3.5 saatmi imkansız gibi bişey 4 saatte gitsek döverlermi acaba
Projenin uygulanması gerçekten güzergahta kalkınmaya ve zaman kazanmaya sebep olacak.Güzel bir proje umarım dünya standartlarında hazırlanır ve uygulanır.Ayrıntıları bilmeden proje üzerinde fikir yürütmek mantıklı olmaz o yüzden biraz daha sabır.
Ankara - İzmir arası da indirim isteriz
Ama bir gerçek var ki, bu sene bu güzergahta yollar gerçekten güzeldi, epey çalışmışlar
biterse süper bi proje bence ;)
Sevgili arkadaşlarım ,
Birçoğumuz aynı görüşteyiz zaten ama aklında otoyol konusu ile ilgili soru işareti kalmış arkadaşlarımız için ben bilim çevrelerinde kabul görmüş bir gerçeği paylaşayım dedim.Buyrun:
"1. 0-200 km arası fayda maliyet açısından en uygun olanı karayoludur.
2. 200- 800 km arası fayda maliyet açısından en uygunu demiryoludur.
3. 800 km ve üzeri mesafelerde ise en uygunu hava yoludur."
Şimdiii , Ulaştırma Bakanlığı denilen kurumun ne akla hizmet 400 küsür km otoban yaptığını(pardon kendileri yapamıyorlar ,yaptırdığını desem daha doğru olur sanırım ) hala anlamayanlara bir sorum olacak:
Sanki yeteri kadar bizleri kazıkladıkları yetmiyormuş gibi , bu otobanlar da dünya otomotiv devlerinin karlarını katlamalarına yardımcı olmak uğruna yapılıyor olabilir mi????????
merhaba arkadaşlar. Ankara da inşaat mühendisiyim. bir bilen olarak olaya dahil olayım.
şimdi bir viyadük ve ya köprü projesi 10 yıl da planlanır. burada hava şartları rüzgar hızları yerin zemini ve kamulaştırma olarak en uygun güzergah seçilir. proje hesap aşamasında mühendisin önünde 10 yıllık veri vardır. mühendis en olumsuz durumu düşünür. asma köprülerde depremden daha kritik rüzgar yükü vardır. eğer bu köprü denizde ise rüzgar epey kuvvetli olur. her ayak arasına atılan b. kirişler bir tarafı saabit diğer tarafı buyuk kuvvetleri sönümleycek hareketli mesnetlerden oluşur. bu hareketli mesnetler belli aralıklarla değiştirilir. bu sistem bütün viyadüklerde ve büyük köprülerde kullanılır. dolayısıyla siz deprem olduğunda o köprü üzerinde olsanız dahi körpü yıkılmaz. eğer bu köprüyü hayal olarak düşünüyorsanız japonlar adalar arası köprüler yapıyorlar. bu tür yapıları mahallenizde yapılan muteahit binaları gibi düşünmeyin. sadece köprü projesinin hesabı çizimi oturumu planlaması 2 yıl sürer. eğer yeni teknoloji kullanılacaksa bunlar labaratuarlarda test edilir. onaylanıktan sonra kullanılır. misal ben dubai deki a380 hangarında çalışırken civata deliğinin 2 mm yerine 3 mm açarsak ne gibi sonuçlar doğar diye test yaptırdık.
en son söz deprem öldürmez sağlam olmayan bina öldürür.
Bu otobanları yapmanın tek sebebi yolculuk güvenliği içindir, dememiz gerekiyor.
Ama diyemiyorum. Hiçbir ideolojiye kapılmadan devletin bunda bir çıkarı olmalı diye düşünüyorum.
Devlet bunu vergi toplamak için yapıyor,otomobil alımını özendirmek ve her türlü vergiyi otomobil sahiplerinden alabilmek için yapıyor.
Şehir içinde motosiklet teşvik edilmeden bu tip uzun yol inşaatları gereksiz geliyor.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)