Motosiklet sektörü, kalıcı ÖTV indirimi istiyor
Reklamlar
-
Türkiye Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Yönetim Kurulu Başkanı ve Borusan Otomotiv BMW Motosiklet Marka Yöneticisi Simay Alsan, "Bu yıl eğer vergi ile ilgili bir önlem alınıp bir düzenleme yapılmaz ve sektöre bir teşvik uygulanmazsa motosiklet pazarı 100 bin ila 150 bin adetler arasında kalır" dedi.
Alsan, Avrupa Motosiklet Endüstrisi Birliği'nin (ACEM), MOTED'in davetlisi olarak İstanbul'da yaptıkları koordinasyon toplantısında, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2006 yılında motosiklet endüstrisinin çok iyi bir satış adedine ulaştığını ve Türkiye'de 2006 yılında 400 bine yakın motosiklet satıldığını hatırlattı.
Aynı yıl motosikletler için ÖTV'de bir artış olduğunu ve ÖTV'nin 250 CC altı motosikletler için yüzde 8'den yüzde 22'ye, 250 CC üstü motosikletler için yüzde 8'den yüzde 37'ye çıktığını anımsatan Alsan, ÖTV'deki artışla beraber 2006 yılındaki 400 bin adetlik satışın, 2007 yılında 192 bin adetlere düştüğünü ve sektörün kendini bir daha toparlayamadığını belirtti.
Alsan, 2008 yılı sonundan itibaren baş gösteren küresel ekonomik krizle birlikte motosiklet sektörünün 2009 yılında da yüzde 27 oranında daraldığını dile getirerek, sektörün 2006 yılından itibaren 2009 yılının sonuna kadar yüzde 64 küçüldüğünü kaydetti.
ÖTV oranlarındaki artışın motosiklet sektörünü çok ciddi anlamada olumsuz etkilediğini vurgulayan Alsan, Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TUİK) henüz yıl sonu satış rakamlarını açıklamadığını ancak en son aldıkları rakamlara göre 2009 yı lı toplam motosiklet pazarının 145 bin adetler civarında olduğunu öngördüklerini bildirdi.
Simay Alsan, motosiklet pazarı açısından 2010 yılını da, 2009 yılından çok farklı görmediklerini ifade ederek, şunları söyledi:
"Bu yıl eğer vergi ile ilgili bir önlem alınıp bir düzenleme yapılmaz ve sektöre bir teşvik uygulanmazsa motosiklet pazarı 100 bin ila 150 bin adetler arasında kalır. Bu yıl da 150 bin adetten daha fazla satış olmayacaktır. Bütü n dünyada krizi karşı çeşitli önlemler alındı. Türkiye'de de aslında bir önlem paketi açıklandı. Bu otomobil pazarı için çok pozitif sonuçlar doğurdu. Fakat ne yazık ki motosikletteki ÖTV indirimi yeterli düzeyde olmadı. Çünkü; 250 CC ve üstü motosikletler için ÖTV oranı sadece 3 ay boyunca yüzde 37'den yüzde 32'ye indi. Bu dönemde şu oldu; 500 CC'lik bir motosikletiniz varsa yüzde 32'lik bir ÖTV'ye maruz kaldınız. Ama 1600 CC bir otomobil almak istiyorsanız yüzde 18 ÖTV ödediniz. Yani 1600 CClik bir motorlu araç, 500 CC'lik bir motorlu araçtan daha az Özel tüketim vergisi ödedi.
Türkiye'de böyle bir dönem yaşandı. Bu dünyanın hiç bir yerinde hiçbir şekilde örneği olmayan bir uygulamadır. Ne yazık ki o dönemde talep başka ürünlere kaydı. Motosiklet sektörünü, teşviklere rağmen kriz çok ciddi bir şekilde etkiledi. Otomotivdeki ÖTV indirimi motosiklet sektörünü olumsuz etkiledi. O dönemde otomobil fiyatları çok cazip hale geldi ve motosiklet ilk etapta alımı düşünülecek bir ürün olmaktan çıktı."
Motosiklet sektörü ile ilgili kendilerinin üç temel beklentileri olduğunu ifade eden Alsan, bunları; "Vergilerin kalıcı olarak indirilmesi", "Karayolları Trafik Kanunu'nun motosikletlere öncelik verir, güvenliğini sağlar şekilde düzenlenmesi" ve "Güvenlikle ilgili altyapı problemlerinin çözümlenmesi" olarak sıraladı.
Alsan, kendilerinin MOTED olarak sektörü büyütmeye çalışırken bununla birlikte yanında yapılması gereken başka şeyler de olduğunun farkında olduklarını ve bunları da her fırsatta dile getirmeye çalıştıklarını ifade etti.
Ehliyet sisteminin mutlaka Avrupa Birliği (AB) ülkelerindeki sisteme doğru değişmesi ve kademeli bir sistem olması gerektiğini anlatan Alsan, bunun yanı sıra motosikletlere trafikte öncelik verilmesinin ve ayrıcalıklı bir araç olduğunun kabul edilmesinin şart olduğunu kaydetti.
Alsan, Türkiye'de motosikletlerde kask kullanımıyla ilgili bir standardın da getirilmesi gerektiğini belirterek, şu anda her ne kadar Karayolları Trafik Kanunu'nda "Korumalı başlık kullanımı" diye bir terim geçiyor olsa da bunun çok eski bir terim olduğunu, bunun, standardı olan bir kask olması gerektiğini söyledi.
Türkiye'de diğer bir konunun da otoyollarda motosikletlerin hız limitleri olduğuna işaret eden Alsan, otoyollarda bir motosiklet ile otomobilin hız limitlerinin farklı olduğunu, Avrupa'da birçok ülkede motosikletle otomobillerin hız limitlerinin aynı bulunduğunu, Türkiye'de de bu konuda bir düzenleme yapılması gerektiğini ifade etti.
Simay Alsan, geçen yılın sonunda MOTED olarak bir rapor hazırladıklarını, bu raporun çok kapsamlı olduğunu anımsatarak, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bu rapor, 'Motosiklet nedir?'den başlıyor, motosiklet kullanmanın kişiye ve topluma avantajlarından bahsediyor. 'Bu ülkede motosikletli sayısı artarsa ülkeye faydaları nedir?' bundan bahsediyor. Ondan sonra ÖTV'nin eski haline getirilmesi durumundaki senaryoları gösteriyor. Devletin vergi kazancını gösteriyor. Biz bu raporu konuyla ilgili tüm mercilere ulaştırdık.
Geçen yıl bir proje de başlattık. 'Asıl motosikleti kullanmamak çılgınlık' dedik. Motosikleti öncelikle bir ulaşım aracı alternatifi olarak insanlara hatırlatmak istedik. Bir yerden yerden bir yere gitmenin tek yolu otomobil değildir. Bunun başka bir yolu daha var o da motosiklet kullanmak. Daha ekonomik daha çevreci daha pratik, daha fazla vakit kazandıran... Bu şekilde bir kampanya yaptık. Bu seneki amacımız da yine farkındalıkla ilgi bir kampanya yapmak. Daha çok olayın güvenlik boyutuna parmak basmak. MOTED'in 2010 yılındaki planları içinde güvenlikle ve farkındalıkla ilgili çalışmalar yapmak var."
Motosikletlere lüks tüketim aracı olarak bakmanın büyük bir yanlış olduğunu savunan Alsan, elbette motosikletin de çok lüks olanı, çok pahalı olanlarının bulunduğunu, ancak çok lüks ve pahalı olan küçük bir azı nlık sebebi ile bu kadar topluma, bireye, ülkeye faydalı bir taşıt aracını satın alınamaz hale getirmenin doğru bir yaklaşım olmadığını ifade etti.
Alsan, Fransa'da yapılmış bir araştırmada; motosikletle otomobilin seyahatlerinin ölçüldüğünü belirterek, motosikletle seyahat etmenin, otomobille seyahat etmenin tam yarısı kadar zaman harcattığının görüldüğünü, çünkü otomobille seyahat ederken ortalama 16 dakikanın park yeri aramak için harcandığını kaydetti.
Alsan, "Motosiklet, faydalı bir taşıt olduğu için de teşvik edilmesi gereken bir taşıt. Elbette riskleri var. Bunu yadsımamak lazım ama bütün motorlu taşıtların riskleri var. Bugün yaya olarak trafikte bulunmanın bile riskleri var. Motosikletle olmanın risklerini minimuma indirecek bazı önlemler almak gerekiyor. Onlar üzerine çalışmak gerekiyor. Motosikletleri yok saymaktansa gerekli tedbirleri almak ve teşvik etmek gerekiyor" diye konuştu.
Türkiye motosiklet pazarının doygunluğa ulaşmadığına işaret eden Alsan, Yunanistan'da bin kişiye düşen motosiklet sayısının 100 civarında olduğunu, bu sayının ise Türkiye'de 29 civarında kaldığını dile getirdi.
Alsan, Türkiye'de 2 milyon 300 bin adet civarında motosiklet bulunduğunu bildirerek, Türkiye'de hala motosiklet pazarın potansiyelinin olduğunu, satışlardaki düşüşün vergi artışından kaynaklandığını vurguladı.
Avrupa Motosiklet Endüstrisi Birliği'ne (ACEM) 2009 yılının sonunda üye olmak üzere başvurduklarını belirten Alsan, üye olmak istemelerindeki amacın Avrupa'nın motosikleti sosyal hayata ve ulaştırmaya entegrasyonu konusundaki bilgi birikimi ve deneyimden faydalanmak olduğunu anlattı.
ACEM'e mart ayından itibaren üye olacaklarını bildiren Alsan, ACEM'i koordinasyon toplantısı için Türkiye'ye davet ettiklerini ve kuruluşun ilk kez bu toplantıyı Türkiye'de yaptığını belirtti.
ACEM Koordinasyon toplantısı için Türkiye'ye gelen Harley Davidson Avrupa Direktörü Gary Brumfitt ise Türkiye motosiklet pazarının büyüyen bir pazar olduğunu ve kendileri için çok öneme sahip bulunduğunu kaydetti.
Brumfitt, Türkiye'deki alım gücünün gelişmesine paralel olarak Harley Davidson'un da Türkiye'de büyümek istediklerini ifade ederek, Türkiye'de marka olarak bilinirliklerinin çok yüksek olduğunu kaydetti.
Harley Davidson markasının Türkiye'de daha da büyümesi için ellerinden geleni yapacaklarını vurgulayan Brumfitt, bunun için de Türkiye motosiklet pazarının büyümesi gerektiğini söyledi.
Brumfitt, "Türkiye'deki en büyük problemimiz yüksek orandaki vergiler. Bu vergiler toplam pazar satışlarını da düşürdü. Hükümetin bir tercih yapması lazım motosiklet önemli mi değil mi diye" dedi.
Harley Davidson'ın dünyadaki ekonomik krizden her ülkede farklı şekilde etkilendiğini anlatan Brumfitt, en büyük pazarları olan Amerika'da satışların yüzde 35 oranında düştüğünü, Avrupa genelinde ise satışların arttığını bildirdi.
Gary Brumfitt, bu yıl Avrupa motosiklet pazarında bir miktar düşüş olacağını, ancak Harley Davidson markası olarak satışlarında bir miktar artış beklediklerini, bunun da nedeninin kullanıcılarının markaya sadakati olduğunu sözlerine ekledi.
Kaynak:Net Gazete
Reklamlar
-
Eğer böyle birşey olucaksa biraz acele etsinler Bu ÖTV kadar saçma bir uygulama yok ya.
yes, i'm falling... how much longer till i hit the ground? i can't tell you why i'm breaking down.do you wonder why i prefer to be alone? have i really lost control? i'm coming to an end.
-
her sene birileri çıkar böyle şeyler söylerler. ama bi sornuç çıkmaz.
böyle gelmiş böyle gider malesef
tabi bu gidişata birinin dur demesi gerek
Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!
-
Tundzhay adlı üyeden alıntı
her sene birileri çıkar böyle şeyler söylerler. ama bi sornuç çıkmaz.
böyle gelmiş böyle gider malesef
tabi bu gidişata birinin dur demesi gerek
Aynen katılıyorum
-
Günaydın sayın Moted üyeleri...
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
-
Moted açıklama yapmış.. doğru mu doğru.. tam mı? benim gibi sıradan birisi bile daha tam olarak daha eksiksiz olacak şekilde açıklama yapabilirdi. değinilmeyen bir çok konuyu geç, değindikleri konular da çok da irdelenmemiş..
Öncelikle trafikte motosikletin tanımı düzgünce yapılacak,
Sonra trafik kuralları motosikletin geçiş hakkına sahip olduğu gerçeğine göre revize edilip işlenecek.
Motosiklet ile ilgili hız güvenlik vb yasal düzenlemeler gözden geçirilecek,
Motosiklet ve sürücüsünün güvenliğini ihlal eden magandalara karşı gerekli yasal düzenlemeler yapılacak
Cezai yaptırımlar gözden geçirilecek. Otomobile çarpmak bile daha önemli halkın gözünde.. yasalar öyle düzenlenmeli ki etrafında motosiklet gören her aynasını tek tek kontrol etmek ihtiyacı görmeli..
Sürücü kursları eğitimleri ve direksiyon sınavlar düzgün hale getirilecek.
Halkın motosiklete bakışı düzeltilecek, motosikletin faydaları realize edilecek.
Bunlar bittikten sonra..
Ondan sonra vergiymiş şuymuş buymuş bakılmalı..
argo bir tabir olacak ama.. ibrik yok, tuvalet kağıdı yok.. s..maya gidiliyor.. üstelik nereye? bahçeye..
öyle mi? moted demişse iyi demiştir deyip geçmek lazım belki de.. yada sonuna kadar katılıyorum, moted neylerse güzel eyler demek lazım..
-
daha önce konuşulmuşdu
bir ülkede motosikletliye çarpmanın cezası hapisti
dediniz gibi
-
bu ülkede motosiklete yapılan en büyük darbe plansız ve programsız yapılmış ötvdir.
peki bu nezaman oldu 2006 yılında
kim iktidardı mevcut hükümet.
artan dünya nüfüsuna oranla artan enerji tüketimini minimalize etme çabaları gelişmiş ülkelerde yaygınlaşırken bizim hükümet ne yapar gider motosikletten alınan ötv yi anormal bir şeklide yükseltir. hangi hakla ve neden? bunların zihniyetindeki arap ülkelerindede motosikleti sevmezler. kullananada iyi bakmazlar. neden bu olabilir mi?
motosiklet kullanmak medeniyettir.
başımızdakiler medeniyetin her şekline karşı bir zihniyette oldugu sürece işimiz zor.
-
asfalt meleği adlı üyeden alıntı
Moted açıklama yapmış.. doğru mu doğru.. tam mı? benim gibi sıradan birisi bile daha tam olarak daha eksiksiz olacak şekilde açıklama yapabilirdi. değinilmeyen bir çok konuyu geç, değindikleri konular da çok da irdelenmemiş..
Öncelikle trafikte motosikletin tanımı düzgünce yapılacak,
Sonra trafik kuralları motosikletin geçiş hakkına sahip olduğu gerçeğine göre revize edilip işlenecek.
Motosiklet ile ilgili hız güvenlik vb yasal düzenlemeler gözden geçirilecek,
Motosiklet ve sürücüsünün güvenliğini ihlal eden magandalara karşı gerekli yasal düzenlemeler yapılacak
Cezai yaptırımlar gözden geçirilecek. Otomobile çarpmak bile daha önemli halkın gözünde.. yasalar öyle düzenlenmeli ki etrafında motosiklet gören her aynasını tek tek kontrol etmek ihtiyacı görmeli..
Sürücü kursları eğitimleri ve direksiyon sınavlar düzgün hale getirilecek.
Halkın motosiklete bakışı düzeltilecek, motosikletin faydaları realize edilecek.
Bunlar bittikten sonra..
Ondan sonra vergiymiş şuymuş buymuş bakılmalı..
argo bir tabir olacak ama.. ibrik yok, tuvalet kağıdı yok.. s..maya gidiliyor.. üstelik nereye? bahçeye..
öyle mi? moted demişse iyi demiştir deyip geçmek lazım belki de.. yada sonuna kadar katılıyorum, moted neylerse güzel eyler demek lazım..
Yazının tamamını okursan bunlardan da bahsediyor zaten..
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Honda CBR 125 gibi Kaliteli ve uygun fiyatlı motor ...vergilerle bizlerin kanını emmeyin...
-
Yaw ne ötv indiriminden bahsediyosunuz.Adamlar motosikleti canavar gibi görüyo.İt kopuğun bineceği bir alet gözüyle bakıyolar.Ellerinden gelse indirim değil bindirim yaparlar ki sokaklarda vızır vızır gezen şu motosiklet belasından kurtulsunlar.Aslında kendi beceriksizliklerini motosiklet kullanıcılarına mal ediyolar.Her şehirde hergün değişik bi noktada çevirme yapsalar ne ehliyetsiz motorcu kalır , ne plakasız , ne de serseri motorcu kalır.Son bi kaç gündür havalar güzelleşince baktım eksozu patlak pejolar , plakasız motorlar dip gaz şehir merkezinde geziyolar.Ondan sonra motorcuların adı kötüye çıkıyo.
Polis değilmisin kardeşim.Her gün ayrı bi noktada çevirme yap , ayıkla bu pislikleri.Millet de gerçek motorcuları görsün.
Motosiklet az benzin yakar.Çevreyi korumaya yardımcı olur.Petrol şirketlerini zengin edeceğimize milli servetimiz ülke içerisinde kalır.Aslında bu kriz ortamında motosiklet teşvik edilmeli fakat bu arada denetimler sıklaştırılmalı ve ülkede adam gibi bir motosiklet kültürü oluşturulmalı.
-
Osbourne adlı üyeden alıntı
Yazının tamamını okursan bunlardan da bahsediyor zaten..
merak etme osbourne okumam var
bunlardan da bahsettiğini biliyorum.. ama dedim ya.. eksik.. hem de çok eksik.. değinilip geçilecek konu değil her biri birer cümle ile..
yazının yarısı boş, bir kısmı da motosiklet firma temsilcilerinin çözüm üretmeyen sözleri. dediğim buydu, sıradan biri bile daha etkili ve detaylı şeyler söyleyebilirdi..
-
asfalt meleği adlı üyeden alıntı
merak etme osbourne okumam var
bunlardan da bahsettiğini biliyorum.. ama dedim ya.. eksik.. hem de çok eksik.. değinilip geçilecek konu değil her biri birer cümle ile..
yazının yarısı boş, bir kısmı da motosiklet firma temsilcilerinin çözüm üretmeyen sözleri. dediğim buydu, sıradan biri bile daha etkili ve detaylı şeyler söyleyebilirdi..
Estağfurullah buraya yazabildiğine göre elbette okuman var
Ayrıca ben okuyamadın değil okumadın demiştim..Herneyse yav..
"Vergilerin kalıcı olarak indirilmesi", "Karayolları Trafik Kanunu'nun motosikletlere öncelik verir, güvenliğini sağlar şekilde düzenlenmesi" ve "Güvenlikle ilgili altyapı problemlerinin çözümlenmesi" diye yazmışlar ona istinaden söylemiştim..
Ayrıca bende bu MOTED'den hiç hazzetmem orası kesin..Sadece kendilerinin satış rakamlarını yükseltmek için kurulmuş bir topluluk diye düşünüyorum ki isimlerinden de belli zaten; Motosiklet Endüstrisi Derneği..
-
Osbourne adlı üyeden alıntı
Estağfurullah buraya yazabildiğine göre elbette okuman var
Ayrıca ben okuyamadın değil okumadın demiştim..Herneyse yav..
"Vergilerin kalıcı olarak indirilmesi", "Karayolları Trafik Kanunu'nun motosikletlere öncelik verir, güvenliğini sağlar şekilde düzenlenmesi" ve "Güvenlikle ilgili altyapı problemlerinin çözümlenmesi" diye yazmışlar ona istinaden söylemiştim..
Ayrıca bende bu MOTED'den hiç hazzetmem orası kesin..Sadece kendilerinin satış rakamlarını yükseltmek için kurulmuş bir topluluk diye düşünüyorum ki isimlerinden de belli zaten; Motosiklet Endüstrisi Derneği..
Aynen... Ve bu kurumun söylenen isteklerle pek ilgili olması da beklenemez. Direk kendilerini ilgilendiren ÖTV gibi bir konuda bile 4 yılda kaç tane açıklama yaptılar acaba? Ama baktılar yıldan yıla satışları düşüyor şimdi konuşmaya başlıyorlar.
Taa 2006 yılındaki o fuarda ÖTV artışı açıklandığında bir şekilde bunu protesto etmeleri lazımdı. Ama ne onlar, ne TMF. Hatta o yıllarda da yazdım başka forumlarda bu işin başını TMF çekmeliydi. Ama ne dediler. Biz sadece yarış düzenleriz. Oldu canım. Motosiklet kullanımı bu kadar gerilerken bulursan yarışacak adam düzenlersin boş koltuklara...
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
-
2006 yılı sonunda motosiklet kullanmaya başlamıştım.
Motosiklete başlama hikayem de alacağım motorun(şu an kullandığım Agility'nin) 1500 küsür TL olması ve az yakması etkili idi.
Benim 1500 küsür TL'ye aldığım scooter şimdi 3500 TL olmuş.
3 küsür senelik süre zarfında bu meletin fiyatı % 100'den fazla artış göstermiş.
Hakkaten enteresan!
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
Ante adlı üyeden alıntı
Aynen... Ve bu kurumun söylenen isteklerle pek ilgili olması da beklenemez. Direk kendilerini ilgilendiren ÖTV gibi bir konuda bile 4 yılda kaç tane açıklama yaptılar acaba? Ama baktılar yıldan yıla satışları düşüyor şimdi konuşmaya başlıyorlar.
Taa 2006 yılındaki o fuarda ÖTV artışı açıklandığında bir şekilde bunu protesto etmeleri lazımdı. Ama ne onlar, ne TMF. Hatta o yıllarda da yazdım başka forumlarda bu işin başını TMF çekmeliydi. Ama ne dediler. Biz sadece yarış düzenleriz. Oldu canım. Motosiklet kullanımı bu kadar gerilerken bulursan yarışacak adam düzenlersin boş koltuklara...
TMF sportif bir federasyon.MOTED bu işten para kazanan bir birlik.Bunu kesinlikle MOTED yapmalı.Otomobil firmaları nasıl devletle oturup konuşuyorlarsa indirimlerini alıyorsa bunları da buişten parayı kazananlar yapmalı...
-
ultraukala adlı üyeden alıntı
TMF sportif bir federasyon.MOTED bu işten para kazanan bir birlik.Bunu kesinlikle MOTED yapmalı.Otomobil firmaları nasıl devletle oturup konuşuyorlarsa indirimlerini alıyorsa bunları da buişten parayı kazananlar yapmalı...
Bir daha
"Motosiklet kullanımı bu kadar gerilerken bulursan yarışacak adam düzenlersin boş koltuklara..."
Kaçırdığınız nokta, moted üretici firma. TMF ise kullanıcı. Motosiklet olmazsa TMF nedir? Bu bizim işimiz değil desinler buyursunlar. Ayrıca ben bu işi sadece tmf veya sadece moted üstlensin demiyorum ki. Her ikisinin de bu işin üzerine gitmesi gerekirdi. İsmin Motosiklet Fedarasyonu olacak. İşin motosiklet olacak ama hükümetin motosiklet vergi politakası işin olmayacak.
Vakti zamanında demiş ya maarif vekili. Ülkede okullar olmasaydı maarifi ne güzel idare ederdim diye. Bu da o hesap.
TMF bu işe el atsa bir iki basın toplantısı düzenlese, lobi, kulis faaliyetleri yapsa simleri mi dökülürdü? Neymiş TMF'nin işi değilmiş. Komik.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
-
tmf "yarışcılar için" motosiklet getirip satmayı düşünüyo, ne işi olur adamın motosiklet kullanıcının sorunu,moted le iş birliği falan adam para kazanmayı düşünüyo sadece
-
ötv yi yabancı markalara koy bak ona razıyım ama teşvik et ünlü markalarla yarışabilicek bir motosiklet markamız olsun türkiyede ötv si vergisi düşük olsun herkez alsın.sanayileşmek yabancı ülkelerin türkiyelerdeki fabrikalarında ihçi çalıştırmak değil ya anlayın bunu yada başkalarının pazarı haline gelmek değil.çinli parçalarla bize türk malı oldunu söyliyen markalarda değil kendi parçasını kendi üreten marka lazım bize ,bizde ucaza motosiklet sürelim
-
asivezor adlı üyeden alıntı
bu ülkede motosiklete yapılan en büyük darbe plansız ve programsız yapılmış ötvdir.
peki bu nezaman oldu 2006 yılında
kim iktidardı mevcut hükümet.
artan dünya nüfüsuna oranla artan enerji tüketimini minimalize etme çabaları gelişmiş ülkelerde yaygınlaşırken bizim hükümet ne yapar gider motosikletten alınan ötv yi anormal bir şeklide yükseltir. hangi hakla ve neden? bunların zihniyetindeki arap ülkelerindede motosikleti sevmezler. kullananada iyi bakmazlar. neden bu olabilir mi?
motosiklet kullanmak medeniyettir.
başımızdakiler medeniyetin her şekline karşı bir zihniyette oldugu sürece işimiz zor.
Pes doğrusu !!!
Herkesin etrafında birleşeceği bir konuda bile, siyasi karın ağrılarından söz ediliyor.Hükümetin muhafazakar yapısından rahatsız isen, seçim zamanı gider gereğini yaparsın.
Bunların zihniyetindeki ülkelerde islamiyetten uzaklaştıkça Arab'ı sevmezler ve küçümserler.Neden bu olabilir mi?
İnançlara saygı medeniyettir.
Gönül ne gezi ister, ne dernek şahane;
Gönül iki kalıcı dost ister, motosiklet bahane.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler