Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

İstanbul-İzmir 3.5 saate iniyor

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF150'yi,CBF250'yi sattım...Şimdi 2009 GT250r
     
    İstanbul-İzmir arasını 6.5 saatten 3.5 saate indirecek İzmit Körfez Geçişi ile Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu ihalesini, 22 yıl 4 ay ile en düşük işletme süresi veren Astaldi-Nurol-Özaltın-Makyol-Yüksel-Göçay kazandı.

    7 milyar dolara malolacak proje ile yılda 870 milyon lira tasarruf edilecek.

    İstanbul ve İzmir’i otoban ile bağlayacak yılın en büyük altyapı ihalesi olan İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu ihalesi dün açılan teklif zarflarının ardından “Nurol-Özaltın-Makyol-Yüksel - Göçay ve Astaldi” konsorsiyumunda kaldı.

    Yap-İşlet-Devret yöntemiyle yaptırılacak İzmit Körfez Geçişi ve Otoyol Projesi için Türkiye’nin tanınan inşaat firmalarının 2 ayrı konsorsiyumda biraraya gelerek verdikleri teklifler dün açıldı.

    İhalede “Cengiz-Kolin-Mapa-Limak İnşaat” konsorsiyumu projenin yapım ve işletim süresi toplamı olarak 34 yıl 9 ay teklif etti.

    Diğer teklifin sahibi “Nurol-Özaltın-Makyol-Yüksel-Göçay ve Astaldi” konsorsiyumu ise yapım ve işletim için toplam 22 yıl 4 aylık süre verdi. Aradaki 12 yıl 5 aylık sürelik fark şaşkınlık yaratırken, ihale “Nurol-Özaltın-Makyol-Yüksel-Göçay ve Astaldi” konsorsiyumunda kaldı.

    Türkiye’nin yakından tanıdığı İtalyan Astaldi, daha önce Bolu Tüneli’ni yapmıştı. İhalenin resmi olarak sonuçlanabilmesi için Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın imzasıyla, Yüksek Planlama Kurulu’nun onayı gerekiyor.

    İnşaat 1 yıl içinde başlıyor

    İhaleyi alan grup, sözleşmenin imzalanmasının ardından 1 yıllık süre sonunda yatırıma başlayacak. Yatırım süresi Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından 7 yıl olarak belirlenmiş olsa da yüklenici grubun yatırımı bir an önce bitirip işletmeye geçmesi, projenin finansmanı açısından da şirket için önem taşıyor.

    Rakipten itiraz geldi

    Dünkü ihalede zarfların açılması sırasında ‘Cengiz-Kolin-Mapa-Limak Konsorsiyumu’nun avukatı ayağa kalkarak, idari şartnameye uyulmadığı iddiasıyla ihalenin iptalini istedi. Ancak Komisyon Başkanı, ”Daha önce de 2 kez yazılı itiraz yaptınız. Biz de dilekçelerinizi değerlendirmeye aldık. Karar verdik ve size bildirdik. İtirazınız kabul edilmedi. İtirazınız burada da kayda girmiştir“ dedi.

    20 yıllık hayal olan dev projenin fizibilitesinde, köprü geçişi ve otoyola ilişkin inşaat maliyeti 6-7 milyar dolar aralığında hesaplandı. KGM’nin verdiği mevcut trafik akışı rakamlarına göre hesapladığı söz konusu güzergahın yıllık geliri 700 milyon dolar. Ancak köprü geçişi ve otoyol bitirildiğinde buraya yoğun bir trafik akışı olacağı tahmin ediliyor.

    Yani söz konusu 700 milyon dolarlık gelirin daha fazla olacağı tahmini, şirketlerin fizibilite raporlarına yansıdı. Sadece KGM rakamları dikkate alındığında bile 2 teklif arasındaki 12 yıllık farkın karşılığı 8.7 milyar doları buluyor.

    Göçay İnşaat Başkan Yardımcısı Erdal Eren de ”Bizim konsorsiyum teklif vermeseydi projenin ülkeye 10-12 milyar dolar daha fazla maliyeti olacaktı“ dedi.







    Kaynak:gazetevatan.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    körfezde köprü yapılması nasıl bi mantık hemde o fiyatı verene kadar idoyla felanda geçebiliyorsun yenikapıdan yalova 15tl 1 saatte gidiyor zaten oradan pendik yada eskihisara geçme fiyatıda ortalama aynı yakıcağın benzinide hesap edersen zamanda aynı....

    vapur tarifeleriyle aynı rakam(sa eğer fiyatlar) olduktan sonra hiç bir avantajı yok bence biri üstünde yakıt yakarak gidicek diğeri denizden kapatıcakkontağı daha tasarruflu geçicek
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  3. #3
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    22 yıl sonra artık torunlarımız kullanır.

  4. #4
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı kingman30 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Türkiye’nin yakından tanıdığı İtalyan Astaldi, daha önce Bolu Tüneli’ni yapmıştı.


    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    22 yıl sonra artık torunlarımız kullanır.
    Çok iyimsersin bence
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  5. #5

    Üyelik
    02 Nisan 2008
    Şehir
    Trabzon
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    22 yıl sonra artık torunlarımız kullanır.
    yok canım öyle değil. karayollarının öngördüğü yapım süresi 7 yıl. müteahhit ise daha kısa sürede bitirmeye uğraşacaktır. 22 yıl olayında, bildiğim kadarıyla müteahhitin işe başlamasından sonra, işi yapacağı ve sonrasında işleterek yatırımını geri kazanacağı zaman. teklifler böyle verildi...

  6. #6

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ankara
    22 sene sonra emekli olmuş artık kendini gezmeye vermiş birisi olarak görebilirsem eğer o yolu motosiklet.net teki bu konuyu hatırlayacağıım

  7. #7
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    Alıntı anilxx92 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    22 sene sonra emekli olmuş artık kendini gezmeye vermiş birisi olarak görebilirsem eğer o yolu motosiklet.net teki bu konuyu hatırlayacağıım
    acaba yarını görebilecekmiyiz neyse bugünü halledelim yarına yarın bakarız Vatan a Millete hayırlı uğurlu olsun
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  8. #8

    Üyelik
    02 Nisan 2008
    Şehir
    Trabzon
    şunu da eklemek isterimdevlet artık suya sabuna dokunmuyor. müteahhit işi cebinden yapıyor. sonra vatandaşların yolu kullanarak ödedikleri parayı cebine koyuyor. belli bir süre sonra işletme devlete geçiyor. sonra devlet vatandaştan aldığını kasasına koyuyor. hep vatandaştan para çıkıyor, zaten herşeye deli gibi vergi ödüyoruz, bu da devletin kasasına gidiyor. hep ödüyor hep ödüyoruz. bu şimdi devletin yaptığı yatırım mı olmuş oldu. daha fazla konuşmak istemiyorum. siteden atılacağım.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul / Pendik
    Motosikleti
    Custom Cruiser Chopper
    Hiç Yapılmasa Daha mı İyi

  10. #10
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Jon@thaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şunu da eklemek isterimdevlet artık suya sabuna dokunmuyor. müteahhit işi cebinden yapıyor. sonra vatandaşların yolu kullanarak ödedikleri parayı cebine koyuyor. belli bir süre sonra işletme devlete geçiyor. sonra devlet vatandaştan aldığını kasasına koyuyor. hep vatandaştan para çıkıyor, zaten herşeye deli gibi vergi ödüyoruz, bu da devletin kasasına gidiyor. hep ödüyor hep ödüyoruz. bu şimdi devletin yaptığı yatırım mı olmuş oldu. daha fazla konuşmak istemiyorum. siteden atılacağım.
    nitekim köprülerde bu şekilde yapıldı ama halen daha deli gibi para ödeniyor anasını sattımın köprülerine deli gibi günde kaç milyar yada binmilyar geliri war...
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  11. #11
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı Jon@thaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şunu da eklemek isterimdevlet artık suya sabuna dokunmuyor. müteahhit işi cebinden yapıyor. sonra vatandaşların yolu kullanarak ödedikleri parayı cebine koyuyor. belli bir süre sonra işletme devlete geçiyor. sonra devlet vatandaştan aldığını kasasına koyuyor. hep vatandaştan para çıkıyor, zaten herşeye deli gibi vergi ödüyoruz, bu da devletin kasasına gidiyor. hep ödüyor hep ödüyoruz. bu şimdi devletin yaptığı yatırım mı olmuş oldu. daha fazla konuşmak istemiyorum. siteden atılacağım.
    Ha yani yatırım %100 devlet kasasından yapılsa o para senin cebinden çıkmış olmayacak? Devletin parası zaten senin benim verdiğimiz vergiler; bu ihale sayesinde o parayla köprü yerine okul, hastane yapılacak; hadi hiçbir şey yapılmadı diyelim, "köprü yapıyoruz benzine ek vergi koyalım" bahanesi iptal olacak.



    Bazen çok hayret ediyorum ne kadar sığ görüşlü olduğumuza...

  12. #12
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ha yani yatırım %100 devlet kasasından yapılsa o para senin cebinden çıkmış olmayacak? Devletin parası zaten senin benim verdiğimiz vergiler; bu ihale sayesinde o parayla köprü yerine okul, hastane yapılacak; hadi hiçbir şey yapılmadı diyelim, "köprü yapıyoruz benzine ek vergi koyalım" bahanesi iptal olacak.



    Bazen çok hayret ediyorum ne kadar sığ görüşlü olduğumuza...
    merak etme benzinede onada bunada zam yaparlar mal yine devletin malı ama işleten başka sadece o malda bizim diyecekler para harcıyoruz diyecekler her zamanki gibi ne olucak başka
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  13. #13
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev


    Bu fotografta körfez köprüsü geçişi motosiklet için 24.5 dolar yazıyor... Yanlış mı okudum?
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  14. #14
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu fotografta körfez köprüsü geçişi motosiklet için 24.5 dolar yazıyor... Yanlış mı okudum?
    Yanlıştır o. Araba 35, motor 24 olmaz. Kafalarına göre rakam yazmıştır hatta gazeteciler.

  15. #15
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Bu fotografta körfez köprüsü geçişi motosiklet için 24.5 dolar yazıyor... Yanlış mı okudum?
    yoo doğru okudun
    onu diyorum ya idoyla geçsen daha karlı hem araç kullanarak yorulmuyorsun hemde daha ucuza...

    yola bakarsakda eski yolun yakınlarından gidiyor direk izmire inmiyor
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul / Pendik
    Motosikleti
    Custom Cruiser Chopper
    O Fiyatlar Geçerli Olursa Kimse Geçmez O Köprüden Sinek Avlarlar Köprüde

  17. #17
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Bu tarihi bir yere kaydedin.İtalyan Astaldi'nin en büyük referansı Boludağı tüneliyse,o otobanında,körfez geçişininde bitirilmesi belirlenen 22 yılı geçer.Çünkü sonuçta yine Türk firmalar ve Türk müteahitler işin içinde olacak.Nasıl olsa ihaleden sonra krediydi teşvikti yolunu bulacak adamlar,neden kendilerini kassınki?Ha!Bide İzmir otoyol'unun büyük bölümü yapıldı ve para devletin cebinden çıkmadımıki? Neden yapılmış bölümüde adamlar işletiyor? Oraya yatırılan para bizim vergilerimizden ödendi.Bence o bölümü anlaşma dışı bırakmalılar.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  18. #18
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    İhalede “Cengiz-Kolin-Mapa-Limak İnşaat” konsorsiyumu projenin yapım ve işletim süresi toplamı olarak 34 yıl 9 ay teklif etti.

    Diğer teklifin sahibi “Nurol-Özaltın-Makyol-Yüksel-Göçay ve Astaldi” konsorsiyumu ise yapım ve işletim için toplam 22 yıl 4 aylık süre verdi.
    Okuduğumuzu, doğru anlayalım arkadaşlar.

    Firmalar, verdikleri sürelerde yapacaklar ve işletecekler.
    22 yılda yaparsa, işletmeye fırsatı kalmaz, cepten yemiş olur.
    Kendilerince fizibilitesini yapmışlardır ve mümkün olan en kısa sürede bitirip, işletmeye başlayacaklardır.

    Bakın bununla ilgili ne yazıyor;
    İnşaat 1 yıl içinde başlıyor

    İhaleyi alan grup, sözleşmenin imzalanmasının ardından 1 yıllık süre sonunda yatırıma başlayacak. Yatırım süresi Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından 7 yıl olarak belirlenmiş olsa da yüklenici grubun yatırımı bir an önce bitirip işletmeye geçmesi, projenin finansmanı açısından da şirket için önem taşıyor.
    Hayırlı olsun.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  19. #19
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Gültekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okuduğumuzu, doğru anlayalım arkadaşlar.

    Firmalar, verdikleri sürelerde yapacaklar ve işletecekler.
    22 yılda yaparsa, işletmeye fırsatı kalmaz, cepten yemiş olur.
    Kendilerince fizibilitesini yapmışlardır ve mümkün olan en kısa sürede bitirip, işletmeye başlayacaklardır.

    Bakın bununla ilgili ne yazıyor;


    Hayırlı olsun.
    gültekin abi esas sorun bu olmazdı sanırım

    ücretler denilen gibi olursa inanılmaz fark eder
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  20. #20
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Hayırlısı olsun.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler