerek yok
Dünyanın her yerinde olan boyle gelişmiş hobi/zenaat faaliyetleri nedense bu ülkede ben yaptım destek yok diyerek reklam edilmeye çalışılıyor.
-
birkaç girişimcinin vole vurma girişimine "sanayi devrimi" muamelesi yapmak gerçekdışıdır, kendini kandırmadır.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
başbakan yerli üretimi konusunda çok ısrarlı hayırlısı olur inşallah
-
-
Kedi erişemediği ciğere mundar dermiş...
-
Başbakan yerli üretim olayında samimi ise ilk önce kendi bindiği ve diğer devlet görevlilerinin kullandığı otomobillerin markasının Mercedes değilde Türkiyede üretilen bir marka olmasını sağlamalıdır.
-
beyler bu haber ciddi bi yayın organından mı yoksa zaytung tan mı cıkma emin olamadım..
-
arkadaşlar az biraz iktisat bilirim, yapmakla bitmiyor iş. yapmak mühendislik ve yatırım tarafı. ve yaptıkdan sonraki süreçten çok daha kolay bi süreç. piyasada tutmak ve tutturmak için çok ciddi sermaye desteği ve pazarlama/reklam ister. en az 5-10 sene para desteği ve zarara kabul denmesi lazım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:32 ----------
hyundai ilk arabasını 1 ayda yapmıştır. sıfırdan. yapmak kolay ama tutturmak zor, destekli patron olmadan olmaz o iş
xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere
-
ben mecidiyeköyde gitmiştim yerlerine sağ olsunlar çok ilgilendiler gerçekten güler yüzlü insanlar. kavasaki VN 1500 vardı ozaman egzoz vs bikaç modifiye nasıl yaparsınız gidonu fln uzatmak istiyorum demiştim adamda bana bu motora deymez demişti :D şok olmuştum =)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler