googleda aramama gerek yok ben gördüğümü söylerim tabiki motorsiklete özel çekilmiş ayrı bir yol dünyada yok böyle bir şey gerekde yok zaten saçma olur bunu böyle algılayanlarlada benim konuşucak bir şeyim olmaz..
motorsikletlere ayrılan özel şeritler var avrupada ve uzakdoğudaki pek çok ülkede hatta o şerit dışından gidersen ceza bile kesiyorlar.. motorsiklet yolu derken bunu kast ettim her kezde bunu böyle anladı zaten diğeri tem e-5 gibi bir ayrı yol yapılması zaten akla mantığa tersdir motorcunun ruhuna tersdir bunu böyle algılıycak insanlarında çok bilim kurgu filmi izledikleri kesindir..
neyse tartışmaya gerek yok..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:49 ----------
motorsikletin kaskı montu bakımı varda araba suylamı çalışıyor
mazotlu yada benzinli bir aracın hiçmi bakımı yok balatası diskleri filtreleri yağı
50 binde bir değişen triger setiki bu 500 tlden başlar kaliteli pahalı araçlarda bu set değişimi 2-3 bin tl lere kadar çıkıyor.. arada bir çıkan ekstra süprüz ufaklı tefekli masraflar..
arabada suylamı çalışıyor bakıma girmiyormu hiç..
iki lastik 650 tldir doğrudur iyi bir şey o kadardır ama arabayada iyi 4 lastik almaya kalk bakalım 1500 tl den aşağı piyasada iyi bir şey varmı...
motorda ucuz lastik duro vardır alırsın ikisini 150 tl ye arabadada kumho vardır kore malı oda alırsın 4 ünü 600 tl ye..
insanları yanlış bilgilendirmeyin arabası olanlar zaten masrafların farkında ama olmayanlar motoru gerçekden pahalı bir şey sanabilir..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:03 ----------
yazımı toparlıyım kısaca anlamayanlara bir daha daha açık detaylı anlatıyım türkiyede de motorsiklet yolları yapılıcak bu kaçınılmaz bir gerçek (ek şerit ) motorsiklet yolu derken kast ettiğim eminiyet şeridi gibi ek bir şerit sadece en başdan beri bunu kast ettim buda zor bir şey değil ütopik hayalı bir şey değil çok basit belediyelerin zorlanmadan yapabiliceği bir şey..
Motosiklet yolu nerede, bir fotoğrafını koyun lütfen ! Koyduğunuz fotoğraflarda bisiklet yolu, ayrıca motosiklet park alanları var; motosiklet yolu yok.
Motosiklet şeridi olsa olsa şöyle birşey olabilir:
Resim Fransa'dan, bütün araç sürücüleri arasında (motosiklet ve diğer taşıtlar) bir konsensus var, dolayısıyla gördüğünüz yer trafikte genel kabul görmüş gayri-resmi motosiklet şerididir. Ancak oradan sürmediniz diye kimse size ceza kesmez, fakat başka bir araçla temas yaşarsanız tahminimce resmi olarak siz suçlu olursunuz, çünkü şeridinden giden bir aracın yanına girerseniz şerit ihlali yapıyorsunuz demektir.
Bisiklet yolu ve motosiklet yolu bir olamaz. Biri 20-30 km/s hızla giderken diğeri arkadan 50-60 km/s hızla gelince ne olacak ? Bunu hiç düşündünüz mü ? O bisiklet yolu resimlerini koyduğunuz ülkeler bunu düşünemeyecek kadar kafasız olamaz.
Hem motosiklet hem bisiklet kullanıcısı olarak şunu eklemeden de geçemeyeceğim. Bisiklet yoluna motosikletle giren HANZOdur.
Konuya gelirsek... Süleyman Memnun'un aldığı ceza anlaşılıyor ki sadece 3 aylık. Yani 3 ay sonra koltuğuna geri dönecek. Bu durumda eskisinden de çirkef olacağını beklemek yanlış olmaz diye düşünüyorum. Ülkeyi yöneten şahsın başından geçenleri düşünün, ne dediğim daha iyi anlaşılır.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
ben çinde gördüm motorsikler ve bisikletliler için yolun sağında veya solunda özel bisiklet şeritleri vardıki buralara ( motorsiklet yolu deniyordu) ve bu şeritleri bisiklet ve motorsikletliler ortak kullanıyordu ne bir araba o şeridi ihlal ediyordu nede bir bisikletli motorsikletli arabaların olduğu kısma giriyordu en ufak bir kaza veya başka bir şeyde olmuyordu. ve şerit ana baba günüydü karmaşıkdı mopedler mobiletler scooterlar bisikletler...
o resimdekiler de motosiklet değil ...... MOTORLU BİSİKLET
hep ideali konuşmak kolaydır uygulamaya bak hele !!! birinin kafasında kask yok düşünce asfalttan mikrop kapmasınlar diyede maske takmışlar
hoş konumuzla da alakası yok zaten !!!!
orda bisiklet scooter ve mopedler var sınıflandırma o kadar basitse o zaman enduroda kocaman bir motor takılmış iri bir bisiklettir..
hani düşüncelerinizi haklı çıkartmak için bir mantık yürütüyorsunuz bunu anlıyorum ama realite ile uyuşmuyor insanlar boşunamı bu kadar fazla segmentler yapmışlar bisiklete motor takarsanız direk motorsiklet sınıfına girer.. ister 10cc ister 1000cc olsun..
kask olayına gelince sanki bizde çokmu takıyorlar ben her gün yüzlerce kasksız motorcu görüyorum yollarda bir kuryeler takıyor.. o resimdekiler hiç olmassa ilerde kanser olmamak araçların egzoslarını solumamak için ağızlarına filtreler takmışlar keşke bizdekilerde o düşünce olsa bizdekilerde hem kask yok hem o zihniyet adam otobüsün yanında tüm egzos dumanını ciğerine çekiyor...
Güzel. Peki hiç büyük motor gördünüz mü orada ? İstanbul gibi bir şehirde trafik tıkanmışken kendini güç bela motosiklet/bisiklet yoluna atmış 600cc sürücüsü ve bisiklet / moped sürücüleri arasında gelişecek olayları da göz önünde bulundurmanız lazım.
İşin doğrusu şöyle olabilir. Belli bir hacme kadar olan moped/scooterlar (50 veya 125cc'ye kadar mesela) VE bisikletler için bir şerit ayrılabilir. Ancak bu hacimlerin üzerindeki motosikletlerin gitmesi gereken yer bu şerit olmamalı. Bunu pratikte nasıl uygularız ? Kanunlarımızda moped/scooter / motosiklet ayrımı yok herşeyden önce ! İlk iş olarak bunların düzenlenmesi lazım... Ki bu düzenlemeyi yaptığınız zaman bile yurdum insanı büyük küçük demeden o yola girecek. Hatta arabalar bile girecek (gerçi egs bunun önüne geçebilir. Ama motosiklet ve moped/scooterları ayırt etmek daha zor) !
Sonuç: Önce yasalarımızın adam gibi düzenlenmesi gerekiyor. Daha sonra yukardaki mesajımda attığım gibi motosiklet ve diğer araç sürücüleri arasında bir 'uzlaşma' olacak ki büyük 'motosiklet' sürücüleri moped/scooter/bisiklet şeridini taciz etmesin. Uzun lafın kısası... Olmaz demek istemiyorum fakat ülkemizde çok zor olacağını kabul etmek lazım.
Ha tabii ki 'ben yaptım oldu' tarzında bir şerit yapıp 'seyreyle curcunayı' tadında sadece günü kurtaracak bir seçenekte mevcut...
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
işde burdada konumuza çok güzel dönüyoruz bu işler içinde proje planlar hazırlanması lazım bu dedikleriniz tamamen ayrıntıdır yapılabilicek ayrıntılar.
bu işlerle belediye başkanları bakanlar v.b uğraşmaz bu işlerle ancak işde motorsiklet federasyonun başındaki insanların uğraşıp plan ve projeler hazırlayıp motorsiklet kullanıcılarının gelecekde daha rahat edebilmeleri için bunları gerekli mercilere ısrarla sunması lazım milletvekili bakan arkasına destekciler alıp inatla vazgeçmemesi lazım.. gerekirse basında yer laıp bunu görsel ve yazılı basına tanıtması lazım türkyiede çok motorsiklet firmaları var çinlisi japonu yerlisi bunların hepsini arkalarınada alırlar destekçi olarak yeterki istenilsin..
ama bizim federasyonumuz ve başındakiler bu zamana kadar ne yapdı. ye kürküm ye den başka.. siz motorsiklet federasyonunun yapdığı sunduğu en ufak bir proje duydunuzmu.. yada bugünü geçdim geleceğe dair bir proje plan amaçları varmı.. koca bir sıfır YOK...
ya kardeşim inşallah motosiklet camiaasına hayırlı biri gelirde amatör sporcularımız ın yüzü güler faydası olan birisi gelsibn isterim ben habere ben bile çok sevindim adamala hiç işim olmadığı halde
05428381357 mustafa minyas kahraman maraş merkez şimdiye kadar motor geçmişi +++ mobilet +mz 150cc++150cccelik coper +250cc regal rabtor+vf750c honda magna++er6 n++125cckymco++er5++şimidlik suziki bandit650s ve 150cckmt çelik sport
Kabul etmek gerekir ki Fransa'daki gibi gayri-resmi bir motosiklet şeridinin oluşması için ne Ülke'nin, ne de Federasyonun başındakilerin (çok iyi niyetli olsalar bile) yapabileceği birşey yok. Bu tamamen trafiğe çıkan insanların insiyatifine kalan bir durum. Önce biz motosiklet kullanıcıları trafikte o 'şeride' ihtiyacımız olduğu gerçeğini idrak edeceğiz, sonra hakkımızı arayacağız ki o yeri edinebilelim. Zihniyetler değişmeden bunun gerçekleşmesi çok zor...
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
fransadaki o görüntünün bir konvoy geçişi sırasında oluştuğunu, o bölgenin motosikletlere gayriresmide olsa devamlı tahsis edilmiş bi bölge olmadığını düşünüyorum.
aslını astarını çokbilir coq bilir.
"mehmet binli başkan tmf şampiyon!"
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
motosiklet yolu da nerden çıktı ya?
Sülüman'ı kim unutturmak istiyor?
Fransa da çekilmiş foto bence de bir konvoy geçişi. O şekilde resmi veya gayrı-resmi bir motosiklet şeridi olamaz. Zira ne güvenli, ne de akıcı. Fakat Fransa'nın bazı yerlerinde motosikletler için ayrı şeritler olduğunu ben de duymuştum ama bunlar düşük süratli yerlerde ve kısa etaplardı. Sık motosiklet kazaları olan yerlerde ve kavşaklarda yerel yönetimlerce uygulanmış bir yöntem olsa gerek.
Çin'de çekilmiş fotoğrafa gelirsek... Nüfusun yarısından çoğu motosiklet, moped, bisiklet kullanırsa defakto olarak kendi şeridi de oluşur. O şeridin nasıl kullanıldığı ise muamma. Eğer o yollarda büyük motosikletler de yol alabiliyorsa tam bir facia. Şu anki Türkiye yollarından daha güvenli olamaz, özellikle bisiklet ve moped sürücüleri için. Bir motosikletin diğerini sollamaya çalışırken yaratacağı tehlikeyi gözden kaçırıyorsunuz. Ayrıca motosikletin trafikteki konumunu kask takmayı bilmeyenkerden öğrenmeyelim.
Motosiklet yolu denen mevzu diğer büyük ve küçük araçlardan izole edilmiş olmadıkça ve ben 50 km ile giderken viraj içinde arkadan gelen 1000RR'rın beni rahatça sollayabileceği kadar geniş olmadıkça ütopik falan olmaktan öte, faydasız ve tehlikelidir. Ne kadar da otomobillerden şikayetçi olsak da katlanmaya mecburuz zira şu an için en güvenlisi onlar ile yolu paylaşmak.
Motosikletin ekonomik olması ise göreceli bir konudur. Motoruna yaz kış ulaşım amaçlı binen bir CBF150 sahibi için olağanüstü ekonomiktir ama motoru sadece gezmek için kullanan 1000RR sahibi için ise pahalı bir lükstür zira motosikleti olmasa haftasonunu evde geçirecek, ne benzin ne de gittiği kafede kahve, çay parası verecektir.
Şu anda An125 var.... Ama hiç te ekonomik değil... Dediğin gibi sadece ulaşım amaçlı kullanıyorum ama pazarları her ne hikmetse birşey dürtüyor çıkıyorum gezmeye.... Gitti sana 50 kaat....
Motorun varsa zaten kanın kaynar... Duramassın.... Hele birde İzmir antalya gibi yerdeysen...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Abi Çorluda var ben gördüm...Hatta Tekirdağda Uçmaderen başlayan yol hrabiden motosiklet yolunun ağababası...sadece motosikletler geçebildiği için doğa tarafından izole edilmiş doğal motosiklet yolu...
konu dağılmış ama bu cezayı alma sebebini ben yazayım sizlere...
Spormoto firmasının sahibi Selçuk Bektaş'ın basın açıklamasını olduğu gibi yayınlıyoruz:
Bilindiği gibi Dünya Motokros şampiyonasının bir ayağı 11-12 Nisan tarihlerinde Istanbul’da gerçekleşmiştir. Ne yazık ki bu dünyanın önemli organizasyonunda yarışın kendisinden çok Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Süleyman Memnun’un yarattığı terör konuşulmaktadır. Ülkemizin bu önemli kurumunun başına Süleyman Memnun yakışmamaktadır.
Olayı kısaca özetlemek gerekirse; Dünya Motokros Şampiyonasının ana sponsorlarından biri olan KTM firmasının Türkiye distribütörü Spormoto’ya, KTM’nin şampiyona organizatörü Youthstream ile yaptığı anlaşma doğrultusunda, organizasyon tarafından 50 metrekarelik bir çadır tahsis edilmiştir. Padok alanına Youthstream tarafından kurulan bu çadırda Spormoto’nun motosiklet sergilemek, KTM ürünleri satmak, dağıtmak, yarışçılarla imza seansı düzenlemek gibi faaliyetlere hakkı vardır. Bu verilen hak doğrultusunda Youthstream’in kurmuş olduğu çadıra bir kısmı doğrudan KTM Avusturya‘nın olan malzemeler ile yerleştik.
Daha sonra Youthstream’in bir görevlisi Türkiye yarışında padok alanının normalden çok uzağa kurulduğunu ve padok girişi konusunda da bir yanlış uygulama yapıldığını, padok girişinin serbest olması gerekirken kapıdaki güvenliğin insanları yanlış yönlendirmesi nedeniyle yeterli izleyeci trafiğinin oluşmadığını söyledi. Çadırımızı daha iyi bir yere taşımayı önerdi. Biz bu öneriyi kabul ettikten sonra, Youthstream görevlileri tum malzemeyi gene kendi karar verdikleri bir bolgeye kurdular ve malzemeleri yerlestirdiler. Bir sure sonra Youthstream’den bir gorevli geldi ve çok özür dileyerek, çadırı yanlış yere kurduklarını, gene kendilerinin biraz daha geride bir noktaya taşıyacaklarını söyledikleri sırada Süleyman Memnun, “ Çabuk burayı boşaltın, defolun buradan, istemiyorum sizi burada, hemen buradan gidin!” şeklinde bağırarak standımıza girdi ve motosikletlerimizden birini tekmeleyerek yere devirdi. Kendisi ile herhangi bir diyaloğumuz olmadı. Zaten Youthstream görevlisi ile şaşkınlıkla birbirimize baktık. Bu arada Süleyman Memnun koşar adım oradan uzaklaştı. Daha sonra öğrendiğimiz, milli sporcularimiz Kemal Merkit ve Kutlu Torunlar’ın kamyonetine de bir kaya parçası fırlatarak saldırıda bulunmuş ve araca büyük hasar vermistir. Biz Jandarma’yı çağırarak Süleyman Memnun’dan davaci olduğumuzu belirttik e ifade verdik.
Bu saldırının hiç bir haklı nedeni olamaz. Süleyman Memnun nasıl bir insan olduğunu bu davranış şekli ile göstermiştir. Bu kişinin motosiklet federasyonu başkanı seçilebilmesi hepimizin ayıbıdır. Bu yanlışı bir an önce düzeltmemiz gerekir. Süleyman Memnun’un davranış bozukluğu artık hem adli hem de klinik olay haline gelmiştir.
Bu çirkin saldırıyı gerçekleştiren Süleyman Memnun, değil motosiklet federasyonu, herhangi seçkin bir organizasyonun içinde veya yönetiminde kesinlikle bulunmamalıdır. Motosiklet federasyonu başkanının asıl görevi motosiklet sporunu geliştirmek ve sporcuyu kucaklamak, motosiklet sporunun temeli olan sektör için olumlu faaliyetlerde bulunmaktır. Böyle bir federasyon başkanı, hem motosiklet sporuna hem de Türkiye’nin uluslararası organizasyonlarda temsiline zarar verecektir. En kısa zamanda istifa etmesi veya görevinden alınması gerekmektedir.
Kaynak: Vedat Kurşun - Motoron Dergisi
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Konu Süleyman Memnun dan uzaklaştı ve motosiklet yoluna kadar geldi
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Arkamdan konusmussunuz yine.
Fotografta gordugunuz serit ve motosikletler konvoy falan degil.
Paris periferik de her zaman rastlayabileceginiz bir manzara bu.
Uzun uzadiya yazmayacagim.
Daha once asagida verdigim linkte guzel guzel tartismistik konuyu.
Isterseniz ordan devam edelim.
http://www.motosiklet.net/forum/mend...eres-ozel.html
http://www.motosiklet.net/forum/mend...eres-ozel.html
Suleyman Memnun'a gelince.
Suç isledi, cezasini çekecek.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)