Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

ATS Anti Takla Sistemi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
     
    İstem dışı yada değil, sürüş esnasında ön tekerin havaya kalkması takla atmanız akabinde kendinize ve motorunuza büyük zarar vermeniz ile sonuçlanabilir. Kanada ‘lı Romanelli firması bunun önüne geçmek için ATS (anti turnover system) isminde bir cihazı piyasaya sundu.

    Ufak bir kutu halinde olan sistem 3 eksen sensörü yardımıyla çalışıyor. Aracın ön tekeri limitten yukarı bir noktaya geldiğinde sistem ateşlemeyi kesiyor. Bu açının ne kadar olduğu veya ayarlanabilip ayarlanamadığı konusunda bir bilgi sunulmasada cihaz oldukça ilginç ve faydalı bir ürün. Motosiklet, sukutır, ATV, kar araçları için uygun olunduğu belirtilen sistem 1 saatten kısa sürede monte edilebiliyormuş.

    Ürün hakkında detaylı bilgiyi Romanelli Technologies sitesinde bulabilirsiniz.

    Moto Aktüel
    Online Motosiklet Bilgi Kaynagı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    Helal olsun adamlara .Ürünü gördüğüm gibi aklıma arkadaşımın rx 135 i geldi pek ters doner oldu bu sıralar söyliyim bari

  3. #3
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    Bana gelmez bu alet
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  4. #4
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana gelmez bu alet
    pazar günü oturmuş bu mesajı yazıyo. hem tektekerci hem asosyal, ideal erkek

    cihaz çok kullanışlı değildir zannımca, yokuşlarda filan çuvallar, arizona ovaları için tasarlanmış. konyada olur.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Yokuşlarda çuvallamaz, kullanılan sensör sadece açı değil ivme'yi de veriyor, yazılımına dair detayları vermişler, MCU içinde çok güzel hesaplamalar yapılmış, tekere gelme durumu veya düz yol durumu yazılımla ayrılmış, şahsen beğendim.

    Bu tür bir kaç ürün daha görmüştüm hepsi kaytırık kuyturuk şeylerdi, eminim bunu yapanlar amele değil sağlam mühendis arkadaşlar

    Yokuş yukarı dahi sistem gayet güzel çalışır.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Nisan 2008
    Şehir
    Beylerbeyi , Çengelköy İst.
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 Comet '08
    tek teker için ne zaman alet yapcaklar merakla takip ediyoruz

  7. #7
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pazar günü oturmuş bu mesajı yazıyo. hem tektekerci hem asosyal, ideal erkek

    cihaz çok kullanışlı değildir zannımca, yokuşlarda filan çuvallar, arizona ovaları için tasarlanmış. konyada olur.
    Sensin asosyal nöbetteyim yoksa ne işim olur pazar pazar sizle forumda..
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bir kaç yildan bu yana stunt kurslarinda kullanilan bir sistem var.
    Sanirim ayni mantikla çalismiyor.
    Bahsettigim sistem çalismak için ince hesaplamalar yapmakla ugrasmiyor.
    çok daha basit ve etkili bir çalisma prensibi var.
    Arka çamurluktan uzatilan bir tel ve bir kaç sensorden olusan basit bir sistem.
    Tel yere yaklastiginda ya da degdiginde atesleme kesilerek, tehlike gideriliyor.
    Bulabilirsem bir fotograf ekleyecegim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #9
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana gelmez bu alet
    olm asıl sana lazım bu alet . herdakka taklaya getiriyolar seni motora gerek yok taklacı güverciin gibisin yavrum
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  10. #10
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı jesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olm asıl sana lazım bu alet . herdakka taklaya getiriyolar seni motora gerek yok taklacı güverciin gibisin yavrum
    Tek teker nedir bilmeyen adam gelip bana konuşuyor ya...
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  11. #11
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Tekere gelirken yeterli ivme olursa, alet ateşlemeyi kesse de momentum nedeniyle ters dönme şansı var. Onun dışında alet sonuç olarak elektronik bir cihaz, yanma veya sistem dışı kalma durumunda sürücü nasıl olsa taklaya gelmiyorum deyip gaza asıldığında işler değişebilir. Düşünce güzel ama bence uygulanabilirlik pek yeterli değil.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  12. #12
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Hayabusa da standart olarak var.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  13. #13
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekere gelirken yeterli ivme olursa, alet ateşlemeyi kesse de momentum nedeniyle ters dönme şansı var. Onun dışında alet sonuç olarak elektronik bir cihaz, yanma veya sistem dışı kalma durumunda sürücü nasıl olsa taklaya gelmiyorum deyip gaza asıldığında işler değişebilir. Düşünce güzel ama bence uygulanabilirlik pek yeterli değil.
    Mehmet sanırım üründe kullanılan sensör Analog Devices firmasının ADIS16209 ürünü.

    Bu sensör sadece açıyı değil, aslında açıdan da önce ivmeyi ölçüyor.



    Dual-mode inclinometer system
    Dual–axis, horizontal operation, ±90°
    Single-axis, vertical operation, ±180°
    High accuracy, 0.1°
    14-bit digital inclination data, 0.025° resolution
    14-bit digital acceleration data, 0.244 mg resolution
    ±1.7 g accelerometer measurement range
    12-bit digital temperature sensor output
    Digitally controlled bias calibration
    Digitally controlled sample rate
    Digitally controlled frequency response
    Dual alarm settings with rate/threshold limits
    Auxiliary digital I/O
    Digitally activated self test

    Bu sensörden gelen bilgilerle daha teker yerden kesilmeden sürücünün gaz koluna ne kadar abandığını MCU içinde ufak bir kaç matematik işlemiyle tespit edip zamanında müdahele mümkün.

    Bence olmuş, daha önceki gördüğüm benzerleri gibi uyduruk kıytırık değil.

    Ha şu eksik, tekerde gidebilmeyide içine opsiyon olarak ekleyebilirlerdi, bu ürün sadece ön tekerin yerden kesilmesini engelliyor.

  14. #14
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    ani kalkışlarda ister istemez lastik bikaçsantim havaya kalktığı için dediğin gibi ilk kalkış hareketini hissediyosa çok acemi olmadıkça pek işe yarayacak bi alet deil bence..
    peki murat tam mantık nedir, ateşleme kesmek derken yani..
    devir kesici gibi bir mantıktamı çalışıyor bu sistem?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:44 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:43 PM ----------

    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayabusa da standart olarak var.
    yeni hayabusalardamı var, 07 ve altında hatırlamıyorum böyle bi sistem
    GKN MOTORS

  15. #15
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Evet yenilerde var diye biliyorum.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  16. #16
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    sistem ve düşünce güzel ama ne derece kullanışlı olur onu bilemem.

  17. #17
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @aYe
    Bu sensörden gelen bilgilerle daha teker yerden kesilmeden sürücünün gaz koluna ne kadar abandığını MCU içinde ufak bir kaç matematik işlemiyle tespit edip zamanında müdahele mümkün.
    Abi bu motorların tepki sürelerinin ne kadar hızlı olduğunu biliyorsun. Özellikle yarış startlarında kaç kişinin en az 45 derece tekere geldiğini biliyorsundur. Benim demek istediğim gazı dibine kadar açtığınızda sensör ivmeyi ölçene kadar zaten motoru takla attıracak momentum gücünü sağlamış oluyorsunuz, yani fizik kanunlarından bahsediyorum. Sensör ateşlemeyi kesse de zaten bu gücü almış oluyor motor. Ön tekerin yerden 2-3 cm kesildiğini de hiçbir sensör algılayıp bu mesafeyi 3 cm mesafeyi geçmeyecek şekilde koruyamaz. Belki motor 45 derece olana kadar sensör müdahele edebiliyordur ama bu da bana fizik kanunları olarak yapamaz gibi geliyor. Alet hakkındaki yorumları okumak gerekiyor. Ben yabancı kaynaklardan bir sürü yorum bulup okudum ama kimse sensörün yetersizliği konusunda birşey dememiş, genelde bu aletin gereksiz olduğu ile ilgili bir sürü yorum yapılmış.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  18. #18
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    @GKN

    Quickshifter dedikleri şeyde aslında sadece bir anahtar, ayağınla vitese dokununca anahtar elektronik devreye bilgi veriyor ve milisaniyeler içersinde yakıt veya ateşlemeyi keserek veya benzer yöntemlerle motoru durduruyorlar motor durunca debyraj gerekmeden vites geçiyor zaten, sonra yine motor çalışmaya devam ediyor.

    Bu cihazda bir şekilde tehlikeli seviyeye gelmeden önce motoru bayıltıyordur, nasıldır bilmem alıp incelemedim nihayetinde.

    Bu lafım sana Boy; Kaç kişi quickshifter'la vites değiştirirken motorun durduğunu algılayabilmiştir ki


    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @aYe

    Abi bu motorların tepki sürelerinin ne kadar hızlı olduğunu biliyorsun. Özellikle yarış startlarında kaç kişinin en az 45 derece tekere geldiğini biliyorsundur. Benim demek istediğim gazı dibine kadar açtığınızda sensör ivmeyi ölçene kadar zaten motoru takla attıracak momentum gücünü sağlamış oluyorsunuz, yani fizik kanunlarından bahsediyorum. Sensör ateşlemeyi kesse de zaten bu gücü almış oluyor motor. Ön tekerin yerden 2-3 cm kesildiğini de hiçbir sensör algılayıp bu mesafeyi 3 cm mesafeyi geçmeyecek şekilde koruyamaz. Belki motor 45 derece olana kadar sensör müdahele edebiliyordur ama bu da bana fizik kanunları olarak yapamaz gibi geliyor. Alet hakkındaki yorumları okumak gerekiyor. Ben yabancı kaynaklardan bir sürü yorum bulup okudum ama kimse sensörün yetersizliği konusunda birşey dememiş, genelde bu aletin gereksiz olduğu ile ilgili bir sürü yorum yapılmış.
    Abi sen nasıl yazılımcısın allanı seversen, iyi kovmuolar seni turkcell'den :D

    Sensörün datasheetine bakarsan 2731 sps(sample per second) çevrim hızı verildiğini görürsün, yani motorun 0.025 derecelik açı değişiminin bilgisi MCU'ya saniyenin 2731'de biri kadar sürede ulaşıyor, bugün 1 dolarlık en dandik MCU 5mips(million instruction per second) hıza sahip.

    O gaz kolunu 1ms'nin(bu bile çok abartı) altında kapalıdan en açık konuma çevirecek insan evladıda yoktur heralde...

  19. #19
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @aYe
    O gaz kolunu 1ms'nin(bu bile çok abartı) altında kapalıdan en açık konuma çevirecek insan evladıda yoktur heralde...
    Peki abi o zaman şuna cevap ver... Yarışlarda motoru tekere getirmek çok büyük dezavantajdır değil mi, bir şekilde gaz kesmek durumundasınız, bu da zaman kaybı demek. Bu durumda bu sensör sayesinde bırak takla atmayı, motorun tekere gelmesini, yani ön tekerin yerden 1 cm bile kesilmesini de engelleyebilirsin demek mi oluyor? Bu durumda adamın tekere geldiğinde ön tekerin daha fazla yükselmemesi için kapatacağı gazdan çok daha optimum bir kesme limiti yakalayabilir miyiz? Eğer öyleyse motosiklet ile start verildiğinde gazı dibine kadar çekseniz bile motor tekere gelmeyeceğinden inanılmaz iyi ve hızlı bir kalkış sağlamış olmaz mıyız? Bu tür sensörler neden drag yarışlarında kullanılmasın ki???
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  20. #20

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    en iyi alet insanın kendisidir. ama bu aletin motorda olmasıda güven verici olabilir


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler